Ieri am avut ocazia să fac o călătorie până la Turnu Roşu, jud. SB.
îmi cer scuze pentru calitatea fotografiilor, dar nu am avut la îndemână decât iPhone-ul. Avantajul, totuşi este localizarea automata GPS.
Surpriză mare pentru mine, când trecând podul peste Olt spre turnu Roşu am văzut o clădire a gării mare şi frumoasă (de departe).
Am aflat că semnalul de intrare dinspre Sibiu aparţinea regionalei Craiova până nu demult, iar de anul trecut din toamna aparţine regionalei Timişoara,
iar până la el se întinde regionala Cluj (sursa - impegatul gării)
Am descoperit că seamănă (clădirea) foarte bine cu cea din Sibiu, ceea ce m-a dus la concluzia că este vorba de acelaşi proiect/proiectant.
Ce m-a frapat pe mine a fost faptul că gara între semnale este foarte mare, întinsă. Clădirea gării ar face cinste cu siguranţă unei gări ale unui oraş mare. Pe urmă aceasta gară are toate anexele necesare: magazie de mărfuri, depou, placă turnantă (se văd urmele, şi cu ajutorul lui gogule pământ descoperiţi mai multe), clădirea de locuinţe pentru personal, remiză de vagoane, urme ale coloanelor de apă, pe scurt o gară cu toate acareturile.
Localitatea în mod normal nu avea nevoie de aşa o gara, ci de o simplă clădire de haltă.
Dar mergând în timp, gara Turnul Roşu, la începutul secolului trecut şi până în `44 a fost gară de frontieră între Imperiu şi România. Aceasta explica mărimea ei şi existenţa clădirilor anexe.
Astăzi, în clădirea gării în corpul central se află arhiva gării Turnu Roşu (conform unui afiş lipit pe un ochi de geam)
Pe partea dinspre sat în două corpuri se locuieşte (cam 10% din toată clădirea), iar în restul începe să cadă tavanul.
Ce am remarcat interesant la magazia de mărfuri, este modul de îmbinare a grinzilor şi a cornilor din acoperiş, cu cuie de lemn. Au fost meşteri pricepuţi cei care au construit magazia. O construcţie solidă care a rezistat pană acum când ĂĹĄIGANII au descoperit o sursă gratis de lemne de foc
Zona, la poalele Făgăraşilor este superbă. Lângă gară se află un fost castel, actualmente casă de copii.
Impegatul mi-a spus că până acum 2-3 ani veneau grupuri de turişti din afara ţării, făceau tabără la castel de 2-3 săptămâni şi de acolo drumeţii în Făgăraş.
O viziune, pe care din păcate nu cred că o vom găsi la CFR ar fi transformarea clădirii gării într-un hotel (la câte trenuri mai trec pe acolo nu e vorba prea mult de deranj) care să fie o bază serioasă de pornire prin munţi.
Altfel în 10-15 ani va fi o ruină, ca multe alte gări.
Tot de la impegat am aflat că săptămâna aceasta este înhisă circulaţia la Lotrişor din cauza unui podeţ intrat în reparaţii, şi prin V. Oltului se circula doar cu transbordare). Râdea când mi-a povestit asta, aluzie la podul de la Cârţişoara care a fost închis aproape 2 ani.
Avem multe zone frumoase, dar din pacate cap nu avem...
Acum las pozele să vorbească...
Localizarea fotografiilor:
Clădirea gării
Bornă kilometrică
Sala de aşteptare şi casa de bilete
Copertina de pe peron
Magazia şi detalii de construcţie
Clădiri anexe
http://s288.photobucket.com/albums/ll192/eporteka/Turnu%20Rosu/?action=view¤t=IMG_0053.mp4
http://s288.photobucket.com/albums/ll192/eporteka/Turnu%20Rosu/?action=view¤t=IMG_0051.mp4
http://s288.photobucket.com/albums/ll192/eporteka/Turnu%20Rosu/?action=view¤t=IMG_0050.mp4
(am pus link la filmuleţ deoarece lumina nu mai permitea fotografie)
Vederi din faţa gării, dinspre sat
Aştept completări şi corecturi.
E.
îmi cer scuze pentru calitatea fotografiilor, dar nu am avut la îndemână decât iPhone-ul. Avantajul, totuşi este localizarea automata GPS.
Surpriză mare pentru mine, când trecând podul peste Olt spre turnu Roşu am văzut o clădire a gării mare şi frumoasă (de departe).
Am aflat că semnalul de intrare dinspre Sibiu aparţinea regionalei Craiova până nu demult, iar de anul trecut din toamna aparţine regionalei Timişoara,
iar până la el se întinde regionala Cluj (sursa - impegatul gării)
Am descoperit că seamănă (clădirea) foarte bine cu cea din Sibiu, ceea ce m-a dus la concluzia că este vorba de acelaşi proiect/proiectant.
Ce m-a frapat pe mine a fost faptul că gara între semnale este foarte mare, întinsă. Clădirea gării ar face cinste cu siguranţă unei gări ale unui oraş mare. Pe urmă aceasta gară are toate anexele necesare: magazie de mărfuri, depou, placă turnantă (se văd urmele, şi cu ajutorul lui gogule pământ descoperiţi mai multe), clădirea de locuinţe pentru personal, remiză de vagoane, urme ale coloanelor de apă, pe scurt o gară cu toate acareturile.
Localitatea în mod normal nu avea nevoie de aşa o gara, ci de o simplă clădire de haltă.
Dar mergând în timp, gara Turnul Roşu, la începutul secolului trecut şi până în `44 a fost gară de frontieră între Imperiu şi România. Aceasta explica mărimea ei şi existenţa clădirilor anexe.
Astăzi, în clădirea gării în corpul central se află arhiva gării Turnu Roşu (conform unui afiş lipit pe un ochi de geam)
Pe partea dinspre sat în două corpuri se locuieşte (cam 10% din toată clădirea), iar în restul începe să cadă tavanul.
Ce am remarcat interesant la magazia de mărfuri, este modul de îmbinare a grinzilor şi a cornilor din acoperiş, cu cuie de lemn. Au fost meşteri pricepuţi cei care au construit magazia. O construcţie solidă care a rezistat pană acum când ĂĹĄIGANII au descoperit o sursă gratis de lemne de foc
Zona, la poalele Făgăraşilor este superbă. Lângă gară se află un fost castel, actualmente casă de copii.
Impegatul mi-a spus că până acum 2-3 ani veneau grupuri de turişti din afara ţării, făceau tabără la castel de 2-3 săptămâni şi de acolo drumeţii în Făgăraş.
O viziune, pe care din păcate nu cred că o vom găsi la CFR ar fi transformarea clădirii gării într-un hotel (la câte trenuri mai trec pe acolo nu e vorba prea mult de deranj) care să fie o bază serioasă de pornire prin munţi.
Altfel în 10-15 ani va fi o ruină, ca multe alte gări.
Tot de la impegat am aflat că săptămâna aceasta este înhisă circulaţia la Lotrişor din cauza unui podeţ intrat în reparaţii, şi prin V. Oltului se circula doar cu transbordare). Râdea când mi-a povestit asta, aluzie la podul de la Cârţişoara care a fost închis aproape 2 ani.
Avem multe zone frumoase, dar din pacate cap nu avem...
Acum las pozele să vorbească...
Localizarea fotografiilor:
Clădirea gării
Bornă kilometrică
Sala de aşteptare şi casa de bilete
Copertina de pe peron
Magazia şi detalii de construcţie
Clădiri anexe
http://s288.photobucket.com/albums/ll192/eporteka/Turnu%20Rosu/?action=view¤t=IMG_0053.mp4
http://s288.photobucket.com/albums/ll192/eporteka/Turnu%20Rosu/?action=view¤t=IMG_0051.mp4
http://s288.photobucket.com/albums/ll192/eporteka/Turnu%20Rosu/?action=view¤t=IMG_0050.mp4
(am pus link la filmuleţ deoarece lumina nu mai permitea fotografie)
Vederi din faţa gării, dinspre sat
Aştept completări şi corecturi.
E.