Piko BR103 122-8 (51684)

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
275
263
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Locomotiva Piko BR103 despre care am povestit aici a sosit astazi (5 zile de cand a fost comandata si achitata, un termen absolut decent). Voi incerca sa o prezint cat mai scurt (sa nu adoarma nimeni) si in comparatie cu singura locomotiva din familia ei pe care o detin , respectiv Roco E03 001 (Roco Professional Series). Stiu, nu e foarte corecta comparatia, dar pana ajunge in colectie si o locomotiva Roco BR103 de generatie noua va mai dura un pic (cat mai putin, sper eu).

IMG_190475dde75a17051313.jpg

IMG_1902d5137029ed2c22f2.jpg

IMG_19097cb292aa3b4e9bd5.jpg


Ambalajul locomotivei este cel obisnuit pentru gama Expert (copiat dupa MaTrix, conform rautaciosului care scrie acest mic articol), cu un sertar in care se gasesc lista cu piese de schimb si cateva instructiuni de utilizare. Intr-o mica punga lipita de cofrajul din plastic se gasesc cateva accesorii de plastic de atasat. Sa fiu sincer, par cam firave, la prima vedere, in special conductele de fixat intre tampoane.

IMG_1911048b53537398b447.jpg

IMG_19140ed0dd270305600d.jpg

IMG_19164010cd413c27bcbe.jpg

IMG_191787f6d8b30f767b11.jpg


Se vede ca s-a muncit la ea. Vopseaua este bine aplicata si arata excelent, toate textele sunt clare si la locul lor. Stergatoarele de parbriz sunt turnate, nu aplicate separat, cum sunt la Roco, dar nu deranjeaza cu nimic.

IMG_19216fac4c4c87447f10.jpg

IMG_1919e8a2cc1a314cf559.jpg


Placa electronica din interior este din zilele noastre, cu interfata PLUX22, loc pentru difuzor de 23 mm diametru si puncte de lipire pentru instalarea altor accesorii (lumini efect camera motoarelor, cuple electrice, etc). Din pacate, nu exista si o schema electronica in documentatia care vin in pachet.

IMG_192453d9b5b449d89319.jpg

Un detaliu interesant, cred ca e primul motor inscriptionat clar "Piko" (Posibil sa fie la fel in BR232, dar nu am ajuns acolo, ca nu a fost cazul)

IMG_1925378c7d413b1025d8.jpg

E prima locomotiva Piko la care vad ghidaje de cablu ca in imagine - pare ceva banal, dar cablurile de alimentare cu curent dinspre sine au viata mult mai lunga.

IMG_192741c35843a3f16fd0.jpg

Spatiu pentru un condensator, ceva obisnuit la locomotivele de fabricatie recenta (Piko)

IMG_1933554d429b580edc31.jpg

Detaliu boghiu, doar 4 din cele 6 roti sunt antrenate de motor, comparativ cu Roco, unde sunt 6 din 6. Totusi, locomotiva are destula forta, nu cred ca vor fi probleme de tractiune. Rotile dintate expuse nu prea sunt ce trebuie, vor fi acoperite.

IMG_19295de23e53c257cdad.jpg

IMG_1928ddc0ba30aadaf71e.jpg

IMG_1930d1a38e39178b2ec3.jpg

IMG_1931a8630819b1a56c6a.jpg

IMG_1932be3bafeb6e777285.jpg


Si cateva imagini de "familie"...

Per ansamblu, locomotiva isi merita banii, in special daca mai e si o promotie in desfasurare. Se vede ca s-au straduit, dar mai au de lucru la cateva aspecte minore, dar care conteaza, pentru unii.
De exmplu:
- luminile LED pentru faruri au o usoara tenta de rosu, care nu prea arata ok, dar de la o distanta medie respectiva nuanta devine acceptabila.
-boghiurile sunt foarte detaliate, dar nu stiu cum rezista la apasari, in timp - nu m-as hazarda de prea multe ori sa pun locomotiva pe sina fara accesoriul specializat.
-rotile dintate sunt expuse , praful neavand altceva de facut decat sa se lipeasca de ele - sunt necesare revizii mai dese). Eu le voi acoperi cu niste foi transparente din plastic, taiate la dimensiune.

Cu toate astea, locomotiva arata foarte bine, este detaliata si are un rulaj excelent. A primit din minutul 1 un decodor ToM PLUX22 avand ultima versiune de firmware instalata. Nu am umblat la nici o setare privind motorul, nu este necesar.

IMG_1935ef6a4dd1dc0b0ef9.jpg

Luminile din posturile de conducere sunt discrete si realiste. Vor avea un rol de referinta in ceea ce priveste nuanta si intensitatea in montarea unor lumini asemanatoare pe alte modele.
 
Ultima editare:

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.408
1.464
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
E prima data cand vad o 103.1 cu lumini rosii fine de tren. Cum locomotiva nu a circulat vreodata in regim push-pull, doar izolata putea sa aiba nevoie de asa ceva.
 
  • Like
Reacții: nae44

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
275
263
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Cam toate modelele din familia BR103 de la Roco si Piko au lumini rosii in dotare. Pe modele de productie recenta macar sunt comutabile separat din fabrica.
 
  • Like
Reacții: nae44

ALX

Well-Known Member
Trenulist
25 Octombrie 2016
640
371
Arad
YAHOO
alex2_ar
LOCATION
Arad
Razbate prin carcasa lumina sau nu vad bine?
 

nae44

Member
Trenulist
2 Ianuarie 2008
285
676
E prima data cand vad o 103.1 cu lumini rosii fine de tren. Cum locomotiva nu a circulat vreodata in regim push-pull, doar izolata putea sa aiba nevoie de asa ceva.
Ha, ha, deci exact ca la EA-uri sau DA-uri. Din acest motiv si eu consider ca luminile rosii ca fine de tren pe locomotivele CFR sunt 80 % o greseala. Ele nu trebuie sa se aprinda permanent cu luminile albe din sensul de mers inainte. Acest lucru este util si corect numai la locomotivele izolate. Dar, majoritatea timpului locomotiva trage vagoane si luminile rosii fine de tren sunt o greseala daca se aprind catre vagoanele trenului. Ele pot ramane pe locomotiva dar sa se poata aprinde numai in caz de nevoie cand locomotiva circula izolata. Acest lucru se poate pune pe o functie a decodorului care sa fie activata numai la nevoie, asa cum este, spre exemplu, lumina din cabina mecanicului. Eu consider ca asa ar fi corect.
Nu vreau sa ma mai gandesc cat de aiurea arata o locomotiva cu abur cu luminile rosii la tender aprinse spre tren. In realitate se puneau niste discuri de sticla vopsite cu vopsea rosie in fata geamului de la felinar. Cine ar fi pus discurile degeaba spre tren ?
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
275
263
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Razbate prin carcasa lumina sau nu vad bine?
Asa mi s-a parut si mie initial, dar m-am uitat mai bine si nu razbate. Algoritmii soft de corectie a imaginii din telefonul meu isi cam fac de cap.
Ha, ha, deci exact ca la EA-uri sau DA-uri. Din acest motiv si eu consider ca luminile rosii ca fine de tren pe locomotivele CFR sunt 80 % o greseala. Ele nu trebuie sa se aprinda permanent cu luminile albe din sensul de mers inainte. Acest lucru este util si corect numai la locomotivele izolate. Dar, majoritatea timpului locomotiva trage vagoane si luminile rosii fine de tren sunt o greseala daca se aprind catre vagoanele trenului. Ele pot ramane pe locomotiva dar sa se poata aprinde numai in caz de nevoie cand locomotiva circula izolata. Acest lucru se poate pune pe o functie a decodorului care sa fie activata numai la nevoie, asa cum este, spre exemplu, lumina din cabina mecanicului. Eu consider ca asa ar fi corect.
Nu vreau sa ma mai gandesc cat de aiurea arata o locomotiva cu abur cu luminile rosii la tender aprinse spre tren. In realitate se puneau niste discuri de sticla vopsite cu vopsea rosie in fata geamului de la felinar. Cine ar fi pus discurile degeaba spre tren ?
Din acest motiv, cu exceptia Roco E03 (care are in prezent si port-cuplele scoase si puse in cutie - deocamdata va circula mai mult singura si nu am vrut sa intervin cu nimic pe placa ei electronica) toate locomotivele din micuta colectie au luminile rosii legate pe AUX si comutabile separat (acolo unde exista). Pe electronica recenta nu a fost nevoie de interventie, iar pe placile de "baza” Roco mai vechi separarea dureaza cateva minute (daca nu am chef de lucru).
 
Ultima editare: