Periplu Vienez cu puÈ›in㒠Budapesta

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
2
53
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Mai zilele trecute am avut ocazia unei că’lă’torii fulger, un turneu de 2 zile la Viena şi Budapesta.

(PERÍPLU s. n. că’lă’torie pe mare în jurul Pă’mântului; circumnavigaţie. â—Š (p. ext.) voiaj turistic pe mare sau pe uscat; turneu. (< fr. périple) )- asta pentru a evita polemicile legate de titlu.

începuta cu o plecare programata din Cluj la ora 03.25 în dimineata zilei de 8 iun. ajuns la punctul terminus (capitala Austriei) la ora 10.30 ora local㒠(ora 11.30 ora României)

Dup㒠un drum de 8 ore în care 3 ore jumata i-am fă’cut pân㒠la autostrada M3 Debrecen - Budapesta (230 km) iar restul de 480 km in 4 ore juma am descins în Viena.

Am oprit lâng㒠Schönbrunn, parcând lîngu Muzeul Tehnicii, în capă’tul celebrei Mariahilfer Strasse. Din pă’cate timpul mi-a permis s㒠vă’d din Muzeul Tehnicii doar cateva minute din exterior.

Prima poză’, bineînţeles, cu un tramvai vienez:



Am gă’sit un ajutor nesperat pentru nevoile fiziologice (dar misogin ajutorul):



Am prins un cadru general cu pă’durea Lainzer Tiergarten, unde prin dreapta ei este autostrada de vest spre Linz, Germania, etc...



Inrarea în Schönbrunn:




Plin de turişti, bineînţeles c㒠majoritare erau camerele foto care ascundeau în spate un japonez.

La intrarea în castel, drumul trece peste celbrul U-bahn vienez







Pentru biciclişti, e fenomenal serviciul asigurat de primă’rie.
Parcare de biciclete publice, situate în diverse puncte ale oraşului.
Serviciul este gratuit pentru o oră’, exact cât este necesar s㒠ajungi de la o parcare la alta (cam toate parcă’rile sunt în zona turistică’). Introduci cardul personal, îl memoreaz㒠şi când predai bicicleta ori îţi ia un euro pe or㒠(daca ai dep㒺it prima or㒠gratis) sau îţi restituie soldul intact.




La ei, bicicliştii au mare prioritate:
Semafoare, benzi speciale prin tot oraşul:



Piaţa Operei, tramvaie vechi şi noi. cele noi, lungi fă’r㒠numă’r, fă’r㒠numă’r...
cel mai vechiuţ aşa micuţ şi dră’guţ:






Stephanspaltz cu al să’u Stephansdom






La doi paşi de Stephansdom se afl㒠un magazin de modelism superb.
Dar s㒠fi vrut nu nimeream o zi cu o vien㒠mai pustie ca în ziua de înă’lţare.
Joi, în afar㒠de punctele turistice totul era închis. Am vrut s㒠m㒠opresc pe Mariahilfe dar totul închis. Aşa c㒠m-am mulţumit cu o privire rapid㒠prin vitrină’. La fel şi magazinul de la etaj de pe Graber Strasse

în schimb, se vedea peste tot atmosfera elegantă’. Turişti eleganţi, vienezi îmbră’caţi la costum la plimbare pe Kartner Strasse. Și ceea ce m-a frapat acum 20 de ani la prima vizită’, şi acum m㒠minunează’:



Puncte de vânzare ziare, în care iei ziarul şi bagi banul. Cât am sta juma de ceas lâng㒠un aşa punct de vânzare pe toţi i-am vă’zut introducând fisele abia apoi scoţându-şi ziarul. E puţin mai mult㒠civilizaţie ca prin alte pă’rţi ale Iuropei.

Și aşa că’tinel, că’tinel am ajuns la Westbahnhof. Am vrut s㒠vă’d mai bine cam cum e treaba cu trenul şi maşinile. Indicator de dirijare spre rampă’:



Imagini din gară’:





Spirit of Zurch:


însoţitoarele de vagon erau unguroaice.

Și iat㒠rampa de încarcare a maşinilor pe vagon:




între timp ce pozam de colo colo, a tras o garnitur㒠cu dou㒠vagoane pentru transport maşini. Am observat c㒠ultimul vagon l-au legat cu lanţuri de rampa de încă’rcare.







înainte de a ajunge la Westbahnhof, am vizitat celebra Hundert Wasser Hause. Mi-a plă’cut îndră’zneala cu care au decorat clă’direa, faptul c㒠este plin㒠de terase verzi...








Toaleta:





Și de aici fuga-fuguţa la Budapesta cu o oprire de un ceas la Schwechat (Aeroportul Internaţional Viena), pentru a m㒠delecta cu roiul de maşini şi avioane ce alearg㒠pe platform㒠şi pe pist㒠ca un roi de molii, cu singura diferenţ㒠c㒠faţ㒠de molii maşinile şi avioanele merg dup㒠o ordine bine stabilită’. Am vrut s㒠scot aparatul foto neobservând noici un afiş cu fotografiatul interzis, dar în a doua secund㒠dou㒠dulapuri (adic㒠agenţi de pază’) mi-au sugerat c㒠e mai bine să’-l pun la loc în buzunar, ceea ce am şi fă’cut. Nu c㒠nu puteam să’-i dovedesc, dar nu am vrut să’-i fac de râs.

Seara, cu ajutorul sfântului iPhone, am gă’sit o reducere la Hotelul Ramada din Budapesta undeva la 55 euro camera dubla, faţ㒠de 180 preţul normal, ceea ce m-a fă’cut s㒠m㒠cazez acolo s㒠fiu şi io domn, mă’car o noapte. (hotel de 5 stele, cu bă’i termale, bă’i turceşti, bă’i cu aburi, bă’i în sus, bă’i în jos)

Dimineaţa de pe Dealul Cetă’ţii, Bastionul Pescarilor vedere spre parlament:



Måtyås Templom



Podul cu lanţuri şi tunelul de sub cetă’ţuie:








O clă’dire frumoas㒠de pe VÃ¥ci út, cu o faţad㒠din lemn care adă’posteşte un restaurant:


Pe malul dună’rii, câteva imagini cu o porţiune din traseul tramvaiului 2:







Iar la final, una dintre cele mai frumoase gă’ri imperiale, Kelety Palyaudvar, într-un veşnic şantier de cinci-şase ani:





ZĂ END
 
Misogin, misogin cu tauleta publica dar vad ca te-ai revansat la modern art toilet si te-ai dus la femei. :aplauze: :p

o tempora,

Observ modificari in zona rampei fata de 2007 a disparut o cladire



Nu vad insotitoarele unguroaice, sau sint alea de pe banca? :-?

eee au trecut anii elvetino si Gottardo au fost inlocuiti de Spirit of Zürich



Si garniturile de metrou vad ca s-au schimbat.



In rest zic sa nu mai ma bag, faine poze, inteleg ca tu lucrezi cu moliile? adica ai dat un RAID tu z㒠airport?
 
Alea sunt garniturile de metrou vechi.
Apropo de metrou:
Reteaua are 3 depouri:
-Wasserleitungswiese (U1, U4)
-Erdberg (U2, U3)
-Michelbeuern (U6),
carora li se adauga 4 remize si mai multe linii de stocare localizate in punctele importante ale retelei.

Sistemul de siguranta folosit se numeste LZB.

Parcul de vehicule:
Pentru liniile U1, U2, U3, U4
SGP tip U
,,Sagetile argintii" sunt primele garnituri livrate metroului vienez, incepand cu anul 1972. Sunt produse de SGP, designul fiind realizat de Johann Benda. Sunt alcatuite din 2 vagoane (a si b), cuplate semi-permanent, ambele vagoane fiind motoare si prevazute cu cate o cabina de conducere si cate trei usi pe fiecare parte, plus usa pentru cabina. Fiecare vagon are o lungime de 36,8 m si o latime de 2,8 m.
Fiecare vagon are o putere de 400 kW (deci 800 kW pentru o rama). Un tren poate fi compus din 1, 2 sau 3 rame.
Fiecare vagon are cate 49 de locuri pe scaune si 91 in picioare, astfel ca un tren normal (3 rame, 6 vagoane) are 294 de locuri pe scaune si 546 in picioare.
Intre 1972 si 1982 au fost livrate 135 de garnituri tip U, cu numerele de la 2001 la 2136 pentru vagoanele a, respectiv 3001-3136 pentru vagoanele b. E lesne de inteles ca numerele sunt de forma 2abc+3abc, unde abc sunt aceleasi.
In 2010 mai erau in serviciu 61 de rame tip U (vedem mai tarziu ce s-a intamplat cu restul, nu sunt casate).

SGP tip U1
Incepand cu anul 1987, SGP a livrat o noua generatie de rame de metrou. Desi acestea sunt foarte asemanatoare (din punct de vedere estetic, dar si la dimensiunile si capacitatea vagoanelor) cu ramele tip U, partea tehnica a fost radical imbunatatita. Astfel, aceste 117 rame sunt echipate cu motoare asincrone trifazate si franare recuperativa. Incepand cu anul 2006 au fost dotate cu afisaje interioare si exterioare cu LED si camere de luat vederi in salon.
Numerele lor sunt cuprinse in intervalul 2201+3201 - 2317+3317.

SGP tip U2
Incepand cu 1999 s-a trecut la modernizarea ramelor tip U, in vederea prelungirii duratei de viata cu minim 20 de ani. Pana in 2010, 74 de rame tip U au devenit U2. Modernizarea a constat, printre altele, prin inlocuirea motoarelor de curent continuu cu motoare asincorne trifazate de curent alternativ.
Vehiculele modernizate au pastrat numerele originale.

tip V
La sfarsitul anilor '90, un consortiu format din companiile Siemens, ELIN si Adtranz a prezentat un nou tip de garnitura de metrou, numit tip V (,,V-Wagen"). Acest vehicul este alcatuit din 6 vagoane, cuplate permanent, din care 2 remorci cu post de conducere si 4 vagoane motoare intermediare. Intre vagoane sunt prevazute burdufuri de trecere, astfel ca pasagerii se pot muta dintr-un vagon in altul in timpul mersului. V-urile au fost primele garnituri de metrou vieneze dotate cu aer conditionat si camere video pentru supravegherea pasagerilor dar, totodata, au fost si primele metrouri cu scaune de plastic (ulterior s-au mai montat asemenea scaune incomode si in unele garnituri tip U/U1/U2). Desigur, ramele sunt dotate cu afisaje interioare si exterioare cu LED-uri. Prototipul a fost introdus in circulatie in decembrie 2000.
Fiecare garnitura de sase vagoane are o capacitate de 260 de locuri pe scaune si 618 in picioare.
In iunie 2002 au fost comandate 25 de garnituri, urmate de alte 15 in decembrie 2007 si 20 in septembrie 2009. Primele garnituri au sosit in februarie 2005, insa au fost introduse in circulatie abia la mijlocul lui august 2006 (!). In 2010 circulau 29 de asemenea garnituri.
Numerele lor incep de la 3401+2401+2801+2802+2402+3402 si continua dupa acest principiu.
 
U:
2039_u4_heiligenstadt_001_126.jpg

306120613029202930382038_u1_vic_002_894.jpg


U1:
322922293291229132862286_u1_vic_002_622.jpg

3304_u1_001_770.jpg


U2:
2092_u3_ottakring_002_213.jpg

3092_u3_001_200.jpg


V:
380924092809281024103810_u1_vic_002_206.jpg

381224122812281124113811_u4_margaretenguertel_001_832.jpg


Mai multe poze am pus mai demult AICI. Cândva (secolu' ă’sta, sper), voi face un site cu ele.