Claudiu,
Nu te lasa inselat de o asemanare aproximativa! Oamenii perioadei sunt ciudat de asemanatori, mai ales daca ii compari in doua poze cu rezolutie slaba!
"Etelka":
B-n2 construita de Krauss/Linz cu numarul de fabricatie 1598/1885 (conform cartii "Buzias, nostalgii feroviare" de Valentin Ivanescu, Ottmar Loefler, Alfred Martini, pagina 26). Te rog sa observi ca nu are dom de aburi, iar cutia de fum este de forma cilindrica in continuarea cazanului, in buna traditie austriaca!
Locomotiva misterioasa, desi are aceeasi formula a osiilor (B-n2) pare mai degraba o constructie Borsig/Berlin, cu o cutie de fum de forma trapezoidala asemanatoare celei de la locomotivele prusace T3, cu dom de aburi si dom de nisip. De asemenea, difera pozitia distributiei: sertar plan la amandoua, insa la locomotiva misterioasa e foarte inclinat, realizand o continuare vizuala a cutiei de fum, la Etelka e orizontal deasupra cilindrului.
In plus, locomotiva misterioasa are si clopot, un element care mai degraba pare sa conduca la presupunerea ca a fost construita pentru a fi utilizata in Germania decat in Romania! Concluzia este ca sunt doar doua locomotive asemanatoare!