Buna,
Ieri, sambata 02 / 06 / 2012 s-a desfasurat la depoul Koblenz-Lützel (Renania-Palatinat) o parada de locomotive istorice, atat cele apartinand depoului (care este o filiala a muzeului cailor ferate germane DB Museum specializata pe locomotive electrice) cat si cateva "invitate".
Ocazia a constituit-o implinirea a 100 de ani de la punerea in circulatie a locomotivei E69 03, care a fost construita pentru linia electrificata spre Murnau (in Bavaria) si a fost preluata de DRB la nationalizarea acesteia cu putin inainte de cel de-al doilea razboi mondial.
Parada a fost deschisa de insusi directorul muzeului, cu un vehicul feroviar adecvat:
A urmat bineinteles "sarbatorita zilei", in perfecta stare de functionare:
E69 03 a fost urmata la scurt timp de "sora ei vitrega" E69 02, care a fost adusa in acest scop de la Nürnberg (acum cateva saptamani am surprins-o acolo la "marea curatare" si pregatirea de drum:
Un alt exponat de valoare, din nefericire insa care nu mai este activ, este si ultima E71 pastrata la Koblenz:
Au fost prezente si cele trei E44 ale muzeului. Iat-o aici pe E44 507, restaurata de curand la exterior in starea din anii 1950:
E44 507 a fost adusa de o E50 si ea abia restaurata. Pe langa aceasta nu se putea sa lipseasca si locomotivele electrice standardizate ale DB din anii 1950-1970, precum E10 "Kasten" si "Bügelfalte", ultima si ca versiune de TEE rosu/bej, precum si ceva mai recenta 181.2, care a circulat pana de curand:
Tractiunea cu abur a fost reprezentata de cateva locomotive mari, ca o KDL2, BR42, restaurata de curand la Ceske Velenice si apartinand unei asociatii din Luxemburg precum si replica din 1935 a faimoasei "Adler", care tocmai a fost restaurata dupa incendiul devastator din 2005:
In final, iata si o prezenta obisnuita pe caile ferate germane, aflata doar in trecere cu IC Frankfurt - Saarbrücken, insa care merita imortalizata din cauza schemei speciale. Este vorba de 101 013, care face reclama din aprilie la Documenta 13, binecunoscutul salon de arta contemporanta care are loc la fiecare patru ani la Kassel:
Fotografiile apartin bunului meu prieten Christian Martens (www.c-martens.de) caruia ii multumesc pe aceasta cale ca a acceptat sa le imparta cu noi.
In final, nu pot sa ma impiedic sa pun aceeasi binecunoscuta si eterna intrebare, la care nu se va gasi probabil niciodata raspuns: de ce la altii se poate pastra si prezenta in conditii excelente patrimoniul feroviar publicului?
Ieri, sambata 02 / 06 / 2012 s-a desfasurat la depoul Koblenz-Lützel (Renania-Palatinat) o parada de locomotive istorice, atat cele apartinand depoului (care este o filiala a muzeului cailor ferate germane DB Museum specializata pe locomotive electrice) cat si cateva "invitate".
Ocazia a constituit-o implinirea a 100 de ani de la punerea in circulatie a locomotivei E69 03, care a fost construita pentru linia electrificata spre Murnau (in Bavaria) si a fost preluata de DRB la nationalizarea acesteia cu putin inainte de cel de-al doilea razboi mondial.
Parada a fost deschisa de insusi directorul muzeului, cu un vehicul feroviar adecvat:
A urmat bineinteles "sarbatorita zilei", in perfecta stare de functionare:
E69 03 a fost urmata la scurt timp de "sora ei vitrega" E69 02, care a fost adusa in acest scop de la Nürnberg (acum cateva saptamani am surprins-o acolo la "marea curatare" si pregatirea de drum:
Un alt exponat de valoare, din nefericire insa care nu mai este activ, este si ultima E71 pastrata la Koblenz:
Au fost prezente si cele trei E44 ale muzeului. Iat-o aici pe E44 507, restaurata de curand la exterior in starea din anii 1950:
E44 507 a fost adusa de o E50 si ea abia restaurata. Pe langa aceasta nu se putea sa lipseasca si locomotivele electrice standardizate ale DB din anii 1950-1970, precum E10 "Kasten" si "Bügelfalte", ultima si ca versiune de TEE rosu/bej, precum si ceva mai recenta 181.2, care a circulat pana de curand:
Tractiunea cu abur a fost reprezentata de cateva locomotive mari, ca o KDL2, BR42, restaurata de curand la Ceske Velenice si apartinand unei asociatii din Luxemburg precum si replica din 1935 a faimoasei "Adler", care tocmai a fost restaurata dupa incendiul devastator din 2005:
In final, iata si o prezenta obisnuita pe caile ferate germane, aflata doar in trecere cu IC Frankfurt - Saarbrücken, insa care merita imortalizata din cauza schemei speciale. Este vorba de 101 013, care face reclama din aprilie la Documenta 13, binecunoscutul salon de arta contemporanta care are loc la fiecare patru ani la Kassel:
Fotografiile apartin bunului meu prieten Christian Martens (www.c-martens.de) caruia ii multumesc pe aceasta cale ca a acceptat sa le imparta cu noi.
In final, nu pot sa ma impiedic sa pun aceeasi binecunoscuta si eterna intrebare, la care nu se va gasi probabil niciodata raspuns: de ce la altii se poate pastra si prezenta in conditii excelente patrimoniul feroviar publicului?