Rasol de rasol la Piko BR 94, 1:87 HO...

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
850
155
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Va salut,

Buuun, ve-ti zice, ia uite inca unu' care vine sa dea in Piko cu batul.
De la inceput vreau sa spun ca NU am intentia asta, ci doar sa scot in evidenta cateva greseli de conceptie / fabricatie care ies la iveala dupa ceva vreme .( de fapt, eu cred ca Piko stie de aceste lucruri, dar cred ca se bazeaza pe motto-ul romanesc: " Las-o bai, ca merge asa ...!!!).

Si acum , va invit la dans...
Doamna din aceasta seara se numeste Piko BR 94, cod articol 50062.
Ea reprezinta China ( mai bine spus a fost adoptata de aceasta tara, tara ei de origine fiind Germania ). 8)

Ea este bine imbracata, jumatata din carcasa fiind din metal, cealalata fiind de plastic.
Acelasi lucru, din pacate, fiind valabil si pentru biele. :oops:

......dar daca dam imbracamintea deoparte, hopaaa!!...iese leopardul...


Si acum sa va prezint baiul acestei doamne muuult laudate de "tat' poporul":
i s-a mancat pinionul central, pinion care este din...din...da, a-ti ghicit !!!...din cel mai ORDINAR plastic :evil:
Iaca si pozele:

Marius.
 
Daca ne uitam mai atent, aranjarea sandvisului de pinioane vine asa:
--primul vine melcul de alama de la motor
--acesta antreneaza roata mare dintata din plastic
--roata mare dintata din PLASTIC antreneaza 2 roti mai mici de alama ( este prinsa intre ele ca intr-o capcana mortala ) :oops:
--cele 2 roti mici dintate de alama antreneaza osiile motoare. End of story !

Bineanteles, vor veni pasionati si-mi vor spune ca si la Liliput, Roco, Fleischmann etc etc etc este la fel...
......Da...este la fel, numai ca ei nu umbla cu un asa plastic folosit la ...eu stiu ce fabrica de sticle PET :twisted:...

Si eu am vazut si am avut alte loco la care am vazut acest mix de pinioane de plastic cu pinioane din metal, dar fara ca pinionul de plastic sa se manance....

Oricum, corect si normal ar fi fost ca cei de la Piko sa fi pus si acel pinion TOT din alama, dar ei s-au zgarcit :idea: :!:

Faza e ca la pretul locomotivei NU s-au zgarcit deloc :idea:

Si uite asa ajungem la vorba unui clasic in viata:
"Iarna nu-i ca vara "

sau, in cazul nostru
" Piko nu-i ca Fleischmann "....decat la pret :!: :evil:

Marius.
 
Bineanteles ca vazand acest lucru m-am gandit la Rally, ca sa fac o comanda de piese pentru a o repara pe locomotiva.
Bomboana de pe coliva este alta:
---NU poti comanda doar pinionul in cauza, ci trebuie sa iei TooooT fremul, iar acest 'bors" costa 36,46 de (T)euro :!: :!: :!:

----cod articol : 50062-07
Rahmen, vollst. mit Getriebe 31.46 €

http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=ersatzteil_neu&grand_id=3&parent_id=15&id=50062

Mie mi se pare ca este JAF la drumul mare :idea:

Deci dupa ce ei gresesc materialul de constructie al pinioanelor, nu pun la dispozitia clientului pacalit si posibilitatea de a cumpara DOAR piesa necesara,
ci trebuie sa sari cu banul greu :!:
Marius.

PS: Bune si nebune gasim la o multime de locomotive, dar asta m-a scos din sarite la propriu :evil:

PPS: Pentru episodul urmator, se pregateste la incalzire BR 89, tooot de PIKO :lol:
 
Faza e cam asa:

Nu-i am la inima pe Piko, pentru ca au preturi exagerate la masinile lor (ma refer aici la gama pentru colectionari sau plimbatori pretentiosi) ; indubitabil mai au de lucru, sub toate aspectele, nimeni nu e scutit. Ca sa nu bea apa dupa Trix, au vrut sa nu puna in contact pinioanele de alama, recurgand la intermediarul din plastic pentru a atenua zgomotul. Locomotiva e al dracului de silentioasa, niciun repros pe latura asta. Consider ca daca angrenajul e gresat corect si masina nu ia socuri in comanda, piesa rezista, poate e un caz particular. Sau poate a fost impiedicat pinionul sa se manifeste corect in relatia cu celelalte. E foarte discutabila chestiunea zilei...

De aceea prefer Trix , aia nu amesteca materialele. Una si buna, ori e metal, ori e plastic.

Asa cum ma previne Dan, e bine sa fii avertizat, o poti pati; aici e utilitatea Forumului: mai usor de prevenit decat de combatut, ca la INFRACT :grin:

De pe cometa XB15xx2, salutari de la obi si dorim pinioane cu dinti intacti!
 
Å¢IGĂNIE NEMÅ¢EASCĂ. SĂ LE FIE RUÅžINE!
Sincer îmi pare foarte ră’u. Dac㒠zici c㒠afar㒠se vopseşte gardul, ar fi pă’cat s㒠n-o repari.
Poţi să’-mi trimiţi pt fiecare roat㒠D şi nr. de dinţi, precum şi o schiţ㒠de mân㒠cu cote între axe şi poziţie roţi? Poate gă’sesc ceva.
 
Pacat ... insa Piko nu este singurul .... Atentie la liliputurile aflate prin magazine la 50% reducere care patesc acelasi lucru ....( macar ei stiu seriile unde au folosit plastic de kk@ ) ...
Saptamana trecuta discutam despre modele de serie cu proprietarul magazinului din Szeged ... a pus pe sine o aburoasa Rivarossi si dupa 2 metrii si-a aruncat gumele de aderenta ... pe urma omul mi-a aratat pungulita cu accesorii si m-a intrebat oare de ce au pus baietii mai nou doua randuri de cauciucuri de aderenta asa zis de rezerva :?:
D12-le de la Liliput crapa intr-o veselie ... am vazut cateva bucati care aveau transmisia praf numai dupa cateva minute de folosinta ....
Baietii de la AR club care lucreaza pe la FLM arad au bagat la ore la greu pentru vreo cateva sute de locomotive montate gresit .. nu mai stiu exact detaliile , dar si acolo se greseste la greu ...isa pretul ramane la fel in cel mai bun caz sau creste .... :|
Hai sa mai bag si un Roco ... ca nici ei nu sunt mai buni , de la baietii care folosesc intr-adevar locomotivele : http://www.009.cd2.com/members/how_to/roco.htm . Site-ul este deosibit de interesant si poate mai deschide ochii un pic cititorilor si afla ca mai exista si altceva in afara de roco piko si flm :pig:
Modele ieftine Piko se comporta un pic altfel ... sau cel putin la Expo Zilele Aradului taurusul Piko a fost locomotiva care a parcurs cei mai multi metrii si nu a crapat niciodata , poate era master sample -ul :bye:
 
kablu a spus:
ca nici ei nu sunt mai buni , de la baietii care folosesc intr-adevar locomotivele : http://www.009.cd2.com/members/how_to/roco.htm .

Nici nu stii ce fericit is acu dupa ce m/am uitat pe link... da o sa aplic strategia cu capra vecinului: mixu are si el una :).

45.jpg


Ms KABLU , foarte misto linku, mai ales pt amatorii de h0e ( chiar daca e narrow gauge-ul englezesc 009)

cat despre uzura prematura, daca e dupa ce ziceti voi ar trebui sa le punem in seif si sa ne uitam la ele odata pe an ca sa nu li se duca luciul. Sunt pana la urma produse ale unei societati axate pe consum, daca nu s/ar strica de ce am mai cumpara altele (sau piesele de schimb) ???
 
Dupa cum spuneam si in alte posturi, nu cred ca exista producator bun sau prost, ci modele bune sau proaste; ce constat insa este ca, intr-adevat calitatea scade. Deh, reducerea costurilor, externalizarea productiei, etc. Este posibil ca detaliile mai fine pe care le laudam noi la diversi producatori, barele de mana mai subtiri si mai fine, etc. sa nu fie decat incercari disperate de a reduce costurile sau incercari de a masca alte neajunsuri alte modelului.
 
....zuruitoare, spre bucuria Andreiului!
Adevarul e ca angrenajul merge acum foarte lin si "linistit"!
 
Odata ajunsa in "depoul meu" , evident a trecut printr-un RK, si , desi sunt multe lucruri care ma nemultumesc la solutiile tehnice ale "Epocii VI" a modelismului, se comporta onorabil.

Oricum raportul pret/calitate e mult in defavoarea calitatii. Modelele arata frumos dar fiabilitatea lasa de dorit... tind spre ideea de "model de vitrina". P'astea nu le mai lasi mostenire la nepoti ca un Marklin din anii 60' folosit din greu de trei generatii!
 
Apropos!

Andreiul a vrut sa scoata osia unui vagon (ROCO) cu sasiul tot...maro! Acum are un pumn de resturi! A vrut DOAR sa scoata osia! 8O
 
Orez !