Pasarelele si locul de revizie la venirea de la drum a locomotivei cu abur

nae44

Member
Trenulist
2 Ianuarie 2008
232
419
Asa cum am zis si in titlu, la venirea locomotivei cu abur de la drum, este necesara o revizie la canal. Eu am realizat acest canal din canale de PECO si pasarele de revizie de pe lateralul locomotivei din niste kit-uri de la Vollmer. Cei de la Vollmer, probabil de a fi nevoie sa cumperi doua kit-uri, au facut pasarele cam scurte, asa ca au trebuit prelungite la lungimea normala. Distanta dintre linii, distanta impusa de instalatiile de alimentare cu carbune si de groapa de zgura, este mai mare decat o pasarela de revizie normala. Asa ca o pasarela dintre linii a trebuit si lungita si latita. Nu a fost prea simpatic, insa uite ce a iesit :


20200102_213643.jpg20200113_204309.jpg20200113_204313.jpg20200113_204319.jpg20200113_204320.jpeg20200119_035459.jpg20200119_035502.jpg20200119_035518.jpg20200119_035523.jpg20200119_035602.jpg20200119_035627.jpg20200614_121624.jpg20200614_121631.jpg20200614_121646.jpg
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
988
912
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Oauu arata ca nu am cuvinte (adica bine , sa nu ma intelegi gresit), raman uimit la fiecare lucrare prezentata.
Tocmai ce am gasit niste poze cu locomotive la canalele de revizie pe site-ul doar ca ei nu au si pasarele.
1604165628737.png
1604165652055.png
1604165670138.png
Sursa Bildergalerie
 

nae44

Member
Trenulist
2 Ianuarie 2008
232
419
Multumesc pentru aprecieri.

In functie de marimea depoului, de complexitatea lui dar si de numarul de locomotive ce intra si ies din depou intr-o tura, este nevoie de locuri unde se desfasoara revizia la venirea de la drum. Daca depoul este un depou mare, este necesar sa existe mai multe locuri de revizie la intrare in depou pentru ca timpii de stationare la venire sa nu fie foarte mari si sa nu se stea la coada mult cu locomotiva. Deci, in functie de cate locomotive intra, este nevoie de mai multe locuri de revizie pentru ca treaba sa mearga mai repede. In principiu la sosire in depou, locomotivele iau apa, carbune si nisip si curata zgura de la carbunele ars de pe gratarele mobile din focar. Voi prezenta si aceste canale de curatat zgura, le-am facut, insa se vor monta final in blatul dioramei. Apoi se mai fac unele mici remedieri, se unge locomotiva se remizeaza pe o linie de asteptare si se preda locomotiva antefochstului, adica un salariat cu calificarea de fochist care trebuie sa mentina in presiune cazanele locomotivelor in asteptare din depou cat timp mecanicii si fochistii titulari nu sunt pe ele. Bine, nu se mentin la 15 bari sau pana descarca supapele de pe cazan, dar nici nu se lasa sa ajunga 2 bari. Ideea este ca, atat timp cat locomotiva nu este in serviciu si asteapta in depou, ea trebuie sa fie mentinuta la o presiune incat atunci cand vine echipa pe ea sa o ia si sa se care cu ea si sa nu piarda timp pentru a o repune in presiune. Tot in timpul asta, locomotivele se mai manevreaza de mecanicul de rezerva din depou (nu de antefochist) in ordinea iesirii la program. Adica locomotivele se aseaza pe linie in ordinea iesirii din depou, ordinea orelor, desigur. Echipa cand vine isi ia locomotiva si iese cu ea, nu se mai pierde timpul cu manevrele. In imaginile tale, interesante dealtfel, eu cred ca este prezentata o imagine de atmosfera cu locomotive cu abur ce sunt in asteptare pe liniile radiale ale depoului si pana ies la program li se mai fac unele mici remedieri ce nu necesita racirea locomotivei. E doar o parere, desigur. Pasarelele sunt necesare pentru echipele de meseriasi care intervin sau verifica locomotivele la venirea de la drum. Se pot face mici interventii si verificari si fara pasarele dar e mai dificil sa te urci si sa cobori de pe locomotiva de 20 de ori la fiecare locomotiva timp de 12 ore cat tine o tura de serviciu. Si turantii sunt si ei oameni, desigur. Mai ales cand au de urcat pe pervaz la locomotiva cu abur un generator electric sau un robinet mai mare, de pilda, si acesta se leaga cu un lant prin care se baga o ranga sau un lom si asa il cara cate doi oameni pe umar fiind prea greu pentru unul singur. Fara pasarela ar fi dificil de urcat cu el pe pervaz chiar si in doi oameni. Nu mai punem la socoteala ca se fac frecvent si glume.