Oravita - Anina

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Florine, n-am zis ca nu se poate. De putut se poate orice. Daca elvetienii se dau prin Alpi si pe unde s-or mai fi dand, pe linii inguste cu cremaliera la viteze care la noi nici pe liniile normale de multe ori nu le vezi, e normal ca si noi ne-am putea da. Sa nu mai vorbim ca tot la Elvetieni, pe calea ferata normala de munte, vitezele de rulare sunt de 120-140. N-au rost alte comentarii. Cine a fost stie foarte bine.

Ceea ce am incercat sa spun,e ca nu cred ca intereseaza pe cineva sa investeasca in asa ceva, mai ales ca dupa cum spun cei din minister, calea ferata nu e o prioritate nationala ( nu ca autostrazile ar fi ). Ce sa mai avem pretentii de turismul feroviar in aceasta situatie ? Eu as pune altfel problema : tara nu e o prioritate, nu calea ferata.

Dane : e misto ca M300 nu aduce profit, si circula 100 si ceva de trenuri pe ea zilnic. Asta asa ca raspuns pentru cei care au timp sa creada ce zice acest domn :D :D :D :D :D
 
Cu profit sau fara, acum e superb pe Oravita-Anina, culorile toamnei transforma o calatorie de 2 ore cu niste vagoane de 70 de ani in niste momente de neuitat :D
 
LDE 1250 mi se pare mai lung decat LDH 1250... nu are acleasi ampatament?

Malaxe 900 (nu 750) au mai circulat pe Oraviţa - Anina, apar în fotografii de epoca. Nu vă’d de ce ,,coteţele modernizate cu termopan" şi vopsite în galben-verde nu s-ar încadra.

în ceea ce priveşte procentul de frânare, poarte ar trebui reanalizat㒠toat㒠instrucţia secţiei, care e neschimbat㒠de muuuuulţi ani, poate prea mulţi. Pân㒠la urmă’, ideea e ca trenul s㒠opreasc㒠în siguranţ㒠în distanţa de X m şi să’-i ţin㒠frânele. Eventual luam nişte automotoare noi, pe 2 osii, care s㒠mai aib㒠şi frân㒠electrică’, nu doar pneumatică’... şi uite aşa se rezolv㒠procentul de frânare, apoi mai strângem nişte şuruburi la linie şi poate se va circula cu 50, nu cu 15 la oră’. Cred c㒠s-ar putea re-motoriza şi moderniza şi porcuşorii aşa (deşi au mai fost modernizaţi odată’). Legat de suspensia lor... m㒠îndoiesc c㒠un vagon de că’lă’tori cu boghiu Y25 (de marfă’!) nu te d㒠cu capul de pereţi. Åži dac㒠nu d㒠cu cutia de tunel... n-o s㒠dea nici Ferkeltaxi-ul.
 
Poate ca Ferkeltaxi alea din Germania au fost un pic imbunatatite, nu am zis ca erau solutia stas, nu cunosc detalii.
Nu am zis sa ia Ferkeltaxi ale noastre si sa le bage direct, poate ar putea si asta sa fie un pic imbunatatie.

Vagoanele alea care sunt acum sunt groaznice, dupa 5min de stat pe bancile alea de lemn te-ai anchilozat iar noaptea e mai mult intuneric decat lumina. Mai ales ca iarna e cald (adica suportabil) doar in bucata de mijloc, ca tineau usa de la soba deschisa, dar cand intra in tunel aparea un efect de tiraj negativ care baga tot fumul in vagon, noi n-am putut respira in acel fum asa ca ne-am dus la frig. Poate niste pasionati mai hard-core sa plateasca o cursa speciala cu aceste vagoane reparate, dar turism nu poti face cu asa ceva. :-?
 
Daca ar baga taxiu porcin si o mica promovare la inceput, ar venii nemtii si austriecii la noi cu duiumul, am intalnit la Timisoara cativa ce mergeau la Cenad, doar pentru ca era acest tip de automotor si ziceau ca cei ce afla ca mai circula(ei au cluburi cu mai multi membrii ca noi) vin aici in concediu(sau pensionarii care sunt in stare sa vina mai des).
Ma intreb daca le bagi un cotet de malaxa pe Oravita-Anina cine ar merge? :lol: Totusi sunt reticent cand aud de turism feroviar la noi. Asa s-au laudat ca refac liniile inguste si au taiat materialul rulant.
La Anina am fost in mina la 580 metrii sub nivelul marii, ar putea fi un traseu turistic, liftul functioneaza, vagonete sunt, locomotor este, dar acolo problema e ca se inunda galeriile de apa(era de jumatate de metru apa tulbure). Bine si concentratia de metan e destul e mare, se apropie de 5% de la care e mixul de gaze exploziv. Dar ca idee ar putea fi pusa in aplicare :D
 
Eu zic ca o parte din farmecul acelei linii este si materialul rulant care se foloseste deja de ceva vreme - LDE 125 si Bmx pe boghiuri Y25 - pot spune ca deja fac parte din istoria liniei avand in vedere ca i-au fost dedicate. Chiar nu vad care este problema de a fi folosite si in scopuri turistice! Daca va ganditi la modernizari ale materialului rulant existent sau la achizitii chiar de produse noi, atunci se pot coafa atat LDE-ul cat si Bmx-urile! Motoare noi, incalzire cu centrala... ma rog, bani sa fie. Scaunele noi cu tapiterie moale, finitiile interioare mai de bun gust si o vopsea proaspata ar intregi tabloul.
Mai mult ca sigur ca porcusorii (seria 79) nu incap din cauza latimii, dar o varianta ar fi seria 900, doar ca nu stiu ce reprezinta ele pentru istoria acelei linii.
 
Fratilor, am o rugaminte, suntem totusi pe un forum despre trenuri nu despre animale. Renuntati la denumiri de genul porc, sobolan, sau ce o mai fi.

Vali cand linia e in riscul de a deveni cu totul istorie (in sensul de a se inchide) oare mai conteaza asa de mult ce ruleaza pe ea?

Inteleg ca vagoanele acelea fac parte din istoria liniei, totusi ca si turist in general faci drumul acela dus-intors, daca nu esti pasionat inrait de trenuri, calatoria de 4-5 ore este foarte obositoare din cauza inconfortului, zgomotului si altele, de aceea cred ca salvarea s-ar putea face doar cu bani investiti in material rulant adecvat si promovare puternica.
 
dupa parerea mea sa se pastreze materialul rulant tipic pentru linie, renovate dupa planuri originale si sa mearga ca tren nostalgic. Bine ar fi sa fie reactivata si o locomotiva cu aburi tipica pt linie. Daca ar exista si o infrastructura buna, cred ca ar fi un loc interesant, meritat de vizitat, cum si este in Serbia intre Sargan si Mokra Gora.
Pt. transportul normal local ar trebui o pereche de automotor modern (ex. GTW, pastrate si nu demolate), iar pentru turisti, de citeva ori pe an un tren direct din orasele mai mari din zona (ex. Arad-Timisoara-Oravita-Anina si retour). Ar fi ceva!
Daca ar exista asa o posibilitate, cu placere as merge pe acolo, ar fi o calatorie simpla, dar cu atit mai interesanta!
 
Am gasit cum dorim sa arate linia Oravita-Anina:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4391962,4391962
Malaxa 77 nu inseamna nimic pentru linia aceasta, ramane doar 50065 ca din pacate aburoasa de la Curtea de Arges ce ar fi putut fi restaurata pentru asa ceva a fost taiata :(
Florinn a spus:
Fratilor, am o rugaminte, suntem totusi pe un forum despre trenuri nu despre animale. Renuntati la denumiri de genul porc, sobolan, sau ce o mai fi.
Imi cer scuze, am folosit taxiu porcin in loc de LVT si sobolan in loc de Desiro ca asta aud la CFR si asa m-am obisnuit :p
 
poze mai actuale:
http://forum.mysnip.de/read.php?27802,702794,702794msg-702794 => pagina urmatoare (nächste Seite) => [RO] Bergbahn Oravita - Anina
 
LDE125 a fost facuta pentru Fals-urile cu carbuni si Tals-urile cu uraniu(sper), ca a ramas ca o diesel-electrica de 1250cp sa taraie 2 vagoane de 40t impreuna e doar una din nenumaratele ineptii de la noi.
Da daca asta e istoria noastra, asta e, fiecare face istorie si turism cu ce are, mai ales ca daca vrem costuri minime, ca altfel nu se poate, atunci asta-i singura solutie.
 
Pina una alta nu avem o locomotiva care sa poata circula pe acolo in afara de asta.
Poate doar aburoasa din remiza.
 
Instructia pentru linia in cauza

http://www.fml.ro/fmlpage/fmlpage_main/documents/legislatie/reglementariFeroviare/Instr.%20Oravita%20Anina/instructia%20Oravita-Anina.pdf
 
Vremurile se schimbă’, se poate schimba şi instrucţia...

M㒠îndoiesc c㒠cei care merg zilnic cu trenul pe ruta aia sunt atât de încântaţi de materialul rulant istoric pentru care dau 3,90 ron pe bil... ă’ă’ă’... 1 RON la naş pe că’lă’torie. De fapt, pentru ei istoria face 2 bani (vechi), ca pentru orice ,,ne-pasionat" de cale ferată’. Câţi dintre că’lă’torii obişnuiţi nu ar prefera un Desiro în loc de Sulzerul + 2 vagoane, în care iarna îngheţi şi vara te afum㒠locomotiva mai ceva ca-n cuptoarele de la Auschwitz? Sau, dup㒠caz, de LDE125-ul + cele 2 vagoane cu bă’nci de lemn şi suspensie de că’ruţă’, în care vara mai e cum mai e, dar iarna ori te afum㒠LDE-ul, ori te toropeşte monoxidul de carbon emanat cu generozitate de sobă’.

S㒠fim serioşi, oricât ne-ar plă’cea toate astea, nu mai au ce că’uta în traficul regulat de că’lă’tori. 19/20-47/57, 11/21-47/57, Malaxe, Sulzere, chiar o parte din EAuri, vagoane de că’lă’tori pe boghiuri Y25, Dimitroave, LDH-uri... locul lor e la fier vechi (şi 1 - 2 exemplare din fiecare la muzeu). Toate sunt dep㒺it atât moral, cât şi tehnic (unde :evil: 'u mai vezi în circulaţie vagon de că’lă’tori pe boghiu cu o singur㒠suspensie, ori cu suspensii exclusiv pe arcuri-foi, locomotive cu un motor din anii' 50 sau electrice acţionate reostatic în dulcele stil al anilor '60). Suntem o groap㒠de gunoi dpdv tehnic, atât a noastră’, cât şi a restului Europei, care ne vinde toate gioarsele, pe care apoi le moderniză’m şi le re-vindem de 10 ori mai scum vacii de muls numit㒠C.F.R..

--
Apropo, nu ştiu cine a inventat porecla ,,şobolan" pentru Desiro, dar Ferkeltaxi pentru LVT+LVS (adic㒠automotoare seria 79, pentru cine nu cunoaşte) e pus㒠de nemţi, de muuuulţi ani. Åži în traducere înseamn㒠,,taxi porcin".
 
Nu stiu cum dar la CFR "modernizarile" de material rulant au iesit toate prost, de aceea as prefera sa ramana asa, ca cine stie ce le-ar trece prin cap sa le faca vagoanelor(vezi Dimitrov, Malaxa seria 77 si 78, etajatele, etc), iar un turist doreste sa vada un peisaj neatins de mana omului(in 20 de ani s-au taiat cam toate padurile), calatorind cu un tren rustic(fara termopane ca sa se imbogatesca unii pe seama CFR-ului)
Apropo de linie, iata ce am gasit: http://www.euromusees2001.org/Esemplari/Ru/Oravita.pdf :D
 
Daca mai ramane asa multa vreme, ori o sa cazi prin podea, ori o sa faci intoxicatie cu monoxid de carbon.
---
Ba nu, inseamna taxi pentru porcusori, porc este schwein.
Porecla de sobolan a inventat-o chiar Mihai pe rfr, dar era pentru noua sigla de la Calatori, aparuta prima data pe Desiro. Apoi, dupa cativa ani, cand toti cei care urlau ca Desiro e tramvai au reusit sa inteleaga ce e ala tramvai, ce e ala automotor, si ca nu e vina lui ca el e de personal si e bagat pe Rapid, au inceput sa-i zica Sobolan.
 
Chiar acum m-am uitat pe Google Earth ce exista despre linia Oravita-Anina. Citeva poze, cele mai multe numai despre traseu. Hmmm, daca cineva cauta prin GE, nu o sa gaseasca multe informatii, chiar se pare ca acolo nu mai exista circulatie.
Cred ca multi dintre voi au umblat in zona, au fotografiat si au undeva in coltul harddiskului poze reusite, care ar atrage atentia multora, cine cauta si au de gind sa viziteze Semmeringul Banatului. Asadar, daca nu este cerinta mare, cine vrea, puteti incerca sa introduceti pozele voastre reusite pe Panoramio, inclusiv coordinatele unde au fost facute, iar dupa citeva saptamini, daca se accepta pt. Google Earth, o sa apar pozele pe globul virtual.

À propos: numele cel mai potrivit al Desiroului nu este desastro?? :D