Producatori: preturi si... preturi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
89
-
Nu pricep o chestie.

In vederea inmatricularii la CFR a unui model Fleischman (BR 91.3), la scara N, am cautat pe net vanzatori si am ramas surprins sa vad ca un model continental vechi ("dar corect" cum ar spune Horia) se vinde si cu 114 lire (aprox. 125 euro) iar un model britanic Graham Farish (face parte din grupul Bachmann Europe plc) care nici macar nu a aparut pe piata, deci foarte nou, va fi disponibil la aproape jumatate de pret (62 lire aprox 68 euro).

De mentionat ca modele noi de la Graham Farish sunt extrem de bine detaliate si dotate cu motoare moderne.

Am adus in discutie un singur exemplu dar modelele britanice sunt in general cu mult mai ieftine decat cele ale producatorilor continentali.
 
Se pare ca ai mare dreptate,am cautat acum si am vazut ca pentru modele N firma mai sus mentionata detaliaza mult mai mult comparativ cu alti producatori de renume..si la un pret rezonabil. Insa ce nu prea am vazut eu nu par a fi modele europene decat modele din UK.Ma insel ?
 
Da, produc numai modele britanice. Si scara este diferita de N-ul continental (1:148 fata de 1:160) dar ce mi-e neclar mie este de ce modelele lor sunt mai ieftine decat cele continentale la aceeasi calitate daca nu chiar mai buna?
 
Vali , sper din toata inima ca majoritatea producatorilor de modele continentale sa aibe soarta celor de la maerklin , daca continua politica de jecmanire a clientilor :evil:
... si poate atunci vom avea modele continentale Atlas sau Proto la sfert de pret ;-)
Interesant este totusi ca Liliput (Bachmann) aplica aceeasi politica de jecmanire ca si concurenta :idea:
p.s. in UK si Continental Modeller e mai scump decat Railway Modeller :mrgreen:
p.s. 2 eu am cumparat candva un BR01 DCC Sound de la PCM ( USA ) cu 99 euro ! Deci se poate :razz:
 
Mai baieti.....cand o sa intelegeti ca toti sunteti trasi pe sfoara daca modelati ceva continental ???
Indiferent daca faci modelism britanic sau american platesti muuuuult mai putin pentru marfa decat de la firmele "vechi ".... :D
 
@Gicu,
...si acum ce renume mai are Fleischmann,cu productie mutata in ...China? :evil:
C'mon,give me a break.... 8)

Toata lumea spune ca piata pt.modelele europene este mica.
Adica ,toata Europa (insumand cateva sute de mii de pasionati ) nu este de ajuns ,deoarece ---chipurile---se fac modele in serie mica :x :-x :x ....
Nu mai spun de pasionatii de modele europene de pe alte continente ( vezi de pilda in ....AUSTRALIA ), USA,America de Sud etc....

Se fac modele in serie mica pt a se putea justifica pretul ... :oops:
De exemplu,ca este cel mai elocvent exemplu pt noi:
---de ce nu au facut cei de la Tillig locomotiva 060 DA in 20.000 de exemplare,la un pret pe exemplar de 80 E ??? ..iar asta sa fi fost pretul de desfacere....
---Maerklin produce numai in China,totusi are preturi HIGH....
---Piko produce tot in China,are preturi HIGH...
---Roco produce cam 80 % in China,la fel e situatia...

Asta e....s-au invatat la preturi mari....

Bachman poate ,Walters poate,Atlas poate,etc etc....numai "europeano-chinezii "nostri NU pot sa scada costurile de productie :twisted: :twisted:
Parerea mea !
Marius. :floare:
 
Pai sigur ca ei pot sesamcave, ca doar se adreseaza unei societati reale de consum si unde trebuie sa cultive un hobby ptr viitorul afacerilor, si nu se adreseaza unei caste de "elitishti",cum vor ei sa ne consideram ca sa ne scoata banii, ca doar "obrazul subtire cu cheltuiala se tzine"!O persoana avizata imi spunea deunazi ca produsele HAG au in ele tehnologie veche de decenii, dar si preturi de preturi.Daca as fi la prima achizitie si m-as orienta dupa "detalii produs", fara sa vad preturile aferente, optiunea ar fi clara: ND2 Bachmann si nu HAG.Deci aceste mari branduri probabil ca fie vor muri ca pasarile pe limba lor, fie vor supravietui pe seama "domniei sau prostiei"celor putini, care probabil se vor imputina si mai mult, sau se vor "americaniza".
Pacat !

:floare:
 
Treaba incepe sa miroasa din ce in ce mai naspa :x zilele trecute doream sa incep demersurile pentru achizitionarea unui automotor continental NOU (ceva ce seamana cu cele de pe la noi , cred ca a mai luat cineva de pe forum sau se interesa de asa ceva ) . Spre surprinderea mea Weinert are cel mai bun pret (76euo ) :x
No comment
 
pai nu vad ce ar fi de comentat :D

de cateva luni Modelleisenbahn Muenchen GmbH (cunoscuta de noi astialalti ca Roco si Fleischmann) si-a luat-o rau de tot "in bot" cand au vazut ca vanzarile de noutati livrate sunt returnate in proportie de 80% de magazine din cauza a diferite probleme de fiabilitate si n-au avut bani nici macar de salariile personalului (ceea-ce arata ce gestiune buna a finantelor are firma respectiva) :roll:

incet-incet intelege si modelistul european fraier si molcom ca "asa nu se mai poate" si vor reactiona si producatorii...

mai grav e ca Maerklin nici dupa al doilea si Roco nici dupa al treilea faliment nu au inteles inca :D
 
asa e Rudi.

cineva vorbea aici de HAG, ba mai nou avem si importator HAG in RO.

HAG este un caz special, este poate singura firma din lume alaturi de WABU (alt elvetian) care poate scoate orice prostie pe piata si se va vinde si asta este una din specificitatile Elvetiei si ale populatiei sale care inca traieste nascandu-se, privind, traind si murind in propria ograda :D

acum un an HAG a anuntat un "tren militar" cu Ae6/6 si vagoane camuflate, o erezie care s-a vandut totusi si acum o cauta toti... exista oameni in CH care comanda tot ce iese la HAG sau ce iese la WABU, egal de pret sau de cat de idiot este modelul...

ce n-ar da Maerklin sa fie asa :D si in Germania!
 
Asa este ....Märklin sunt mici in comparatie cu HAG (la prostie ma refer :-x ) .Dar nu vreau sa evolueze iarasi discutia.... :D
 
pai daca vad ca evolueaza aiurea iti sterg mesajele si te banez cateva zile, lieber Rudi :D

WABU este si mai si, produce in Filipine si face numai scara N si Nm... aici insa e altfel, exista sau modele excelente sau cele mai mari c... e ca la Loto, nu stii niciodata peste ce dai! :D
 
Pai daca ma banezi.....atunci te prind odata la bere si socoteala merge pe caciula ta... :D
Acum serios : nu am inteles niciodata oameni care platesc orice suma ,doar ca scrie ceva anume pe ambalaj (si nici nu vor sa stie unde este fabricat ....iar daca afla tot nu cred ).Dar acesti oameni sunt pe cale de disparitie si firmele trebuie sa regandeasca anumite chestii.....
cu drept se intreaba unii : de ce o loco Proto2000 ,Kato ,Atlas sau Genesis este mai ieftina decat Märklin ,Fleischman etc....la o calitate egala sau chiar superioara .
Parerea mea este :daca aceste firme (Atlas ,Genesis etc) ar produce si material european .....viitorul pentru Fleischmann etc nu ar arata asa bine ....
 
punctul 1: daca ma prinzi la bere si socoteala merge la mine atunci nu da numai Maerklin faliment, ci si eu :(

punctul 2: viitorul pentru Fleischmann oricum nu merge bine... :)

nu e chiar asa... PCM (PrecisionCraftModels) a scos o BR01.0-2 DB si nu era deloc asa de ieftina pe cat s-ar crede, nu pentru ca ar fi costat mult productia ci pentru ca asa e piata... deci Atlas, Genesis s-ar "adapta" ei repede la specificitatile pietii europene, sa faca un banut in plus!
 
Aici iti dau dreptate : locomotivele sau automotoare Kato sunt mai scumpe pentru piata europeana ,in acelasi moment locomotivele americane Kato sunt ceva mai ieftine....deci pretul il dicteaza pe piata americana :CLIENTUL !!!

PS ,berea merge pe caciula mea ... :D
 
Horia, prieten drag,

Orice telefon mobil, toate posturile de televizine, orice bord de masina,orice gara,autogara,fraier,aurolac,caine stie cat i ceasul.

Si totusi se vind si ceasuri elvetiene de mii de euro.
Cumparatorii acestora sunt toti fraieri?

Asa este si cu HAG;;;;;;;;;;; Ai ceva bani, esti trenulist,ai o singura viata..............pai futui mama masii daca iti place SBB-ul ia_ti HAG.

Eu asa gandesc

Septi
 
Prieteni,
Parerea mea este ca nu doar elvetienii procedeaza asa ci comunitatea ermetica de hobbisti de HAG sau WABU care au pata pusa pe aceste modele.
Asa cum la ei exista aceste comunitati,si pe plan mondial sint comunitati de pasionati greu de inteles pentru ca isi doresc tot felul de chestii.
O sa va dau un exemplu din propria ograda.
Poate ca unii dintre voi stiu ca sint pasionat de modele statice si am o colectie foarte mare pe care am adunat-o de-a lungul anilor,participind la mai multe expozitii.
Anul trecut,cam pe vremea asta mi s-a declansat un "sindrom" mai aparte:modelele produse de raposata firma VEB Plasticart din Germania Democrata.
Colectia completa cuprinde 40 de modele iar calitatea lor,dupa cum bine va imaginati,lasa mult de tot de dorit.
Sa treci de la Tamyia sau Hasegawa la Plasticart e un soc care te poate costa chiar hobby-ul in sine daca nu esti atent.
In fine,dupa aproape un an de munca pe e-bay am reusit sa achizitionez 37 din cele 40 de modele(vorbesc de modele unice).
Pe linga faptul ca am cheltuit o avere pe ele,am intrat intr-un soi de club de dementi dupa asemenea modele.Au fost lupte crincene pe e-bay pentru a cistiga cutare sau cutare model,uneori preturile ajungind si la 350 de euro pentru o macheta de plastic de proasta calitate fabricata in anii 60-70si care pe atunci costa 2-3 marci.
Concluzia e ca asa cum pentru "rebuturile" de Plasticart exista o piata uriasa si constanta formata din maniaci,asa e si pentru HAG sau WABU.
Personal inclin sa cred ca,colectionarii de HAG nu(prea) ruleaza locomotivele si nici nu ii prea vad modelisti.
In fine,pentru fiecare e un loc sub soare.
Iar in ceea ce priveste Plasticart,ma bucur mult ca am intrat in legatura si m-au ajutat enorm Richard Wimmer si Arne Goethe pentru ca scriu o lucrare despre istoria si modelele Plasticart,lucrare care va avea si propriul site.
Dar despre aceasta,la timpul sau.
Pace si multa bere! :lol:
sandy