Patina Marklin

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

green_ice

Active Member
30 Decembrie 2007
104
0
Oradea
YAHOO
wylyams
LOCATION
Oradea
Va salut!
Tocmai mi-am cumparat o locomotiva HO,
dar am observat aceasta lamela dedesubt, intre roti!
De la lamela pleaca un fie inauntrul caroseriei.
Rog pe cine stie, sa ma lamureasca de ce e lamela acolo, si daca o pot da jos?



edit by forumadmin
schimbat nume topic
 
Felicitari !!!
Ti-ai cumparat un model pe curent alternativ. Presupun ca nu ai sistem Marklin.
Poti sa inlaturi lamela dar o sa ai de munca cu modificarea in vederea alimentarii in curent continuu.
De regula osiile de la modelele AC nu se potrivesc la sistemul DC. Deci s-ar putea sa ai nevoie de osii pentru DC (curent continuu).

Succes!
 
Multumesc pentru raspuns ionut07! Acum am vazut cum sta treaba si cu Marklin...
Am uitat sa mentionez ca:
- initial, locomotiva a fost pe curent continuu (DC) dar vanzatorul a transformat-o pe AC pentru ca el asa avea sistemul... [asta mi-a spus-o el]
- in cutie langa loco, mi-a mai trimis un 'inlocuitorul de decodor' (placuta aia mica cu 8 pini simpla - fara nimic - care tine loc de decodor... cred) ---- este posibil sa aiba decodor inauntru [maine o desfac si va spun]
- locomotiva este un 060-DA de la Tillig, cod: 500827
Mai astept si alte pareri!
 
Ionut ti-a zis cam tot ce era de zis in acest moment.
Cu rotile n-ar fi o problema, ca au ramas cele pentru DC. Locomotiva fiind original in sistem DC nu ar fi o problema majora s-o readuci la starea originala.
Acum desfa-o si in functie de ce gasesti inauntru te putem ghida legat de ce trebuie facut.
 
Este foarte simplu. Lamelele colectoare de la roti au fost conectate impreuna la una dintre intrarile decodorului iar patina centrala la cealalta intrare a decodorului. Pentru a reveni la DC/DCC indepartezi lamela si firul aferent, si conectezi lamelele culegatoare de la roti astfel: lamelele din dreapta (privite in sensul de mers) la firul rosu al decodorului, lamelele din stanga la firul negru al decodorului. Cand spun firul negru si firul rosu ma refer la corespondenta acestora din mufa NEM652. Bafta !
 
Placuta aceea cu 8 pini nu tine loc de decodor. Daca rulezi locomotiva in sistem analog si nu ai decodor, atunci trebuie sa introduci "placuta" in mufa de pe cablaj. Altfel nu o sa functioneze.
Firele de la lamele nu se lipesc direct la decodor se lipesc pe padurile de pe cablaj si decodorul se conecteaza la mufa de pe cablaj. Doar de asta au inventat mufele.
 
rastel a spus:
Cand spun firul negru si firul rosu ma refer la corespundenta acestora din mufa NEM652. Bafta !

Ce tare ! Ma citez singur :D

P.S.
Ca sa fie si mai clar, ma refer la mufa NEM652 de pe cablajul locomotivei.
 
O poza face cat o mie de cuvinte. Doua poze fac mai mult. Indubitabil.
In mod normal, conexiunile pentru AC ar trebui sa fie:


Pentru DC/DCC:


Spun in mod normal, deoarece nu am de unde sa stiu ce trasee a taiat (sau nu, ca in mod normal nu ar fi trebuit sa taie nimic) fostul posesor. Scuze pentru aspectul (a)tehnic al picturilor.
 
Multumesc de raspunsuri!
Multumesc si pentru desen Rastel!
Nu pare foarte complicat din ce imi explicati, pentru revenirea pe DC!
Sper sa nu fie nevoie sa schimb osiile... Poate doar decodorul, inteleg ca sunt mari sanse sa nu fie compatibil..
Spre seara, o sa o desfac, si vedem ce este inauntru..
Multumesc tuturor!

ps, Cum iti poti da seama la o astfel de loco, care este 'fata' (botul?) locomotivei?
 
Sal
Fata la loko electricele de ep 5 in cazul DC este data de decodor adica de producator prin circuitul instalat avand in vedere ca mufa decodorului are o singura pozitie (asta nu inseamna cu alimentarile motorului nu pot fi inversate)
In cazul MM dreapta este inainte, stanga inapoi.
 
propun in unanimitate plus unul ( !!! ) sa facem totul pentru organizarea congresului lamelei. Asadar, lamela e lamela, cum zicea Hrusca : leru-i ler. Chez leroi :D
 
Was bedeutet "lamela" ? :evil: Ich wei߸ genau, "gumela" :D Scuze herr Obi daca germana mea nu e zer gud !
 
Baieti, gluma e gluma, dar eu incepator fiind in ale meseriei de trenulist.. am ramas putin dezamagit de lamela aia.. adica m-am gandit ca sunt ceva improvizatii acolo... nu stiam de acel sistem Marklin..
In plus de asta, vanzatorul de pe ebay, nu a mentionat decat ca a trecut-o de pe DC pe AC.. nicidecum nu a pomenit de Marklin...

B74MRV a spus:
Fata la loko electricele de ep 5 in cazul DC este data de decodor adica de producator prin circuitul instalat avand in vedere ca mufa decodorului are o singura pozitie (asta nu inseamna cu alimentarile motorului nu pot fi inversate) In cazul MM dreapta este inainte, stanga inapoi.
@ Razvan (B74MRV) - raspunsul tau este corect, dar odata ce umbli la firele dinnauntru.. poti inversa cu usurinta directia fata/spatele 'din fabrica'.
Totusi, privind inauntru, am observat ca firele vin de jos (de la roti) gata separate.. asa ca imi este usor sa le despart asa cum au fost ele initial.

next:

Am scos afara decodorul:


O sa va rog aici sa ma indrumati spre ce decodor sa ii cumpar (asta in cazul in care acesta din imagine nu este compatibil)


si am scapat si de buclucasa lamela!


Urmeaza ca azi sa mut ambele fire rosii pe placuta la pozitiile S2,
si sa ii fac un test pe linia mea analogica (cu placuta aia tinand locul decodorului),
pana cand voi trece pe digital (luna aceasta).. deja visez la un RocoMultimouse :)

Multumesc inca odata pentru ajutor! Sunteti o gasca faina!
@rastel - poza ta mi-a fost de un mare ajutor! Merci!
 
In plus de asta, vanzatorul de pe ebay, nu a mentionat decat ca a trecut-o de pe DC pe AC.. nicidecum nu a pomenit de Marklin...


...stii nea green_ice, in orice domeniu e necesara si nitica cultura... Nu ne apucam de pictuara doar cumparand un set de acuarele... aflam ulterior ca ne trebuie si pensula!
 
Lasa ca asa se invata!Mai un cap in pragul de sus, mai un fir si o lamela...:p
Numa´ sa nu iese prea scumpa lectia.
Apoi ai gasit si locomotiva potrivita pentru inceput in digital.In afara de faptul ca o cheama 060 DA si ca m-a costat 170 euroi, alt motiv nu prea vad s-o feresc de contactul brusc si precipitat al unui ciocan sau podele de beton. :-x
 
PDI a spus:
...stii nea green_ice, in orice domeniu e necesara si nitica cultura... Nu ne apucam de pictuara doar cumparand un set de acuarele... aflam ulterior ca ne trebuie si pensula!

Scuza-ma, asta denota ca eu n-as avea cultura?
Eu credeam ca una e cultura, si cu totul altceva unele notiuni mai avansate la scara HO ?!
De 2 ani urmaresc sa prind un DA60 ca asta, cu dungi negre,
iar cand apare crede-ma ca nu mai stau sa vad daca mai are 'pensula' sau nu.
Putea foarte bine sa fie si fara decodor, pe mine m-a interesat modelul ca atare.
intelegi nea PDI ?
 
apropos, daca e tillig cfr 060 da, vezi ca are probleme cu unele decodoare; daca te trezesti ca pleaca locomotiva si dupa aia nu se mai opreste (decat cu statia scoasa din priza), cauta un alt decodor prin casa si verifica cu el; cu un uhlenbrock 'normal' (compensare de sarcina inclusa) a mers canci, cu un decodor de piko startset (cred ca tot uhlenbrock este, dar mai vai de el, versiunea low-cost) se intelege de minune
asta ca sa nu te sochezi tu cand oi pati-o, au patit-o si altii mai inainte :D
in rest, bafta la trenulit