Parcul Feroviar TeiuÅŸ

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Cristian-horea

Active Member
21 Octombrie 2010
145
0
Timisoara/Teius
trains-in-miniature.blogspot.com
WEBSITE
http://trains-in-miniature.blogspot.com/
LOCATION
Timisoara/Teius
S㒠începem cu începutul.Postamentul Parcului Feroviar Teiuş


Apoi cu o imagine a automotorului aflat în incinta depoului CFR Teiuş



Din pă’cate nu am mai reuşit s㒠identific seria şi numarul acestuia.
Dar dupa ce Nenea Tic㒠a vopsit automotorul, el arata deja aşa.



în continuare câteva poze cu "Drezina de cale ferat㒠"




Va urma operaţiunea" Macaraua", care const㒠în tractarea şi ridicarea automotorului şi a drezinei.
 
Automotorul este unul din cele 2 din Depoul Brasov:

77-0982-7



A fost luat in Martie 2013 de la Brasov.
 
Din ce se arata aici, va exista un fel de parc tematic sau de muzeu la teius?
Daca da, cand se va deschide publicului larg?
 
Buna,

In masura in care restaurarea materialului rulant care va fi expus ramane la nivel de "Nenea Tică’", nu va fi ceva peren. Amplasarea cu mult tam-tam si radubellism a unor epave usor cosmetizate intr-un spatiu public nu aduce nimic...
 
@Gam3: Mulţumec mult pentru precizarea numă’rului automotorului.

@stageexp: Da va fi şi este un parc feroviar, deschis publicului, non stop, deoarece locul unde se afl㒠este fostul parc al gă’rii.

@Horia_Radulescu: Nenea Tic㒠este singurul tinichigiu vopsitor în Teiuş. Dup㒠cum ai precizat, expunerea "epavelor cosmetizate" nu aduce mari beneficii, dar pentru omul de rând este un lucru nemaivă’zut şi foarte bine primit.

Legat de numă’rul de înmatriculare al locomotivei, acesta este 230.171, nu 230.271.
Revin cu poze în cursul zilei de azi.
 
@ Horia: pana la urma, expunerea unei epave cosmetizate poate sa fie un lucru benefic daca in felul acesta se indeparteaza temporar de ea spectrul distrugerii permanente prin casare. Desigur, ramane riscul descompletarii prin actiunile repetate ale "magnetilor" care actioneaza in zona cailor ferate, dar acest risc exista oricum in permanenta. Iar daca epava este expusa intr-o zona foarte circulata, putem macar zice ca riscul ar fi oarecum redus prin actiunea de expunere.

Cat despre o adevarata restaurare, hai sa fim seriosi, cine ar putea sa faca asa ceva in Romania actuala? Pur si simplu nu exista vreo entitate, de stat sau privata, care sa aiba simultan priceperea, dorinta si puterea financiara necesara pentru a face asa ceva.

Iar in ceea ce priveste un vehicul functional, fie el feroviar sau rutier, problema unei restaurari e deja mult mai complexa. Ma uit spre exemplu la discutiile pe care le au pasionatii de masini de curse din anii '60 in Statele Unite, o tara care nu are problemele financiare ale Romaniei, mai ales cand vine vorba despre restaurari pentru pasionati.

Ce inseamna o "restaurare autentica?" Ca vehiculul respectiv are inclusiv elementele din cauciuc -gen furtunele de la motor- originale? uleiul si benzina din rezervor originale?

Asa ca, ei cu ale lor Maserati Birdcage, noi cu "epavele" noastre! ;-)
 
@catalin: Da mai exista ceva, la momentul în care am fost la depou. Din ce mi-au explicat colegii de lucru ai tată’lui meu, reiese c㒠acest automotor a fost folosit pentru transportul directorilor Regionalei Braşov, atunci când se deplasau în inspecţii şi alte acţiuni specifice.

Atasez câteva poze cu interiorul automotorului







Cred c㒠furnirul folosit în interiorul automotorului este de nuc, deci de bun gust la vremea aceea!
 
Salut Cristian-Horea, multumesc frumos pentru poze! Din cate observ, la automotor se pastreaza destul de mult din amenajarile interioare.

In privinta locomotivei 230.171, ce-i neincrederea asta? In definitiv, conform legendei Golemului, un urias de lut a fost adus la viata cu ajutorul unei bucatele de pergament pe care erau inscrise cateva formule cabalistice. Oare n-ar putea la fel sa "invie" subit si acesta locomotiva "in stare de functionare"? :D :D :D In definitiv, tot vedem la televizor fel de fel de filme cu zombie...
 
Salut!Multumim pentru poze.Banuiam ca nu e vorba de 230.217,cum ai scris prima data si ma gandeam ca mai degraba e 230.171 de la Lugoj,pentru ca nu prea era alta disponibila.Ceea ce ma mirat e tenderul,care pare a fi cel original 171.Nu stiu de la ce locomotiva a fost adus tenderul,dar de cate ori a fost la reparatii la Remarul 16Februarie Cluj,avea tenderul 230.234.
 
Sa fim sobri,
restaurarea lui nea tica este mai valoroasa decat restaurarea pe hartie doar a unor specialisti care se considera de talie mondiala.

Pentru mine este suficient daca o sa exista un spatiu unde sunt espuse componente feroviare, chiar daca restaurarea nu respecta toate regulile a la carte.

Nu ma intereseaza daca este facuta de x sau de y indiferent cat de contestat ar fi personajul in cauza, pentru ca in final raman cu placerea de a privi exponatele.

Pentru cei care doresc restaurari de superclasa, ar fi interesant de aflat cati ar fi dispusi sa plateasca aceasta treaba, pentru ca acolo unde se practica acest lucru, de exemplu prin Anglia, sunt grupuri sau societati de pasionati care au in spate oameni cu multi bani dispusi sa investeasca in asa ceva. La noi nimeni din cei care au ceva cascaval nu va baga un ron intr-o astfel de actiune.

Asa ca din partea mea un mare bravo pentru aceasta actiune.
 
"Restaură’ri de mare clasa"

De bunicuta de la Sf. Gheorghe îşi mai aminteşte cineva? Cine a lucrat acolo? S-a fă’cut vreun tam-tam? A fost vorba de gur㒠mare şi de bani sau doar de pasiune şi timp dedicat de adevă’raţi pasionaţi?

Sau te pomeneşti c㒠Sf. Gheorghe n-o fi in România...
 
Cristian-horea:

multumesc pentru imagini si pentru disponibilitatea de a le posta. Nu am pus intrebarea degeaba, acest automotor a fost folosit pentru uzul administratiei CFR si avea o compartimentare speciala. Da, ai intuit bine, sunt panouri din lemn de nuc. Si pot sa spun ca inca arata bine tinand cont de perioada de timp in care acest vehicul a "zacut" nefolosit.
 
Buna seara,

Impreuna cu un bun prieten am ascultat discursul tinut de RB la Teius si il transcriu aici respectand pronuntia "ezpertului", pentru descretirea fruntilor colegilor de forum. In rosu discursul original, in negru comentariile noastre:

Avem acest motor (chiar daca la CFR multi spun asa, de fapt corect este automotor) urma sa fie casat s-a incercat 2 licitatii (greu cu gramatica limbii romane…) nu l-a cumparat nimeni la fier vechi am reusit sa-l aducem aici impreuna cu inginerul Trifu prietenul si colegul nostru este un motor unicat european (Aha. Din seria CFR 900 s-au fabricat 100 buc., iar din cele modificate in automotor salon mai sunt cel putin 2 buc.) fabricat la uzinele Malaxa in anul 1939 (Greu cu anii astia. Ultimele automotoare pe 2 osii au fost construite in 1938) si a fost construit (Mda... deci a fost si fabricat si construit; de fapt modificarea in salon a fost facuta abia in anii ‘60) pentru interventia organelor (deformatie profesionala chestia cu "organele", nu-i asa, t'arsu colonel ?!) de conducere ale cailor ferate la diverse evenimente pe reteaua de cai ferate a Romaniei (caile ferate si reteaua de cai ferate a Romaniei sunt diferite probabil). Este o bijuterie (de ce nu s-a clasat un astfel de unicat european bijuterie ?). Avem aici o drezina ceva mai tinerica, n-are decat vro 60 – 60 si vo 5 de ani (o adevarata raritate mondiala, un DAC construit in perioada 1948 - 1953... De fapt dateaza din jumatatea a doua a anilor 1970 !!!!) o drezina si ea salvata de la Blaj (deci si “motorul” tot de la Blaj a fost “salvat” ?) unde a fost uitata intr-o magazie drezina care aducea materiale pentru colegii nostri de la intretinere (intretinerea cui ? a blocului ? bine ca n-a fost si asta vreo drezina a secretarului de partid zonal …)

La mai mare, t'arsu colonel!
 
"Cristian-horea" fi bun, te rog, şi spune-ne dac㒠la automotor, roţile se puteau învârti pe parcursul remorcă’rii lui de că’tre automacara, pân㒠la locul primei ridică’ri ??....Din ce vă’d pe imagine(pă’cat c㒠nu-i o rezoluţie mai bună’), automotorul a fost adus direct pe drum, dar dup㒠cum iese praful de sub roţile lui, acestea parc㒠ar fi blocate (carosabilul arat㒠a fi bin beton) şi praful pare a fi numai pe o prţiune a roţilor ca şi când nu s-ar fi învârtit; totuşi la virarea lui ră’mân nişte şanturi destul de adânci..... De ce întreb de mobilitatea roţilor ? Din cauza ultimelor imagini în care automotorul este dat înapoi vreo doi metri, că’tre drezină’, manevr㒠care s-a fă’cut destul de uşor.....(prin remorcare, probabil, fiindc㒠nu se vede ci se aude numai un motor ambalat puţin).
Pentru cei care cunosc vopsirea originală’....actuala revopsire cât respect㒠"originalul" ?? C㒠dup㒠pozele lui "Gam 3", ar fi acoperişul mai mult alb...
Au ră’mas urme pe caroserie la partea dinspre acoperiş, unde şufele de ridicare se rezemau de caroserie ? Normal ar fi fost ca macaraua s㒠aib㒠o travers㒠pe cârlig , care s㒠ţin㒠şufele depă’rtate de "obiect", din moment ce au catadicsit, totuşi, s㒠bage dou㒠cupoane de şin㒠dedesubtul caroseriei..... Sunt curios dac㒠şi 230 171 va fi pus pe şin㒠ca la Sinaia prin suspendare cu cabluri, care la ridicare vor deforma protecţia la cazan !!
Horia...mi-ai adus de la prima or㒠a dimineţii o descreţire a frunţii...."cu mult tam-tam şi radubellism"....... :D :D :lautar: :lautar: :aplauze:
 
@ dimitrov: Roţile automotorului se puteu învârti, nu erau blocate, dar acel zgomot provine de la stivitea diverselor obiecte(în mare parte pietricele si fire de nisip) aflate pe dalele de beton. Dup㒠cum ai observat Carosabilul este din plă’ci de beton turnat pe vremea fostului regim, care nu a suferit nici o avarie, fat㒠de drumul de asfaltul care a fost aplatizat sub cele 24 tone ale automotorului. Virarea automotorului s-a fă’cut mecanic, cu riscul de deteriorare al osiilor şi roţilor automotorului. Legat de vopsire au fost discuţii în localitatea noastr㒠gen: "de ce e vopsit alb cu vişiniu? Ră’spunsul fiind c㒠cei de la CFR Rapid Bucureşti au împrumutat culorile CFR-ului alb şi vişiniu. "
@ Florin-Dej: Eu aş spune c㒠este mai degrab㒠rezultatul grandomaniei actualului primar Mirel Hă’lă’lai, fiul unui fost sef de gară’, ajutat de Radu Belu.