Revin
Am digitizat BR55 de la Fleischmann folosind un decodor DZ125. Lucrare foarte simpla dpdv al partii electrice, foarte complicata dpdv al spatiului.
- motorul (in tender) este total izolat de sasiu. L-am conectat corect la pinii 1 si 2.
- am cules curentul cu pinii 3 si 4 (dreapta -stanga);
- lumina spate nu are, asa ca am dus firul alb la becul fata care era conectat cu corpul sau LA MASA SASIULUI LOCOMOTIVEI.
Am pus locomotiva pe sine si am pornit. A mers perfect.
- decodorul era programabil (acceleratie , franare etc)
- lumina functiona
Bucuros priveam loco cum mergea, cand, la al treilea tur de circuit locomotiva s-a oprit brusc si sistemul meu a intrat in scurt- circuit semalizat le Lokmouse!
M-am mirat deoarece lucrasem foarte solid si curat partea electrica si nu vedeam ce s-ar fi putut scurtcircuita. Am luat loco la bani marunrti si, din test in test am ajuns la decodor, l-am izolat si am constatat ca intarile de curent de la sina s-au scurtcircuitat! Decodorul s-a ars!
Imi pare foarte rau ca nu am pus dioda aceea pe iesirea de lumina cu catodul spre decodor, precis ca de acolo se trag toate necazurile, e clar ca acest tip de decodor NU SUPORTA sa fie conectat la luminile care au masa la sasiu decat prin intermediul unei diode!
Este al doilea decodor DZ 125 care mi se arde la primele ture de circuit, aparent fara motiv, dupa ce in prealabil fusese montat si functiona perfect. Ambele care mi s-au ars au fost conectate cu lumina la masa sasiului (curent direct din sina) fara dioda pe iesirea de lumina!
CONCLUZIE:
NU CONECTATI DZ 125 PE LOCOMOTIVE CU MASA LA SASIU DECAT DACA PROTEJATI IESIREA LUMINILOR PRIN DIODE (de comutatie spune MPU). DIODELE TREBUIESC MONTATE CU CATODUL SPRE DECODOR!
Aveti si alte pareri? Eu cred ca asta este cauza arderii decodoarelor, insa nu imi explic fenomenul pe de-a-ntregul.
Am digitizat BR55 de la Fleischmann folosind un decodor DZ125. Lucrare foarte simpla dpdv al partii electrice, foarte complicata dpdv al spatiului.
- motorul (in tender) este total izolat de sasiu. L-am conectat corect la pinii 1 si 2.
- am cules curentul cu pinii 3 si 4 (dreapta -stanga);
- lumina spate nu are, asa ca am dus firul alb la becul fata care era conectat cu corpul sau LA MASA SASIULUI LOCOMOTIVEI.
Am pus locomotiva pe sine si am pornit. A mers perfect.
- decodorul era programabil (acceleratie , franare etc)
- lumina functiona
Bucuros priveam loco cum mergea, cand, la al treilea tur de circuit locomotiva s-a oprit brusc si sistemul meu a intrat in scurt- circuit semalizat le Lokmouse!
M-am mirat deoarece lucrasem foarte solid si curat partea electrica si nu vedeam ce s-ar fi putut scurtcircuita. Am luat loco la bani marunrti si, din test in test am ajuns la decodor, l-am izolat si am constatat ca intarile de curent de la sina s-au scurtcircuitat! Decodorul s-a ars!
Imi pare foarte rau ca nu am pus dioda aceea pe iesirea de lumina cu catodul spre decodor, precis ca de acolo se trag toate necazurile, e clar ca acest tip de decodor NU SUPORTA sa fie conectat la luminile care au masa la sasiu decat prin intermediul unei diode!
Este al doilea decodor DZ 125 care mi se arde la primele ture de circuit, aparent fara motiv, dupa ce in prealabil fusese montat si functiona perfect. Ambele care mi s-au ars au fost conectate cu lumina la masa sasiului (curent direct din sina) fara dioda pe iesirea de lumina!
CONCLUZIE:
NU CONECTATI DZ 125 PE LOCOMOTIVE CU MASA LA SASIU DECAT DACA PROTEJATI IESIREA LUMINILOR PRIN DIODE (de comutatie spune MPU). DIODELE TREBUIESC MONTATE CU CATODUL SPRE DECODOR!
Aveti si alte pareri? Eu cred ca asta este cauza arderii decodoarelor, insa nu imi explic fenomenul pe de-a-ntregul.