Dragos,
m-ai intrebat mai multe lucruri in privat, insa prefer sa raspund public, in ideea ca poate mai sunt si alte persoane interesate, si sper sa nu te superi.
Asa cum scriam , podul de beton a fost deschis in 1909 la dublarea tronsonului Ploiesti-Campina. Din acest motiv in arhivele statutului, fondul Ministerului Lucrarilor Publice cauta volumul 1908 sau 1909 sau vezi daca nu exista un volum chiar dedicat lucrarii de dublare. La vremea respectiva a fost o lucrare de amploare, nu cred ca nu se gaseste ceva.
La vremea respectiva podul de beton armat era o noutate pe la noi dar si in vest. Inca exista destula reticienta vis-a-vis de rezistenta unui asemenea material la vibratiile produse de materialul rulant.
Sper sa nu-ti stric vreun mit dar constructia podului nu a fost chiar o lucrare spectaculoasa, in tara executandu-se anterior poduri mai ample si cu deschideri importante. Aici s-a mers pe deschiderea de 12m , insa la Floresti in aceiasi perioada se executa pentru sosea un pod cu 12 de deschideri de 20m etc...
Intreaga zona este impanzita de poduri interesante. Amintesc podul de la Doftana, unul din primele din fier beton din Romania proiectat de Gogu Constantinescu, sau podul de la Campina care se pare ca este din vremea voievozilor Tarii Romanesti ?
Si vorbin de poduri mari......
Sa mai amintesc de complexul feroviar de la Cernavoda, deschis cu 14 ani inainte ?!
Era o perioada foarte prolifica din punct de vedere al constructiilor, aproape jumatate din ce avem astazi isi are radacinile in acea perioada.
Nu stiu cine l-a proiectat.
Acum 10 ani cand se refacea sectorul Ploiesti-Campina s-a pus si problema reconsolidarii podului, care era neschimbat din 1909. La randul meu nu sunt inginer constructor insa ce am putut vedea in acea perioada, cand urmarea lucrarile de pe tronson, a fost ca acest pod a fost complet decopertat, pana la structura lui de baza si apoi refacut prin beton turnat. Practic un fir de circulatie disparuse si sub el se nastea un hau in care se vedea intreaga structura de fier beton a podului.
Da-mi voie sa cred ca acest pod a fost complet refacut.
Placarea nu a mai fost considerata necesara cel mai probabil pentru a reduce costurile si pentru a se incadra in termeni de executie cat mai mici.
Asta e , modernizarea acestui tronson a cerut cateva sacrificii, ma gandesc la disparitia podului metalic peste Prahova (cel de langa Brazi) un pod metalic interesant uzinat in Belgia tot cam 100 de ani in urma, pod complet taiat, refacerea liniilor in halta Prahova, o gara frumoasa dar care acum arata ca o cabana uitata in padure, etc....
Uite, inca o data, podul de care vorbesti inainte de modernizare.
Despre tonajul trenurilor e poveste lunga, insa nu plecati de la premisa ca lucrurile stateau extrem de primitiv si astazi ne-am dezvoltat foarte mult.
Din moment ce majoritatea podurilor din Romania, au cam 100 de ani vechime, si sunt in trafic, trageti voi concluziile.