Receferizare 060 DA

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sandy

Well-Known Member
Trenulist
23 Aprilie 2016
1.131
1
Cluj-Napoca
www.desperadocountry.ro
WEBSITE
http://www.desperadocountry.ro
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare.
In general aici pe forum s-a scris mult despre modelul 060 DA de la Tillig,mai alesl pareri negative.Multe consideratii critice am scris chiar eu dupa ce am testat locomotiva in mers si am comparat-o cu surorile ei de la Tillig(PTK-Savin) si Gecon-Savin,chiar cu ND 2.

Pentru ca unele voci au spus ca cine nu o cumpara nu are dreptul sa comenteze( si partial au dreptate) m-am hotarit sa iau una si sa incerc sa o modific si sa o aduc cit mai aproape de original.

Mentionez ca e prima locomotiva la care m-a lasat inima sa intervin.Pe de alta parte,chiar daca "mi-am facut mina" pe machete statice aero,lucrul pe modele feroviare are legatura doar in mica masura si de aceea m-am hotarit sa va arat ce am facut pentru ca multe din greselile mele sa nu le faceti si voi.

Din pacate,pozele sint putine si de calitate slabuta dar am fost extrem de atent la lucru si nu la facut poze.Poate daca voi mai face asa ceva o sa pozez toate fazele modificarilor.

Asadar:

Am luat o locomotiva ,-i-am deschis cutia si am sarit direct sa-i fac inventarul.Stupoare:lipseau cele doua litere "R"
Nu-i nimic,mi-am spus,voi rezolva problema mai tirziu.
Am deschis carcasa si am separat-o de sasiu.M-a surprins cu cita neglijenta au fost realizate lipiturile.Unele erau "reci".Probabil ca,in anii 1970 chiar Bernd Gutzold ar fi ris si ar fi considerat acest model o bataie de joc.
In fine,am luat si am refacut toate lipiturile.

Apoi,am mascat carcasa cu banda Tamyia,incluzind si dunga alba.
Apoi,neavind RAL-ul original,am facut eu ochiometric un amestec cam de 90% Revell SM 372(gri semimat) cu 10 % negru mat tot Revell si mi s-a parut o nuanta rezonabila.
Vopsirea am facut-o cu aerograful si apoi m-am grabit sa dau mascarea jos ca sa nu faca bordura.

In graba in care era,nu am studiat suficient poza cu originalul si am facut inca o mare greseala: am vopsit tablele de inmatriculare cu rosu,lucru care mai tirziu ma va costa timp si nervi.

Am demontat boghiurile si le-am vopsit cu aceeasi nuanta ca si inferiorul caroseriei.
Citeva imagini din faza asta:



Am listat o poza a originalului si mi-am propus sa nu ma mai abat de la aspectul sau
Am remarcat ca originalul nu are foarte multe inscriptii,asa ca am rasuflat usurat.

Faza urmatoare a fost aplicarea dungilor negre.
Am comandat de la www.microscale.com coli cu dungi negre de 1/64 toli si de 1/32 toli.Eu am folosit 1/64.
Citiva dintre colegii mei mi-au spus ca sint cam subtiri dar cele de 1/32 mi s-au parut prea groase.
In fine,m-am chinuit mult cu ele(si tot au iesit strimbe),folosind q-stick pentru curatat prin urechi si alte orificii,precum si o cantitate mica de saliva :D
Apoi,le-am fixat cu solutie Mr.Mark Setter si au luat forma caroseriei.

A urmat confectionarea literelor "R " care lipseau,folosind sirma foarte subtire de la corzi de chitara "Martin de 0.07,indoite.Asta a fost o munca de chinez batrin si nici nu a iesit grozav.
Le-am vopsit cu Testors Gun Metal,apoi cu putin Alclad Aluminium .

A urmat confectionarea balustradelor frontale din coarda de chitara de 0.09 de la Martin,indoita.
Intre timp,m-am straduit sa scot rosul de pa tablii,operatiune care m-a chinuit destul si nici nu am reusit-o grozav.

Intr-un acces de curaj,m-am hotarit sa fac si inscriptia laterala "CFR"-sobolan,de deasupra placilor de inmatriculare.
Am folosit mina dreapta,2 perechi de ochelari(cu lupa si de vedere) si un creion alb"Derwent" bine ascutit.

A urmat vopsire cu rosu a barelor si balustradelor folosind rosu lucios de la Revell.
Am mai trasat cu marker subtire negrudunga superioara de sub acoperis precum si alte detalii ale caroseriei,insa a iesit cam prost,ca sa ma exprim elegant
:lol:

Apoi,am vosit grilele frontale cu un strat de Afrika Braun de la Revell si apoi cu un maro de la Modell Master.
Am aplicat cite o bara transversala,improvizata din niste minere de la un BR 372 CD de la PIKO.

Apoi,am vopsit rama tampoanelor cu pensula si alb semi-mat Revelle.

A urmat operatiunea de weatherig,folosind pigmenti de la Valejo,Noch si Derwent si un q-stick.
Am bagat murdarie din abundenta,pe de o parte pentru a masca greselile si pe de alta parte pentru ca e locomotiva reala cam mizerabila.

Intr-un final epocal,am dat geamurile cu "Future"-lac lucios acrilic de parchet si am sigilat modelul cu Model Master lac Semi mat acrilic,folosind aerograful.

Rezultatul e acesta:







Le multumesc tuturor celor care au postat articole de natura sa ma ajute in incercarea mea.
Adevarul este ca mi-am dorit mult sa fac si eu o incursiune in modelismul feroviar altul decit cel de diorama.
In speranta ca articolul meu va poate ajuta cu ceva,va doresc toate cele bune,
sandy
 
Foarte interesanta prezentarea,cu toate ca rezultatul poate nu este asa spectaculos,pun si eu citeva poze din ciclul 060-DA-boacane:
-am vopsit bandajele in alb(cu pensula :D )


-am vopsit in"gri olive 830"mastile la boghiuri(din neatentie si neglijenta am compromis una din masti,la o privire atenta se observa)


am dat jos tampoanele,urmeaza vopsirea tot in gri si alte maruntisuri,la aceste mici modificari in vopsire,nu a scapat nici surata ND 2

inspirat din aceasta imagine(de aici din forum)


Nu o sa ajung la performantele lui Sandy dar...insist
 
Desi timid,avanseaza lucrarile si in depoul meu,fiindca acum am doua DA-uri,i-mi permit sa continui experimentarile pe una din ele:
-am vopsit boghiurile in gri
-chenarul la tampoane
-bandajele la roti
Urmeaza...cutia,sa vedem ce o iesi

alaturi de surata ND2
 
@Sandy
Felicitari pentru curaj! Ai dat dovada de multa rabdare. Mie personal imi place cum ti-a iesit, avand in vedere ca nici in realitate detaliile nu sunt perfecte. Zici ca-i reala! Bravo!
 
@Aulin
Foarte mult ii schimba aspectul aceste corecturi, in bine, bine-nteles!
Super!

@Sandy
Modelul arata exact ca o locomotiva "muncita" pe caile noastre ferate.
E bestiala! Imi place mult!

Cu respect,
Bogdan
 
Sandy nu pot decat sa te felicit ptr lucrarea ta care mie personal mi se pare foarte apropiata de realitate.cred k este un wheatering reusit si sper sa continui tot asa(asteptam niste vagoane pe masura locomotivei) :D .
 
Mister Sandy, inca o data dovedesti ca esti artist .Muzica si trenuri. Sa nu uit de avioane! Bafta !Poate te inchiriaza Tilligu' sa ia lectii de decor...
 
StimaĂži posesori ai modelului 060 Tillig, fiindcă sunt pe cale să primesc Âşi eu acest model, la care aÂş dori să fac câteva modificări, nu multe fiindcă, spre alĂžii care deĂžin de o doză de curaj Âşi pricepere mult mai mare, eu sunt mai neîncrezător în capacităĂžile mele artistice. :( Deci, întrebarea mea concretă este următoarea. Acea mască de plastic, aÂşa pot să o numesc, care acoperă sistemul de roĂži la boghiuri Âşi care conĂžine imitaĂžiile de arcuri etc, cum se poate da jos? Este complicat procesul, Âşi cum se face prin desfacerea de Âşuruburi ori cu niÂşte cleme de prindere? E important pt mine, fiindcă dacă presupune desfacrea completă a boghiurilor, nu m-aÂş prinde de ea. Motivul evident este clar, acela de a înlocui culoarea neagră a acestuia. De asemenea vbreau să întreb cum s-a făcut vopsirea tăbliĂželor, Âşi eu aÂş vrea să le dau o culoarea roÂşie. Cifrele erau albe sau roÂşii?
MulĂžumesc anticipat
 
Electricul a spus:
Deci, întrebarea mea concretă este următoarea. Acea mască de plastic, aÂşa pot să o numesc, care acoperă sistemul de roĂži la boghiuri Âşi care conĂžine imitaĂžiile de arcuri etc, cum se poate da jos? Este complicat procesul, Âşi cum se face prin desfacerea de Âşuruburi ori cu niÂşte cleme de prindere? E important pt mine, fiindcă dacă presupune desfacrea completă a boghiurilor, nu m-aÂş prinde de ea. evident este clar, acela de a înlocui culoarea neagră a acestuia.

Operatii:
1-demontezi carcasa(din cele 2 suruburi laterale sub boghiuri)
2-dezlipesti firele luminilor(rosu si negru)din capetele placii cu circuite
3-demontezi(din clipsuri)mastile de pe cele doua reductoare ale boghiurilor si se scot cu grija si cardanele
4-se apasa cele doua clipsuri de prindere dintre boghiuri si blocul de metal(lestul)la ambele capete
5-se desprind clemele de contact de pe fiecare boghiu
6-mastile de boghiu se desprind de la jumatate de la fiecare capat(au o imbinare facila)
Pt.operatiile de vopsire,trebuie avut mare grija la"tipul"de vopsele folosit si nu in ultimul rind cu "ce"se aplica aceasta vopsea

Succes
 
MulĂžumesc, mi-ai fost de mare ajutor. ÂŞi dacă nu sunt indiscret ce tip de vopsea ai recomanda la vopsit? Am păĂžit Âşi eu cu genu de vopsea spray care efectif au topit din plastic. AÂşa că am revenit la vopsele de machete. :roll:
 
La un moment dat, aÂşa cum se vede în poze, nr. de înmatriculare din faĂžă/spate erau vopsite cu litere albe pe fundal roÂşu, iar nr. de înmatriculare din lateral erau vopsite cu litere albe pe fundal gri...
 
În legătură cu opĂžiunea goarne/ fluier: voi ce-mi sugeraĂži să fac cu ele să fac schimb între accesorii sau să le las aÂşa cum sunt? Am înĂželes că varianta originală avea aÂşa ceva adică fluier, Âşi pe urmă s-a trecut la goarne.
 
Electricul a spus:
În legătură cu opĂžiunea goarne/ fluier: voi ce-mi sugeraĂži să fac cu ele să fac schimb între accesorii sau să le las aÂşa cum sunt? Am înĂželes că varianta originală avea aÂşa ceva adică fluier, Âşi pe urmă s-a trecut la goarne.

...NU demonta fluierele,las-o asa cum este, o sa distrugi acele fluiere sau avariezi mansonul cilindric in care sunt introduse acestea. Eu am incercat sa le scot (din interiorul carcasei am impins usor cu un ac si .....nu mi-a placut ce a iesit)
 
Salutare,
Desi cu intirziere,multumesc pentru aprecieri,dar,repet e o lucrare care nu a iesit asa cum ar fi trebuit,probabil ca din pricina grabei si a emotiilor.

Foarte important este ca atunci cind te apuci de lucru la un model e sa stai linga tine cu poze din realitate ca sa incerci sa faci acea locomotiva in ACEA inmatriculare.
Eu am folosit poza la care ne-a dat link si Pok,desi ukterior am mai gasit una cu usoare modificari de vopsire aici,prin amabilitatea lui 060-EA:

http://s139.photobucket.com/albums/q307/pcc_2007/?action=view&current=60-8011.jpg

Cert este ca modelul care vine de la Tillig nu are legatura cu nici una dintre ele,de fapt doar placile de inmatriculare au legatura cu realitatea si de aici am pornit.
Daca optati pentru modelul cu placile rosii,folositi o vopsea rosie,de preferinta acrilica,apoi,dupa uscare,dati usor cu un smirghel fin,de 1500-2500,pina se dezveleste frumos scrisul.

Vopselele pe care le-am folosit eu sint descrise in detaliu in articol.
Pentru vopsire,folositi un aerograf bun,nu pensula si nu va grabiti.Dati timp vopselei sa se usuce intre straturi.
sandy
 
Privind pozele de mai sus mi-am dat seama cât de bine scoate în evidenĂžă detaliile vopseaua gri în comparaĂžie cu cea închisă, adică negru. Chiar, aÂşa o întrebare, a existat vreu 060 DA cu boghiuri negre? ;-)
 
StimaĂži colegi modeliÂşti. După sosirea locomotivei mele 060 DA Tillig, care trebuie să spun că după atâtea vorbe auzite încoace Âşi încolo, Âşi care mie mi-a produs o surpriză deosebit de plăcută, am trecut desigur la mici modificări, inspirate atât de munca unora dintre voi cât Âşi de imaginea reală a acestei locomotive.
Astfel am început cu barele care au primit culoarea roÂşie Âşi tăbliĂžele laterale cu Electroputere Craiova Âşi numărul de serie, după o vopsire foarte atentă (nu am vrut să mâzgălesc carcasa). Într-adevăr scrisul de pe plăcuĂža cu Electroputere e foarte greu de descifrat Âşi Âşi scrisul e greu de pus în evidenĂžă după vospirea cu roÂşu, dar ceva a ieÂşit. Cred că am reuÂşit să descifrez anul de fabricaĂžie a locomotivei: 1977 dacă nu mă înÂşel. A doua modificare a fost la ramele farurilor care au primit un inel argintiu (inspirat de ND 2); am continuat cu lipirea literelor pe care le-am făcut cu contacta revell lichid, fără urme sau scurgeri de adeziv. După uscare literele au primit o nuanĂžă de argintiu. A urmat montarea goarnelor deoarece locomotiva mea a venit doar cu un fluier, celălalt lipsă, nici în punga cu accesorii nu era. Montarea goarnelor le-am făcut fără probleme. Tampoanele locomotivei au primit dungi albe, am montat câteva Ăževi la plugul din faĂžă Âşi nu în ultimul rând am aplicat două logo-uri CFR Călători pe fundal gri, un pic diferit de nuanĂža locomotivei, făcut la calculator , redus la mărime apropiată Âşi tipărită pe o foaie autocolantă mai subĂžire. De vopsirea boghiurilor nu m-am prins nedorind demontarea locomotivei, dar poate va sosi Âşi clipa aceea, poate la o reparaĂžie capitală. :D Cam asta. Pozele în curând. De rezultat eu, cel puĂžin, sunt mulĂžumit.
Apropo, ce culoare aveau acele Ăževi care se aflau la plug, lângă cuplă?
 
Electricul a spus:
....Privind pozele de mai sus mi-am dat seama cât de bine scoate în evidenĂžă detaliile vopseaua gri în comparaĂžie cu cea închisă, adică negru....

nu degeaba vopseaua gri sau albastru deschis sunt numai bune de primer inainte de vopsirea finala :wink:
 
Iată ceva detalii privind modul în care am realizat logo-urile CFR. De pe internet am cules aceste Logo-uri, le-am salvat în word, le-am făcut niÂşte corecturi de culoare, eventual am aplicat un fundal cum este cazul celui gri. Apoi le-am micÂşorat la dimensiunea dorită Âşi apoi le-am multiplicat, adică mai multe bucăĂži din fiecare tip de logo. Am trecut apoi la printarea lor pe coală albă autocolantă, destul de subĂžire. După imprimare se pot decupa uÂşor atât cu foarfeca cât Âşi cutter. Am realizat aÂşa logo-urile de la CFR-călători, în mai multe variante de culoare, dar Âşi cele de la CFR marfă Âşi Servtrans, dar se pot face Âşi altele. ÂŞtiu că poate unii dintre voi veĂži spune că e un pic dură aplicarea pe foaie autocolantă. Dar momentan, pt. mine e o soluĂžie destul de utilă. Am aplicat un logo gri pe 060 Da Âşi voi reveni Âşi cu pozele promise. Acum ce vă prezint e foaia scanată, din care am mai decupat din păcate.
:D