- 25 Mai 2007
- 1.864
- 221
- WEBSITE
- http://r161trains.wordpress.com/
- YAHOO
- radu161
- LOCATION
- Bucuresti/Arad
Readuc in discutie subiectul acestui prototip.
Aici gasiti cateva poze:
http://www.cfr.ro/JF/romana/0111/automotoare.htm
Desi la un moment dat se vorbea despre 2 prototipuri, se pare ca a existat si un al treilea.
Cel portocaliu inca exista, ascuns pe la electroputere, intr-o stare destul de buna. Cred ca l-am gasit pe google earth.
Pe mine ma intereseaza ce boghiuri motoare a avut. Din poze am dedus niste elemente intalnite la LDE 3000/4000 si arcuri ca la EA. In rest nu se vede mare lucru.
Daca aveti informatii sau poze cu acest prototip va rog sa le impartasiti cu noi.
Later edit
Un fragment dintr-un articol din jurnal feroviar
Trenuri electrice automotoare (TEA)
In vederea organizarii unui serviciu suburban de calatori modern, CFR si Institutul de Cercetari si Proiectari Tehnologice in Transporturi (ICPTT) au realizat, intre anii 1974-1975, prototipul unui tren electric automotor (TEA), prin adaptarea unor vagoane de tip suburban existente. Dupa incercarile executate cu prototipul 080-TEA-001 pe linia Bucuresti&8211;Brasov, s-a trecut la executia de serie de catre EPC si Intreprinderea de Vagoane Arad (IVA). Un TEA este alcatuit din 4-6 vagoane, dintre care 4 sunt motoare (Bo'Bo' + Bo'Bo' + (2'2') + Bo'Bo' + Bo'Bo'). In aceasta compunere, TEA are o putere de durata de 1.870 kW (uniorara 2.180 kW), o capacitate totala de transport de 925 calatori (396 locuri) si o viteza maxima de 120 km/h. Au fost construite 6 TEA (inclusiv prototipul), care au fost utilizate in special pe regionalele Bucuresti, Craiova si Cluj, in serviciile cele mai diverse, de la trenuri cursa, la accelerate. Un exemplu de numerotare a vagoanelor TEA 5, asa cum au circulat ca A 139/140 Bucuresti Nord&8211;Craiova in mersul de tren 1986/87:
55-0005&8211;3 vag. motor cu cabina de conducere;
56-0005&8211;1 vag. motor fara cabina de conducere;
57-0005&8211;9 vag. remorca clasa 1;
57-0004&8211;2 vag. remorca clasa 2;
56-0006&8211;9 vag. motor fara cabina de conducere;
55-0006&8211;1 vag. motor cu cabina de conducere.
La inceputul anilor '90, EPC a mai construit un prototip TEA de culoare rosie, de o constructie total diferita fata de cele descrise mai sus, inmatriculat la CFR ca trenul 7 (55/56/57-0013, respectiv 0014). Utilizarea acestuia a fost sporadica, fiind supus unor nenumarate interventii in uzina constructoare.
Se pare ca au fost 7 trenuri.
Aici gasiti cateva poze:
http://www.cfr.ro/JF/romana/0111/automotoare.htm
Desi la un moment dat se vorbea despre 2 prototipuri, se pare ca a existat si un al treilea.
Cel portocaliu inca exista, ascuns pe la electroputere, intr-o stare destul de buna. Cred ca l-am gasit pe google earth.
Pe mine ma intereseaza ce boghiuri motoare a avut. Din poze am dedus niste elemente intalnite la LDE 3000/4000 si arcuri ca la EA. In rest nu se vede mare lucru.
Daca aveti informatii sau poze cu acest prototip va rog sa le impartasiti cu noi.
Later edit
Un fragment dintr-un articol din jurnal feroviar
Trenuri electrice automotoare (TEA)
In vederea organizarii unui serviciu suburban de calatori modern, CFR si Institutul de Cercetari si Proiectari Tehnologice in Transporturi (ICPTT) au realizat, intre anii 1974-1975, prototipul unui tren electric automotor (TEA), prin adaptarea unor vagoane de tip suburban existente. Dupa incercarile executate cu prototipul 080-TEA-001 pe linia Bucuresti&8211;Brasov, s-a trecut la executia de serie de catre EPC si Intreprinderea de Vagoane Arad (IVA). Un TEA este alcatuit din 4-6 vagoane, dintre care 4 sunt motoare (Bo'Bo' + Bo'Bo' + (2'2') + Bo'Bo' + Bo'Bo'). In aceasta compunere, TEA are o putere de durata de 1.870 kW (uniorara 2.180 kW), o capacitate totala de transport de 925 calatori (396 locuri) si o viteza maxima de 120 km/h. Au fost construite 6 TEA (inclusiv prototipul), care au fost utilizate in special pe regionalele Bucuresti, Craiova si Cluj, in serviciile cele mai diverse, de la trenuri cursa, la accelerate. Un exemplu de numerotare a vagoanelor TEA 5, asa cum au circulat ca A 139/140 Bucuresti Nord&8211;Craiova in mersul de tren 1986/87:
55-0005&8211;3 vag. motor cu cabina de conducere;
56-0005&8211;1 vag. motor fara cabina de conducere;
57-0005&8211;9 vag. remorca clasa 1;
57-0004&8211;2 vag. remorca clasa 2;
56-0006&8211;9 vag. motor fara cabina de conducere;
55-0006&8211;1 vag. motor cu cabina de conducere.
La inceputul anilor '90, EPC a mai construit un prototip TEA de culoare rosie, de o constructie total diferita fata de cele descrise mai sus, inmatriculat la CFR ca trenul 7 (55/56/57-0013, respectiv 0014). Utilizarea acestuia a fost sporadica, fiind supus unor nenumarate interventii in uzina constructoare.
Se pare ca au fost 7 trenuri.