Prima mea locomotiva de jucarie, de la Piko Junior

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
iulie 2008 – Prima mea locomotivă’, de la Piko Junior<i></i>

Aşa cum fiecare lucru îşi are originea sa în lume, aşa fiecare pasionat de cale ferat㒠are o amintire din frageda-i pruncie despre acest hobby. în continuare, o s㒠v㒠spun povestea mea despre cum am luat contact prima dat㒠cu vreun tren, cu vreo locomotiv㒠sau cu vreo cale ferată’.

Aveam 3 sau 4 anişori când, în seara zilei de 24 decembrie, aşteptam cu emoţie pe Moş Cră’ciun. îmi aduc aminte cum fă’ceam repetiţii la cântecelele, la poeziile şi la rugă’ciunile ce trebuia s㒠le rostesc pentru a primi cadouri. într-un final, venise Moş Cră’ciun cu un sac plin de jucă’rii, de unde a ieşit, printre altele, şi un set PIKO Junior H0 ModellBahn.
<i></i>






Era o zi de var㒠frumoas㒠când am hotă’rât s㒠caut de prin pod vechiul meu cadou de iarnă’. Plini de praf, atât setul, cât şi eu, am scos locomotiva, vagoanele şi cupoanele de cale ferat㒠şi am început a le înşirui pe holul din casă’. Aşa cum veţi vedea şi în imaginile ce vor urma, setul cu toate componentele sale a avut de suferit foarte mult în viaţa sa. Tampoane lipsă’, cuple îndoite, pantograf dezasamblat, şasiu rupt şi aşa mai departe. Noroc de tata, le lua în revizie duminica şi le cârpea pe ici, pe colo… dându-le înc㒠o şans㒠în faţa spiritului de „meşterică’” ce să’l㒺luieşte în fiecare prichindel.



în trecut, trenul putea fi comandat s㒠circule înainte, înapoi, cu vitez㒠reglabilă’. îmi aduc aminte cum introduceam cele 2 fire de curent în mufele speciale dintr-un cupon de cale ferat㒠şi uite aşa m㒠jucam ore întregi, în fiecare zi… realizând transporturi cu mă’rfuri uşoare, dar cu volum mare. Pot s㒠spun c㒠am că’rat şi apă’, fă’in㒠sau cereale, îns㒠nu am oferit cele mai sigure condiţii de transport şi marfa a ajuns la destinaţie la jumă’tate sau mai puţin din cantitatea iniţială’… Ineficient!



A fost şi înc㒠mai reprezintă’, simbolic, cel mai frumos cadou primit de la pă’rinţi… atât prin natura jucă’riei, cât şi prin simbolul pasiunii - trenurile. De aceea, poate, când m㒠întreba cineva când eram mic „Pe cine iubeşti tu mai mult? Pe mama sau pe tata?” Eu ră’spundeam cu „Pe tata!”. Motivaţia… serviciul lui de mecanic de locomotivă’, unde aveam şansa s㒠vă’d o „maşină’rie” mai mare decât Oltcitul din familie. Cu timpul, mi-am dat seama c㒠îi iubesc pe amândoi, la fel, atât pe tata, cât şi pe mama.
<i></i>

în fine, nostalgia copilă’riei m-a cuprins deodat㒠şi am purces, în acea zi de vară’, s㒠montez calea ferată’, s㒠aşez locomotiva şi vagoanele pe calea ferată’. Din pă’cate, n-am mai avut maşinuţele şi cubuleţele pe care le transportam, în trecut, de la kilometrul 0+000+000 la kilometrul 0+000+500…




Locomotiva albastr㒠cu pantograf pe 2 osii este, de fapt, un model E69 LAG 5, o locomotiv㒠german㒠apă’rut㒠în 1930 şi retras㒠din circulaţie în 1982.




Vagoanele sunt pe 2 osii, de tip platform㒠cu pereţi laterali, având fiecare câte o cuv㒠portocalie rabatabilă’. Descă’rcarea vagoanelor era gravitaţională’, bilaterală’, în afara axelor că’ii, alternativ şi cu debit masiv. Garnitura de tren nu dep㒺ea 40 de centimetri, îns㒠a atins şi înc㒠mai atinge valoarea unei jucă’rii inestimabile dup㒠„debitul” furniză’rii de vise, emoţii, bucurii…




Visul meu e s㒠am o camer㒠foarte mare cu multe, multe trenuri, tunele, viaducte, semnale luminoase… în continuare, v㒠las în compania fotografiilor din acea zi de iulie 2008, când trenuleţul de jucă’rie a fost scos pentru înc㒠o curs㒠de joacă’. Mi-ar face mare plă’cere s㒠citesc din partea dumneavoastr㒠pă’rerile şi impresiile cu privire la prima jucă’rie FeRoviaR㒠pe care aţi pus mâna. Adresa de contact este [email protected] .



 
Salutare, tare fain setu.
Eu prima mea experienta a fost un set BTTB la TT de marfa si binecunoscutele marfare de Lugoj la H0. si acuma tin tare mult la ele.
 
Asa ajunsesera si liniile mele dupa ce ai mei le calcau neintentionat. Obiceiul meu de a le lasa intinse prin casa. Stiu ca aveam doua BR80 si patru vagoane verzi de calatori , linii am avut cred ca 50 de bucati si un singur macaz pe stanga, variatorul de tensiune era exact ca al tau cu carcasa metalica.
 
:p La mine asta e prima un TT zeuke cred, luata de proba.Daca tot a supravietuit pana la urmatoarea ocazie, au urmat si altele.Era un starter set cu loco si 3 vagoane. Nu mai are cine sa-mi zica pretul initial, da stiu ca prin 85 ajunsese la 850 lei la magazinele de jucarii. Gaseai cu greu si asa scumpe.
.
Acum zburda de prin 2004 in colectia cuiva care s-a inbolnavit pe parcurs de la mine de asa ceva si a luat tot ce se vede mai jos cu 700 euro, cu linii cu tot. Toate sant in perfecta stare de functionare, fara piese lipsa sau alte probleme.Doar varsta si atat.


Intre timp eu am trecut la N pt ca in state TT-ul e ca si necunoscut.
Acum se odihnesc in vitrina la loc de cinste, rulate ocazional, in asteptarea unei diorame TT. Tipul se chinuie din 2004 sa faca o diorama da nu apuca , timpul lui fiind foarte scurt. Eu il tot indemn, mai cumpara de la mine diverse materiale ramase si tot spera sa se apuce. :(
 
ALX a spus:
Salutare, tare fain setu.
Eu prima mea experienta a fost un set BTTB la TT de marfa si binecunoscutele marfare de Lugoj la H0. si acuma tin tare mult la ele.

Interesant, am că’utat despre mă’rfarele Lugoj H0 şi sunt tare frumoase. Poţi pune şi nişte fotografii s㒠le vedem şi noi cum stau în vitrină’! Mulţumesc de ră’spuns!

:cafea: :cafea: :cafea:
sogard_2003 a spus:
Asa ajunsesera si liniile mele dupa ce ai mei le calcau neintentionat. Obiceiul meu de a le lasa intinse prin casa. Stiu ca aveam doua BR80 si patru vagoane verzi de calatori , linii am avut cred ca 50 de bucati si un singur macaz pe stanga, variatorul de tensiune era exact ca al tau cu carcasa metalica.

Hmm... ai avut 50 de bucă’ţi de linii, puteai s㒠faci un Bucureşti - Constanţa liniştit. ;))

:cafea: :cafea: :cafea:
gamitzu a spus:
:p La mine asta e prima un TT zeuke cred, luata de proba.Daca tot a supravietuit pana la urmatoarea ocazie, au urmat si altele.Era un starter set cu loco si 3 vagoane. Nu mai are cine sa-mi zica pretul initial, da stiu ca prin 85 ajunsese la 850 lei la magazinele de jucarii. Gaseai cu greu si asa scumpe.

Frumoase fotografii, îmi atrag atenţia vagoanele verzi de că’lă’tori tip vagon TE în România cu boghiuri pe 3 osii. îmi place şi ideea ta de a combina toate tipurile de transporturi într-un singur terminal... ă’ă’... pardon, raft. :D
 
:( La vremea aia intunecata era greu sa ai pretentii.Se gaseau foarte greu.Vagoanele rosii erau MITROPA, alea etajate erau DB-uri. Mi-a placut mult la vremea aia crocodilul verde, destul de reusit la scara TT si vremurile alea.Cred ca daca as da de el, la N fireste l-as lua si nu mi-ar fi jena sa dau o tura cu el pe diorama americana.Da cu vagoane pt el, ca o garnitura completa. Am avut si ceva la HO, parca la Lugoj se faceau, vagoanele destul de reusite. Loco era galbena, cam din topor, cu transmisia pe inele de cauciuc.Dracovenia tragea vagoanele dupa ea destul de degajata. :D
 
gamitzu a spus:
:( La vremea aia intunecata era greu sa ai pretentii.Se gaseau foarte greu.Vagoanele rosii erau MITROPA, alea etajate erau DB-uri. Mi-a placut mult la vremea aia crocodilul verde, destul de reusit la scara TT si vremurile alea.Cred ca daca as da de el, la N fireste l-as lua si nu mi-ar fi jena sa dau o tura cu el pe diorama americana.Da cu vagoane pt el, ca o garnitura completa. Am avut si ceva la HO, parca la Lugoj se faceau, vagoanele destul de reusite. Loco era galbena, cam din topor, cu transmisia pe inele de cauciuc.Dracovenia tragea vagoanele dupa ea destul de degajata. :D

Câte "curele" din cauciuc îmi mai schimba tata... :D :D :D Puneam chiar şi elastice... :D :D :D
 
:D ce imi aduc aminte erau rotile din topor cu un mosor tronconic dublu care tinea cureaua pe creasta lui cand rula dracia.Si tinea si rotile sa nu cada jos din canale. Dupa aia mi s-a pus pata si am inceput o loco la Ho, din tabla, care a si rulat ceva vreme pana i-ai fost roase angrenajele melcate.Era o clona intre un loco BO-BO si o Ludmila.Inca mai am carcasa prin dulap , mi-a fost mila sa o arunc la cos.O sa-i fac o poza doua. La ora actuala cu tehnica de varf nu as mai renunta la n, nici daca as avea loc de 30 de km de linie in casa. Au ajuns foarte detaliate si calitate maxima. :D
 
Pozele cu loco, facuta acum vreo 8 ani. daca sant doritori care au piese pt Ho si au chef de facut modele proprii, sa spuna. O DAU GRATIS CUIVA CARE CREDE CA POATE DUCE MAI DEPARTE MUNCA INCEPUTA. Daca sant mai multi il voi alege dupa ce arata pe acilea ce a facut inainte. :D



:D
o sa incerc sa caut printre maimutele mele si rotile si alte dracii, da nu cred ca au supravietuit. Din cauza ca am folosit pinioanele de bronz de la jucarii dezmembrate, nu s-au potrivit cu ce am vrut eu si s-au mancat destul de repede.Cele de bronz.Daca mai stiti pinioanele de jucarii chinezesti, alea stantate din tabla. :(
 
Uitati si poze cu prima mea pasiune la H0, primele modele care leam avut leam cam distrus, si cu greu am reusit sa fac rost de intreaga colectie lugoj in perfecta stare de conservare. Zici ca is noi :)



































Si la TT am avut un set ca si acesta dar fara vagoanele de calatori si locomotiva cu abur, era numai electrica si vagoanele de marfa, tare mult am tinut la acel set, numai ca eram copil prost pe vremea aia si lam distrus si pe acela, si dupa multi ani am reusit sa fac rost si de un set asemanator doar asa de nostalgie: