Pareri locomotive

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

catalin1980

Active Member
23 Iunie 2009
82
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Salutare.

Ma gandesc sa deschid un subiect in care cei "cu experienta" in trenulete sa-si spuna parerea despre locomotivele pe care le au sau le-au avut. Dar ma intereseaza parere obiectiva, nu in genul "sunt urate patinele de la Maerklin", sau "nu-mi place firma ..... ca face locomotive din plastic". Ma intereseaza lucruri concrete, de la oameni care chiar au avut produsele respective. De exemplu, daca cineva spune parerea despre Piko, sa fi avut macar o locomotiva Piko.
Cu aceasta ocazie, cineva care vrea sa se apuce sa cumpere trenulete sa aiba un mic reper, sa stie de ce cumpara produse de la o anumita firma.

P.S.: eu nu am gasit un subiect pe tema asta, imi cer scuze daca mai este unul.
 
Fiecare producator are modele bune si slabe...E bine sa te concentrezi pe un model de locomotiva atunci cand doresti o comparatie.

De exemplu aici am facut o comparatie intre 4 modele, de la 3 producatori:
http://www.forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5236

Pot sa spun ca am avut in colectie si 2 modele Roco ( Br 215 si Br 218 ), am rulat si modelele 218 si V160 Piko si Mehano, dar toate acestea din urma sunt din gama Hobby ( adica jucarii pt. copii ). Modelele din gama Hobby sunt atractive pentru incepatori din cauza pretului mic, dar in scurt timp ajung sa fie locomotive pentru testat linia , sau alte functiuni... odata cu trecerea timpului ajung sa creasca si pretentiile si constatii ca ai cumparat o groaza de lucruri care nu iti mai plac.

Nu exista o firma care sa aiba toate locomotivele " cele mai bune " , asa ca trebuie sa alegi cu grija modelul dorit, verificand oferta tuturor producatorilor pentru modelul care te intereseaza...Cu mici exceptii vei gasi 2 -3 producatori care ofera locomotiva care te intereseaza.

O mare atentie sa acorzi inmatricularii/ epocii care te intereseaza, deoarece este destul de complicat sa schimbi dupa 2 ani tot materialul rulant pentru ca ai realizat ca doresti o alta epoca, majoritatea producatorilor ofera cel putin 2 inmatriculari din epoci diferite pentru aceeasi locomotiva.

Cat despre patina Maerklin, nu sunt in masura sa comentez, chiar daca exista la toti producatorii si locomotive pentru sistem AC , acestea sunt INTOTDEAUNA mai scumpe decat versiunea lor pentru DC. In plus trebuie sa te gandesti la oferta de linii care este este foarte diversa pe DC si exclusiv Maerklin pentru AC.

Asteptam intrebarile tale punctuale, despre un anumit model, nu se poate vorbi la modul general.

Spor la colectie :D
 
Asa este :fiecare producator are modele bune si modele mai putin reusite .Deci este bine sa intrebi exact ceea ce te intereseaza :Deci daca vrei sa cumperi un anumit model ,atunci poti intreba ce anume este reusit sau mai putin reusit la acest model (si eventual cere pareri cum se pot remedia unele chestii ......).
 
Anul trecut am cumparat din Elvetia niste sine Maerklin, plus transformator si o locomotiva. Ma intereseaza niste pareri despre locomotiva Maerklin SBB Re 460. Ar fi ideala parerea cuiva care a experimentat si alte modele in afara de Maerklin, deoarece cred ca intelege mai bine calitatile si neajunsurile ei. Eu pot zice ca nu prea-mi place patina de alimentare (la aspect), pe de alta parte imi place ca este facuta din metal. Nu stiu cum functioneaza modulul de sunet, deoarece alimentarea sinelor o am in sistem analog deocamdata.
 
Salut ,
Parerile despre Märklin sunt foarte diferite si asa ceva se termina aproape intotdeauna cu un mic razboi :D .La Märklin este totul diferit fatza de ceilalti :Sine cu contacte la mijloc ,alte roti (cu flancuri mai inalte )si multe alte chestii ....nu mai vorbim de digital .
Iar asta este o parere gresita ca TOTUL este din metal la Märklin .Stiu ce vorbesc deoarece am avut cativa ani (plus si in copilarie ) modele Märklin ,si nu au fost putine . Foarte multe din plastic ,si aburoase (de exemplu vechea BR24 ,sau BR 89 si multe altele ).Am avut si BR 103 cu carcasa de plastic ,sau BR216 (falsa ) tot cu carcasa de plastic .ICE tot din plastic sau multe loco electrice care au carcasa de plastic .
Dar in ultimul timp constructiile noi le-au facut din metal si au aparut generatii noi de motoare (C-sinus ).Dar nu toti au fost multumiti de aceste motoare ,se pare ca au avut probleme in analog .Cand am plecat de la Märklin si am trecut la DC inca nu am prins aceste motoare sau inca nu era sound in digital .Am avut vechea centrala digitala Motorola (80 adrese).
Modelul tau nu l-am avut de la Märklin ,am avut un Roco AC RE460 .Acest model mi-a deschis ochii spre DC .....deoarece nu se compara cu celelalte modele Märklin (ma refer la felul cum mergea ) .Motorul era silentios si ma deranja doar zgomotul produs de patina .
Daca vrei sa incepi cu Märklin ....trebuie sa te gandesti foarte bine !!!
 
Asa cum spune si Santa FE, cu AC-ul e o problema. De multe ori nu gasesti tot ce vrei pe AC, asa ca e mult mai facil pe DC.Gama larga, fara bumbi pe sina, fara batai de cap.
Multe modele Marklin le poti avea de la TRIX, sunt pe-o mana.Si chiar mai ieftin. Bafta!
 
Pai eu am sinele Maerklin.
Despre locomotiva mea Re 460, pot zice ca in sistem analog nu-mi place faptul ca nu-i pot schimba alimentarea, si deci, directia de mers. Motorul este destul de silentios, si merge fara probleme cu peste 200 km/h, la scara 1:87. In orice caz, daca as vedea un Roco Re 460 cum functioneaza, dar nu filmat, ci "live", as putea face o comparatie intre modele.
Partea mai dificila e alt lucru, care ma intereseaza in mod deosebit - durata de viata a locomotivei. Din pacate nu o poti stabili doar vazand-o mergand o perioada. Din punctul asta de vedere sunt curios daca locomotivele Maerklin isi merita banii.
Pe mine ma intereseaza modele care sa aiba durata de viata lunga, si despre Maerklin auzisem ca indeplinesc aceasta conditie.
 
@Catalin ,ce fel de transformator ai ???? Trebuie sa poti schimba sensul de mers si in mod analog .
 
catalin1980 a spus:
...Partea mai dificila e alt lucru, care ma intereseaza in mod deosebit - durata de viata a locomotivei. Din pacate nu o poti stabili doar vazand-o mergand o perioada. Din punctul asta de vedere sunt curios daca locomotivele Maerklin isi merita banii.
Pe mine ma intereseaza modele care sa aiba durata de viata lunga, si despre Maerklin auzisem ca indeplinesc aceasta conditie.

:confused: :confused: :confused:

Esti primul care intreaba asa ceva. As fi luat intrebarea ta ca o gluma dar pari destul de serios.

Desi nu sunt nici broaste testoase si nici papagali, modelele feroviare, daca sunt pastrate in ambalajele originale, ferite de praf, umezeala etc si intretinute corect (ungerea numai cu lubifianti recomandati de producator, schimbarea carbunilor la intervalele indicate etc), pot avea o durata de viata mai mare decat a ta.
 
@Catalin ,ce fel de transformator ai ???? Trebuie sa poti schimba sensul de mers si in mod analog .

Transformatorul este de tip 6647, Maerklin. Puterea este de 32 VA. Mai am o locomotiva analogica, si la ea pot schimba sensul de mers cu ajutorul transformatorului. Dar metoda nu functioneaza la locomotiva digitala.

felippe:
Eu am intrebat acest lucru deoarece presupun ca pe forum exista utilizatori care au avut probleme cu locomotivele. Chiar ar fi interesant de incercat cea mai ieftina locomotiva pe care o gasesc (sa o iau de noua), si sa vedem daca dupa 10 ani, in caz ca-i fac o intretinere corecta, o sa se comporte ca si cum ar fi nou-nouta.
 
Salut ,
se pare ca atunci poti schimba sensul de mers doar cu statie digitala .Ceea ce ar fi o prostie din partea lui Märklin .In DCC orice decodor simplu merge si pe DC ......dar cum este acum moda la Märklin nu stiu .Pe timpul cand aveam eu Märklin trebuia schimbat adresa pentru digital pe decodor cu niste contacte mici (Mäuseklavier) care se pozitionau intr-o anumita pozitie .Dar cum spun era generatia veche de decodoare Motorola .
 
Cand am zis modele feroviare m-am referit la modele feroviare, nu la jucarii. Si am avut in vedere si faptul ca cei care colectioneaza astfel de modele stiu exact ce reprezinta si nu le trateaza ca pe niste jucarii.

Prin urmare, iti garantez ca la o utilizare corecta, orice model va avea o viata mult mai lunga decat 10 ani, durata pe care ai luat-o de referinta.
 
OK, multumesc.

Dar atunci mai sunt nelamurit de un lucru: de ce o locomotiva Maerklin digitala costa mai mult decat un set de start, tot Maerklin, cu locomotiva digitala? (setul continand si vagone, sine si statie).

Iar in legatura cu sistemul digital, o sa trec la el in viitor.

Revenind la ce am scris la inceputul subiectului, cred ca se poate face o treaba, ca sa fiu lamurit. De exemplu, SantaFeFan, poti sa-mi spui de ce ai trecut la sistemul DC? Eu nu l-am experimentat, iar pe cel AC il stiu doar la varianta analogica. Cred ca fiecare sistem are avantaje si dezavantaje. In topic-ul asta ma intereasau cateva pareri despre diferiti producatori, ca sa am eu, sau cine vrea sa se apuce sa cumpere trenulete, cateva puncte de reper, sa stie ce sa-si aleaga. Cand am cumparat sinele, nu ma pricepeam deloc la trenulete. Era acelasi lucru daca-mi spunea cineva de Maerklin, Roco, Liliput...

Legat de Maerklin, nu-mi place alimentarea cu sina a treia, dauneaza la aspect, in schimb locomotivele si vagoanele sunt lucrate destul de amanuntit. Prietenilor care le-au vazut le-a placut cum arata modelele Maerklin (in afara sina a 3-a si patina de la locomotiva ).
 
S-a scris foarte mult (poate mai mult decat era necesar) pe forum despre ceea ce doresti tu sa stii. Multe discutii au deviat de la subiect, partizanii diferitilor producatori sustinandu-si cauza mai aprig decat altii.

Ca si concluzie, fiecare producator are modele de exceptie, modele foarte reusite, modele de clasa medie si modele proaste; unii poate au chiar si rebuturi.

Prin urmare, ca si unul din moderatorii acestui forum, nu as dori sa reaprindem flacara pasiunii si sa nastem noi discutii interminabile.

Un sfat: foloseste cu incredere functia de cautare.
 
catalin1980 a spus:
OK, multumesc.
.... De exemplu, SantaFeFan, poti sa-mi spui de ce ai trecut la sistemul DC? Eu nu l-am experimentat, iar pe cel AC il stiu doar la varianta analogica. Cred ca fiecare sistem are avantaje si dezavantaje....


inainte de sa iti raspunda SantaFeFan,iti raspund eu...citeste mai intai aici si aici....pentru a preveni un nou "razboi" :p
 
De data asta " no combat" din partea mea.
Ii las pe altii sa spuna cite dezavantaje ai cu Marklin, dar evident unii nu prea stiu ce vorbesc:
- daca vrei sine va trebui sa-ti cumperi nimai de la Marklin, dar nu exita traseu pe care sa nu-l poti realiza;
- vagoane poti sa-ti cumperi de la orice producator din lumea asta, nu conteaza daca este DC sau AC. La iluminatul interior va trebui sa ai grija, daca este DC trebuiesc facute ceva modificari, daca ai patine dureaza cam 5 minute sa modifici un vagon cu iluminare interioara DC pe AC
- toti producatorii (poate mai putin Mikrometakit) au si modele pe AC;
- din cite stiu eu (s-ar putea sa ma insel) nu exista in momentul de fata un producator, in afara de Marklin, care ofera o centrala care poate controla toate elementele unui circuit (macaze, semnale, decodoare locomotive, placi turnate, decodoare S 88, etc). Pretul platit pentru aceste avantaje este patina si a treia sina pe mijloc. Toate macazele si semnalele di imaginea de mai jos sunt controlate doar cu centrala digitala Marklin.

- evident nu exista un model perfect, dar cine spune ca Marklin face modele proaste ori are o problema ori nu a vazut unul. Bine inteles ca exista la Marklin si modele din plastic, dar sunt cele din gama hobby. Sunt curios daca exista pe piata un model ICE din metal.
Pina la urma de citi bani atita peste.
- este adevarat ca bandajele de la Marklin sunt mai inalte, dar ceea ce au uitat sa spuna baietii, este ca, daca ai sina corect construita nu prea ai probleme cu deraierea locomotivelor si vagoanelor.

Primul meu trenulet Marklin l-am avut printr-o intimplare, si la fel ca si tine am fost sfatuit sa renunt si sa trec la DC. Intre timp am adunat o colectie destul de mare si nu as schimba-o pentru nimic. In colectia mea AC am Marklin, Hag, Piko, Liliput, Rivarrossi, Roco, Fleischmann, etc si nu regret ca am dat banii pe nici unul din aceste modele.

Daca limba engleza nu este o problema pentru tine, iti recomand forumul:
www.marklin-users.net
unde vei vedea ca exista mii de pasionati ai sistemului AC, in toata lumea, iar acolo nu exista "pasiuni negative" ci doar critici obiective si o multime de idei si solutii.

Succes la trenulit, si bucura-te de fiecare achizitie, indiferent de ce zice unul sau altul.

Adrian
 
Salut Adrian,

Deja eram pe punctul de a trimite un MP catre Catalin prin ii spuneam sa ia legatura cu tine ca sa afle parerea unui Maerklin-ist, cand am vazut mesajul tau.

Ma bucur sa te vad ca revii cu mesaje pe forum!

Seara buna,
 
Salut,
Este frumos daca se poate discuta pe forum fara razboi DC vs AC :D
Normal ca fiecare vede altfel lucrurile .......ceea ce este pentru un Märklinist un avantaj ,este pentru un DCist o problema de estetica ,pret etc etc.....
Eu am avut motivele mele pentru care am trecut la DC ,iar acum ca sunt "american" oricum nu aveam nici o sansa cu AC pe piata americana .AC (Märklin sau HAG ) este practic inexistent dincolo peste ocean .Sigur ca sunt si acolo modelisti care fac cu AC ,dar prea putini si piata ofera aproape nimic .Aici in Europa este altceva .....
Dar totusi ma deranjeaza o treaba : de ce Märklin face aceste sine doar la HO ,iar la Z ,N (cu Minitrix) sau 1:32 se poate cu sine "normale" .Deci aici este problema care ma deranjeaza pe mine .....Daca Märklin spune ca sistemul cu patina este mai bun ,de ce nu-l foloseste si la celelalte scari ? :fluierat:
 
din cite stiu eu (s-ar putea sa ma insel) nu exista in momentul de fata un producator, in afara de Marklin, care ofera o centrala care poate controla toate elementele unui circuit (macaze, semnale, decodoare locomotive, placi turnate, decodoare S 88, etc). Pretul platit pentru aceste avantaje este patina si a treia sina pe mijloc. Toate macazele si semnalele di imaginea de mai jos sunt controlate doar cu centrala digitala Marklin.

Ce spui se face si in sistemele DCC.Si aici ai un avantaj major(aici NMRA-ul sa traiasca) daca nu iti convine ce este pe piata si mai ales daca stii sa tii letconul in mana iti poti face un sistem digital DIY .