RailCom

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salut!

Tocmai citeam cu etuziasm cateva informatii despre familia SwitchPilot in ideea de a gasi o solutie pentru problemele din topicul "Orirea la semnal".
Surpriza placuta a fost sa vad ca SwitchPilot stie RailCom; in al colt al internetului vedeam ca Paco a publicat cateva lucruri minunate RailComDisplay si BoosteR-CDE.

Personal nu sunt fanul PIC-urilor si incerc sa gasesc solutii pentru a folosi un PC ca si creierul dioramei. In sensul acesta am dat un ochi peste RP 9.3.2 (care e inca draft, trebuie sa recunosc) si am gasit ceva ce nu am inteles.

RP-9.3.2 zice in CAP C. Broadcast Transmission versetul 95:
Broadcast transmission is designed to allow detectors to receive specific information from the first decoder that enters a detection zone. Broadcast is thus only designed for mobile decoders and is not permitted for accessory digital decoders. Decoders located at permanent fixed locations should be configured to disable the use of broadcast transmission for transmission over the rails.
Pe cand manualul SwitchPilot zice doar sa activezi feature-ul de RailCom prin scriere in CV29 a valorii 6. Apoi continua cu cat de fericit vei fi tu citind valorile decodorului.
Se mai mentioneaza faptul ca centrala trebuie sa stie RailCom.

Acum, dupa lunga poveste, vin dilemele:
Exista centrale cu care fac signal cutout pentru a face posibila citirea pe main?

SwitchPilot nu respecta RP 9.3.2 sau ar trebui sa foloseasca un BUS separat pentru RC?

Rog pe cei care au mai multa intelegere aspura problemei sa ma lamureasca si pe mine. :-|
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
1. Da:
- centralele Lenz LZV100 si LV102
- ESU EcoS
- Paco NanoX sau BoosteR-CDE (ce poate inlocui boosterul Roco)

2. Un decodor poate transmite date fie ca o confirmare a unei comenzi (acknowledge) fie de capul lui (broadcast). Al 2-lea mod este folosit pt. identificarea adresei unei locomotive ce intra intr-un sector monitorizat. Decodoarele fixe nu trebuie sa transmita date decat daca sunt solicitate.
 

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Nu vreau sa creez un topic nou pentru o simpla intrebare asa ca adaug inca o culoare aici. Par destul de generoase si usor de realizat tehnic, desi implica un bus de feedback separat.

Folsoeste cineva module S88 sau a experimentat module cu S88?
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Mai exista un tip de bus: RS - mai nou si parca ceva mai simplu de realizat.
Vezi detalii pe site la Paco. http://www.tinet.cat/~fmco/rs_en.html
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Ma tot uit de ceva vreme la modulele astea, teoretic sunt ceva mai simple decat modulele S88. Am gasit un adaptor ce primeste semnalele de la modulele RS si le trimite catre calculator prin USB :!: chestie foarte buna. Ba mai mult am vasut ca sunt si module care decodeaza acest RS si il afiseaza pe leduri ce pot fi montate pe un panou cu schema liniilor, o alta chestie buna in cazul in care ai multe linii intr-o gara, multe blocuri e bine sa monitorizezi activitatea.

Buun, am gasit schemele pentru adaptorul USB, am gasit schemele pentru decodorul cu leduri.. dar unde sunt schemele pentru detectoare ? Nu ma uit eu bine pe site ? sau modulele sunt doar de vanzare de aici rezultand doar niste explicatii de asamblare si un manual de utilizare ?
 

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Pai nu stiu daca RS e mai simplu decat S88. In afara de adaptorul pt PC S88 implica doar 2 flip-fopuri si 2 registre de shift... No PICS. Este adevarat ca S88 e mai putin performant si ergonomic (6 fire vs 2, lipsa de adrese fixe, constant broadcasting, etc)

Eu nu am inca un programator PIC dar intentionez sa-mi iau... pana atunci ma gandesc la un S88. Ma gandesc chiar daca nu-l pot "minti" cu un demux in loc de PIC la adaptorul serial PC. Oricum, daca va apucati de munca pe bucata de feedback faceti multe poze si documentati ca mor de curiozitate.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Eu sunt inca in faza de studiu. Din auzite stiu ca S88 nu prea se mai utilizeaza datorita problemelor de stabilitate. Care sunt ele mai exact nu am reusit sa gasesc. Eu deocamdata vreau sa stiu daca am blocuri ocupate iar acest lucru sa fie confirmat si pe un PC.
 

Gyuri

Active Member
Trenulist
14 Septembrie 2010
129
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Buna tuturor,

Revin la topicul initial RailCom.

Am construit o centrala NanoX-S88, si un RailCom Display dupa documentatia lui Paco. Sunt multumit de centrala, dar acum in momentul in care am ajuns sa testez RailCom-ul am intilnit o anomalie. Am activat cele 2 ferestre/canale de RailCom al centralei (Cutout-uri, cum sunt ele numite), am activat transmiterea informatiei in decodoarele testate (am incercat pe LDG32, LDG33, si Lenz Gold), dar pe RailCom Display este afisat doar adresa locomotivei care intra pe tronsonul monitorizat (de RailCom Display). Informatia de adresa apare daca este activat canalul (cutoutul) 1, care este folosit pentru "broadcast". Normal Informatiile auxiliare se transmit (pe canalul/ cutout-ul 2) doar la "cerere". Adica in regim PoM se trece in modul de programare, dar inainte de programarea CV-ului decodorul ar trebui sa transmita valoarea CV-ului ca si informatie RailCom. Nu am idee cum se interogheaza temperatura decodorului, sau viteza actuala. Probabil depinde si de cum au implementat producatorii decodorului RailCom-ul. Din pacate in aceasta privinta specificatiile de la NMRA nu sunt foarte clare, standardul pentru RailCom este inca in lucru.

A incercat cineva dintre voi sa foloseasca RailCom-ul, si daca da, ce rezultate ati obtinut?

Gyuri
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare Gyuri, din cate stiam eu CV-urile standardizate sunt numai cele de comenzi generale , acceleratii si decelearatii si inca cateva neimportante. Restul stiu ca nu sunt standardizate astfel incat la doi producatori poti sa ai pe acelasi CV doua informatii diferite sau in unele cazuri CV-ul respectiv nici sa nu existe.
 

Gyuri

Active Member
Trenulist
14 Septembrie 2010
129
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
@Dragos,

Sigur, ai dreptate, in afara de CV-urile standardizate sunt o gramada de CV-uri optionale, si se pot defini liber de catre producatorii de echipamente.

In legatura cu RailCom-ul, acesta in principiu se poate folosi pentru:
1. identificarea unei locomotive (sau a unui decodor mobil) care intra pe un tronson monitorizat (de un cititor sau "afisor" RailCom). Aceasta informatie se transmite de catre decodoare in regim "broadcast" (adica in continuu), pe canalul (cutout) 1 (bineinteles, daca este activat in setarile decodorului).

2. la afisarea valorilor CV-urilor in timpul mersului (adica nu in regimul special de programare, sau altfel spus pe sina de programare)
La RailCom citirea CV-urilor se poate realiza in regim PoM (adica pe sina, unde pot fi in acelasi timp mai multe locomotive). Statiile digitale pot citi valorile CV-urilor doar in regim de programare (pe sina de programare. Statia Roco nu stie sa citeasca CV-urile!!). Pentru a citi CV-urile in PoM, se transmite pe DCC comanda pentru un decodor anume ( in PoM nu se pot modifica CV1 si CV17/18 care sunt de fapt adresele decodoarelor mobile) iar decodorul care are RailCom, si este activat pe canalul (cutoutul)2 va transmite informatia respectiva (valoarea CV-ului)

3. pentru afisarea unor informatii suplimentare, ca si viteza actuala, temperatura decodorului, etc. Aceste informatii nu nu sunt valorile unor CV-uri. Si la SUSI de exemplu, se transmite informatia de viteza (actuala), modulele de sunet se sincronizeaza folosind aceasta informatie.

Problema mea este ca nu am reusit sa afisez pe RailCom Display decat adresa locomotivelor, care au intrat pe tronsonul monitorizat. Am verificat semnalul cu osciloscopul, si decodoarele nu transmit nimic pe canalul (cutoutul)2. Am incercat sa intru in programarea PoM a unor CV-uri, dar nici atunci nu se transmite nimic. Iar informatiile auxiliare nu am ideea cu ce comanda sa la interoghez. Speram sa fie cineva, care a trecut deja prin acestea. Pe site-ul lui Paco RailCom Display-ul este prezentat intr-o poza, afisand aceste informatii (CV-urile, temperatura, etc)

Gyuri
 

Gyuri

Active Member
Trenulist
14 Septembrie 2010
129
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Revin din nou asupra problemelor RailCom. Mai este cineva preocupat de ea? Foloseste cineva RailCom?

Una din enigme am solutionat-o. Din pacate sistemul vechi Roco (cu MMouse-ul rosu) nu poate citi CV-urile (asa este conceput, dupa cum ne-am dat seama cu totii). Din aceste motive (foarte probabil) in Multimouse nu a fost implementat in modul de functionare XpressNet comanda de citire a CV-urilor in modul PoM (adica citirea CV-urilor in timpul functionarii normale, vedeti mai sus exceptiile). Eu la experimentele de mai sus am folosit statia digitala NanoX-S88, si ca si terminal un Multimouse. Cu toate ca aveam activat RailCom-ul din statie, si in decodoare, dupa cum spuneam, nu puteam citi CV-urile in regimul PoM. De vina era MMouse-ul, care nu trimitea comanda de citire. In concluzie, MMouse-ul in regim PoM poate fi folosit doar pentru scrierea CV-urilot (in regim de programare este trimisa comanda !!!, deci cu statia NanoX-S88 se pot citi CV-urile in regim de programare/pe sina de programare).

Folosind calculatorul, RocRail mai exact, am reusit sa citesc CV-urile in regimul PoM.

Ulterior am testat mai multe tipuri de decodoare cu RailCom, de la mai multi producatori (Lenz, Esu, Tams, Zimo). Dintre acestea singurul care in afara de transmisia in regim de broadcast a adresei, si citirea in regim PoM a valorilor CV-urilor a transmis si altceva era decodorul Zimo. Acesta transmite dupa un algoritm deocamdata necunoscut pentru mine incarcarea motorului (Load) sau alternativ viteza motorului. Sincer, ma asteptam ca macar Lenz-ul (tatal RailCom-ului) sa tranzmita viteza, temperatura... Dar nu. La TAMS am si scris un email, si mi-a fost confirmat, ca se transmite doar adresa locomotivei, si se pot citi CV-urile.

Poate unii va intrebati de ce acest tam-tam in jurul RailCom-ului, si la ce o fi acesta bun. Cred ca la automatizarea unei diorame de dimensiuni mai mari, este util sa avem un feedback de pe anumite tronsoane, mai exact sa stim care din locomotive se afla pe acel tronson intr-un moment dat. Pentru acest lucru este util transmiterea in mod Broadcast a adreselor. Iar citirea in regim PoM a unor CV-uri cred ca este utila pentru reglajul fin ai unor parametrii (PID de exemplu) cand locomotiva ruleaza pe traseu (si mai exista poate si alte decodoare pe diorama), si putem citi si inscrie anumiti CV-uri, fara a intra in regim de programare.

Sper ca v-am plitisit destul pentru aceasta seara.

Cele bune,

Gyuri