OBB Railjet

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
A

Anonymous

Guest
Odata cu noul mers al trenurilor din decembrie 2008, OBB va pune in circulatie noile trenuri de mare viteza Railjet. Pentru inceput garniturile vor intra pe Viena-Salzburg-M�nchen, sporind numarul de trenuri pe aceasta relatie de la 3 la 6 pe sens (5 Railjet si un ICE-T), cate unul la fiecare 2 ore. In 2009 va urma Budapesta-Viena-M�nchen, iar in 2010 Viena-Bregenz/Z�rich.
OBB a comandat in anul 2006, de la Siemens Transportation Systems �sterreich, 23 de garnituri Railjet, iar in 2007 comanda a fost extinsa cu inca 44 de trenuri. Un tren este format din 7 vagoane (extensibil la 10), iar viteza maxima este de 230 km/h (optional 250 km/h). Noul tren ofera trei clase de confort: Economy (316 locuri pe scaune), First (76 locuri pe scaune) si Premium (16 locuri pe scaune). Tractiunea este realizata cu locomotive Taurus.
In anul 2007 clien�ii trenurilor OBB au putut sa decida asupra aspectului locomotivelor si vagoanelor Railjet. Pentru aceasta, pe trei locomotive Taurus s-au lipit autocolante ce propuneau diferite scheme de culori: 1016 034 - "Spirit of Salzburg", 1016 035 - "Spirit of Linz" si 1116 200 - "Spirit of Vienna". 1116 200, cu celebra schema rosu-visiniu, a convins.

Cateva fotografii din zona de triere a Wien Westbahnhof de langa statia Wien Penzing - octombrie 2008:



Si o imagine cu locomotiva 1016 035 ("Spirit of Linz") - Salzburg Hbf, august 2008 (tragea OEC 561 - Bregenz-Wien Wbf):

 
Pe 31 decembrie 2008, la doua saptamani de la intrarea in serviciu normal a garniturilor Railjet (14 decembrie), am avut ocazia de a calatori cu minunatia austriaca. Am calatorit intre Budapest Keleti (pl. 13:10) si Wien Westbahnhof (sos. 16:08) cu RJ 66 (Budapest Keleti-Wien Westbahnhof-MĂźnchen).
Garnitura e trasa in Budapest Keleti la peronul 9, cu 20 de minute inainte de plecare. Tractiunea este asigurata de "Spirit of ZĂźrich".

Exteriorul si primele impresii. In imagini: locomotiva, doua vagoane economy (clasa a doua), vagonul bistro+first (clasa intai) si vagonul first+premium (clasa intai), cu post de conducere:

 
Interioare. Incepem cu vagoanele economy (clasa a doua):



Suntem in vagonul economy de langa vagonul bistro+first, iar la iesirea din salon ni se indica faptul ca mergem spre bistro:



Holul de acces in vagonul economy:



Toaleta de la economy:

 
Sistemul de afisaj interior:



Anunturile vocale sunt inregistrari in limbile germana, engleza si maghiara. Cat timp trenul a fost in grija echipei MAV au fost difuzate doar aceste inregistrari, continand informatii despre tren si statia care urmeaza. Dupa ce trenul a fost preluat de angajatii ÖBB, pe langa difuzarea anunturilor inregistrate calatorii au beneficiat si de mesaje suplimentare (legaturi, informatii despre accesul in cladirea Westbahnhof, aflata in reconstructie, urare de sedere placuta la Viena si, avand in vedere data, urari pentru noul an) din partea echipei austriece.
 
Ajungem in Wien Westbahnhof, unde trenul este cuplat la o alta garnitura Railjet, pregatita pentru a merge pana la Salzburg (tractiune suplimentara asigurata de "Spirit of Germany").

Cateva imagini cu cele doua garnituri:

 
La 16:20 trenul pleaca spre MĂźnchen/Salzburg.

Peroanele 6 si 7 ale Wien Westbahnhof au fost modernizate si pregatite special pentru garniturile Railjet:

 
o intrebare... pretul acestor trenuri care este ? unul de IC sau mai scump?

in 2007 am fost la München cu oferta München special de la noi iar biletul era valabil la trenurile EC/IC/EN.
Am calatorit de la Budapesta la München cu EC66 la care am ramas surprins ca nu a fost obligatorie rezervarea locurilor. Tren care acum vad ca sa schimbat in RJ66
 
Rezervarea este obligatorie doar in cazul anumitor trenuri de zi si in general la cele de noapte (CNL-uri si EN-uri). Se poate apela la varianta primirii in trenuri (care in mod normal nu necesita rezervare) doar a persoanelor care au rezervare, daca aglomeratia o impune, in situatii ce nu puteau fi prevazute (am asistat la asa ceva).

Inainte de RJ66 circula OEC-ul 62, ce nu necesita rezervare (insa de la Viena se aglomera serios, fiind o legatura buna nu neaparat pentru MĂźnchen, ci si pentru Linz si Salzburg).

Nu stiu cat costa biletul complet la RJ66, intrucat pana la Viena am mers cu un Vienna Special, valabil si pe RJ. Nu stiu daca este obligatorie rezervarea la RJ. Eu am facut-o (12 lei) pentru a fi sigur de loc, data fiind ziua de efectuare a calatoriei (presupuneam ca va fi aglomeratie si partial chiar asa a fost). Vad ca esti din Timisoara, deci iti recomand pentru MĂźnchen sa ramai la oferta tarifara MĂźnchen Special a CFR, 108 euro Timisoara-MĂźnchen dus-intors. Biletul va fi valabil si pe RJ66.