Probleme decodor DIGITRAX DZ125

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Revin
Am digitizat BR55 de la Fleischmann folosind un decodor DZ125. Lucrare foarte simpla dpdv al partii electrice, foarte complicata dpdv al spatiului.
- motorul (in tender) este total izolat de sasiu. L-am conectat corect la pinii 1 si 2.
- am cules curentul cu pinii 3 si 4 (dreapta -stanga);
- lumina spate nu are, asa ca am dus firul alb la becul fata care era conectat cu corpul sau LA MASA SASIULUI LOCOMOTIVEI.

Am pus locomotiva pe sine si am pornit. A mers perfect.
- decodorul era programabil (acceleratie , franare etc)
- lumina functiona

Bucuros priveam loco cum mergea, cand, la al treilea tur de circuit locomotiva s-a oprit brusc si sistemul meu a intrat in scurt- circuit semalizat le Lokmouse!

M-am mirat deoarece lucrasem foarte solid si curat partea electrica si nu vedeam ce s-ar fi putut scurtcircuita. Am luat loco la bani marunrti si, din test in test am ajuns la decodor, l-am izolat si am constatat ca intarile de curent de la sina s-au scurtcircuitat! Decodorul s-a ars!

Imi pare foarte rau ca nu am pus dioda aceea pe iesirea de lumina cu catodul spre decodor, precis ca de acolo se trag toate necazurile, e clar ca acest tip de decodor NU SUPORTA sa fie conectat la luminile care au masa la sasiu decat prin intermediul unei diode!
Este al doilea decodor DZ 125 care mi se arde la primele ture de circuit, aparent fara motiv, dupa ce in prealabil fusese montat si functiona perfect. Ambele care mi s-au ars au fost conectate cu lumina la masa sasiului (curent direct din sina) fara dioda pe iesirea de lumina!

CONCLUZIE:

NU CONECTATI DZ 125 PE LOCOMOTIVE CU MASA LA SASIU DECAT DACA PROTEJATI IESIREA LUMINILOR PRIN DIODE (de comutatie spune MPU). DIODELE TREBUIESC MONTATE CU CATODUL SPRE DECODOR!

Aveti si alte pareri? Eu cred ca asta este cauza arderii decodoarelor, insa nu imi explic fenomenul pe de-a-ntregul.
 
Fleischmann are obiceiul sa lege una din bornele motorului la sasiul tenderului care e conectat la randul lui la una din sine(contactul nu este intodeauna perfect).
Cel putin asta a fost situatia in Br38,Br50,Br56.
Asa ca mi se pare mai probabil ca puntea(H-bridge) prin care se alimenteaza motorul sa fie strapunsa.
Daca s-ar fi strapuns transiztorul care comanda luminile atunci becul ar fi luminat continuu.
Sau alta problema ar putea fi tensiunea prea mare de alimentare(Dz125 parca are ceva de genu maxim 20V).
 
Asa a si fost. o borna a motorului era conectata la una din sine, insa a fost foarte usor sa o izolez. Motorul era perfect izolat.
Nici tensiunea prea mare nu este o explicatie, am acest decodor montat pe alte locomotive, - fara lumini la masa ci folosind firul albastru, plusul comun,- si lucreaza foarte bine.
 
As cauta altundeva defectul dar nu la lumini.
Pot fi mai multe cauze scurt pe iesirea la motor si decodorul posibil sa nu aiba protectie,tensiune prea mare de alimentare si aici avem 2 chestii posibile ori se depaseste tensiunea inversa pt diodele din puntea redresoare (putin probabil) ori unele componente cedeaza termic si cel mai probabil ori puntea redresoare ori h-bridge-ul(totusi discutam de smd-uri si nu de ditamai circuitele puse pe radiator) ori regim neadecvat pt motor care duce iarasi la solicitari termice.
Iar ca o chestie posed si eu Dz125 care mere perfect cu becurile legate direct la una din sine dar tensiunea de alimentare este de 15V si decodorul al fost reglat cat de cat pt motorul stupid pe care il punea roco.
 
Scurtul nu este pe iesirea de motor, ci, dupa cum spuneam pe firele 3 si 4, cele care culeg curentul de la sina...
Eu am 16V in sina, centrala e Roco.
Tu ce statie folosesti?
 
Orice scurt pe iesirea de la motor in final se tranduce ca scurt pe alimentare cu posibilitate de a praji niste componente :D (asta e din structura decodorului).
Ca statie folosesc un NanoX....
 
Pai atunci sa inteleg ca motorul imi arde decodorul?
Ciudat, caci in analogic functioneaza perfect, loco e practic noua...
Spuneai ca ai o loca la care ai montat DZ125 si are luminile la masa... poti sa imi spui te rog frumos daca este echipata cu varianta DZ125 cu fire sau DZ125IN cu mufa 6 pini?
Multumesc
 
Imi cer scuze ca am facut o greseala destul de mare.Am desfacut acum locomotiva si becurile sunt alimentate pe firul albastru asa ca este neconcludenta chestia(decodorul este cu fire).

Eu cred ca mai rapid vina este undeva prin zona motorului...Nu neaparat motorul.
Ai zis ca ai mai ars un decodor.Pe ce locmotiva l-ai prajit?
 
Tot pe asta

Eu banuiam ca lipsa diodei este problema. Tot subiectul acesta este despre aventurile mele cu acest DZ125. Am cumparat mai multe ca sa imi digitizez flota N
Problemele au inceput (ca sa nu mai pierzi timpul citind tot subiectul) Cu BR003 de la TRIX. Avea mufa decodor asa ca i-am infipt acolo un DZ125IN (varianta cu 6 pini). Trebuia sa mearga din prima insa nu a mers deloc! Tot subiectul este despre asta, pe scur dupa ce i-am montat dioda pe iesirea de lumini loco a pornit frumos si merge perfect! (becurile tot pe masa)

Problemele au continuat cu V220 Trix, tot cu mufa decodor. Am infipt DZ125IN si loco mergea insa ciudat. Intr-un sens se aprinde numai un bec, in al doilea se aprindeau ambele (unul tare altul slab). Am inlocuit ledurile cu becuri, mi-am facut un plus comun pe care l-am folosit cu succes si loco merge perfect

Am trecut mai departe la acesta BR55 Fleischmann care mi-a ars 2 decodoare pana sa apuc sa ma dezmerticesc! Si nu dadea nici un semn, loco pornea si mergea perfect, se aprindeau luminile si deodata PAC! scurt!

PS Toate loco sunt NOI, in stare perfect, rulate doar de mine foarte putin.

La 55-ul asta cu probleme, cand am montat decodorul am scos condensatorul care era in paralel cu motorul si bobiona care era in serie... sa fie asta cauza? (nici gand!)
 
Incearca sa montezi la loc filtrul de pe bornele motorului: este posibil ca spike-uri de inalta frecventa si energie generate de motor sa distruga puntea H din decodor.
 
Cand spui filtru te referi atat la condensator cat si la bobina? Sau numai bobina?
Stiam ca decodoarelor nu le plac condensatorii...
 
Bobina (bobinele) trebuie sa se afle in serie cu motorul, iar condensatorul direct la bornele motorului, dupa bobina (bobine). Astfel decodorul "vede" numai bobinele, dupa care se afla motorul cu condensatorul.
Acest grup LC serveste la "netezirea" varfurilor de tensiune date de motorul in functiune, care s-ar putea dovedi periculoase pentru decodor.
 
Pai atunci poate din cauza asta se tot arde... eu aveam impresia ca filtrul acela e un fel de "deparazitare" nicidecum protectie pt un eventual decodor...
Poate becul e nevinovat... Voi pastrati filtrele acestea pe motor cand digitizati locomotive?
 
Nu am sesizat diferente cu / fara filtre, deci nu ma obosesc sa le dau jos.

ESU recomanda numai inlaturarea condensatoarelor borne - sasiu (daca exista), nu si pe cel dintre bornele motorului.
 
Se elimina numai condensatoarele (si/sau bobinele) dinaintea alimentarii decodorului - ce este la iesirea decodorului nu conteaza. Scopul eliminarii filtrelor de la intrarea decodorului este acela de a nu altera semnalul digital generat de centrala.
 
Salut!
Eu am pus un DZ125, cu fire, pe o loco Fleischmann BR01.10 si nu a patit nimic. Este o loco veche, fara mufa pentru decodor, cu masa la sasiu pentru becuri, si o borna a motorului legata la sasiu, printr-un contact destul de bine ascuns. Initial mergea si la mine in hopuri, dar dupa ce am intrerupt contactul motorului cu sasiul merge perfect.
Locomotiva are motorul in tender, iar curentul si-l culege prin intermediul rotilor din corpul locomotivei.
Am scos si eu filtrul format din bobina si condensator.
Merge perfect de cateva luni bune, singura problema o am cu lumina spate care nu se aprinde tot timpul cand loco merge in linie dreapta, iar acest lucru il pun pe seama faptului ca nu face bine contact cu masa de la sine. Becul din fata merge perfect.
Nu am pus nici o dioda pentru becuri.
Esti sigur ca intr-adevar motorul nu mai face contact cu masa sasiului ?
 
Daca se tine cont de faptul ca motorul trebuie sa fie izolat de sine, adica sa nu dea la masa, atunci decodorul merge foarte bine. In general iesirile pentru becuri la locomotivele mai vechi se pot lipi fara firul albastru daca becurile sint cu o borna la sina, dar trebuie verificat ca ambele becuri sa fie legate la aceeasi sina.
 
Apropo eu am vreo 50 de locomotive cu diferite tipuri de decodoare Digitrax si pot sa spun ca nu am intilnit locomotiva care sa nu mearga bine cu astfel de decodoare. Mai mult decodoarele DZ 125 le-am montat in locomotive mari si nu au creat probleme.
 
Multumesc pentru raspunsuri. 100% motorul este izolat, primea curent numai de la decodor, nu am nici o indoiala. Ramane doar varianta distrugerii decodoarelor datorita inlaturarii condensatorului si bobinei
 
Ok, daca iti merge cu filtrul respectiv atunci inseamna ca aia era cauza. Ti-am zis ca eu i-am scos filtrul si nu a patit nimic, tot loco Fleischmann si tot scara N....