Mă îndoiesc că în Dac-uri mori de frig, la noi aveau la aeroterme în ele de stăteai în tricou când afară ningea (vorbesc de troleibuze, la autobuze era altceva... doar şoferul beneficia de asemenea ,,confort", că doar de aia îşi trăsese 4 aeroterme sub scaun şi închisese robinetul la restul).
Am văzut prin afară articulate cu axa C fixă (deci mai greu manevrabile, cum sunt şi ,,noile" troleibuze convertite din Irisbus Agora 18 ) mergând pe străzi unde abia mai încăpea o bicicletă între troleu şi bordură, deci e greşită ideea că nu se pot încadra în trafic sau că încurcă traficul. La Bucureşti chiar s-au făcut
teste cu un autobuz Solaris Urbino 18 în 2009 şi s-a descurcat excelent, în niciun caz nu a încurcat traficul, cum susţin sus şi tare sindicatele şi Partidul Unic (ştim cu toţii care).
@macleod: după buşitura din Str. Toporaşi (efectuată la 37 km/h...) s-a considerat că autobuzele merg prea repede, aşa că s-a dat ordin ca de a doua zi să fie toate limitate la 50 km/h (inclusiv cele care merg pe A1 sau ies din oraş). Vorbesc, evident, de Mercedes, nu de cele câteva Rocaruri şi Dafuri rămase pentru liniile preorăşeneşti (din simplul motiv că s-au achiziţionat copii conforme după licenţa de transport pentru ele). Ă
Ĺži înainte regulamentul RATB prevedea viteza maximă de 40 km/h (şi 5km/h pe macaze şi încrucişări - pentru troleu şi tramvai), dar măcar nu erau limitate maşinile atât de ,,jos". Acum... având în vedere şi că vreo 200 de echipe de şoferi lucrează pe ce apucă (că doar s-au retras peste noapte 200 de autobuze de pe trasee, ca să poată rămâne în oraş numai Mercedes, iar Partidul să raporteze în toată presa că ,,Bucureştenii circulă acum numai cu autobuze noi"), e clar că li se rupe
roata de autobuze, de trafic şi de călători. Unoeri li se rupe roata la prorpiu, după cum a zburat o jantă în trafic de la 4562 prin noiembrie.
Să revenim la Cluj. Diferenţa de capacitate e de 50 - 60%, nicidecum de 100%. Oricum, e ceva, mai ales că e vorba de troleibuze cu motoare asincrone de c.a. şi frână recuperativă, iar ca bonus am văzut şi că au nişte scaune destul de confortabile.