Vali,
Spre deosebire de ceilalti prieteni eu n-am sa te laud, ci am sa te critic. Cred ca la dimensiunea asta de placa si folosind PECO Finescale se poate face ceva mai reusit decat un simplu oval!!!
Dupa ce am studiat ce-ai desenat tu acolo mi-au venit niste idei... dedesubt vei vedea schema ta in varianta "masacrata" de mine
Care sunt ideile de baza de la care am pornit:
Intai de toate, am incercat sa obtin un pic mai mult dinamism al compozitiei dioramei asezand liniile intr-un oarecare unghi fata de marginea blatului.
Pot face asta preluand ideea ta cu tunelul care acopera curba din dreapta. Acolo oricum faceai segmentul din fata cu o anume raza minima. Daca tot mergi pe raza respectiva, poti face tot tunelul astfel, ca oricum nu mai conteaza daca garnitura ta face doar un sfert de cerc sau jumatate de cerc cu raza respectiva. In plus, raza aia sunt sigur ca-i mai mare decat R2 Fleischmann!
Apoi, am intors partea de triaj a garii in afara cercului si nu spre inauntru cum faceai tu, astfel incat acum poti sa "invartesti" o garnitura pe linia 1, in timp ce pe liniile urmatoare te vei putea ocupa in liniste de manevre prin gara.
Dupa cum vezi, am mai introdus inca o linie, ceea ce-ti confera un plus de posibilitati de manevra. De asemenea, ai posibilitatea ca daca ulterior doresti asta, sa "cuplezi" modulul realizat cu altele prin inlocuirea capetelor de linie moarta cu legaturi spre alte module.
Am introdus un pod in stanga la inceputul curbei pe post de "scenic break" care impreuna cu vegetatia amplasata de tine acolo vor masca portiunea cea mai nerealista a curbei si va realiza acelasi lucru pe care-l face si tunelul tau din dreapta.
Relieful il vad inaltat fata de nivelul liniei astfel incat drumul figurat in spate sa urce intr-o panta realista atat peste dealul cu tunel din dreapta cat si peste podul din stanga. Relieful va merge aproximativ plat sau chiar va mai urca un pic inspre spate, unde se va termina intr-un zid de sprijin care practic acopera complet vederea garniturii care "face cercul". In partea din fata relieful coboara intr-o panta lina spre gara, oprindu-se la nivelul platformei care e oricum mai inaltata in raport cu linia. (Asta e o chestie specifica mai degraba cailor ferate englezesti decat bavareze, dar hai sa zicem ca ocazional s-ar putea intampla asa ceva si in Bavaria).
Ca varianta, poti face drumul un pic mai in spate in asa fel incat sa "prinda" podul si dealul cu tunel aproape la nivel, iar accesul auto la gara sa fie realizat printr-o bretea ce coboara din drum spre spatele garii. Sau bineinteles mai exista si varianta de a utiliza o gara pe doua nivele cu acces din spate de la nivelul superior, insa asta nu este in nici un caz specifica Bavariei asa ca ar trebui folosita doar ca ultima resursa.
In dreapta si in stanga cladirii principale a garii exista doua magazii, cu observatia ca magazia din dreapta e accesibila din linia 1 deci atunci cand se descarca materiale acolo trenurile de lung parcurs trebuie sa astepte sa li se dea intrarea, ori sa te gandesti la o varianta in care ar putea fi "deviate" pe linia 2.
Cea din stanga dioramei are insa o linie proprie de serviciu si ar fi pentru materiale vrac, iar in stanga ei, zona aceea galbena ar fi tarcul pentru animale.
Aranjamentul acesta cu linie moarta care se "opreste" in cladirea principala a garii e comun in Bavaria, este folosit in mod absolut identic si la gara "mea" Stein!
Mai am inca doua observatii: la modul cum am gandit volumetria terenului, cu zona inaltata spre spate de fapt partea aceea chiar daca ramane perfect accesibila de deasupra ramane "in umbra", invizibila pentru observatorul care priveste diorama din fata, iar ondularea pe care ai propus-o acolo practic nu-si mai are rostul decat ca sa "chinuie" in mod inutil garnitura ta.
Ar fi util deci ca in locul acelei ondulari sa pui tot un segment drept.
Dar eu acolo as amplasa eventual altceva, si anume ceea ce americanii numesc un "triangle": o legatura de linii legate in triunghi intre trei macaze, iar capatul din mijloc al triunghiului (care vine perpendicular pe cladirea garii) l-as masca in interiorul unei remize de locomotive. Acest "triunghi" ti-ar permite "intoarcerea" locomotivei in cunoscuta manevra automobilistica din trei miscari si ti-ar oferi un plus de flexibilitate in utilizarea dioramei.
In speranta ca nu te vei supara ca ti-am "insangerat" planul dioramei, iti doresc un week-end placut si linistit alaturi de moara de vant!
Spre deosebire de ceilalti prieteni eu n-am sa te laud, ci am sa te critic. Cred ca la dimensiunea asta de placa si folosind PECO Finescale se poate face ceva mai reusit decat un simplu oval!!!
Dupa ce am studiat ce-ai desenat tu acolo mi-au venit niste idei... dedesubt vei vedea schema ta in varianta "masacrata" de mine
Care sunt ideile de baza de la care am pornit:
Intai de toate, am incercat sa obtin un pic mai mult dinamism al compozitiei dioramei asezand liniile intr-un oarecare unghi fata de marginea blatului.
Pot face asta preluand ideea ta cu tunelul care acopera curba din dreapta. Acolo oricum faceai segmentul din fata cu o anume raza minima. Daca tot mergi pe raza respectiva, poti face tot tunelul astfel, ca oricum nu mai conteaza daca garnitura ta face doar un sfert de cerc sau jumatate de cerc cu raza respectiva. In plus, raza aia sunt sigur ca-i mai mare decat R2 Fleischmann!
Apoi, am intors partea de triaj a garii in afara cercului si nu spre inauntru cum faceai tu, astfel incat acum poti sa "invartesti" o garnitura pe linia 1, in timp ce pe liniile urmatoare te vei putea ocupa in liniste de manevre prin gara.
Dupa cum vezi, am mai introdus inca o linie, ceea ce-ti confera un plus de posibilitati de manevra. De asemenea, ai posibilitatea ca daca ulterior doresti asta, sa "cuplezi" modulul realizat cu altele prin inlocuirea capetelor de linie moarta cu legaturi spre alte module.
Am introdus un pod in stanga la inceputul curbei pe post de "scenic break" care impreuna cu vegetatia amplasata de tine acolo vor masca portiunea cea mai nerealista a curbei si va realiza acelasi lucru pe care-l face si tunelul tau din dreapta.
Relieful il vad inaltat fata de nivelul liniei astfel incat drumul figurat in spate sa urce intr-o panta realista atat peste dealul cu tunel din dreapta cat si peste podul din stanga. Relieful va merge aproximativ plat sau chiar va mai urca un pic inspre spate, unde se va termina intr-un zid de sprijin care practic acopera complet vederea garniturii care "face cercul". In partea din fata relieful coboara intr-o panta lina spre gara, oprindu-se la nivelul platformei care e oricum mai inaltata in raport cu linia. (Asta e o chestie specifica mai degraba cailor ferate englezesti decat bavareze, dar hai sa zicem ca ocazional s-ar putea intampla asa ceva si in Bavaria).
Ca varianta, poti face drumul un pic mai in spate in asa fel incat sa "prinda" podul si dealul cu tunel aproape la nivel, iar accesul auto la gara sa fie realizat printr-o bretea ce coboara din drum spre spatele garii. Sau bineinteles mai exista si varianta de a utiliza o gara pe doua nivele cu acces din spate de la nivelul superior, insa asta nu este in nici un caz specifica Bavariei asa ca ar trebui folosita doar ca ultima resursa.
In dreapta si in stanga cladirii principale a garii exista doua magazii, cu observatia ca magazia din dreapta e accesibila din linia 1 deci atunci cand se descarca materiale acolo trenurile de lung parcurs trebuie sa astepte sa li se dea intrarea, ori sa te gandesti la o varianta in care ar putea fi "deviate" pe linia 2.
Cea din stanga dioramei are insa o linie proprie de serviciu si ar fi pentru materiale vrac, iar in stanga ei, zona aceea galbena ar fi tarcul pentru animale.
Aranjamentul acesta cu linie moarta care se "opreste" in cladirea principala a garii e comun in Bavaria, este folosit in mod absolut identic si la gara "mea" Stein!
Mai am inca doua observatii: la modul cum am gandit volumetria terenului, cu zona inaltata spre spate de fapt partea aceea chiar daca ramane perfect accesibila de deasupra ramane "in umbra", invizibila pentru observatorul care priveste diorama din fata, iar ondularea pe care ai propus-o acolo practic nu-si mai are rostul decat ca sa "chinuie" in mod inutil garnitura ta.
Ar fi util deci ca in locul acelei ondulari sa pui tot un segment drept.
Dar eu acolo as amplasa eventual altceva, si anume ceea ce americanii numesc un "triangle": o legatura de linii legate in triunghi intre trei macaze, iar capatul din mijloc al triunghiului (care vine perpendicular pe cladirea garii) l-as masca in interiorul unei remize de locomotive. Acest "triunghi" ti-ar permite "intoarcerea" locomotivei in cunoscuta manevra automobilistica din trei miscari si ti-ar oferi un plus de flexibilitate in utilizarea dioramei.
In speranta ca nu te vei supara ca ti-am "insangerat" planul dioramei, iti doresc un week-end placut si linistit alaturi de moara de vant!