Poduri NOCH - modificari

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
As dori sa discut cu voi problema podurilor NOCH.

Ipoteza:

Se iau 4 poduri NOCH 2 drepte douca curbe si se asambleaza: C+C+D+D
C - curb
D - drept
Podul va trece peste 3-4 linii ce cale ferata imutabile. Imbinarea bucatilor de pod se face cu piedele din set: placute mici de legatura prinse in suruburi la fiecare cap de pod. Lungimea data per segment: 18cm.

Problema 1:

Pilonii ce vor sustine podul nu nimeresc exact sub imbinarile date de fabricant. Efectul vizibil este arcuirea podului sub greutate.

Problema 2:

Dupa pozitionarea sinei, s-a constatat faptul ca cele 2 piese curbe sunt defapt R1. Sina care trece este R2. Cu mici ajustari de finete, sina R2 pica bine pe pod fara mari probleme si fara un efect estetic sterfelit. Necazul, in schimb, se regaseste la balustradele podului. Vagoanele lungi (gen vagon etajat CFR editia PIKO) freaca de balustrade. Solutia optima este largirea podului si montarea balustradelor la o distanta mai mare de sina.

Pose:







Solutia 1:

Pentru a evita covatirea podului s-a aplicat o strategie artizanala de ranforsare. Cu alte cuvinte s-au lipit 2 tevi de cupru de 4mm sub pod. Dupa vopsire vor face parte din decor. Se observa imbunatari asupra efectului de arcuire.

Poze:






Solutia 2:

Subiect de dezbatere. Daca aveti idei cum as putea largi calea "pietonala" in ideea de a departa balustradele de sina, va rog sa le face publice.

Nota:
- nu voi monta R1 ca si cale de rulare
- nu renunt la poduri (ca-s incapatanat :) )

@Gam3:Am vazut ceva asemanator la tine in starea de "bebesftumf" a dioramei. Erau R1 sau R2? Iti incapeau vagoanele pe pod?

@Obiwan: ur next :D . Ca si la tine am zarit una bucata curba
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
0
cluj
LOCATION
cluj
Da, bucata curba e abandonata, raza permisa pe tampenia Noch e o dilema totala.

In concluzie, cred ca-l fierb, poate am sanse sa-l inscriu in R3.

Sau il mut la N, acolo nu ridica mari probleme. Asa ca, deocamdata sta la umbra, sa nu se strice :D
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Eu as renunta de tot la balustrade, ba as pune si panouri cu "acces interzis pietonilor".
:evil:
 

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
dac... m-am gandit si eu la asta :D ... am inceput deja sa caut poze cu genul asta de poduri, dar inca sper ca voi gasi o solutie...

Problema reala la balustrade e ca sunt DREPTE. Da, sunt "rigle" de plastic drepte pt un pod curb, care se muleaza pe curbura. Evident ca le place asa cum mi-ar placea mie sa fiu tras pe roata, de aici si dilema
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.514
708
Iași
LOCATION
Iași
Salut.

in momentul in care am luat vagoanele etajate de la Piko am scos balustradele, loveau balustrada.
Din cate tin minte nu am avut probleme cu vagoanele de 28 cm.



Nu mai stiu ce R aveam pe pod.
 

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Am inteles. Merci de info, si in special de imagini ca am parcurs toate paginile topicului dedicat nebuniei tale in cautarea lor.

Nu ma dau batut, am un plan, imi va lua putin timp sa-l aplic dar voi prezenta rezultatele.
 

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Continuam cu modificarea podurilor NOCH. Am facut un mic experiment care a iesit bine. E un produs brut deci nu va ganditi ca zboara direct pe diorama.

Procedeul e relativ simplu. Am taiat din comatex o platforma de extindere de aproximativ 1cm. Comatexul care l-am folosit e de 3mm.

In pasul urmator am prins balustradele de extensie folosind holsuruburi (Noch pentru fixarea sinei).

Dupa fixarea balustradelor am lipit constructia de pod cu Picatura. Si... Gata.

Unelte:


Clearence:


Produsul in difeirte impostaze:


Urmeaza restul si finisarile. Va urma...
 

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Tocmai asta e motivul ranforsamentului. La imbinarea celor 2 poduri curbe nu pot pune pila :(. Voi exemplifica in zilele ce urmeaza cu cateva poze, dar inainte trebuie sa-mi confectionez suportii de cap de pod.

Exact pe acolo trec 2 linii. La celelalte imbinari nu exista probleme.
 

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.546
2
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut,

personal nu as folosi niciodata poduri curbe,
ele sunt doar o inventie a celor de la Noch, in realitate nu exista asa ceva,
in realitate sunt sectiuni drepte pe care sina se pune in curba.

E doar o parere personala, desigur ca pe diorame uneori suntem constransi de spatiu si mai facem compromisuri si punem poduri curbe.
 

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Corect. Nu exista poduri curbe, viaducte eventual.

Din pacate, ai ghicit exact problema mea. Spatiul este o problema. Ma aflu exact pe marginea suprafetei de unde linia trebuie sa traverseze suprafata diagonal.

Inainte de gaselnita cu podul m-am gandit la viaduct dar... un viaduct cum aveam eu nevoie era imposibil de realizat arhitectural si ar fi atatat cel putin ciudat pe locul unde doresc sa-l amplasez.

Dar, c'est la vie. Incerc ca macar "minciuna" sa arate bine si sa fie functionala :D
 

leon-gr

Well-Known Member
Trenulist
27 August 2009
699
0
athens (braila, timisoara)
YAHOO
[email protected]
LOCATION
athens (braila, timisoara)
problema ta este atit technica cit si estetica, ca iar dau cu parerea, pe aici...
pilele podurilor sint in general puse acolo unde partea de suprastructura se termina, deci acolo unde stabilitatea podului nu este asigurata de suprastructura metalica.
bineinteles ca noile constructii in materie, sint mult mai eficiente si asigura posibilitatea unor deschideri mai largi intre pile.
cit despre ceea ce avem noi la indemina, este greu de rezolvat problemele ce le avem in fata noastra...
eu as fii de parere sa schimbi coordonatele pe nivelul inferior in asa fel incit la imbinarea celor 2 bucati sa ai posibilitate sa pui o pila.
ceea ce dorim este sa asiguram o cit mai mare acuratete in redarea detaliilor...da, stiu, usor de spus, greu de realizat.
deci ai grija la podurile metalice ce si cum redai...chiar si pt un ochi ce nu are nimic in comun cu constructiile, deschiderea unui pod fara puncte de sprijin. poate fii remarcata.
apoi...vei avea o problema, problema de statica, cred eu...greutatea unui tren ce trece pe pod va da nastere unei vibratii, chiar si insesizabile, dar care in timp, iti poate da probleme...
 

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Pus pe ganduri de observatiile voastre m-am decis sa mai rumeg "integrarea" podului pe diorama. Ce pot spunce cert este ca am nevoie de el si ca din pacate spatiul ma constrange sa fac cateva alegeri fanteziste :).

Intre timp am decis sa pictez linia care va trece pe pod. Mai jos sunt poze, fiti critici dar cu mila ca e prima oara cand dau cu pensula.







Si, cam cum ar veni pe viitorul pod:

 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.993
252
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
lasa ca dadusi bine cu pensula.intre linii,lemnul ala nu prea e lemn,cam lucios....
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.993
252
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
negru mat,ca sa ramana intre fibre,apoi cu pensula uscata,sters cu nuante de gri...si ceva maro,nu sunt sigur de culoarea naturala.vezi ceva o poza pe net...
 

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Merci de sfaturi, am sa incerc inca un strat si eventual ceva "murdarie". Pt moment am luat o mica pauza de la pod ca sa imi inchid circuitul pe diorama. In curand voi putea alimenta sina pentru 1st run test.