Am avut o discutie pe dincolo, pe celalalt forum despre poduri, adica sudura, sablare, ripare. Am pus acolo citeva poze si m-am gindit sa le pun si aici. Din motive de timp nu am mai prelucrat continutul asa incit sa se vada pozele in miniatura, dar sper sa fie bine si asa.
Inainte de revolutie la materia OM(organe de masini) ni se spunea ca sudurile nu rezista la sarcinile care apar la un pod feroviar.
De atunci stiinta a evoluat si azi altfel se pune problema podurilor.
Alaturat am citeva poze din timpul lucrarilor la podul Timiseni(km 14+800).
Era pe net o poza cu acest pod, pe saitul CFR dar nu o gasesc, insa am una aproximativ din acelasi loc.
Viaductul de acces si primul tronson au fost inlocuite cam prin 1994-1995, apoi a fost o pauza in lucrari.
Dupa ce s-au reluat lucrarile, tronsoanele podului au fost descarcate din vagoane in apropierea santierului. Exista o prtiune mai inalta (este posibil sa fi ramas de cind s-a construit rambleul)
Am citeva poze facute pe film, insa doar citeva sint scanate in 2005, asa incit nu va pot arata prea multe.
asadar dupa ce au fost descarcate, tronsoanele se sableaza la capetele de imbinare, se vede incinta de prelata albastra unde se sableaza dar si tronsoanele sablate care au alta culoare la capete
Apoi podul incepe sa prinda forma pe un amplasament alaturat podului vechi
Au crescut apele,
Au fost discutii despre suduri, grinzile vechiului pod nu au suduri in timp ce orientarea suruburilor noului pod e perpendiculara pe o sudura.
imagini cu podul vechi
si fara podul de schinduri
vechile reazeme
tronsoanele noi sint aproape gata
trebuie reparata o pila( piciorul podului)
dar si culeea Timiseni
tronsoanele pentru podetul provizoriu precum si pentru restul esafodajului au fost aduse de la Talmaciu.
Urmeaza demontarea podului vechi si riparea celui nou.
Trenul de lucru de la Craiova.
portiunile sablate au fost asamblate si date cu vopsea
incinta unde grinzile se sablau concomitent la ambele capete, se vad scheletele corturilor de prelata si un carucior
Se lucreaza la culee
Se lucreaza si la pila
fier vechi
Aici se observa suduri
si in interior
Aici vedeti rampa despre care v-am spus la inceput. In plan indepartat se vede accesul la linia ferata, pe acolo au fost descarcate dn vagoane toate elementele podului. Nu am reusit insa sa vad nici o data pe unde au fost duse inapoi la Talmaciu grinzile folosite.
Fierul vechi s-a taiat acolo pe loc.
Primul tronson e gata de mutare, betonul e turnat, podul vechi e demontat.
Inainte de revolutie la materia OM(organe de masini) ni se spunea ca sudurile nu rezista la sarcinile care apar la un pod feroviar.
De atunci stiinta a evoluat si azi altfel se pune problema podurilor.
Alaturat am citeva poze din timpul lucrarilor la podul Timiseni(km 14+800).
Era pe net o poza cu acest pod, pe saitul CFR dar nu o gasesc, insa am una aproximativ din acelasi loc.
Viaductul de acces si primul tronson au fost inlocuite cam prin 1994-1995, apoi a fost o pauza in lucrari.
Dupa ce s-au reluat lucrarile, tronsoanele podului au fost descarcate din vagoane in apropierea santierului. Exista o prtiune mai inalta (este posibil sa fi ramas de cind s-a construit rambleul)
Am citeva poze facute pe film, insa doar citeva sint scanate in 2005, asa incit nu va pot arata prea multe.
asadar dupa ce au fost descarcate, tronsoanele se sableaza la capetele de imbinare, se vede incinta de prelata albastra unde se sableaza dar si tronsoanele sablate care au alta culoare la capete
Apoi podul incepe sa prinda forma pe un amplasament alaturat podului vechi
Au crescut apele,
Au fost discutii despre suduri, grinzile vechiului pod nu au suduri in timp ce orientarea suruburilor noului pod e perpendiculara pe o sudura.
imagini cu podul vechi
si fara podul de schinduri
vechile reazeme
tronsoanele noi sint aproape gata
trebuie reparata o pila( piciorul podului)
dar si culeea Timiseni
tronsoanele pentru podetul provizoriu precum si pentru restul esafodajului au fost aduse de la Talmaciu.
Urmeaza demontarea podului vechi si riparea celui nou.
Trenul de lucru de la Craiova.
portiunile sablate au fost asamblate si date cu vopsea
incinta unde grinzile se sablau concomitent la ambele capete, se vad scheletele corturilor de prelata si un carucior
Se lucreaza la culee
Se lucreaza si la pila
fier vechi
Aici se observa suduri
si in interior
Aici vedeti rampa despre care v-am spus la inceput. In plan indepartat se vede accesul la linia ferata, pe acolo au fost descarcate dn vagoane toate elementele podului. Nu am reusit insa sa vad nici o data pe unde au fost duse inapoi la Talmaciu grinzile folosite.
Fierul vechi s-a taiat acolo pe loc.
Primul tronson e gata de mutare, betonul e turnat, podul vechi e demontat.