Plimbare pe Pasarela Grivita si in zona Garii Basarab

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

misha

Well-Known Member
16 Decembrie 2009
384
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Buna seara tuturor,
Ieri am facut o plimbare in zona Pasarelei Grivita - Gara Basarab si am facut cateva poze:

In curte la Depoul Bucuresti Calatori (pe Calea Grivitei)

Puteti sa-mi spuneti ceva istorie a acestui vagon?


SOVROMETAL (doar primele 4 imagini):





De pe pasarela:




De pe Podul Grant:


Picioarele podului vechi:


Pe plevnei Cladire de "epoca II", azi Spitalul Dr. Panait Sarbu


Capatul liniei


Remiza circulara Basarab. Aceasta este cea de pe linia ferata care lega gara Bucuresti Nord de Gara Filaret via Cotroceni


Fabrica de bere


Cladire de birouri? Stiti cumva istoria ei?


doua EA si un Schlafwagen.


Gara Basarab si capatul dinspre Basarab al Garii de Nord



In spatele blocului 14 de pe Titulescu


In fata blocului 14 de pe Titulescu. Cam aproape rampa de urcare a pasajului. Sper sa nu taie copacii pentru breteaua de relatie dreapta pe Grivitei.


Astept comentarii si pareri.
 
Remiza circulara Basarab. Aceasta este cea de pe linia ferata care lega gara Bucuresti Nord de Gara Filaret via Cotroceni

Linia spre Filaret trecea pe fata aceastei remize dar cladirea propriu-zisa este una din vestigiile fostului deposit de locomotive Bucuresci. Initial au fost 2 astfel de remize, depoul Bc mutandu-se dupa 1914 pe actualul amplasament.

Pe www.trennet.ro gasesti colectia Tren Magazin si in numerele revistei ai toata istoria locomotivelor si a vagoanelor de ingusta de la intrararea in Bc.
 
later edit: mai jos ai un plan cadastral al zonei, din 1911. Remiza pozata de tine e cea din partea de jos. Liniile de racord cu Filaretul sunt cele de la sud de remiza:



PS: ma bucur sa vad ca mai umbla cineva pe jos prin zona respectiva cu aparatul de pozat. Imi aduce aminte de mine pe la inceputul anilor '90.
 
Salut Catalin,

Am studiat planul de la 1911 si pe cel de la 1899. Multumesc pentru info despre Tren Magazin. Studiez si revin cu intrebari, daca mai am...:D

Aici: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6553 am pus un plan al unei posibile diorame a zonei.
 
Salut,

Scuze de intarziere... Remiza este cea mai veche din cele doua care apar pe planul orasului de la 1911. In prezent, in curtea respectiva functioneaza o firma privata. Din poze as zice ca remiza nu foloseste la nimic... probabl un fel de depozit.

@catalin Cumva ai restul acestui plan?
Sau imi poti da o idee pe unde il pot cauta?
 
salut,

scanul tau este, evident, o bucata din harta de trasee a STB din 1936. Din pacate nu am continuarea acestei harti.

Am insa, planul Bucurestiului la 1934 (2 ani mai devreme decat harta ta), cu zona Basarab, care te intereseaza pe tine.

Daca te intereseaza harta zonei, te rog raspunde-mi la acest post si o sa incerc sa o scanez.
 
Multumesc frumos,
E super 1934. Eu am un plan nedatat din perioada respectiva, dar este un scan de calitate slaba.

Nu ma intereseaza doar zona Basarab, ci toata reteaua de cale ferata a Bucurestiului, din punct de vedere istoric, pentru a putea intelege corect ce se intampla la nivelul retelei de transport urban (pe sine, dar nu exclusiv) din ziua de azi. Deci daca ai tot planul de trasee STB de la 1934, as fi bucuros daca mi l-ai putea transmite. Daca e vorba de acoperit ceva costuri pentru un scan de o calitate buna, te rog de asemenea sa ma anunti. Inca odata multumesc.
 
Ca si baza de date excelenta despre transportul bucurestean iti recomand www.tramclub.org . Cauta si in galeria/biblioteca sitului, vei gasi ghiduri ale transportului in comun bucurestean. Din fericire, astazi exista o explozie de literatura despre vechiul Bucuresti, care cuprinde extrem de multe aspecte, inclusiv STB-ul. Inclusiv pe situl cu pricina vei gasi material mult si bun de lecturat. Nu evita nici multele bloguri si situri personale cu si despre Bucurestiul interbelic. Fata de alte orase din Romania, capitala este foarte bine documentata din multe puncte de vedere.

Zona Basarab, 1934, mai jos:






referitor la istoria cailor ferate din jurul/interiorul Bucurestiului, poti intreba. Daca am raspunsuri voi incerca sa ti le dau. Tinand cont si de numarul de utilizatori din Bucuresti poate obtii raspunsuri la intrebarile tale.

PS:
uite aici un alt aspect mai putin cunoscut al zonei Basarab, cea care te intereseaza pe tine:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3352&start=0