Primul tren de calatori care tranziteaza podul Vidin-Calafat

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

pres_mihai

Active Member
Trenulist
16 Iunie 2010
149
3
46
Craiova
LOCATION
Craiova
începând de duminică’, între Craiova şi Vidin circul㒠dou㒠trenuri pe zi care vor pleca la 08:00 şi, respectiv, la 13:19 de la Craiova şi vor sosi la Vidin la 11:00 şi la 16:30.


http://micapi.ro/articole/eveniment...-de-pasageri-care-traverseaza-new-europe.html

stop-cadru-primul-tren-de-pasageri-care-traverseaza-new-europe.jpg
 
nu am stiut ca podul are cale simpla de rulare... dupa atitea tam-tam-uri si bani aruncati la greu, ma gindeam la ceva mai "contemporan"... numai ca, noi sintem oi... din secolele trecute...
asta este...romania te halesc... cine poate, oase roade!!! ca de iubit, au trecut pe aici un STEFAN CEL MARE, un MIHAI VITEAZUL, sau un MIRCEA CEL BATRIN...
astia de astazi, adusi cu izmenele in vine la putere si cu buzunarele goale... stim ce treburi invirt.
 
Ce e cu cladirea aia abandonata pa stinga si cu tarancuta aia pe trotoar?

Cum ca degeaba e si linie simpla? cine o sa mearga cu trenul?
 
Nu o sa fie afluenta necesara recuperarii investitiei cu linie simpla, daramite linie dubla.
Pe podul celalalt (Giurgiu-Ruse) este linie simpla si nu sunt probleme.
 
Pai.. tarancuta aia este probabil o persoana care trece granita ca pieton ( ultima data cand am fost la pod, acum vreo 2 saptamani, am vazut ca e o moda sa treci granita cu bicicleta pe acolo). Cladirea alba din dreapta, chiar langa pod este capatul de cable de telecomunicatii, fibra optica, electricitate (podul are sub calea ferata un "tunel de serviciu" prin care circula toate cablele de comunicatie, electrice, tevi, etc).
Este linie simpla ptr ca nu este necesara linia dubla la trecerea granitei in configuratia in care este facut acest pod. Legatura la reteaua feroviara bulgara este facuta in statia lor de marfa. La auto, exista un singur punct vamal, pe teritoriul Romaniei, care este deservit atat de romani, cat si de bulgari. Nu stiu inca modalitatea de vamuire pe calea ferata, dar ei au oricum gara de marfa mult mai bine pusa la punct si au in administrare aproape toata infrastructura podului.
 
@leon-gr: podul e facut de bulgari (80%). romanii au facut doar racordul la E79 si la calea ferata.

@dantm: la momentul actual, 3 ore din Craiova pana la Calafat, cu trenul, e prea mult. INSA, daca ai treaba in Vidin, mergi cu masina pana la Calafat, si apoi treci dincolo cu trenul. Scapi de 5 euro BGvigneta, dar mai mult scapi de complicatii: acum s-au smecherit, iti dau BGvigneta la vama mixta RO-BG la suprapret (7 euro), ca daca nu, cum treci podul te asteapta BGpolitaii sa te arda.

Apropo, Vidinul e destul de ok ca si destinatie turistica de weekend. au faleza cu terase, mancare chiar buna, vin decent, spre deosebire de paragina din Calafat; poti vizita si cetatea Baba Vida, de exemplu - adica sa te plimbi pe unde a cazut ghiuleaua trasa din tunul regelui Carol I in '77. 1877.
 
Cale ferata dubla ar fi insemnat totul dublat... si vorbim aici de cale ferata simpla si la noi si la ei ... de ce ar fi fost necesara dublarea fix pe pod ?
 
Nu are nicio legatura faptul ca ai linie simpla atat la noi cat si la bulgari.
Din contra, daca fondurile/timpul de executie/nevoia de trafic etc... iti permit, se recomanda sa proiectezi/construiesti podul pentru dubla, chiar daca folosesti un singur fir.

Asta pentru ca pe pamant e usor sa dublezi linia, pe pod, odata construit pentru simpla nu mai ai ce face. Trebuie sa faci altul langa, alti bani, alta distractie...

De aia ai in tara linii simple cu poduri gandite pentru dubla (s-au construit asa in timpul boom-ului cf si au ramas asa pentru ca intre timp nu s-au mai dublat liniile) si tot de aia cand s-au dublat linii s-au construit poduri masive cu cheltuieli imense de multe ori paralel cu vechiul pod pentru ca initial nimeni nu s-a gandit ca linia va fi dublata. Gandeste-te la complexul Cernavoda spre exemplu.

La Calafat s-a ales cea mai buna solutie tinand cont de nevoia de trafic actuala si viitoare imediata. Si tinand cont de cat se investeste in infrastructura in Romania, de cate poduri s-au construit peste Dunare de la Apolodor incoace, orice astfel de demers este remarcabil. Dar daca vreodata intr-un viitor departat se va pune problema preluarii unui trafic masiv o sa vezi cat de dureroasa va fi solutia de linie simpla aleasa...

Dan: mai in gluma mai in serios, vrei un dress-code pentru accesul pe pod ?
 
manlif2_0 a spus:
@leon-gr: podul e facut de bulgari (80%). romanii au facut doar racordul la E79 si la calea ferata.

@dantm: la momentul actual, 3 ore din Craiova pana la Calafat, cu trenul, e prea mult. INSA, daca ai treaba in Vidin, mergi cu masina pana la Calafat, si apoi treci dincolo cu trenul. Scapi de 5 euro BGvigneta, dar mai mult scapi de complicatii: acum s-au smecherit, iti dau BGvigneta la vama mixta RO-BG la suprapret (7 euro), ca daca nu, cum treci podul te asteapta BGpolitaii sa te arda.

Apropo, Vidinul e destul de ok ca si destinatie turistica de weekend. au faleza cu terase, mancare chiar buna, vin decent, spre deosebire de paragina din Calafat; poti vizita si cetatea Baba Vida, de exemplu - adica sa te plimbi pe unde a cazut ghiuleaua trasa din tunul regelui Carol I in '77. 1877.

Ai uitat ca trenul nu trece prin Calafat, asa ca trebuie sa ajungi pe ceva drum agricol sau cel mult comunal, pina in gara Golenti ca sa iei trenul.

Nu prea s-a interesat cineva ca linia sa fie reparata pentru a prelua un eventual spor de trafic, care sa degreveze trasa Craiova -Giurgiu-Ruse si implicit sa ridice cumva ecomomic zona, sau de ce nu sa permita craiovenilor sa dea o raita cu trenul pina la Vidin.
 
Se discuta la un moment dat de electrificarea si chiar dublarea liniei, pe noile fonduri 2014-2021.
 
Despre dublarea si electrificarea liniei se vorbea si inainte de ´89. Atunci exista oarece justificare, se produceau cereale si legume, exista activitate industriala la Podari, Segarcea, Bailesti, Calafat ceea ce implica o multime de navetisti care umpleau trenurile, iar dubele erau inexistente...
 
Podul face parte dintr-un proiect muult mai amplu de transport, fara nicio legatura cu ce a fost inainte de '89... Vorbim despre o descarcare a traficului de marfa, prin ternenul marfa intelegand si altceva decat produsele agricole din zona. Ca daca era dupa politicienii romani sau bulgari treceam si acum Dunarea cu lotca si sacul de lubenita in spate.

hai, va invit sa cititi proiectul si o sa vedeti de ce e nevoie de o linie de transport moderna intr-una din cele mai sarace zone din Romania. Nu, nu e legata de realitatea agricola romaneasca, podgoria Segarcea, lubenita de Dabuleni, navetisti sau alte realitati autohtone.
 
Cele enumerate de mine mai sus sunt realitati...trecute. :)

Realitatile actuale sunt altele, podul facand parte din coridorul IV pan-european (Dresda-Istanbul/Salonic), mai precis , latura sudica.
 
Exact Cosmin,

pentru nevoile actuale de trafic (mic trafic de frontiera cu papornita de rafie sau portbagajul masinii personale si cel sezonier generat de romanii din vestul tarii mare merg vara la greci) actualul pod este mai mult decat suficient si elegant. Pui pe el o rama Desiro ca Regio si e tot ce ai nevoie.

DAR, el face parte din coridorul Dresda-Istanbul, coridor gandit pentru linie dubla electrificata (conditii de bun-simt intr-o Europa de sec XXI) si in aceste conditii orice opera de arta (tunel, pod, etc) construit pentru linie simpla nu poate decat sa "gatuie". De aia vorbeam in postul de mai sus de un viitor imediat si de unul mai indepartat in care sper ca acest tronson paneuropean va prelua un trafic mult mai mare decat cel actual.

In acest moment turcii (unii din cei mai mari transportatori mondiali) cauta solutii rapide de a ajunge in occidentul european si noi, cu o viziune de viitor care momentan ne lipseste, putem prelua o mare parte din acest trafic.
 
Catalin, studiile de fezabilitate cred ca s-au facut de oameni care se pricep mai mult ca noi (presupun) Nu zic ca nu ai dreptate , presupun ca bugetul a fost cel care a impus constructia de linie simpla. Macar sa asistam noi curand la un trafic asa de intens in zona astfel incat sa necesite dublarea liniei :D

Pe de alta parte... poate o sa vedem functionala linia Bucuresti - Giurgiu dublata asa cum s-a prevazut odata ... si compensam lipsa dublei de la Calafat ... visez si eu :D
 
catalin a spus:
DAR, el face parte din coridorul Dresda-Istanbul, coridor gandit pentru linie dubla electrificata (conditii de bun-simt intr-o Europa de sec XXI) si in aceste conditii orice opera de arta (tunel, pod, etc) construit pentru linie simpla nu poate decat sa "gatuie". De aia vorbeam in postul de mai sus de un viitor imediat si de unul mai indepartat in care sper ca acest tronson paneuropean va prelua un trafic mult mai mare decat cel actual.

Podul face parte din infrastructura TEN-T Core şi Coridorul Paneuropean IV, ramura sudic㒠(dar denumirea de coridor paneuropean se mai foloseşte acum doar în raport cu statele non-UE). Se afl㒠pe Coridorul de marf㒠Orient, fostul Coridor de Marf㒠nr. 7 (RFC7 = Rail Freight Corridor 7).
Tronsonul Golenţi - Craiova este prevă’zut în toate planurile cu linie simplă’, fapt rezultat şi din studiul de piaţ㒠pentru RFC7.
 
sogard_2003 a spus:
Catalin, studiile de fezabilitate cred ca s-au facut de oameni care se pricep mai mult ca noi (presupun)

poate in viata mea profesionala cu asta ma si ocup, cu studii de fezabilitate, n-ai de unde sa stii pentru ca nu ma cunosti si asupra competentelor personale/profesionale ale unor necunoscuti e politicos sa nu ne dam cu presupusul. Poate ca sub pseudonimul "Catalin" e chiar Ministrul Transporturilor sau zanul din reclama de la Banca Transilvania.... cine stie ..... :)))

Si daca tot vorbesti de studii de fezabilitate, urmareste presa romaneasca si o descoperi cum devine fezabila o autostrada Bucuresti-Alexandria in defavoarea alteia, undeva mai la nord. Everything is politics !

Dragos, multumesc de up-date. Raman la parerea personala ca mai bine construiesti mai scump azi si ai o viziune de viitor decat sa te coste inca pe atat peste 20 de ani.
 
"Everything is politics !" vezi ca stii ! Degeaba vorbeste lumea despre ce s-ar fi putut face...