Planuri gara Breaza

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Inainte de toate, te referi la statia Breaza sau la statia Breaza-Nord?

Planuri ale statiei "la liber" nu gasesti, entitatea numita CFR sufera, printre alte boli, si de cea a secretomaniei prostesti de sorginte comunistoida asa ca orice plan de statie, chiar si un amarat de plan de instalatii sanitare este tratat cu atentia cuvenita unui secret de stat.

Din pacate grija respectiva se opreste la planurile pe care un Mos Teaca de la arhiva a avut fantezia sa scrie "secret", patrimoniul CFR, fie el locomotive, vagoane, cladiri sau alte acareturi, nu se vinde dar dispare in mod miraculos, ca prin farmec.

Ambele cladiri actuale au fost insa construite in perioada interbelica asa ca planurile originale se pot gasi in Arhivele Statului, fond Ministerul lucrarilor publice pe anii respectivi. Cu un pic de noroc si cu multa cautare, insa. Daca nu ai timp si rabdare sa cauti dupa planurile originale, mai ramane varianta cealalta, sa te inarmezi cu un aparat de fotografiat, cu o ruleta, hartie si creion, sa te duci la conducerea garii respective si sa le explici ca nu intentionezi sa le demontezi si sa furi gara bucata cu bucata ca s-o construiesti la tine pe balcon, si sa-i faci o masuratoare pe baza caruia sa poti redesena planurile exteriorului.

Mai complicat pentru un incepator, dar am vazut relevee corect executate de pasionati chiar si fara sa fie de specialitate. Asa ca... spor!
 
Multumesc frumos...
Cred ca varianta a doua va fi cea mai buna. Ba chiar poate reusesc sa fur pe un baietel cu masuratoare laser...nu din alte motive decat de comoditate

In rest daca mai vede careva topicul si are deja niste relevee chiar amaotorcesti...multumesc anticipat

(PS: ma refer la Breaza Nord, cred, statia principala de acces in statiune. In acest weekend a fost ploaie si nu m-am dus sa identific corect locatia. Nu merg cu trenul acolo, dar am in minte un proiect un pic mai deosebit dpdv emotional.)
 
Iar dupa ce cladirea dispare, ca fiind furata se aplica regula: ,,Cind e furata toata, ne anunti sa o casam ca si asa e veche, are peste 100 de ani"

Scuze pentru off topic.
 
bogdanra a spus:
Multumesc frumos...
Cred ca varianta a doua va fi cea mai buna. Ba chiar poate reusesc sa fur pe un baietel cu masuratoare laser...nu din alte motive decat de comoditate

In rest daca mai vede careva topicul si are deja niste relevee chiar amaotorcesti...multumesc anticipat

(PS: ma refer la Breaza Nord, cred, statia principala de acces in statiune. In acest weekend a fost ploaie si nu m-am dus sa identific corect locatia. Nu merg cu trenul acolo, dar am in minte un proiect un pic mai deosebit dpdv emotional.)

statia principala de acces in Breaza este...Breaza. Breaza Nord, fosta pana acum cativa ani Gura Beliei a ajuns gara a orasului Breaza dupa ce asezarea s-a extins foarte mult spre nord si a inglobat si Gura Beliei, devenit astazi cartier al asezarii prahovene.

Daca te ajuta cu ceva:

nu e nevoie sa mergi pana la Breaza sa faci masuratori pentru ca cladirea garii nu este altceva decat (vezi modularitatea in arhitectura functionala) una din aripile laterale ale garilor : Comarnic, Busteni, etc.

Pentru ca nevoile micii localitati erau acoperite suficient, nu s-a construit decat acest corp de cladire. Difera fara de aripile laterale din statiile mentionate anterior: compartimentarea interioara si golurile ferestrelor in lateral.

Daca faci macheta acestei statii poate nu-i reproduci si oribilul brau lateral din beton, construit probabil dupa un incident care punea in pericol siguranta cladirii: cutremur, etc.

Off topic: iubitorilor de gari mici, cochete, extrem de frumoase si finisate cu piatra, le recomand si vechile statii de pe linia Constanta-Mangalia.
 
  • Like
Reacții: bogdanra
Pozele sunt interesante doar ca in ele apare halta Breaza (in cele doua variante pe care le-a cunoscut, inainte si dupa 1926) nu Breaza Nord despre care se vorbeste mai sus.
 
@ Catalin:
Multumesc de lamuriri, nu stiam ca "Breaza Nord" este de fapt fosta gara din Gura Beliei!

Intr-adevar, cladirea a fost consolidata dupa un cutremur, probabil cel din 1977, adaugandu-se acea oribila structura de beton pe exteriorul cladirii pe care daca nu vrei sa-ti slutesti diorama, e mai bine sa n-o faci.

Si apropo de "off topic" cladirile la care se refera Catalin arata cam asa:
c2sx9fz8v6qwzrju9.jpg



:D
 
Salut si multumesc de ajutor. Gara la care m㒠refer este Breaza Nord, este gara centrala. Strada gă’rii pleaca din centru. Gura Beliei e.ste la 5 km. Nu are legatura. Cand ajung acasa va trimit poze.
Imi cer scuze ca scriu lacunar si haotic, dar sunt pe mobil.

Scuze inca o data.

Oricum din poz㒠gara la care se refer㒠că’tă’lin cred ca este Breaza, era undeva mai la sud, parcă’
 
bogdanra

ca sa putem continua acest subiect intr-un mod corect, rog clarifica despre ce gara vorbim.
Orasul Breaza are acum 2 gari:

1. gara Breaza (sa o numim veche) la sud de podul peste Prahova, gara care a purtat mereu numele de Breaza. Adica asta :

http://ro.wikipedia.org/wiki/Fi%C8%99ier:RO_PH_Breaza_railway_station.jpeg

2. gara Breaza Nord, fosta Gura Beliei, aflata la nord de podul peste Prahova. Se recunoaste prin faptul ca este o cladire aproape cub, cu o structura de beton care o tine "legata". Adica asta:

http://www.forumtrenuri.com/t256p20-garile-din-romania-denumiri-noi-denumiri-vechi

Pentru mine momentan (sa nu fie cu suparare) dar nu mi-e clar despre ce gara vorbesti tu.
 
Nu e suparare, important e sa lamurim despre ce vorbim ca sa va dau informatii corecte.
OK, gara respectiva este Breaza, NU Breaza Nord.
Vorbim deci despre bijuteria arhitectonica in stil neoromanesc construita de ing V.I. Niculescu in 1939.

Adica asta:

 
Poza lui Catalin este mai buna fiindca este mai veche: actualmente balconul acela de la etaj a fost inchis in mod "maiastru" de un specialist in ale arhitecturii... :roll:
 
Atunci e vorba despre aceasta:

In caz ca intereseaza si ansamblul garii vreodata. Am vazut ca inca mai e la vanzare si mai sunt si altele pe acolo.

Iata si o trecere in revista:

http://www.youtube.com/watch?v=bmAHscZKeK0

Stare actuala tipica: balarii, degradare, ingradiri si carpeli.
 
  • Like
Reacții: bogdanra