Salutare.
In general aici pe forum s-a scris mult despre modelul 060 DA de la Tillig,mai alesl pareri negative.Multe consideratii critice am scris chiar eu dupa ce am testat locomotiva in mers si am comparat-o cu surorile ei de la Tillig(PTK-Savin) si Gecon-Savin,chiar cu ND 2.
Pentru ca unele voci au spus ca cine nu o cumpara nu are dreptul sa comenteze( si partial au dreptate) m-am hotarit sa iau una si sa incerc sa o modific si sa o aduc cit mai aproape de original.
Mentionez ca e prima locomotiva la care m-a lasat inima sa intervin.Pe de alta parte,chiar daca "mi-am facut mina" pe machete statice aero,lucrul pe modele feroviare are legatura doar in mica masura si de aceea m-am hotarit sa va arat ce am facut pentru ca multe din greselile mele sa nu le faceti si voi.
Din pacate,pozele sint putine si de calitate slabuta dar am fost extrem de atent la lucru si nu la facut poze.Poate daca voi mai face asa ceva o sa pozez toate fazele modificarilor.
Asadar:
Am luat o locomotiva ,-i-am deschis cutia si am sarit direct sa-i fac inventarul.Stupoare:lipseau cele doua litere "R"
Nu-i nimic,mi-am spus,voi rezolva problema mai tirziu.
Am deschis carcasa si am separat-o de sasiu.M-a surprins cu cita neglijenta au fost realizate lipiturile.Unele erau "reci".Probabil ca,in anii 1970 chiar Bernd Gutzold ar fi ris si ar fi considerat acest model o bataie de joc.
In fine,am luat si am refacut toate lipiturile.
Apoi,am mascat carcasa cu banda Tamyia,incluzind si dunga alba.
Apoi,neavind RAL-ul original,am facut eu ochiometric un amestec cam de 90% Revell SM 372(gri semimat) cu 10 % negru mat tot Revell si mi s-a parut o nuanta rezonabila.
Vopsirea am facut-o cu aerograful si apoi m-am grabit sa dau mascarea jos ca sa nu faca bordura.
In graba in care era,nu am studiat suficient poza cu originalul si am facut inca o mare greseala: am vopsit tablele de inmatriculare cu rosu,lucru care mai tirziu ma va costa timp si nervi.
Am demontat boghiurile si le-am vopsit cu aceeasi nuanta ca si inferiorul caroseriei.
Citeva imagini din faza asta:


Am listat o poza a originalului si mi-am propus sa nu ma mai abat de la aspectul sau
Am remarcat ca originalul nu are foarte multe inscriptii,asa ca am rasuflat usurat.
Faza urmatoare a fost aplicarea dungilor negre.
Am comandat de la www.microscale.com coli cu dungi negre de 1/64 toli si de 1/32 toli.Eu am folosit 1/64.
Citiva dintre colegii mei mi-au spus ca sint cam subtiri dar cele de 1/32 mi s-au parut prea groase.
In fine,m-am chinuit mult cu ele(si tot au iesit strimbe),folosind q-stick pentru curatat prin urechi si alte orificii,precum si o cantitate mica de saliva
Apoi,le-am fixat cu solutie Mr.Mark Setter si au luat forma caroseriei.
A urmat confectionarea literelor "R " care lipseau,folosind sirma foarte subtire de la corzi de chitara "Martin de 0.07,indoite.Asta a fost o munca de chinez batrin si nici nu a iesit grozav.
Le-am vopsit cu Testors Gun Metal,apoi cu putin Alclad Aluminium .
A urmat confectionarea balustradelor frontale din coarda de chitara de 0.09 de la Martin,indoita.
Intre timp,m-am straduit sa scot rosul de pa tablii,operatiune care m-a chinuit destul si nici nu am reusit-o grozav.
Intr-un acces de curaj,m-am hotarit sa fac si inscriptia laterala "CFR"-sobolan,de deasupra placilor de inmatriculare.
Am folosit mina dreapta,2 perechi de ochelari(cu lupa si de vedere) si un creion alb"Derwent" bine ascutit.
A urmat vopsire cu rosu a barelor si balustradelor folosind rosu lucios de la Revell.
Am mai trasat cu marker subtire negrudunga superioara de sub acoperis precum si alte detalii ale caroseriei,insa a iesit cam prost,ca sa ma exprim elegant
:lol:
Apoi,am vosit grilele frontale cu un strat de Afrika Braun de la Revell si apoi cu un maro de la Modell Master.
Am aplicat cite o bara transversala,improvizata din niste minere de la un BR 372 CD de la PIKO.
Apoi,am vopsit rama tampoanelor cu pensula si alb semi-mat Revelle.
A urmat operatiunea de weatherig,folosind pigmenti de la Valejo,Noch si Derwent si un q-stick.
Am bagat murdarie din abundenta,pe de o parte pentru a masca greselile si pe de alta parte pentru ca e locomotiva reala cam mizerabila.
Intr-un final epocal,am dat geamurile cu "Future"-lac lucios acrilic de parchet si am sigilat modelul cu Model Master lac Semi mat acrilic,folosind aerograful.
Rezultatul e acesta:






Le multumesc tuturor celor care au postat articole de natura sa ma ajute in incercarea mea.
Adevarul este ca mi-am dorit mult sa fac si eu o incursiune in modelismul feroviar altul decit cel de diorama.
In speranta ca articolul meu va poate ajuta cu ceva,va doresc toate cele bune,
sandy
In general aici pe forum s-a scris mult despre modelul 060 DA de la Tillig,mai alesl pareri negative.Multe consideratii critice am scris chiar eu dupa ce am testat locomotiva in mers si am comparat-o cu surorile ei de la Tillig(PTK-Savin) si Gecon-Savin,chiar cu ND 2.
Pentru ca unele voci au spus ca cine nu o cumpara nu are dreptul sa comenteze( si partial au dreptate) m-am hotarit sa iau una si sa incerc sa o modific si sa o aduc cit mai aproape de original.
Mentionez ca e prima locomotiva la care m-a lasat inima sa intervin.Pe de alta parte,chiar daca "mi-am facut mina" pe machete statice aero,lucrul pe modele feroviare are legatura doar in mica masura si de aceea m-am hotarit sa va arat ce am facut pentru ca multe din greselile mele sa nu le faceti si voi.
Din pacate,pozele sint putine si de calitate slabuta dar am fost extrem de atent la lucru si nu la facut poze.Poate daca voi mai face asa ceva o sa pozez toate fazele modificarilor.
Asadar:
Am luat o locomotiva ,-i-am deschis cutia si am sarit direct sa-i fac inventarul.Stupoare:lipseau cele doua litere "R"
Nu-i nimic,mi-am spus,voi rezolva problema mai tirziu.
Am deschis carcasa si am separat-o de sasiu.M-a surprins cu cita neglijenta au fost realizate lipiturile.Unele erau "reci".Probabil ca,in anii 1970 chiar Bernd Gutzold ar fi ris si ar fi considerat acest model o bataie de joc.
In fine,am luat si am refacut toate lipiturile.
Apoi,am mascat carcasa cu banda Tamyia,incluzind si dunga alba.
Apoi,neavind RAL-ul original,am facut eu ochiometric un amestec cam de 90% Revell SM 372(gri semimat) cu 10 % negru mat tot Revell si mi s-a parut o nuanta rezonabila.
Vopsirea am facut-o cu aerograful si apoi m-am grabit sa dau mascarea jos ca sa nu faca bordura.
In graba in care era,nu am studiat suficient poza cu originalul si am facut inca o mare greseala: am vopsit tablele de inmatriculare cu rosu,lucru care mai tirziu ma va costa timp si nervi.
Am demontat boghiurile si le-am vopsit cu aceeasi nuanta ca si inferiorul caroseriei.
Citeva imagini din faza asta:






Am listat o poza a originalului si mi-am propus sa nu ma mai abat de la aspectul sau
Am remarcat ca originalul nu are foarte multe inscriptii,asa ca am rasuflat usurat.
Faza urmatoare a fost aplicarea dungilor negre.
Am comandat de la www.microscale.com coli cu dungi negre de 1/64 toli si de 1/32 toli.Eu am folosit 1/64.
Citiva dintre colegii mei mi-au spus ca sint cam subtiri dar cele de 1/32 mi s-au parut prea groase.
In fine,m-am chinuit mult cu ele(si tot au iesit strimbe),folosind q-stick pentru curatat prin urechi si alte orificii,precum si o cantitate mica de saliva

Apoi,le-am fixat cu solutie Mr.Mark Setter si au luat forma caroseriei.
A urmat confectionarea literelor "R " care lipseau,folosind sirma foarte subtire de la corzi de chitara "Martin de 0.07,indoite.Asta a fost o munca de chinez batrin si nici nu a iesit grozav.
Le-am vopsit cu Testors Gun Metal,apoi cu putin Alclad Aluminium .
A urmat confectionarea balustradelor frontale din coarda de chitara de 0.09 de la Martin,indoita.
Intre timp,m-am straduit sa scot rosul de pa tablii,operatiune care m-a chinuit destul si nici nu am reusit-o grozav.
Intr-un acces de curaj,m-am hotarit sa fac si inscriptia laterala "CFR"-sobolan,de deasupra placilor de inmatriculare.
Am folosit mina dreapta,2 perechi de ochelari(cu lupa si de vedere) si un creion alb"Derwent" bine ascutit.
A urmat vopsire cu rosu a barelor si balustradelor folosind rosu lucios de la Revell.
Am mai trasat cu marker subtire negrudunga superioara de sub acoperis precum si alte detalii ale caroseriei,insa a iesit cam prost,ca sa ma exprim elegant
:lol:
Apoi,am vosit grilele frontale cu un strat de Afrika Braun de la Revell si apoi cu un maro de la Modell Master.
Am aplicat cite o bara transversala,improvizata din niste minere de la un BR 372 CD de la PIKO.
Apoi,am vopsit rama tampoanelor cu pensula si alb semi-mat Revelle.
A urmat operatiunea de weatherig,folosind pigmenti de la Valejo,Noch si Derwent si un q-stick.
Am bagat murdarie din abundenta,pe de o parte pentru a masca greselile si pe de alta parte pentru ca e locomotiva reala cam mizerabila.
Intr-un final epocal,am dat geamurile cu "Future"-lac lucios acrilic de parchet si am sigilat modelul cu Model Master lac Semi mat acrilic,folosind aerograful.
Rezultatul e acesta:















Le multumesc tuturor celor care au postat articole de natura sa ma ajute in incercarea mea.
Adevarul este ca mi-am dorit mult sa fac si eu o incursiune in modelismul feroviar altul decit cel de diorama.
In speranta ca articolul meu va poate ajuta cu ceva,va doresc toate cele bune,
sandy