http://www.feroviarul.ro/tehnologie/tehnologie/prima-locomotiva-electrica-cu-baterii-de-acumulatoare-li-ion
"La cererea ArcelorMittal Galaţi, ROMANIA EUROEST Constanţa, împreună cu INDA Craiova, au dezvoltat prima Locomotivă Electrică cu Baterii de Acumulatoare Li-Ion din Europa, LEA-001.
Locomotiva este telecomandată, nu are cabină şi se află în serviciu din luna iunie 2015.
Ea a fost realizată pe structura locomotivei LDH 1250 CP, prin înlocuirea sistemului de acţionare diesel hidraulic cu un sistem electric de tracţiune în curent alternativ, alimentat de la baterii de acumulatoare Li-Ion.
INDA www.inda.ro a proiectat şi executat sistemul electric de tracţiune în curent alternativ, constând din convertorul de tracţiune şi încărcare bazat pe aplicaţia de patent WO 2011/055230 A2, sursa statică pentru serviciile auxiliare, sistemul integrat de comandă a tracţiunii vehiculului, sistemul de management al bateriei (BMS) şi sistemul corespunzător de redistribuire activă a sarcinii între celulele acesteia.
Sistemul de telecomandă a fost furnizat de INTEGRAL CONSULTING Bucureşti.
ROMANIA EUROEST a modernizat locomotiva cu sistemele descrise mai sus.
Noua locomotivă a rezolvat cerinţele specifice ArcelorMittal:
serviciu de manevră pe liniile interne;
tonaj remorcat: 1500 t;
viteza maximă: 5 km/h;
recuperarea completă a energiei de frânare electrică;
serviciu 12 ore la o încarcare completă a bateriei;
durata încărcarii bateriei din stare descarcată în stare încarcată: 2 ore si jumătate (un pic mai mult decât la un telefon!)
O a doua locomotivă similară, telecomandată dar şi cu cabină pentru mecanic, LEA 002, a fost pusă în serviciu în septembrie anul curent şi operează în staţia Cătuşa.
LEA 003 va urma în noiembrie.
Faţă de LEA 002, noua locomotivă va desfăşura serviciul cu viteza maximă de 15 km/h, restul performanţelor rămânând neschimbate.
Avantaje ale vehiculelor electrice faţă de cele convenţionale
Avantajele sunt legate în mod direct de costul combustibilului, costurile de întreţinere, poluare, fiabilitate şi eficienţă:
Eliminarea motoarelor diesel va avea cu siguranţă un impact pozitiv prin scăderea semnificativă a poluării din aglomerările urbane iar producerea energiei electrice "verzi" (hidro, nucleară şi neconvenţională) în cantităţi crescânde de la an la an pentru mult timp de acum încolo va duce la scăderea globală a poluării mediului.
Costuri mai mici de exploatare din moment ce preţul combustibilului fosil creşte de la an la an fiind o resursă limitată. Mai mult, încărcarea pe timpul nopţii este posibilă şi de dorit din moment ce tariful de noapte a energiei electrice este de trei ori mai mic decât cel de zi (cel puţin pentru România).
Creşterea fiabilităţii, mentenabilităţii şi costuri mai mici pentru întreţinere datorate reducerii elementelor aflate în mişcare.
încărcarea bateriilor pe timpul nopţii este nu numai economică, ci asigură şi o balansare a solicitării reţelei prin reducerea consumului pe timp de zi.
Reducerea semnificativă a zgomotului în funcţionare.
Performanţe deosebite în tracţiune cu pierderi minime de energie.
în fişierul ataşat acestui articol, doritorii vor putea consulta şi prospectul primei locomotive LEA."
"La cererea ArcelorMittal Galaţi, ROMANIA EUROEST Constanţa, împreună cu INDA Craiova, au dezvoltat prima Locomotivă Electrică cu Baterii de Acumulatoare Li-Ion din Europa, LEA-001.
Locomotiva este telecomandată, nu are cabină şi se află în serviciu din luna iunie 2015.
Ea a fost realizată pe structura locomotivei LDH 1250 CP, prin înlocuirea sistemului de acţionare diesel hidraulic cu un sistem electric de tracţiune în curent alternativ, alimentat de la baterii de acumulatoare Li-Ion.
INDA www.inda.ro a proiectat şi executat sistemul electric de tracţiune în curent alternativ, constând din convertorul de tracţiune şi încărcare bazat pe aplicaţia de patent WO 2011/055230 A2, sursa statică pentru serviciile auxiliare, sistemul integrat de comandă a tracţiunii vehiculului, sistemul de management al bateriei (BMS) şi sistemul corespunzător de redistribuire activă a sarcinii între celulele acesteia.
Sistemul de telecomandă a fost furnizat de INTEGRAL CONSULTING Bucureşti.
ROMANIA EUROEST a modernizat locomotiva cu sistemele descrise mai sus.
Noua locomotivă a rezolvat cerinţele specifice ArcelorMittal:
serviciu de manevră pe liniile interne;
tonaj remorcat: 1500 t;
viteza maximă: 5 km/h;
recuperarea completă a energiei de frânare electrică;
serviciu 12 ore la o încarcare completă a bateriei;
durata încărcarii bateriei din stare descarcată în stare încarcată: 2 ore si jumătate (un pic mai mult decât la un telefon!)
O a doua locomotivă similară, telecomandată dar şi cu cabină pentru mecanic, LEA 002, a fost pusă în serviciu în septembrie anul curent şi operează în staţia Cătuşa.
LEA 003 va urma în noiembrie.
Faţă de LEA 002, noua locomotivă va desfăşura serviciul cu viteza maximă de 15 km/h, restul performanţelor rămânând neschimbate.
Avantaje ale vehiculelor electrice faţă de cele convenţionale
Avantajele sunt legate în mod direct de costul combustibilului, costurile de întreţinere, poluare, fiabilitate şi eficienţă:
Eliminarea motoarelor diesel va avea cu siguranţă un impact pozitiv prin scăderea semnificativă a poluării din aglomerările urbane iar producerea energiei electrice "verzi" (hidro, nucleară şi neconvenţională) în cantităţi crescânde de la an la an pentru mult timp de acum încolo va duce la scăderea globală a poluării mediului.
Costuri mai mici de exploatare din moment ce preţul combustibilului fosil creşte de la an la an fiind o resursă limitată. Mai mult, încărcarea pe timpul nopţii este posibilă şi de dorit din moment ce tariful de noapte a energiei electrice este de trei ori mai mic decât cel de zi (cel puţin pentru România).
Creşterea fiabilităţii, mentenabilităţii şi costuri mai mici pentru întreţinere datorate reducerii elementelor aflate în mişcare.
încărcarea bateriilor pe timpul nopţii este nu numai economică, ci asigură şi o balansare a solicitării reţelei prin reducerea consumului pe timp de zi.
Reducerea semnificativă a zgomotului în funcţionare.
Performanţe deosebite în tracţiune cu pierderi minime de energie.
în fişierul ataşat acestui articol, doritorii vor putea consulta şi prospectul primei locomotive LEA."