Vara aceasta am avut ocazia sa calatoresc pe linia ingusta Brohl - Engeln, traseu cunoscut ca si "Vulkan Express", denumirea provine datorita faptului ca acest traseu trece prin zona parcului geologic "Vulkaneifel".
Calea ferata are ecartamentul de 1000 mm , lungimea traseului fiind de cca 24 km, din acestia doar 17,5 km sunt deschise circulatiei, pe acest traseu circula zilnic 1 - 2 trenuri turistice.
Calea ferata a fost inaugurata in 1901, are panta maxima de 5% , ( cea mai mare panta din Germania pentru sina cu ecartament de 1m ), pana in anul 1934 a avut si o portiune cu cremaliera.
In ziua in care am calatorit garnitura era compusa din locomotiva diesel D5, un vagon pentru transportul bicicletelor , un vagon bar si calatori ( un fost vagon de bagaje si calatori ), un vagon de calatori ( cu 4 locuri pe latimea vagonului ) precum si un vagon restaurant si un vagon calatori ( cu 3 locuri pe latimea vagonului ), acestea din urma fiind rezervate pentru un grup de turisti.
Interesant este faptul ca tot acest tren este operat doar de 2 persoane, mecanicul de locomotiva si conductorul ( acesta face si pe manevrant, vanzator de bilete in gara, vinde bauturi in tren, prezinta traseul, anunta plecarea si sosirea trenului min gara... )
Si acum sa lasam imaginile sa vorbeasca de la sine...




La sosire se face plinul cu motorina si apa...

Calea ferata are ecartamentul de 1000 mm , lungimea traseului fiind de cca 24 km, din acestia doar 17,5 km sunt deschise circulatiei, pe acest traseu circula zilnic 1 - 2 trenuri turistice.
Calea ferata a fost inaugurata in 1901, are panta maxima de 5% , ( cea mai mare panta din Germania pentru sina cu ecartament de 1m ), pana in anul 1934 a avut si o portiune cu cremaliera.
In ziua in care am calatorit garnitura era compusa din locomotiva diesel D5, un vagon pentru transportul bicicletelor , un vagon bar si calatori ( un fost vagon de bagaje si calatori ), un vagon de calatori ( cu 4 locuri pe latimea vagonului ) precum si un vagon restaurant si un vagon calatori ( cu 3 locuri pe latimea vagonului ), acestea din urma fiind rezervate pentru un grup de turisti.
Interesant este faptul ca tot acest tren este operat doar de 2 persoane, mecanicul de locomotiva si conductorul ( acesta face si pe manevrant, vanzator de bilete in gara, vinde bauturi in tren, prezinta traseul, anunta plecarea si sosirea trenului min gara... )
Si acum sa lasam imaginile sa vorbeasca de la sine...
















La sosire se face plinul cu motorina si apa...

