- 17 Ianuarie 2006
- 5.547
- 16
- WEBSITE
- http://www.trains-addicted.ro
- YAHOO
- bogdannf
- LOCATION
- Cluj Napoca / Bucuresti
Salut
am extras din programul de guvernare pasajele cu privire la infrastrucutra feroviara:
pe scurt:
"Dezvoltarea infrastructurii feroviare simultan Âşi în concordanĂžă cu cea rutieră, în
conformitate cu cerinĂžele europene.
7. Asigurarea legăturilor între marile oraÂşe cu trenuri intercity.
8. CreÂşterea vitezei tehnice proiectate pe calea ferată în medie cu 25% Âşi reducerea
timpului de circulaĂžie cu 50% faĂžă de cel actual la trenurile de călători Âşi marfă,
precum Âşi eliminarea staĂžionării trenurilor în frontieră.
9. Ănnoirea Âşi modernizarea parcului existent de material rulant, modernizarea
staĂžiilor de cale ferată pentru creÂşterea gradului de confort oferit publicului
călător.
10. Asigurarea transportului port-auto pe calea ferată pentru distanĂže lungi.
11. Crearea unei infrastructuri adecvate în porturile fluviale pentru a face faĂžă
cerinĂželor de exploatare la nivel european.
12. Dezvoltarea capacităĂžii feroviare în zona fluvio &8211; maritimă a Portului ConstanĂža."
Mai "detaliat":
"
Transport feroviar
--- Finalizarea până în anul 2009 a lucrărilor de modernizare a tronsonului de cale
ferată BucureÂşti - ConstanĂža, Âşi până în anul 2011 a tronsonului Câmpina - BraÂşov,
porĂžiuni din coridorul IV pan European.
--- Devansarea termenului de finalizare a lucrărilor de modernizare, din anul 2013 în
anul 2012, a tronsonului Curtici - BraÂşov, parte a Coridorului lV paneuropean, prin
împărĂžirea în sectoare scurte.
--- Finalizarea proiectării lucrărilor de modernizare a Coridorul IX pan-european,
până la sfârÂşitul anului 2009 Âşi începerea lucrărilor de modernizare în anul
2010(Giurgiu - BucureÂşti - Suceava - Vadu Siret).
--- Electrificarea Âşi dublarea liniei principale Cluj - Oradea Âşi a magistralei IaÂşi -
Tecuci.
--- Reanalizarea lucrărilor la liniile Râmnicu Vâlcea - Vâlcele Âşi BucureÂşti - Giurgiu,
inclusiv a podului afectat de inundaĂžii.
--- Modificarea taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) prin introducerea plăĂžii pe
vagon faĂžă de plata pe tren existentă în prezent.
--- Introducerea TUI diferenĂžiat pe magistrale Âşi linii principale faĂžă de linii secundare
respectiv vagoane marfa - vagoane calatori.
24
--- Reducerea TUI cu până la 25% pentru trenurile de marfă cu circulaĂžie permanentă
Âşi instituirea TUI preferenĂžial pentru transportul RO-LA (camioane transportate în
vagoane speciale).
--- ReconstrucĂžia Gării de Nord BucureÂşti prin transformarea zonelor adiacente în
centru comercial; lucrările vor fi scoase la licitaĂžie internaĂžională pentru parteneriat
public privat.
--- Reabilitarea gărilor Cluj, Sibiu, Alba Iulia, TimiÂşoara, IaÂşi, Craiova, ConstanĂža,
GalaĂži, inclusiv dezvoltarea lor în complexe comerciale; lucrările vor fi realizate
prin parteneriat public privat.
--- Continuarea procesului de modernizare telecomenzi Âşi semnalizare feroviara
pentru coridoarele IV Âşi IX paneuropene de mare viteză (160 km/h).
--- Ănnoirea Âşi modernizarea parcului de material rulant pentru transportul de călători
prin: achiziĂžia a 100 de rame electrice noi, achiziĂžia a circa 500 de vagoane noi,
modernizarea a circa 700 de vagoane Âşi a 300 de locomotive din parcul existent.
--- Continuarea programului de achiziĂžii automotoare diesel tip &8220;Săgeata Albastră&8221; cu
încă 50 de unităĂži.
--- Utilizarea liniei de cale ferată periferice existente în jurul BucureÂştiului pentru
transport periurban Âşi legătura între Gara de Nord Âşi aeroportul Otopeni.
--- Asigurarea subvenĂžiei la nivelul necesar pentru transportul public de călători pe
calea ferată conform practicilor europene.
--- Finalizarea până în anul 2010 a liniei de metrou 1 Mai &8211; Laromet (3,1 km - 2
staĂžii).
--- Ănceperea lucrărilor la linia 5 de metrou: Ghencea - Drumul Taberei - Eroilor
-Universitate - Pantelimon cu finalizarea primului tronson Ghencea - Eroilor până
în 2012.
--- AchiziĂžionarea a încă 26 de trenuri (156 de vagoane) pentru modernizare parcului
de vagoane metrou.
--- Modernizarea instalaĂžiilor de siguranĂžă a circulaĂžiei Âşi de ventilaĂžie de la metrou,
componente ale sistemului de protecĂžie în cazuri speciale.
--- Deschiderea unei staĂžii de transfer RO-LA în sudul BucureÂştiului pentru preluarea
traficului rutier de marfă ce intră în Ăžară prin vama Giurgiu."
Sper sa purtam o discutie constructiva cu privire la aceste "obiective",
eu unul m-as mira sa realizeze macar 10% din ceea ce e pe hartie.
Sunt multe chestii spuse doar ca sa fie spuse, nu se specifica si cum se duc la indeplinire anumite lucruri.
De exemplu "CreÂşterea vitezei tehnice proiectate pe calea ferată în medie cu 25%".
- prin ce mijloace?
am extras din programul de guvernare pasajele cu privire la infrastrucutra feroviara:
pe scurt:
"Dezvoltarea infrastructurii feroviare simultan Âşi în concordanĂžă cu cea rutieră, în
conformitate cu cerinĂžele europene.
7. Asigurarea legăturilor între marile oraÂşe cu trenuri intercity.
8. CreÂşterea vitezei tehnice proiectate pe calea ferată în medie cu 25% Âşi reducerea
timpului de circulaĂžie cu 50% faĂžă de cel actual la trenurile de călători Âşi marfă,
precum Âşi eliminarea staĂžionării trenurilor în frontieră.
9. Ănnoirea Âşi modernizarea parcului existent de material rulant, modernizarea
staĂžiilor de cale ferată pentru creÂşterea gradului de confort oferit publicului
călător.
10. Asigurarea transportului port-auto pe calea ferată pentru distanĂže lungi.
11. Crearea unei infrastructuri adecvate în porturile fluviale pentru a face faĂžă
cerinĂželor de exploatare la nivel european.
12. Dezvoltarea capacităĂžii feroviare în zona fluvio &8211; maritimă a Portului ConstanĂža."
Mai "detaliat":
"
Transport feroviar
--- Finalizarea până în anul 2009 a lucrărilor de modernizare a tronsonului de cale
ferată BucureÂşti - ConstanĂža, Âşi până în anul 2011 a tronsonului Câmpina - BraÂşov,
porĂžiuni din coridorul IV pan European.
--- Devansarea termenului de finalizare a lucrărilor de modernizare, din anul 2013 în
anul 2012, a tronsonului Curtici - BraÂşov, parte a Coridorului lV paneuropean, prin
împărĂžirea în sectoare scurte.
--- Finalizarea proiectării lucrărilor de modernizare a Coridorul IX pan-european,
până la sfârÂşitul anului 2009 Âşi începerea lucrărilor de modernizare în anul
2010(Giurgiu - BucureÂşti - Suceava - Vadu Siret).
--- Electrificarea Âşi dublarea liniei principale Cluj - Oradea Âşi a magistralei IaÂşi -
Tecuci.
--- Reanalizarea lucrărilor la liniile Râmnicu Vâlcea - Vâlcele Âşi BucureÂşti - Giurgiu,
inclusiv a podului afectat de inundaĂžii.
--- Modificarea taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) prin introducerea plăĂžii pe
vagon faĂžă de plata pe tren existentă în prezent.
--- Introducerea TUI diferenĂžiat pe magistrale Âşi linii principale faĂžă de linii secundare
respectiv vagoane marfa - vagoane calatori.
24
--- Reducerea TUI cu până la 25% pentru trenurile de marfă cu circulaĂžie permanentă
Âşi instituirea TUI preferenĂžial pentru transportul RO-LA (camioane transportate în
vagoane speciale).
--- ReconstrucĂžia Gării de Nord BucureÂşti prin transformarea zonelor adiacente în
centru comercial; lucrările vor fi scoase la licitaĂžie internaĂžională pentru parteneriat
public privat.
--- Reabilitarea gărilor Cluj, Sibiu, Alba Iulia, TimiÂşoara, IaÂşi, Craiova, ConstanĂža,
GalaĂži, inclusiv dezvoltarea lor în complexe comerciale; lucrările vor fi realizate
prin parteneriat public privat.
--- Continuarea procesului de modernizare telecomenzi Âşi semnalizare feroviara
pentru coridoarele IV Âşi IX paneuropene de mare viteză (160 km/h).
--- Ănnoirea Âşi modernizarea parcului de material rulant pentru transportul de călători
prin: achiziĂžia a 100 de rame electrice noi, achiziĂžia a circa 500 de vagoane noi,
modernizarea a circa 700 de vagoane Âşi a 300 de locomotive din parcul existent.
--- Continuarea programului de achiziĂžii automotoare diesel tip &8220;Săgeata Albastră&8221; cu
încă 50 de unităĂži.
--- Utilizarea liniei de cale ferată periferice existente în jurul BucureÂştiului pentru
transport periurban Âşi legătura între Gara de Nord Âşi aeroportul Otopeni.
--- Asigurarea subvenĂžiei la nivelul necesar pentru transportul public de călători pe
calea ferată conform practicilor europene.
--- Finalizarea până în anul 2010 a liniei de metrou 1 Mai &8211; Laromet (3,1 km - 2
staĂžii).
--- Ănceperea lucrărilor la linia 5 de metrou: Ghencea - Drumul Taberei - Eroilor
-Universitate - Pantelimon cu finalizarea primului tronson Ghencea - Eroilor până
în 2012.
--- AchiziĂžionarea a încă 26 de trenuri (156 de vagoane) pentru modernizare parcului
de vagoane metrou.
--- Modernizarea instalaĂžiilor de siguranĂžă a circulaĂžiei Âşi de ventilaĂžie de la metrou,
componente ale sistemului de protecĂžie în cazuri speciale.
--- Deschiderea unei staĂžii de transfer RO-LA în sudul BucureÂştiului pentru preluarea
traficului rutier de marfă ce intră în Ăžară prin vama Giurgiu."
Sper sa purtam o discutie constructiva cu privire la aceste "obiective",
eu unul m-as mira sa realizeze macar 10% din ceea ce e pe hartie.
Sunt multe chestii spuse doar ca sa fie spuse, nu se specifica si cum se duc la indeplinire anumite lucruri.
De exemplu "CreÂşterea vitezei tehnice proiectate pe calea ferată în medie cu 25%".
- prin ce mijloace?