Parcul Feroviar TeiuÅŸ

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Domnilor, vopsirea originala este chiar cea din pozele lui Gam3 de la Brasov (evident, luati in calcul decolorarea produsa de statul la soare).

Spre comparatie, luati pozele puse de colegul nostru de forum cu varianta de acum.
 
Domnule Horia_Radulescu fiţi mai înţelegă’tori, cum au fă’cut, de unde au venit, ce au greşit, pe mine ca simplu pasionat de fotografie şi domeniul feroviar, nu prea m㒠interesează’. Cel puţin aşa când voi trece prin Teiuş voi avea la ce s㒠fac poze ! Dac㒠ar ră’mâne câteva aşa nefuncţional din fiecare model de locomotivă’, vagon, tramvai, troleibuz, autobuz ar fi super.
Dar uit㒠aici la Cluj nu mai am unde s㒠fac poze la un autobuz DAC sau la un tramvai Timiş. Au fă’cut ceva foarte bine acolo la Teiuş. Bravo lor !
 
Chiar ma intrebam daca "spiciul" lui RB a trecut nebagat in seama. :evil:

rooovidiu,

ar trebui sa te intereseze, in calitate de cetatean si contribuabil, unde , cum si ce invarteli se fac pe banii publici. Actiune in sine este binevenita, insa atata timp cat este facuta in scopul de lustrui ego-ul anumitor indivizi, ar trbui ridicate anumite semne de intrebare. Mai ales cand se "ingroapa" locomotive (cu abur) functionale, fara sa fie capabili de o revalidare a cazanului sau eu stiu ce defecte minore , prin expunerea lor in locuri publice, la cheremul "magnetilor" si se cheltuiesc bani aiurea pe "motoare" si drezine "tinerele"....
 
Buna,

Cu prostia umana, cu incompetenta, cu nesimtirea si cu spiritul bulgaresc nu am de ce sa fiu nici intelegator, nici tolerant. Iar atunci cand se povestesc basme, cand se vopsesc obiecte de patrimoniu aiurea de cate un "nea Tica" care ia si el un ban pe asta - ca altul mai bun nu exista - iar manipularea respectivelor obiecte de patrimoniu se face ca la papuasi chiar nu am nici cea mai mica urma de intelegere.

Cosmin a pus punctul pe "i". S-au distrus zeci de locomotive si automotoare, unele au fost duse la taiat in stare de functionare sau furate bucata cu bucata si "ezpertul" securist s-a uitat in alta parte.
Dupa aceea tuturor celor care au incercat sa faca ceva acelasi "ezpert" securist le-a pus bete in roate. Asa s-au declarat monument locomotivele cumparate de Hocevar de la fiare vechi, dupa ce fusesera reparate si exportate, asa a fost chemat si Florin Nan, omul care a facut si el de zece ori cat ar putea face Bellu in o suta de vieti sa dea declaratii la politie.

Imi pare rau, insa tara noastra a fost si ramane una balcanica. Da bine cand cutare drezina este prezentata ca fiind a Anei Pauker, sau cand se inventeaza vreo poveste siropoasa pentru pacalit presa si poporul. Numai ca adevarata noastra istorie nu prea ne intereseaza, desi ar fi cel putin la fel de interesanta. Numai ca n-o poate vinde Radu Bellu.
 
cosmin78
Mersi pentru explicaţie. Eu am privit doar la suprafaţă’. C㒠dac㒠m㒠uit mai adânc mi se face ră’u ! Åži aş vrea s㒠vă’d mai multe locomotive cu aburi funcţionale, dar totul a fost îngropat foarte bine spus şi ajunşi în bani altora aşa cum totul se face pe aici pe la noi prin România ! Am privit doar suprafaţa.
 
A mai ră’mas un punct la care nu am primit ră’spuns....dac㒠prin ridicarea automotorului şufele de ridicare în cârlig au lă’sat sau nu urme pe caroserie la nivelul tavanului, unde şufele au atins partea dinspre tavan....fiindc㒠la ridicare nu s-a folosit o travers㒠pe cârligul macaralei, ci pur şi simplu şufele au fost agă’ţate direct pe cârlig, motiv pentru care profilul transversal dreptunghiular al cutiei automotorului a fost "supus" unui profil transversal triunghiular al şufelor agă’ţate în cârlig....pentru c㒠eventuala deformare produs㒠de "imprimarea" poziţiei şufelor la nivelul acoperişului las㒠o urm㒠"urâtă’". Nu sunt nici eu perfecţionist, dar dac㒠se poate face un lucru "elegant", de ce s㒠nu fie aşa ??? Cei care vor veni s㒠privească’, poate vor fi destul de mulţi, dar deşi mulţi, nu şi proşti ( e o zicală’...mulţi, dar proşti)...."mă’runţişurile sar în ochi" chiar dac㒠nu eşti avizat... în rest, am motiv s㒠fac o pauz㒠de cel puţin nou㒠ore (pauza mare) ca s㒠am timp de vizitare a gă’rii Teiuş....doar suntem pe DN 1, Sebeş - Turda (intrare pe A3 spre Gilă’u)....
 
La cat rau mi-a facut acest individ pe numele lui BR (si pe care sunt nevoit sa-l trag dupa mine toata viata) pot sa va spun ca o sa-i urmaresc fiecare miscare si pas atat cat va mai fi pe acest pamant.
Si ca sa vedeti cat de mult ne intereseaza trecutul nostru feroviar sa va spun ce am patit cu vagonul adus de la Teius. Dupa ce ca l-am salvat de la casarea fizica pentru ca el figura in evidente ca si casat si ne-am facut luntre-punte sa-l aducem si sa-l restauram desi eu personal cand l-am vazut prima data am refuzat categoric sa-l aduc la Dej surpriza a fost ca el a fost indragit la prima vedere de seful nostru de depou. A fost omul care ne-a sustinut enorm de mult pentru absolut tot ce am facut in depou. Dupa ce am lucrat la el o iarna intreaga si l-am scos pana la urma din mizeria in care zacea la Teius ne-am trezit cu o comisie de ancheta de la Centrul Zonal Brasov care ne-a anchetat o vreme destul de indelungata pentru a lamuri aspectele legate de transport si alte aprobari pentru restaurare. Au fost zile in care efectiv mi-a fost sila ca am acceptat sa ma ocup de el. Atunci mi-am dat seama cat de putin a contat pentru acei oameni faptul ca am salvat un exemplar poate unic in tara si ca aceia nu au nimic in comun cu calea ferata fiind simpli pioni intr-un angrenaj numit CFR Marfa. Si atunci ne mai gandim, ne dorim chiar sa infiintam un muzeu feroviar national in care sa avem ce? Niste vehicule puse undeva unde nimeni sa nu fie interesat in adevaratul sens al cuvantului. Ceva ce sa semene a Sibiu - o chestie sau mai degraba un avorton care a luat fiinta printr-o ambitie personala a lui BR din si pentru grandomania lui. Uitati-va in ce hal arata locomotivele. Toata lumea ridica din umeri ca nu sunt ale lor. Nici la Dej nu sunt ale noastrew toate dar putina pasiune si spirit gospodaresc ne ajuta sa mai dam din cand in cand cate o vopsea, sa le mentinem intr-o stare estetica corespunzatoare, sunt pazite iar pe timpul verii sa mentinem spatiul verde gazonat. A le arunca pe ici pe colo in toata tare in stilul BR mi se pare o totala aiureala.
 
Dragos, problema e mult mai serioasa decat pare. Umorul e bun, dar cu masura. Ce a scris anterior Florin-Dej arata gradul de "sanatate" al sistemului si este in egala masura o drama personala.
Si nu, nu are nici o legatura cu privatizarea CFR Marfa...
 
CFR Marf㒠tocmai a fost privatizată’. Nea' Gruia probabil o s㒠înceap㒠disponibiliză’rile cu angajaţii care au dep㒺it vârsta de pensionare, cel puţin aşa mi s-ar pă’rea logic (şi aşa aş face dac㒠aş fi în locul lui). Mai avem 60 de zile pân㒠la semnarea contractului între MT şi GFR.

îns㒠BR e ,,expert autorizat" sau ceva de genu' (aşa scrie pe ştampila lui rotundă’). Probabil mulţi dintre voi ştiţi ce ,,propuneri" a tot trimis întâi că’tre CENAFER şi apoi că’tre MT (şi, din fericire, i s-au respins, deşi a tot venit în audienţe pe la toţi oamenii posibili şi imposibili din MT).
 
Sa nu uitam ca BR este angajatul CFR Infrastructura Brasov iar la venerabila varsta de vreo 74 de ani nu se seizeaza nimeni ca e cazul sa ne cam lase. Nu de alta dar pana la 1 august din toate companiile vor trebui sa plece cate 1000 de oameni .Cred ca ar fi un bun candidat .
 
Amu, ca tot pomenim de unii şi de alţii...
Io ştiu c㒠micuţu a dat o lege prin care se pensioneaz㒠obligatoriu persoanele de peste x ani, asta în cazul universitarilor, cadrelor de conducere etc..
El nu cumva este cadru de conducere, el peste el?
 
Pentru o amarata de drezina si un "motor" fie el si unic in orasul Teius, cu siguranta, insa se potriveste cu ambitiile personale ale primarului local si cu caracterul funestului personaj RB.
 
Rabdare :cafea: mult nu mai are oricum ... :evil:

Personal am fost ingrozit de modul brutal in care au plantat automotorul acolo.
Automotorul acesta si fratele lui de la Brasov puteau fi reparate cu modernizare si folosite in scop de transport public sau turistic, mai ales ca au Vmax 80.

Florin-Dej, incredibil sper ca ati scapat cu bine. E o mare problema de la divizarea SNCFR-ului cu patrimoniul...
Sunt curios care va fi soarta locomotivei 060-DA-001 acum ca GFR a luat CFR Marfa si ar mai fi alte exemplare.

Sunt multe de salvat in tara asta si trebuie cat mai repede altfel va trebui sa fim multumiti cu poze.

Daca am fi o tara normala Muzeul CFR ar fi proprietarul pe MR si cladiri de interes istoric iar CFR Calatori operatorul in parteneriat cu muzeul, SFT inchis si impartit intre muzeu si CFR Calatori. Sunt remize peste tot in tara pe langa sectii minutate unde se pot organiza puncte de lucru. Pentru asta e nevoie de oameni, vointa si bani.
Primul punct e rezolvat raman celelalte 2 care desi in alte tari sunt rezolvate la noi se intrevede vorba aceea "Cand o face plpoul pere si rachita micsunele".

Mult succes in tot ce faceti la Dej.
 
Speram ca 001 sa ramana la ce va mai ramane din CFR Marfa .40.007D, 150.1123 si 764.153 au fost transferate la SAAF impreuna cu 50.852 de la Oradea si 150.1062 de la Sighet. De ce a fost mandatat SAAF-ul pentru a prelua aceste bunuri nu imi dau seama.Parerea mea este ca ca cel mai indreptatit era Muzeul CFR. Intre timp la Dej am deschis doua noi fronturi: am inceput sa pregatim pentru revopsire Sulzerul articulat si am inceput sa lucram la vagonul pe doua osii pentru transportul zgurei. Totodata baietii de la intretinerea liniilor au inceput si ei sa lucreze la amplasamentul vagonului postal-muzeu.
Referitor la automotor, da se putea repara in scop turistic, dar cine mai are timp pentru asta acum. Eu ma gandesc la cum ar arata un tren turistic compus dintr-un LDM-120 Malaxa, un vagon BMX si inca vreo trei pe doua osii spitate care sa circule pe Vatra-Dornei - Floreni - Dornisoara si pe Vama - Moldovita . Ce parere aveti ? Si cum zicea un celebru om politic, asa sa va mai rasucesc sula-n coasta oare cum ar fi o dubla tractiune iar in ziua urmatoare cu un automotor Malaxa 900 ? Deocamdata vise, desi sunt sigur ca amatori s-ar gasi . Si nu putini.