Locomotiva Piko BR103 despre care am povestit aici a sosit astazi (5 zile de cand a fost comandata si achitata, un termen absolut decent). Voi incerca sa o prezint cat mai scurt (sa nu adoarma nimeni) si in comparatie cu singura locomotiva din familia ei pe care o detin , respectiv Roco E03 001 (Roco Professional Series). Stiu, nu e foarte corecta comparatia, dar pana ajunge in colectie si o locomotiva Roco BR103 de generatie noua va mai dura un pic (cat mai putin, sper eu).
Ambalajul locomotivei este cel obisnuit pentru gama Expert (copiat dupa MaTrix, conform rautaciosului care scrie acest mic articol), cu un sertar in care se gasesc lista cu piese de schimb si cateva instructiuni de utilizare. Intr-o mica punga lipita de cofrajul din plastic se gasesc cateva accesorii de plastic de atasat. Sa fiu sincer, par cam firave, la prima vedere, in special conductele de fixat intre tampoane.
Se vede ca s-a muncit la ea. Vopseaua este bine aplicata si arata excelent, toate textele sunt clare si la locul lor. Stergatoarele de parbriz sunt turnate, nu aplicate separat, cum sunt la Roco, dar nu deranjeaza cu nimic.
Placa electronica din interior este din zilele noastre, cu interfata PLUX22, loc pentru difuzor de 23 mm diametru si puncte de lipire pentru instalarea altor accesorii (lumini efect camera motoarelor, cuple electrice, etc). Din pacate, nu exista si o schema electronica in documentatia care vin in pachet.
Un detaliu interesant, cred ca e primul motor inscriptionat clar "Piko" (Posibil sa fie la fel in BR232, dar nu am ajuns acolo, ca nu a fost cazul)
E prima locomotiva Piko la care vad ghidaje de cablu ca in imagine - pare ceva banal, dar cablurile de alimentare cu curent dinspre sine au viata mult mai lunga.
Spatiu pentru un condensator, ceva obisnuit la locomotivele de fabricatie recenta (Piko)
Detaliu boghiu, doar 4 din cele 6 roti sunt antrenate de motor, comparativ cu Roco, unde sunt 6 din 6. Totusi, locomotiva are destula forta, nu cred ca vor fi probleme de tractiune. Rotile dintate expuse nu prea sunt ce trebuie, vor fi acoperite.
Si cateva imagini de "familie"...
Per ansamblu, locomotiva isi merita banii, in special daca mai e si o promotie in desfasurare. Se vede ca s-au straduit, dar mai au de lucru la cateva aspecte minore, dar care conteaza, pentru unii.
De exmplu:
- luminile LED pentru faruri au o usoara tenta de rosu, care nu prea arata ok, dar de la o distanta medie respectiva nuanta devine acceptabila.
-boghiurile sunt foarte detaliate, dar nu stiu cum rezista la apasari, in timp - nu m-as hazarda de prea multe ori sa pun locomotiva pe sina fara accesoriul specializat.
-rotile dintate sunt expuse , praful neavand altceva de facut decat sa se lipeasca de ele - sunt necesare revizii mai dese). Eu le voi acoperi cu niste foi transparente din plastic, taiate la dimensiune.
Cu toate astea, locomotiva arata foarte bine, este detaliata si are un rulaj excelent. A primit din minutul 1 un decodor ToM PLUX22 avand ultima versiune de firmware instalata. Nu am umblat la nici o setare privind motorul, nu este necesar.
Luminile din posturile de conducere sunt discrete si realiste. Vor avea un rol de referinta in ceea ce priveste nuanta si intensitatea in montarea unor lumini asemanatoare pe alte modele.



Ambalajul locomotivei este cel obisnuit pentru gama Expert (copiat dupa MaTrix, conform rautaciosului care scrie acest mic articol), cu un sertar in care se gasesc lista cu piese de schimb si cateva instructiuni de utilizare. Intr-o mica punga lipita de cofrajul din plastic se gasesc cateva accesorii de plastic de atasat. Sa fiu sincer, par cam firave, la prima vedere, in special conductele de fixat intre tampoane.




Se vede ca s-a muncit la ea. Vopseaua este bine aplicata si arata excelent, toate textele sunt clare si la locul lor. Stergatoarele de parbriz sunt turnate, nu aplicate separat, cum sunt la Roco, dar nu deranjeaza cu nimic.


Placa electronica din interior este din zilele noastre, cu interfata PLUX22, loc pentru difuzor de 23 mm diametru si puncte de lipire pentru instalarea altor accesorii (lumini efect camera motoarelor, cuple electrice, etc). Din pacate, nu exista si o schema electronica in documentatia care vin in pachet.

Un detaliu interesant, cred ca e primul motor inscriptionat clar "Piko" (Posibil sa fie la fel in BR232, dar nu am ajuns acolo, ca nu a fost cazul)

E prima locomotiva Piko la care vad ghidaje de cablu ca in imagine - pare ceva banal, dar cablurile de alimentare cu curent dinspre sine au viata mult mai lunga.

Spatiu pentru un condensator, ceva obisnuit la locomotivele de fabricatie recenta (Piko)

Detaliu boghiu, doar 4 din cele 6 roti sunt antrenate de motor, comparativ cu Roco, unde sunt 6 din 6. Totusi, locomotiva are destula forta, nu cred ca vor fi probleme de tractiune. Rotile dintate expuse nu prea sunt ce trebuie, vor fi acoperite.





Si cateva imagini de "familie"...
Per ansamblu, locomotiva isi merita banii, in special daca mai e si o promotie in desfasurare. Se vede ca s-au straduit, dar mai au de lucru la cateva aspecte minore, dar care conteaza, pentru unii.
De exmplu:
- luminile LED pentru faruri au o usoara tenta de rosu, care nu prea arata ok, dar de la o distanta medie respectiva nuanta devine acceptabila.
-boghiurile sunt foarte detaliate, dar nu stiu cum rezista la apasari, in timp - nu m-as hazarda de prea multe ori sa pun locomotiva pe sina fara accesoriul specializat.
-rotile dintate sunt expuse , praful neavand altceva de facut decat sa se lipeasca de ele - sunt necesare revizii mai dese). Eu le voi acoperi cu niste foi transparente din plastic, taiate la dimensiune.
Cu toate astea, locomotiva arata foarte bine, este detaliata si are un rulaj excelent. A primit din minutul 1 un decodor ToM PLUX22 avand ultima versiune de firmware instalata. Nu am umblat la nici o setare privind motorul, nu este necesar.

Luminile din posturile de conducere sunt discrete si realiste. Vor avea un rol de referinta in ceea ce priveste nuanta si intensitatea in montarea unor lumini asemanatoare pe alte modele.
Ultima editare: