PIKO 59560 - BR118 DR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
5
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
Salut tuturor,

Acum cateva luni am aflat o veste care m-a bucurat: Piko va scoate modelul BR118 DR.

Poate multi dintre voi il au ca si mine in varianta veche Gutzold (varianta noua avand un pret destul de prohibitiv avand in vedere faptul ca nu este o matrita complet noua si doar de o imbunatatire care sa permita vinderea produsului in secolul 21). Deasemenea, modelul a fost remotorizat, iar partea mecanica schimbata.

Dar sa revenim la oile noastre, adica la modelul Piko.

Este pentru mine cel mai "asteptat" model al anului.

Cum arata? Habar n-am. Stiu doar ca Piko il incadreaza in relansata gama "Expert".

Ce stiu? Lumini bidirectionale, motor longitudinal (evident), mufa de decodor cu 8 pini, pregatire pentru sunet. Deasemenea, se poate comanda si modul de sunet pentru ea (tot de la Piko).

Cea mai buna poza pe care am reusit sa o gasesc pe internet este gasita pe ebay (sunt cateva modele la vanzare acolo). Pe site-ul Piko, poza este ca si inexistanta.

Iata si poza:



Sursa: www.ebay.de

In momentul in care masina va intra in posesia mea, voi face o "recenzie" amanuntita.
Pana atunci, asteptam....
 
:D
http://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/PIKO/15-4-004001-60449-0-0-0-2-4-2-0-gatt-de-p-0/productzoom.html

59.69 euro
 
Crede! (si nu cerceta...)

Misca partea de sub traversa frontala (deci totusi tampoanele sunt fixe...)
In rest, bare basorelief, scarile pe boghiu...ORRRIIIIBIL!

PDI
 
Se pare ca si Gutzold merge tot pe ideea asta

http://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/G%C3%BCtzold/16-4-004001-48590-0-0-0-2-4-2-0-gatt-de-p-0/productzoom.html

si e mult mai scumpa
 
Am crezut ca masina este pentru secolul 21, nu pentru anii 70!

Sa se uite la ei in gradina ( de ex la E93 ) sa vada cum trebuie facuta o locomotiva, daca nu sunt in stare sa vada altii ce fac!
 
Am inteles din diverse discutii ca initial trebuia sa fie din gama HOBBY. Pretul e cam pe acolo, si cum am modificat BR118 la TT sa nu-i mai fuga botu'... se poate si la asta!

PDI
 
Sandy, eu am momentan modelul vechi de la Gutzold. Nu stiu cum arata (l-am vazut numai in poze) pe cel nou de la Gutzold; din poze nu mi se pare mare diferenta intre modelul nou de la Gutzold si cel nou de la Piko; insa pretul modelului Gutzold este de aproape 2,5 ori mai mare...

Intr-adevar, grila ventilatoarelor este marea problema a modelului (si din pacate este si cea mai vizibila).

In fine, astept sa vad modelul pe viu.
 
Andrei o cumperi ? Mie mi se pare foarte misto masina, chiar daca nu sunt multe imbunatatiri sesentiale la ea. Enumar aici motorul si acoperisul... in rest imi place mult si sincer ideea plugului mobil mi se pare foarte tare. Uite ca la N nu au facut asa si au preferat sa il taie, aici vorbesc de 118 de la Brawa.
 
Andreiule,ai mare dreptate,sa stii.
Eu am si modelul nou de la Guetzold si nu e mult mai rasarit decit cel de la Piko,cel putindin ce am vazut in poze.
Trebuie sa ne gindim ca probabil provin din aceeasi veche matrita,in dezvoltari diferite.
Nu stiu Piko cum e dar modelul Guetzold ruleaza exceptional si e foarte,foarte greu.
O sa fac si alte poze,acuma ca m-ati stirnit:)
Pina atunci,pentru comparatie,uite ce am prezentat eu acu mai multa vreme in urma:


"Tot de la Guetzold,un model care se fabrica de pe vremea cind eram copil: BR 118.Un model bine realizat,greu.Dupa 30 de ani de fabricatie si mai multe ueberarbeitet-uri arata super,la nivel de 2008.Cumparat de la minitechnik prin comanda,anul trecut,la un pret rezonabil:

 
Da, stiu prezentarea ta, insa una e sa-l vezi pe viu si alta e in poz(n)e...
Ce ma intereseaza la modelul tau este cum au rezolvat cei de la Gutzold (modelul nou) problema culisarii portcuplei/cuplei. Daca faci poze, fa si unele cu cupla/portcupla. Multumesc.
 
Nu exista nici o diferenta intre cea fabricata de Gutzold in anii 70 si cea de acum la caroserie. Nu este normal ca la pretul unui 118 Gutzold, barele de mina de pe bot sa fie basorelief. Este jenant. Singura care are caroseria schimbata cit de cit este 118.0 si arata bine.
 
@sogard_2003: locomotiva ca veni in curand. am de gand sa fac ceva modificari la ea, in special am de gand sa scap de basoreliefurile care reprezinta barele de mana. Nu cred ca va fi extrem de complicat sa le rad fara sa fac stricaciuni. Cred ca barile de mana aplicate vor schimba aspectul modelului. Cee ce ma ingrijoreaza este aspectul grilelor de pe acoperis. Nu cred ca o sa umblu acolo, pentru ca nu prea stiu cum sa le reprezint. Din pacate nu am gasit nici o poza cu masina reala in care sa se vada zona respectiva. In concluzie nu stiu cum arata in realitate. Oricum, e posibil ca putin weathering in zona grilelor sa schimbe aspectul. Vom vedea.

In ceea ce priveste tractiunea, BR218 Piko (care nu are cauciucuri de aderenta) trage ca ogarul; In cazul meu este folosita ca locomotiva pentru tren de lucru (trage 2 vagoane de sters linia).

Avand in vedere faptul ca BR118 e ceva mai lunga, e posibil sa fie mai grea, deci e posibil sa traga si mai bine. Din poze reiese ca nici ea nu are cauciucuri de aderenta (din punctul meu de vedere este un plus).
 
Salutare,
Am analizat cu atentie si,facind si poze am constatat ca modelul Piko si cel Guetzold sint cam acelasi lucru.
Si la Guetzold,sistemul cuplei dar si detalierea grilelor de ventilator sint similare(daca nu identice):

Barile de la usi sint...in basorelief iar ca detalii,Guetzold nu e cu nimic peste Piko:


Concluzia ,din punctul meu de vedere,a fost una simpla: in privinta caroseriei,e aceeasi matrita,poate cu dezvoltari usor diferite la cei doi producatori.
Modelul meu e Co' Co' iar cel Piko e Bo'Bo' dar nu cred ca acest lucru sa influenteze atit de tare diferenta de pret:aprox 60 euro Piko si aprox 150 euro Guetzold.
Inca nu stiu cum merge Piko,dar Guetzold,asa cum aratam,e foarte grea si merge excelent.
Alegerea e a voastra
 
Andrei vad ca sunt doua modele la gurile de aerisire/evacuare, unele au sita altele au ceva lamele de tabla care se deschid probabil la presiunea fumuli ce iese sin masina sau mecanic, in fine aspect irelevat.

Ce vreau sa spun este ca sitele le poti face usor si plasa de sarma impletita, care se gaseste foarte usor, doua maini de vopsea si putin weathering rezolva multe.

A doua varianta ar fi sa faci sistemul cu lamele, mai complicat cei drept dar nu imposibil. Faci o veriga din tabla de 0.1 (de care ti-am si dat) pe diametrul actualei gauri, te apuci si tai cu o foarfcuta tablele lamelare , le asezi in pozitie, cositoresti si aia e.... vopsesti de doua ori faci weathering si gata modelul cat mai aproape de realitate. A sa nu uit, lamelele le pui in pozitia deschis. presupun ca asta ar insemna vertical.
 
@sandy: eu am facut deja alegerea (am comandat jucaria) - astept sa vina; carcasa masinii tale seamana izbitor demult cu carcasa jucariei mele facute de Gutzold in anii '80. Aproape sigur ca ambele matrite sunt derivate din cele de Gutzold (apropo, anul asta se implinesc 42 de ani de cand Gutzold a produs primul BR118).
@sogard_2003: modelul Piko este cu grile, nu cu plasa, deci daca ma voi apuca de bricolat ...e clar cum o voi face.
 
Iata ca pana la urma locomotiva a ajuns la mine. Din pacate insa este versiunea AC; ca atare, dupa ce am verificat daca masina merge, am purces la "purificarea" modelului. Va amintiti cand eram copii si puneam la spitele bicicletei un bat, o bucata de pahar de inghetata, etc, pentru ca bicicleta sa sa scoata sunete? In ziua de azi, copii folosesc asa ceva:

.

Dar eu nu, Batman, Batman!

In pozele de mai jos, exista un spatiu intre sasiu si carcasa locomotivei. Nu va speriati, sta asa pentru ca nu este prinsa in suruburi, nu pentru ca e Tillig.

Iata cateva poze:

.

Cateva poze pentru cei care au desfacut modelul vechi, Gutzold:
.

Din pacate si rotile sunt in scurt. Asa ca pana in Ianuarie cand vor veni rotile de DC, astept, sau, daca o sa am chef si inspiratie, le voi bucsa pe cele existente.

Una peste alta sunt foarte fericit ca in sfarsit am locomotiva pe masa.

Voi reveni cu poze si filme dupa montarea rotilor de DC, si montarea modulului de sunet (da, are si asa ceva).