Am achizitionat cu ceva timp in urma citeva modele Mehano (numai din gama Hobby) si dupa ce le-am rulat o vreme, m-am gindit sa va prezint citeva observatii generale.
Pentru inceput, ce este de remarcat la toate locomotivele pe care le-am incercat este ca toate au un consum surprinzator de mic de curent. Nu cred ca e o informatie foarte relevanta, nu am auzit pe nimeni sa se plinga de consumul prea mare de curent, dar mi se pare interesant de mentionat. Avind formatie de electronist, consider acest lucru ca fiind o nota buna pentru motoarele utilizate. 8)
Majoritatea modelelor au posibilitatea montarii de decodoare. Montarea pare usoara, insa nefiind interesat deocamdata de DCC, nu am incercat.
Un alt punct bun este ca majoritatea modelelor au volanta. Este insa putin cam prea mica si efectul cam slab.
Luminile nu m-au impresionat, desi citeva modele au si lumini directionale. In majoritatea cazurilor insa, iluminarea este cu bec si acesta se aprinde satisfacator doar la viteze medii-mari.
Ca aspect, primesc note bune in ce priveste modelul, sunt frumos detaliate pentru gama lor. Mecanismul de transmisie la modelele cu aburi e frumos detaliat si o nota foarte buna o dau barele nichelate. La fel, carbunele din tender arata foarte bine. :wink:
Mie personal insa nu imi plac clopotele - e acelasi clopot la toate modelele
si sistemul de prindere al clopotului nu e deloc realist.
Sunt si modele mai slab detaliate (EMD SD 40) dar si modele care se remarca prin detalii excelente (de mentionat barele de la EMD SD 35).
Notele slabe vin cind vine vorba de legatura cu realitatea. Se pare ca Mehano are obiceiul sa imbrace locomotivele in diverse variante de vopsire, fara sa fie interesati de realitate
Un exemplu clasic este Mountain-ul, care se livreaza in variante Union Pacific, Southern Pacific, Pennsylvania, etc, desi Mountain-ul facut de Mehano corespunde numai modelului pe care l-a avut compania Chesapeake & Ohio. Partea frumoasa este ca ei recunosc acest lucru chiar pe site-ul lor, asa ca...
In fine, sa nu uitam ca e vorba de gama Hobby!
O alta obiectie pe care o am este folosirea aceluiasi tender pentru mai multe variante de locomotive, lucru care nu corespunde realitatii.
Toate se comporta bine in mers si "trag" bine. O mentiune deosebita este ca majoritatea se alimenteaza si de pe rotile tenderului.
O alta nota buna (mai ales la cele cu aburi) este ca sunt foarte silentioase, iar zgomotul produs de motor este placut de ascultat in timpul rularii (mai ales la cele diesel).
Sunt si citeva modele care ar necesita ceva mai mult balast (ALCO C415), insa nu este deranjant. Sunt si unele cu o greutate excelenta si o forta de tractiune impresionanta - de exemplu EMD SD 35 (cu o greutate de peste 500g).
In ce priveste viteza, au un control destul de bun la viteze mici. In acelasi timp, forta de tractiune la viteze mici este foarte buna, un lucru pe care eu il apreciez in mod deosebit.
In concluzie, eu sunt foarte multumit de ele. Ca sa ma exprim in termeni economici, raportul calitate - pret este excelent. 8)
Pentru inceput, ce este de remarcat la toate locomotivele pe care le-am incercat este ca toate au un consum surprinzator de mic de curent. Nu cred ca e o informatie foarte relevanta, nu am auzit pe nimeni sa se plinga de consumul prea mare de curent, dar mi se pare interesant de mentionat. Avind formatie de electronist, consider acest lucru ca fiind o nota buna pentru motoarele utilizate. 8)
Majoritatea modelelor au posibilitatea montarii de decodoare. Montarea pare usoara, insa nefiind interesat deocamdata de DCC, nu am incercat.
Un alt punct bun este ca majoritatea modelelor au volanta. Este insa putin cam prea mica si efectul cam slab.
Luminile nu m-au impresionat, desi citeva modele au si lumini directionale. In majoritatea cazurilor insa, iluminarea este cu bec si acesta se aprinde satisfacator doar la viteze medii-mari.
Ca aspect, primesc note bune in ce priveste modelul, sunt frumos detaliate pentru gama lor. Mecanismul de transmisie la modelele cu aburi e frumos detaliat si o nota foarte buna o dau barele nichelate. La fel, carbunele din tender arata foarte bine. :wink:
Mie personal insa nu imi plac clopotele - e acelasi clopot la toate modelele

Sunt si modele mai slab detaliate (EMD SD 40) dar si modele care se remarca prin detalii excelente (de mentionat barele de la EMD SD 35).
Notele slabe vin cind vine vorba de legatura cu realitatea. Se pare ca Mehano are obiceiul sa imbrace locomotivele in diverse variante de vopsire, fara sa fie interesati de realitate

Un exemplu clasic este Mountain-ul, care se livreaza in variante Union Pacific, Southern Pacific, Pennsylvania, etc, desi Mountain-ul facut de Mehano corespunde numai modelului pe care l-a avut compania Chesapeake & Ohio. Partea frumoasa este ca ei recunosc acest lucru chiar pe site-ul lor, asa ca...

O alta obiectie pe care o am este folosirea aceluiasi tender pentru mai multe variante de locomotive, lucru care nu corespunde realitatii.
Toate se comporta bine in mers si "trag" bine. O mentiune deosebita este ca majoritatea se alimenteaza si de pe rotile tenderului.
O alta nota buna (mai ales la cele cu aburi) este ca sunt foarte silentioase, iar zgomotul produs de motor este placut de ascultat in timpul rularii (mai ales la cele diesel).

Sunt si citeva modele care ar necesita ceva mai mult balast (ALCO C415), insa nu este deranjant. Sunt si unele cu o greutate excelenta si o forta de tractiune impresionanta - de exemplu EMD SD 35 (cu o greutate de peste 500g).
In ce priveste viteza, au un control destul de bun la viteze mici. In acelasi timp, forta de tractiune la viteze mici este foarte buna, un lucru pe care eu il apreciez in mod deosebit.
In concluzie, eu sunt foarte multumit de ele. Ca sa ma exprim in termeni economici, raportul calitate - pret este excelent. 8)