Ratuc

Florinn

Administrator
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.547
16
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
E cu dus si intors care e mai putin poluant, exact ca la masinile 'ecologice', unde intr-adevar ele ca atare sunt mult mai 'environmental friendy', dar pana sa le faci cam dai de pamant cu 'environment'-ul. E greu de tras linie si de zis care e mai curat, dar macar local in orase scapam de gazele de esapament de la cateva autobuze, deea ce e de bine ...
Cred ca e prima data cand aud de asa ceva, ca asta inseamna automat schimbare de motor, si muuuuuulte altele. Dar e foarte bine ca cineva se gandeste la asta si mai si face ceva bun.
Si cu nostalgie ma gandesc ca n-am mai vazut de o caruta de ani autobuze sau troleibuze cu burduf (cel putin in realitate, nu in poze). Or fi mai eficiente cele monobloc, ca teoretic s-ar putea misca mult mai repede, dar la cum e traficul in bucuresti, nu cred ca ar face prea mare diferenta.
 
Diferenta de viteza este insesizabila pentru trafic.
Avantajul articulatelor este altul: nr. pasageri cu 100% mai mare, consum cu 10% mai mare.
 
Asta se intampla de mult in Bucuresti ! :lol: (vezi autobuzele portocalii Saurer transformate in troleibuze)
 
Imi aduc aminte ca am vazut un filmulet de la brazilieni parca, unde circulau (cel putin in filmul ala) numai articulate. Dar pe un bulevard cu vreo 4-5 benzi pe sens, unde autobuzele aveau calea lor exclusiva, marcata parca pe alocuri inclusiv cu borduri, nu doar cu marcaje. Asa da, ca altfel imi inchipui cum ar fi iar cu articulate prin traficul haotic din bucuresti (ieri imi venea sa ma dau jos si sa-i dau cu ceva in geam la un sofer de autobuz idiot, care pur si simplu a blocat o intersectie intreaga - 2 benzi pe sens - dupa ce a vazut clar ca autobuzul dinaintea lui a ramas cu jumate din autobuz in intersectie).
 
Ceea ce ai vazut era la venezueleni, si autobuzele aveu un regim ca si metroul: O cale numai a lor, cu statii ca si cele de metrou, cu usi la statie, care se deschideau simultan cu usile autobuzelor.
E un transport in comum mai evoluat decat in Targul Bucurestilor.

E.
 
In Cluj sunt inca cateva zeci de troleibuze articulate vechi marca "dac", cred ca sunt de prin 90, se descurca bine mersi in trafic. Din punctul meu de vedere au doar doua probleme, iarna mori de frig in ele, vara mori de cald asa ca ma bucur ca transforma autobuzele articulate de acest timp in troleibuze, ele fiind printre cele mai confortabile autobuze cu care am circulat.
 
M㒠îndoiesc c㒠în Dac-uri mori de frig, la noi aveau la aeroterme în ele de stă’teai în tricou când afar㒠ningea (vorbesc de troleibuze, la autobuze era altceva... doar şoferul beneficia de asemenea ,,confort", c㒠doar de aia îşi tră’sese 4 aeroterme sub scaun şi închisese robinetul la restul).
Am vă’zut prin afar㒠articulate cu axa C fix㒠(deci mai greu manevrabile, cum sunt şi ,,noile" troleibuze convertite din Irisbus Agora 18 ) mergând pe stră’zi unde abia mai încă’pea o biciclet㒠între troleu şi bordură’, deci e greşit㒠ideea c㒠nu se pot încadra în trafic sau c㒠încurc㒠traficul. La Bucureşti chiar s-au fă’cut teste cu un autobuz Solaris Urbino 18 în 2009 şi s-a descurcat excelent, în niciun caz nu a încurcat traficul, cum susţin sus şi tare sindicatele şi Partidul Unic (ştim cu toţii care).

@macleod: dup㒠buşitura din Str. Toporaşi (efectuat㒠la 37 km/h...) s-a considerat c㒠autobuzele merg prea repede, aşa c㒠s-a dat ordin ca de a doua zi s㒠fie toate limitate la 50 km/h (inclusiv cele care merg pe A1 sau ies din oraş). Vorbesc, evident, de Mercedes, nu de cele câteva Rocaruri şi Dafuri ră’mase pentru liniile preor㒺eneşti (din simplul motiv c㒠s-au achiziţionat copii conforme dup㒠licenţa de transport pentru ele). Åži înainte regulamentul RATB prevedea viteza maxim㒠de 40 km/h (şi 5km/h pe macaze şi încrucişă’ri - pentru troleu şi tramvai), dar mă’car nu erau limitate maşinile atât de ,,jos". Acum... având în vedere şi c㒠vreo 200 de echipe de şoferi lucreaz㒠pe ce apuc㒠(c㒠doar s-au retras peste noapte 200 de autobuze de pe trasee, ca s㒠poat㒠ră’mâne în oraş numai Mercedes, iar Partidul s㒠raporteze în toat㒠presa c㒠,,Bucureştenii circul㒠acum numai cu autobuze noi"), e clar c㒠li se rupe roata de autobuze, de trafic şi de că’lă’tori. Unoeri li se rupe roata la prorpiu, dup㒠cum a zburat o jant㒠în trafic de la 4562 prin noiembrie.

S㒠revenim la Cluj. Diferenţa de capacitate e de 50 - 60%, nicidecum de 100%. Oricum, e ceva, mai ales c㒠e vorba de troleibuze cu motoare asincrone de c.a. şi frân㒠recuperativă’, iar ca bonus am vă’zut şi c㒠au nişte scaune destul de confortabile.
 
@Dr2005 te indoiesti? adica ce sa inteleg? ca virgula contesti ceea ce spun, adica era cald in ele si mie imi era frig sau cum? ca nu inteleg.

Poti sa pui 100 aeroterme daca usile nu se inchid bine si poti baga palma pe sus si pe jos, daca geamurile sunt facute cu tehnologia de acum 20-30 ani iar afara sunt -10->-20 grade. Am prins si troleu in care nu mergea nici o aeroterma si afara erau -15 grade, am prins in care mergeau si mergeau degeaba.

Parerea mea : la taiat cu ele si 1-2 la muzeu.

Esti invitat la Cluj in iarna sa te dai cu dac-ul sa te vad cum stai in tricou cand nu vezi nimic prin geam ca e tot de gheata.

Legat de autobuzele articulate cu axa C fixa, sunt de accord, in Cluj merg pe trasee dificile fara nici o problema.
 
în Bucureşti era foarte cald în ele... chiar dac㒠uşile şi geamurile erau cum erau. Tocmai de asta m㒠îndoiam de faptul c㒠la Cluj, la o regie care, în general, îşi întreţine maşinile mult mai bine decât RATB, nu ar fi funcţionale sistemele de încă’lzire.
 
Intrebare usor offtopic, ca tot a venit vorba de axa c fixa. Am vazut niste autobuze cu axa c fixa, 2+2 roti pe axa, si podea foooarte joasa in autobuz. Respectivele aveau tractiunea pe axa c sau doar mi s-a parut mie? Pur si simplu nu imi dau seama pe unde putea trece cardanul catre axa b...
 
Dr2005 a spus:
în Bucureşti era foarte cald în ele... chiar dac㒠uşile şi geamurile erau cum erau. Tocmai de asta m㒠îndoiam de faptul c㒠la Cluj, la o regie care, în general, îşi întreţine maşinile mult mai bine decât RATB, nu ar fi funcţionale sistemele de încă’lzire.

Nu stiu cum e la Bucuresti insa la Cluj iarna se ajunge usor la -20 grade, mai ales dimineata.

Si da ai dreptate, sunt bine intretinute dar degeaba, ca si tehnologie sunt depasite moral.
 
Majoritatea autobuzelor articulate 100% low-floor au motorul în spate... şi tracţiunea pe axa C. Asta înseamnă’, automat, altfel de articulaţie, dar şi senzaţii tari pe polei. Doar Van Hool şi MAZ au preferat s㒠pun㒠motorul în mijloc, Van Hool folosind o ,,cutie" pus㒠în dreptul uşii 2, MAZ punând ditai dulapul acolo. Van Hool-urile nu sunt pentru noi (prea scumpe), iar MAZurile (fie ele articulate sau nu) sunt nişte gioarse pe care e posibil s㒠le mai vedem pe la Constanţa dac㒠ră’mâne Mază’re acolo (c㒠din cele din 2002-2004, deja jumate sunt ranforsate şi ră’s-ranforsate la şasiu).

Am avut şi la Bucureşti -20 de grade dimineaţa şi -10 ziua. Dar, dup㒠cum spuneam, sistemele de încă’lzire de pe troleibuze funcţionau. Mai nasol e la noile Irisbusuri, care au doar 2 aeroterme... care nu prea fac faţă’. Pe când la Dac... pă’i la articulat erau 4 aeroterme numai în prima secţiune + înc㒠minim 2 în spate, iar unele scurte aveau şi câte 6 aeroterme în ele! Oricum, problema s-ar rezolva cu nişte garnituri noi la uşi, care s㒠fie cât de cât etanşe c㒠aşa... în Bucureşti şi la Mercedes poţi scoate mâna afar㒠printre garnituri la baza uşii şi deasupra.

Clujul, totuşi, a investit ceva şi în Dac-uri, transformând majoritatea 117-urilor în 217 (bloc logic, contactori mutaţi sub podea, nu ştiu dac㒠nu cumva au schimbat şi motorul electric de tracţiune). Ca fapt divers, prin fostele state sovietice se mai produc înc㒠tramvaie şi troleibuze cu acţionare reostatică’.
 
Am avut şi la Bucureşti -20 de grade dimineaţa şi -10 ziua. Dar, dup㒠cum spuneam, sistemele de încă’lzire de pe troleibuze funcţionau. Mai nasol e la noile Irisbusuri, care au doar 2 aeroterme... care nu prea fac faţă’. Pe când la Dac... pă’i la articulat erau 4 aeroterme numai în prima secţiune + înc㒠minim 2 în spate, iar unele scurte aveau şi câte 6 aeroterme în ele!
Hai ma, Dragos, ce dracu'! Atat de usor ai uitat frigul din Dac-uri? Pana prin '97 - '98 nu era nici o aeroterma in salon! Pe urma au montat doua sau trei (nu mai imi amintesc bine), dar faceau numai zgomot! Si erau pornite foarte rar. Unde ai vazut tu 6 aeroterme?
problema s-ar rezolva cu nişte garnituri noi la uşi
Conteaza si izolatia termica a peretilor laterali, nu numai chederele de la usi! Cred ca nu ai plangeri referitoare la caldurica din Citaro-uri!
în Bucureşti şi la Mercedes poţi scoate mâna afar㒠printre garnituri la baza uşii şi deasupra.
Daca dai mai tare, o sa scoti mana direct prin geam! Gandeste-te la un regim de functionare normal, nu la ciobaniile romanesti!
Mai nasol e la noile Irisbusuri, care au doar 2 aeroterme... care nu prea fac faţă’.
Fac fata mai bine decat la Ikarus-uri! Pe astea de ce le-ai omis?
prin fostele state sovietice se mai produc înc㒠tramvaie şi troleibuze cu acţionare reostatică’
Nasol!
 
interesantul a spus:
Ceea ce ai vazut era la venezueleni, si autobuzele aveu un regim ca si metroul: O cale numai a lor, cu statii ca si cele de metrou, cu usi la statie, care se deschideau simultan cu usile autobuzelor.
E un transport in comum mai evoluat decat in Targul Bucurestilor.

E.

Hai ca ma bag si eu, nu e nici la brazilieni, nici la venezueleni ci la columbieni.
Sistemul lor inventat de fostul primar al Bogotei l-am vazut si pe Nat Geo, pleaca de la ideea de ce sa facem metrou subteran? hai sa folosim principiul pe autobuze.
http://siteresources.worldbank.org/INTURBANTRANSPORT/Resources/340136-1152825094001/PublicTransportationinBogotalifeafterBRTWB.pdf



Dar e deja off topic, aici se discuta despre transformarea unui autobuz in troleibuz. Asta in timp ce alte orase elimina transportul electric.
Au si motor diesel pentru urgente?
 
RATUC a transformat 15 autobuze Renault Agora Long în troleibuze. Astra Arad a fă’cut transformarea.
Au primit diferite numere de înregistrare care erau vacante de la DAC casate. Primul transformat a primit numă’rul 002 că’ci, 001 era un DAC care se casa.
Toate au fost transformate între 2011 şi 2012.
 
Se va reporni traseul de troleibuz că’tre aeroport. Acum cu lucră’rile la sensul giratoriu s-a refă’cut catenara cu bucla de întoarcere in fata la aeroport. Se spune ca linia 10 va lega aeroportul de gara.