Prin Rusia Tarista...

AlexD

Active Member
Trenulist
3 Martie 2012
245
56
Brasov
LOCATION
Brasov
Fotografii facute de Sergei Mikhailovich Prokudin-Gorskii in perioada 1905-1915:



Pozele se gasesc pe , daca mai vedeti vreunele sa vi se para interesante, adaugati-le aici.
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
interesantul a spus:
Dac㒠bine ţin minte, Revoluţia Roşie a venit cu schimbă’ri... Asta dup㒠1917...
Nu.

Schimbarile au venit, putin, inainte de WW II, in timpul WW II si dupa.
Adica s-a trecut de la aparatul de legare cu surub la cupla automata dar au fost pastrate tampoanele iar dupa WW II s-a renuntat la tampoane.
Un proces lung, facut gradual, in functie de situatia istorica si relatiile de colaborare ale URSS cu SUA, importuri, licente de fabricatie etc., etc.

Generic da, au venit dupa 1917.
Dar din 1917 pana in 1947 este o jumatate de secol :D
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
81
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
LDH a spus:
interesantul a spus:
Dac㒠bine ţin minte, Revoluţia Roşie a venit cu schimbă’ri... Asta dup㒠1917...
Nu.

Schimbarile au venit, putin, inainte de WW II, in timpul WW II si dupa.
Adica s-a trecut de la aparatul de legare cu surub la cupla automata dar au fost pastrate tampoanele iar dupa WW II s-a renuntat la tampoane.
Un proces lung, facut gradual, in functie de situatia istorica si relatiile de colaborare ale URSS cu SUA, importuri, licente de fabricatie etc., etc.

Generic da, au venit dupa 1917.
Dar din 1917 pana in 1947 este o jumatate de secol :D
Cupla automata a fost standardizata in URSS in 1957 desi intentia a existat inainte de 1940. Cupla specifica spatiului sovietic SA-3 a fost inventata in 1932. In perioada 1917-1930 nu s-a facut nimic in sensul schimbarii sistemului de legate. Cupla "gheara" prezinta avantaje nete fata de cea standard cu surub si tampoanele aferente. Europa a incercat implementarea cuplei automate in anii '30 insa dintr-un "stangism" traditionalist implementarea a esuat. Rusii insa au vazut avantajul clar al sistemului din prisma materialului rulant primit in anii celor doua razboaie din US si a experimentelor facute de ei dupa 1932 cand au echipat cateva vagoane cu SA-3. Dupa razboi, in urma marelui plan de refacere a liniilor de cf distruse in ww2 au hotarat implementarea acestui sistem care a fost generalizat insa incepand cu 1957, asa cum scriam mai sus.

Razvan: drezine identice au fost si in parcul CFR. Vezi ITF.
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
81
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Da, are un sabot de frana :)
Linia pare in panta si daca fotograful trebuia sa faca o poza trebuia ca obiectul sa nu se miste si ocupantii sa para atenti la drum....

Va dau un pont de cercetare: o sa vedeti ca vagoanele rusesti destinate calatorilor din perioada au toate geamuri mici, verticale si acele imense aerisiri pe acoperis...sau cum se adapteaza calea ferata la conditiile de mediu.
 

AlexD

Active Member
Trenulist
3 Martie 2012
245
56
Brasov
LOCATION
Brasov
Ca sa iasa pozele color, trebuiau facute de fapt 3 clisee cu 3 filtre. Iar pana se schimba placa de sticla si filtrul... Se vad in unele poze oameni in miscare: 3 siluete consecutive in 3 culori diferite.

PS: Cel de pe drezina, din dreapta cu ochelari si palarie, e chiar fotograful, deci probabil avea si un asistent pe care-l invatase procedeul.