Problema 1935

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 August 2011
811
119
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Va supun atentiei urmatoarea problema:
Sunt in Bucuresti 1935 mai exact vineri 28 iunie, stau in apropirea garii A (de nord), vreau sa iau un bilet pentru luni cu destinația Brașov.
As vrea sa stiu: cât mă costă biletul? Dacă e vreun tren în jurul orei 8 dimineața? Cat o sa dureze călătoria?
Si componenta trenului.

Mulțumesc anticipat celor care tratează problema cu seriozitate! :D
 
Stimate adrisant,

Urmare e scrisorii dvs Directiunea CFR va raspunde:
Pentru interesul dvs directiunea pune la dispozitia onor public calator trenul accelerat 301 cu plecare din Gara de Nord la orele 8 si 20 minute fix si sosire in Brasov la 12.28 trecute fix. Aveti la dispozitiune vagoane de clasa 1 2 si 3 precum si vagon restaurant al celebrei antreprise CIWL unde puteti degusta meniuri si beuturi alese. Daca doriti a va continua voiagiul, trenul are ca destinatiune finala gara Oradea.

Pentru bilete puteti sa va adrisati Agentiilor CFR dar tinand cont de timpul scurt mai bine mergeti la ghiseele Garii de Nord. Rog nu va adrisati la ghiseul din gara B (Basarab) pentru ca acesta gara inca nu exista si urmeaza sa fie construita peste 24 de ani.

Cu consideratiune,
 
  • Like
Reacții: mrpuf și Seba
LA agentiile CFR se percepe o locatiune de 3%

Bilete de cale ferata se vind in Bucuresti in urmatoarele stabilimente:

1. cu preturile oficiale, insa cu cel mul t o ora inaintea plecărei trenului in statiile:
Bucuresti Nord,Bucuresti Est, Bucuresti Sud, Bucuresti Dealu Spirei, Bucuresti Triaj, Bucuresti B.M., Militari , Mogosoaia, D. Bolintineanu, Titan si regie

2. cu o locatiune de 3% in plus la Agentia oficiala a cailor ferate: Biroul oficial de voiaj CFR,
3. cu o locatiune de 4% in plus la concesiunile de bilete CFR:

Wag.Lits
Europa
Hamburg Amerika Linie
Acceleratul
ARPA(Asociatia Romana pentru Propaganda Aviatiei)

Băgati de seamă!

Nu va urcati in tren fara legitimatie de calatorie(bilet)
Daca totusi ati sosit in ultimul moment si nu ati avut timp sa va scoateti bilet,anuntati din timp pe conductor(adică chiar la urcarea in tren, nu atunci cind face el revizia), in schimbul unei suprataxe de 120 lei la cl. I-a,100 lei la cl. a II-a si 80 lei la cl. a III-a vă va vinde biletul necesar.
Altfel va expuneti la amenda de 400 de lei.

(extras din mersul trenului valabil incepind cu 16.06.1934 pe care l-am rasfoit de pe arhiva transira cautind reclame.)
http://tren.transira.ro/Arhiva/
 
Nu am compunerea pentru 1935. O am pe cea din 1936.
Tren accelerat 301 Bucuresti Nord - Oradea: 14 ore si 31 m.
Bucuresti Nord - 8.05
Brasov - 12.37

Bucuresti - Ploiesti S
F T C C B WR AB BC A AB F Loc.

Ploiesti Sud - Brasov
Loc. F T C C B WR AB BC A AB

Vagoanele F - WR Bucuresti - Oradea
Vagonul AB Constanta - Oradea
vagonul BC Constanta - Praha
Vagonul A Bucuresti - Cluj
Vagonul AB Bucuresti - Brasov
Vagonul F Bucuresti - Ploiesti

Vagonul BCafld pentru Praha din seria BC 91007-91026, cu statia de domiciliu Constanta. (Hecht)
Vagonul BCa Constanta - Praha circula in intervalul 1.6-3.10. In restul anului garnitura trenului 301 va avea in locul acestui un vagon Ba.

Daca pierzi trenul de dimineata sa zici, gasim un tren si seara.
 
Multumesc Catalin, Dan , Florin. :aplauze:

Am vreo sansa sa aflu ce tip de locomotiva avea acest 301?
 
Pe relatia Campina - Predeal cu locomotiva impingatoare.
Tonajul maxim cu tractiune:
simpla - 270
dubla - 480/540
 
Mai degraba autobus CFR sau chiar cale ferata locala pana la Zarnesti si de acolo weiter prin forte proprii.

De aceea mai degraba cu automobilul direct din Brasov.
 
Pentru 1936.
Cu trenul de la Brasov la Zarnesti.
Aveai trenul 2035 cu plecare la 07.31 si sosire la 08.42. Compunere 1 AB, 2 C, 1 F, 1 T. / 5 vagoane, 10 osii

La pranz avei trenul 2037 cu plecare la 13.40 si sosire la 14.49. Compunere 1 AB, 2 C, 1 F. / 4 vagoane, 8 osii
Trenul 2039 cu plecare la 15.55 si sosire la 17.05. Compunere 1 AB, 2 C, 1 F, 1 T. / 5 vagoane, 10 osii

Seara aveai trenul 2041 cu plecare la 20.06 si sosire la 21.15. Compunere 1 AB, 5 C 1 F. / 7 vagoane, 14 osii

Trenul 2043 circula de la 15.06.1936 pana la 15.09.1936 si chiar in acest interval, numai duminicile si sarbatorile legale.
Plecare la 05.41 si sosire la 06.53. Compunere 1 AB, 2 C, 1 F. / 4 vagoane, 8 osii

Iuteala maxima 45 km/h
 
Pentru iunie 1935:

De la Bucureşti ajung la Braşov:

Expresul Bucureşti-Paris la 22.28 (luni, miercuri, vineri)

rap. Ar. 31 la 17.49
rap. Da. 21 la 23.53

acc. 303 la 1.36
acc. 401 la 3.11
acc. 201 la 4.49
acc. 301 la 12.14

pers. 3001 la 5.33
pers. 3003 la 10.58
pers. 3005 la 11.36 (tren de băi, circulă numai duminica şi sărbătorile legale)
pers. 3007 la 15.45
pers. 3011 la 20.07

Dacă ajungea cu acc. 301, putea să ia din gară spre oraş autobuzele comunale, autotaxi sau trăsura, ori, dacă mergea o bucată scurtă de drum până la Ramificaţie, tramvaiul cu abur de la ora 12.51, care după numai 6 minute îl lăsa la staţia Promenadă, lângă parcul Carol al II-lea, în centrul oraşului. Sau, suna la tel. 838 unde putea aranja maşini de turism, marca Dodge tip nou cu radio, în orice direcţie la preţ convenabil.

De la Braşov spre Bran se făceau curse regulate de autobuze cu plecarea de pe Bulevardul Ferdinand, de lângă Cercul Militar (vechi), pe traseul Braşov - Măgurele - Cristian - Râşnov - Tohanul-Nou - Bran-Moieci. Distanţa Braşov - Bran (Moieci) 28 km se parcurgea în 1 H 30'.

Plecare din Braşov: 10.30, 12, 15.30, 18.
Plecare din Bran (Moieci): 6.20, 7.30, 12, 15.30

Tarif: Măgurele - 15 lei, Cristian - 20 lei, Râşnov - 25 lei, Tohan - 35 lei, Bran - 40 lei.

După ce ajungea în oraş, în cele 2 ore jumătate până la plecarea autobuzului putea să viziteze pe scurt principalele obiective din oraş urcând pe strada Regele Carol I (hotelul Coroana, Primăria, Camera de Comerţ, magazine numeroase) până în Piaţa Sfatului (Casa Sfatului, Biserica Neagră, prăvălia de coloniale şi delicatese a lui A. Hessheimer), de unde cobora pe strada Voievodul Mihai (magazine, bănci, biserica Romano-Catolică sf. Petru şi Pavel) până la Restaurantul Transilvania (str. Voievodul Mihai colţ cu Bulevardul Ferdinand), aflat la parterul Prefecturii Judeţului, unde putea să se întremeze cu o friptură şi un pahar, că doar era prânzul. Cercul Militar se afla pe colţul opus al intersecţiei.
 
Daca in 1935 as fi plecat la drum din casa mea de pe Drumul Viilor din Bucuresti cu ranita in spate spre Bran, odata coborat in frumoasa si veche gara a Brasovului mi-ar fi placut sa intalnesc un localnic ca AlexD care sa ma indrume.
Ca oricat am cautat prin ghidurile Socec si prin hartile din biblioteca, nimic nu se compara cu amabilitatea unuia "de-al locului"....

Cu maxima consideratiune.