Oprire la semnal

hobbysat

Member
7 Ianuarie 2009
23
0
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Va rog, un sfat:

Cum se poate face ca un tren sa opreasca in dreptul semnalului, franand,- deci nu brusc - si sa ramana alimentat , cu sunetul pornit si cu luminile aprinse ?
Ce imi trebuie ? Deocamdata am doar un multimouse.

Later edit: As dori ca aceasta sa se intample automat, de exemplu inaintea intrarii intr-o gara, in cazul in care linia din gara este ocupata de alt tren.

Scuze daca s-a mai discutat, eu nu am gasit.
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Nu s-a discutat dar numai cu un multisoarece nu poti rezolva problema.
Ai nevoie de o statie digitala sau o consola digitala care, functie de producator, are posibilitatea de programare si urmarire a materialului rulant sau are nevoie de program si calculator. La toate astea se adauga decodoare pentru semnale si macaze, izolarea blocurilor de linie si multa cablaraie pentru legatura.
Trebuie sa opresti singur trenul la semnal.
 

hobbysat

Member
7 Ianuarie 2009
23
0
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Multumesc pentru raspuns.
De ceea ce ai scris mai sus ma temeam si eu.
Am un dispozitiv pe infrarosu care face treaba asta, dar acela imi opreste curentul in sine - ceea ce eu nu vreau, si credeam ca poate exista o solutie asemanatoare si pe digital.

Caut manualul in engleza ( sau franceza ) de la rocomotion. Nu am gasit decat in germana pe site-ul roco.
Stie cineva vreun link ? - va rog.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
manualul de la roco il gasesti chiar in limba romana pe site-ul HGD.RO .
insa te asigur ca franarea in dcc pe aceasta centrala nu este posibila.
documenteaza-te mai bine din manualul railroad&co in care vei vedea cateva aspecte ale franarii,fara intreruperea alimentarii.
cu alte cuvinte ,ai nevoie de un senzor care sa iti detecteze locomotiva ce trece peste el si sa trimita un semnal in acel bloc de linie izolat care sa spuna decodorului sa franeze.mai multe detalii gasesti in capitolul 5.7B . cred ca softul si maualul le gasesti chiar pe site la roco.gratis
 

hobbysat

Member
7 Ianuarie 2009
23
0
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Acolo am gasit numai manualul de la multimouse.
Eu doresc sa citesc manualul de la rocomotion - softul si interfata cu calculatorul - care, din cate am citit pana acum permite urmarirea trenurilor pe 8 segmente de linie. Mai multe nu stiu si doream sa ma luminez.
 

hobbysat

Member
7 Ianuarie 2009
23
0
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Ehh,

M-am gandit si la brake generator.
Dar, iarasi nu am gasit documentatie in engleza ( nu stiu germana), pentru el, am vazut ca este destul de scump.
Eu am nevoie de franare pe vreo patru segmente ( unde urmeaza sa pun semnale ). Daca pentru fiecare folosesc cate un astfel de dispozitiv ( circa 110 euro/ bucata ), este scump. Sau merge folosit un singur dispozitiv pentru toate ?
 

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Martie 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Atentie , sunt mai multe moduri de obtinere a unei sectiuni de franare, anumite decodoare ( de ex Uhlenbrock ) suporta franarea prin aplicarea de tensiune continua pe tronsonul de frana sau prin folosirea unei diode ...

exista generator de franare Roco 10779 , dar inca nu stiu cum se utilizeaza.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.982
231
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
generatorul de la Roco trebuie conectat impreuna cu modulul de semnale 10777....nici eu nu stiu prea multe despre,insa
per total iese scump al draqului.
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
cosmin78 a spus:
generatorul de la Roco trebuie conectat impreuna cu modulul de semnale 10777....nici eu nu stiu prea multe despre,insa
per total iese scump al draqului.
ca asa-i in digital :D

Nu iese scump daca iti cumperi ce trebuie, adica sistemul complet, si nu incerci sa faci improvizatii si adaptari.
 

XName

Active Member
6 Decembrie 2008
76
0
Arad
www.georomania.ro
WEBSITE
http://www.georomania.ro
YAHOO
claudiu_balici
LOCATION
Arad
eu tot as tinte spre o monitorizare completa a dioramei, asta in cazul in care e un circuit pe o placa definitiv montat, prin senzori reed sau IR.
Eu zic sa s-ar putea face multe chestii de automatizare in acest mod.
e doar o opinie, nu sunt deloc expert in domeniu DCC
:)
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
XName a spus:
eu tot as tinte spre o monitorizare completa a dioramei, asta in cazul in care e un circuit pe o placa definitiv montat, prin senzori reed sau IR.
Eu zic sa s-ar putea face multe chestii de automatizare in acest mod.
e doar o opinie, nu sunt deloc expert in domeniu DCC
:)
Indiferent de sistemul avut in vedere (analog sau digital) se pot face foarte multe.
Pana nu de mult nu aveai sunet in analog si lumini atunci cand masina oprea pe linia de izolare la semnal.

Sunetul motorului locomotivei ce se pare ca este pe cale de rezolvare si mentinerea luminilor aprinse, deasemenea, este rezolvata.
Lumina era rezolvata de pe vremea sistemului Lux constant.

Mai multe detalii despre lumini aprinse in analog cu minim de efort si costuri cat de curand.

Senzorii, releele magnetice, montati intre linii inlocuiesc vechile linii de contact dar asta nu te scuteste de utilizarea releelor de comanda in sistemul analog sau decodoare in digital asa cum, indiferent de sistemn, nu ai sa scapi de linii taiate sau clipsuri izolatoare, blocuri de linie si de comanda.

Diferenta dintre digital si analog la o macheta complet automatizata este de pret si numar de cabluri.

Mai scump in digital si mai multe cabluri in analog.


:cafea:
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
LDH a spus:
Mai scump in digital si mai multe cabluri in analog.
Teoretic... sistemele digitale sunt in fond niste retele de transmisie de date supuse si ele erorilor de receptie si perturbatiilor (un traseu de sine este efectiv o antena ce capteaza tot felul de semnale); NMRA recomanda pt. DCC existenta feederelor de alimentare multiple (la fiecare 1 - 1,5 m de sina).

In plus decodoarele accesorii risipite pe sub macheta, senzori digitali, bus-uri de legatura la mai multe throttle-re, toate duc in cele din urma la un paienjenis de fire comparabil sau mai ceva ca in analog... :fluierat:
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.982
231
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
LDH a spus:
cosmin78 a spus:
generatorul de la Roco trebuie conectat impreuna cu modulul de semnale 10777....nici eu nu stiu prea multe despre,insa
per total iese scump al draqului.
ca asa-i in digital :D

Nu iese scump daca iti cumperi ce trebuie, adica sistemul complet, si nu incerci sa faci improvizatii si adaptari.
pai la asta ma refeream....daca iti cumperi tot ce iti trebe,sunt multi euroi in joc.daca vrei sa improvizezi,iti trebe
cunostintele de rigoare(electronica)...si daca tragi linie la sfarsit,atat in analog sau in digital...tot scump iese.in analog
ai multe cabluri si multe dispozitive,automatizari etc....in digital mai putine cabluri(relativ), insa mai scumpe,deci
aceeasi haleala de peste.
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
cosmin78 a spus:
LDH a spus:
cosmin78 a spus:
generatorul de la Roco trebuie conectat impreuna cu modulul de semnale 10777....nici eu nu stiu prea multe despre,insa
per total iese scump al draqului.
ca asa-i in digital :D

Nu iese scump daca iti cumperi ce trebuie, adica sistemul complet, si nu incerci sa faci improvizatii si adaptari.
pai la asta ma refeream....daca iti cumperi tot ce iti trebe,sunt multi euroi in joc.daca vrei sa improvizezi,iti trebe
cunostintele de rigoare(electronica)...si daca tragi linie la sfarsit,atat in analog sau in digital...tot scump iese.in analog
ai multe cabluri si multe dispozitive,automatizari etc....in digital mai putine cabluri(relativ), insa mai scumpe,deci
aceeasi haleala de peste.
Si da si nu.

Cu scuzele de rigoare ca am deviat de la subiect da-mi voie sa te contrazic.

La macheta la care lucram, pe analog fiind, toate "dispozitivele", adica releele, ne-au costat undeva pe la 30-40 de lei.
Sarmele nu se pun, munca nu se pune.

Cam cat ar fi costat automatizarea in digital?
 

XName

Active Member
6 Decembrie 2008
76
0
Arad
www.georomania.ro
WEBSITE
http://www.georomania.ro
YAHOO
claudiu_balici
LOCATION
Arad
As mai spune si eu caci facand tu automatizarile (cu cunostintele necesare de electronica) vei avea o satisfactie mult mai mare atunci cand trenurile vor rula asa cum ai planuit. Iar partea cu cabluri eu nu o vad deloc o problema atunci cand e vb. de o macheta, si nu de un circuit care se asambleaza , dezasambleaza.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.982
231
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
@LDH

ati lucrat in analog,insa trenurile nu se opresc/pleaca usor de/la semnal,iar pentru a construi/cumpara astfel de dispozitive costurile
le-ar egala pe cele in digital.cand zic trag linie,fac o comparatie egala intre analog si digital,cu egale functionalitati.stiu ca vei incerca
sa ma convingi ca analogul este mai ieftin bla bla,insa la o analiza mai atenta ambele sisteme(full option) sunt scumpe,cu avantajele
si dezavantajele lor.

omul intreba mai sus cum poate efectua o oprire(in digital) in fata unui semnal,oprire lenta,realistica..."prototipically"...raspunsul
este unul scump ,oricat te-ai stoarce si zvarcoli... :(