Planuri statie linie ingusta CFR

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.865
53
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Am invatat in ultimul timp ca trebuie sa fiu cat mai scurt si sec. Cat mai putin text, sa nu obosim cititorii.

Subiect: planurile unei statii CFR de linie ingusta. Mai exact statia Burca, linia Odobesti-Burca (inchisa 1977). Cladire destinata calatorilor CFR de la bun inceput (nu este o adaptare locala).
Istoria liniei, aici:

http://liniavinului.uv.ro/html/odobesti-burca.html

Starea actuala a liniei (ma rog, la nivelul anului 2005...), aici :

http://liniavinului.uv.ro/html/astazi.html

planurile, mai jos. Nu sunt facute de mine ci de "organele" statului. Cladirea exista si azi, a fost vanduta si transformata in locuinta particulara cu gard, pitici de gradina roz in fata si alte hidosenii.







Cum ma stiti, va stau la dispozitie cu mult mai multe informatii, poze, etc. la subiect.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.851
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
catalin a spus:
Am invatat in ultimul timp ca trebuie sa fiu cat mai scurt si sec. Cat mai putin text, sa nu obosim cititorii...
Imi permit sa nu fiu de acord cu tine. Textul este informatie,este binevenit,iar cine cauta informatia trebuie sa isi asume anumite "riscuri" , printre care si oboseala pomenita de tine. Cui nu-i place sa citeasca, sa stea deoparte, nu cumva sa isi strice ochii :)
 

wittman40

Well-Known Member
Trenulist
24 Ian 2011
379
0
Arad - Satu Mare
LOCATION
Arad - Satu Mare
Oricum planurile sunt binevenite, iar in legatura de text, mai poti sa scrii cite ceva daca te documentezi, poate ajuta la unele aspecte ce nu reies doar din desene.


Stima
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.865
53
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Nu-ti face mari sperante. Sunt cladiri simple, asa cum au fost mai toate de pe liniile noastre inguste. Nimic spectaculos care sa semene cu ce exista in Elvetia, Austria, Germania dar... sunt ale noastre. Au existat sau exista inca, nu sunt kituri de plastic cu aer bavarez prin fata carora au trecut "bereuri", sunt garile in care au asteptat Mocanita bunicii nostri. Ma rog...ai mei, ca sa nu vorbesc si in numele altora cu origini mai nobile.

Aceiasi linie, statia Cucuieti:





Aceasta cladire nu mai exista astazi in teren.
 

kablu

Well-Known Member
Trenulist
25 Feb 2016
323
0
Arad
LOCATION
Arad
Multumec mult catalin pentru infosrmatia impartasita , mai ales ca stim foarte putine lucruri despre cai ferate inguste . Daca mai ai si ceva legat de celelalte cladiri care au compus o gra de pe traseu si/sau dispunerea liniilor , cred ca ar fi prima posiblilitate pentru un trenulist incepator ( asa cum sunt eu ) sa construiasca un segment/diorama realista cu tema feroviara de cale ingusta
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.865
53
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Desen austriac reprezentand remizele de CF ingusta din Bucovina:





desen generic cu principalele dimensiuni ale remizelor CFF din manualele anilor '30 :



 

wittman40

Well-Known Member
Trenulist
24 Ian 2011
379
0
Arad - Satu Mare
LOCATION
Arad - Satu Mare
Multumiri mai ales pentru remiza, acuma trebuie sa vad cine imi da o locomotiva cu aburi de scara H0e caci remiza fara loco cu aburi e naspa.
 

kablu

Well-Known Member
Trenulist
25 Feb 2016
323
0
Arad
LOCATION
Arad
Catalin , multumesc mult . Deja incep sa ma gandesc ca o halta de pe Abrud Turda incepe sa fie mai greu de realizat decat unda de pe Odobesti-Burca , loc in care nu am fost niciodata , iar la data inchiderii liniei ( 1977 ) eram un mare fan al biberonului :mrgreen:
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.865
53
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Salut,

La statiile liniei Odobesti-Burca, unde au existat cladiri, avem si planuri.
Planurile statiei CFR normala+ingusta Odobesti exista pe forum, lucrate vectorial de Victorian.
Planurile de la Burca si Cucuieti exista mai sus. Remiza de la Burca este documentata foto (inca nu am planuri). Restul statiilor si linia in ansamblu mi-a fost obiect de cercetare multi ani si va pot trimite informatii de la tipul de sine si traverse pana la material rulant. Din colectii particulare (momentan nu am drept de publicare) exista fotografii din anii 1969-1970-1976, precum si imagini facute in anii '90 de Serban Lacriteanu. Material exista, mult mai mult decat ce am postat in link-urile cu care am inceput subiectul. Interes sa fie .
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.865
53
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Cineva pe forum ne arata cum a inceput sa faca un macaz de cale ingusta. I-am promis ca-i caut o schita. o postez aici pentru ca e la subiect:



schita generica din manualele anilor '30 cu amplasarea principalelor elemente intr-o statie terminus de linie ingusta:



Repet, este o schita generica, in viata reala placile de intoarcere erau extrem de rare la noi, atelierul de reparatii era de multe ori un sopron, etc...
Pentru detalii de tipul distanta intre linii, raze minime de curbura, etc, etc, informatiile exista si le pot pune la dispozitia celor interesati, de preferabil nu pe mesageria privata ci direct pe forum sa poata fi citite de toti.
 

kablu

Well-Known Member
Trenulist
25 Feb 2016
323
0
Arad
LOCATION
Arad
Catalin , inca o data multumesc . Esti o mina de aur petru mine si probabil si pentru multi alti cititori ai forumului .
Eu sunt deosebit de interesat de linile ferate inguste in general . Din pacate aici e cea mai mare lipsa de informatie , asta si din cauza ca majoritatea liniilor au fost in zone izolate , greu accesibile si in ziua de azi ( spune un idivid care a stat vreo 28 ani la 300 m sitanta de depoul de tramvaie din Arad :(|) ) .
Si de vreo 3 ani incerc sa creez o micro diorama de cale ingusta (H0e) care sa semene un pic cu ceva ce a existat pe la noi . Momentan unele aspecte le-am rezolvat , dar lipsa de spatiu si timp ( si nu in ultimul rand si banutii ) m-au determinat sa ma gandesc la unele posibile gari mai fanteziste , dupa parerea mea . Astfel am ajuns la ceva asemanator cu schema garii terminus ce ai postat-o tu . Ma rog mult simplificata :



Astept cu interes noi informatii de la tine si de la altii care mai completa subiectul acesta .
p.s. multumesc lui Florin ( gam3) pentru "gramada" de poze cu linii inguste de pe foto galeata
 

wittman40

Well-Known Member
Trenulist
24 Ian 2011
379
0
Arad - Satu Mare
LOCATION
Arad - Satu Mare
Salut Kablu, daca nu te superi ti-am corectat un pic planul tau eu cred ca ar fi mai flunta circulatia de pe linia secundara in viziunea mea.



Stima
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.865
53
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Buna,

eu raman fidel principiului meu: realitatea e cea mai buna sursa de inspiratie. Ea poate fi simplificata uneori in niste limite insa ramane baza de lucru. Si, pentru ca am inceput cu Burca si pentru ca m-ati intrebat de schitele unor statii, o sa incerc sa va creionez schita liniilor din Burca, asa cum arata ea in 1973 cand s-au realizat probabil ultimele poze acolo. Poate sa fie un punct de plecare pentru un model simplificat sau, cine stie, poate mai amplu care sa includa placa, gabarit, rampa de marfa etc...
Sunt marturii lasate de olandezul Hans Oerlemans care a pozat linia in 1973, cu 4 ani inainte de inchiderea ei definitiva.

In incinta avem 3 linii, cu lungimea de 200m si amplasate la 3m intre axe. Schita liniilor este identica cu cea pe care am afisat-o mai sus, doar ca nu exista alte elemente pe care o sa le ghiciti la sfarsit. Iata minunatele poze facute de disparului Hans Oerlemans in 1973:


vedere spre nord.

In stanga pozei se vad treptele care duc la cladirea statiei, in spate se vede un colt de cladire asa cum era vopsita in 1973.
Linia 1, pe care este garat trenul, se prelungea pana la remiza.

acelasi loc, vedere tot spre nord, insa in partea opusa statiei, spre DJ Focsani-Tulnici si albia Putnei:



se vede linia 1 care se duce spre remiza (un colt din ea se vede in poza). Trenul insa e acum garat pe linia 3.

Luand la baza aceste poze (si nu numai) iata cum arata schita statiei Burca in anul mentionat mai sus:



stiu, lucratura in paint e jalnica :)

Luati ideea nu "lucratura". Singurul element de adaugat ar fi toaleta garii, aflata intre cladirea statiei si remiza.

Realitatea era simpla, curata si mult mai ingrijita decat starea actuala. Luati in considerare ca pozele au fost facute de un turist in trecere prin zona nu la o "vizita oficiala", nimeni nu vopsise bordurile de dragul aparatului de fotografiat.
Incinta statiei s-a pastrat foarte bine pana acum 5 ani, fara insa sa mai existe liniile.
Mai ramane sa adaug ca incinta garii era marginita de padure (in spatele cladirii de calatori) de un DJ si albia unui rau in partea opusa. Frumoasa tema de modelit, nu ?
:)

In 2004, poza luata cu cladirea de calatori cam in locul unde in acea zi de mai 1973 statea locomotiva 764 (prima poza):



Inca mai existau si stalpii de iluminat surprinsi de Oerlemans in spatele trenului precum si bornele kilometrice. Desi linia nu mai era folosita de 31 de ani cladirea (care apartinea CFR la acea data) fusese ingrijita si pastrata in cele mai bune conditii, asa cum se vede in poza.
 

wittman40

Well-Known Member
Trenulist
24 Ian 2011
379
0
Arad - Satu Mare
LOCATION
Arad - Satu Mare
Dupa cunostiintele mele mai exista o statie foarte frumoasa unde cindva erau patru linni si inca exista podul rulant. Este vorba de Band judetul Mures
 

kablu

Well-Known Member
Trenulist
25 Feb 2016
323
0
Arad
LOCATION
Arad
Hmmm informatii deja sunt cu duiumul . Ieri ( dupa vreo 2 ore de cautari ) am reusit sa localizez pe google map fosta gara Burca ( exista si street view ) , dar cred ca remiza esre deja demolata ( sau eu nu am fost in stare sa o gasesc ) . Cladirea statiei este inprejmuita de un gard iar la capat este un WC . Acest WC este de pe vremea cand au trecut pe aici trenuri sau a fost construit ulterior ?
Locatia aproximativa
Mai pomeneai si de rampa de incarcare ...aceasta era un damb pentru incarcare/descarcare sau mai continea si altceva ?
Si inca o intrebare referitoare la materialul rulant .Din poze nu prea imi dau seama cum au aratat locomotivele produse de Orenstein Koppel in 1910 . Sunt cumva de tipul 0-6-2 asemenatoare cu cele produse de Liliput ???
Merci mult inca o data de multitudinea de informatii !
Voi incerca zilele acestea sa sintetizez toate informatiile si sa pun cap la cap un plan si sa vad daca am o sansa sa finalizez acest proiect . Daca raspunsul este da atunci va urma bombardamentul :mrgreen:
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.865
53
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Buna Kablu, pe rand:

astazi incinta garii e o curte de un kitsch grotesc. Omul si-a facut un gard de parca e santierul de la metrou si curtea e populata de arta naiva in ipsos. Fara multe comentarii...

Dar, avem poze din 2003-2004 ale subsemnatului care arata gara in forma ei originala.

Bun, revenind la vremea cand era gara:

WC-ul este din gara originala.
Rampa de incarcare era doar acel damb dincolo de care putea parca un camion iesit direct de pe sosea (pozitia soselei este si astazi aceiasi).
Remiza a fost demolata acum 2, 3 ani. Am apucat sa o pozez. Era in curtea unui gater (azi e un depozit de lemne), in prelungirea liniei 1 a statiei.

Cu materialul rulant, vezi aici, doua dintre ele pozate in 1970 cand erau garate la Odobesti. Sunt doua masini facute la Budapesta. Cand am facut pagina web (scrisa acum aproape 10 ani) am gresit in identificarea unor locomotive:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,1141004
 

kablu

Well-Known Member
Trenulist
25 Feb 2016
323
0
Arad
LOCATION
Arad
As mai avea o intrebare : alimentare cu apa a "depoului" cum se facea ? Exista in interiorul remizei un rezervor cu apa ?
Multumesc !
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.865
53
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Nu avea alimentare cu apa. Alimentarea se facea la Odobesti (celalalt capat al liniei) unde exista o instalatie legata la conducta de alimentare cu apa a orasului sau din cele X paraie pe care linia le traversa. Unul dintre ele trece chiar pe langa wc-ul statiei acolo unde linia de cf traversa pe un podet din sine (exista si astazi). Paraul, astazi betonat, se vede perfect din google streets (pentru ca si soseaua trece peste).