Noutati de la targ - Nßrnberg 2011

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salutare,
In primul rind, multumiri corespondentilor de pe front!
Dane, ai facut o treaba grozava, macar am aflat si noi ceva, in special cei care au dat avans pentru EA, ca sa stie la ce sa se astepte.
Sincer, asa cum mai spuneam, speranta moare ultima dar moare si ea pina la urma si imi pare rau ca se intimpla asa.
Cu DA -ul nu-i simplu- piata in general a avut o experienta traumatizanta cu acest model si e greu sa il iei de la zero.
In opinia mea, Softronic e un proiect perdant, nu cred ca ar fi amatori, mai degraba GM-ul.
Iar LDH -ul banuiesc ca e deja in proiect pd undeva.Un proiect cistigator 100% .
Asteptam cu interes informatii si de la ceilalti corespondenti.
Nu exagerati cu berile!:)
Sandy
 
uite ca mi-a mai venit o idee ... nu stiu de ce nu se face EA-001
ar fi de clasa 40, deci automat matrita exista, probabil mici modificari la ea pentru a reflecta cat mai corect modelul la 1:1
si hai sa fim seriosi, sa ai modelul primei locomotive de acest fel e ceva (cum zic americanii 'first ever'); inseamna istorie, inseamna multe
ca observatie, uite ca delfinul e facut dupa prima locomotiva facuta in schema respectiva de culori, si nu prea imi place de nicio culoare (adica daca as fi avut de ales intre o schema de delfin 'normal' si cea de prima locomotiva delfin, alegerea ar fi fost clara); dar pana la urma nu poti sa compari prima locomotiva vopsita nu stiu cum cu prima locomotiva de un anumit tip; e diferenta de la cer la pamant
apropos, de curiozitate, in afara de marlboro/coca-cola, clasic (cu muuuuuuuuuultele variante) si delfin, ce scheme de culoare mai stiti voi pe la cefere (calatori momentan, ca la marfa am mai vazut vreo 2-3 scheme) ?
 
daca ar putea sa scoata matrite de DA si GM folosind aceleasi resurse, cred ca am avea sanse mari sa le vedem pe amandoua; vorba aia, sa nu munceasca 2 firme pe matrite diferite, mai refolosesc tot ce se poate (daca se poate) si se mai reduc costurile
sincer daca ar fi cineva sa poata avea curajul sa scoata un nou DA, cred ca doar cei de la AF ar putea juca cartea corecta; au in spate o mare incredere data niste modele de calitate si o colaborare foarte buna cu universul modelistic din romania
deci cu ei ar trebui vorbit si pistonat daca vrem ceva peste un an :p
 
Cei de la NMJ nu au ingropat proiectul, doar l-au inghetat.

Ei sunt constienti ca pentru a putea concura cu AF este necesar sa vina cu un produs mai BUN sau mai IEFTIN, altfel nu vor avea succes.

Problema lor este ca s-au bazat pe un singur distribuitor care s-a dovedit a fi neserios. Am aflat ca nu a fost anul trecut la targ desi au fixat o intalnire, iar si acum sperau ca singurul lor partener din Romania va binevoi sa vina si sa si plateasca ceva restante :|

Asa ca vor avea destul timp de gandit ce sa faca cu acest proiect, cert este ca deocamdata nu se va materializa nimic, ramane mult de vazut si care va fi evolutia pietei. Am ramas ca vom mai discuta si anul viitor pe acest subiect :D
 
lasati mosu ca vine pastele
strangeti bani la ciorap si bucurativa de ce apare acuma
nu incercati sa intelegeti producatorii astia de trenulete ca nu aveti cum
in luna urmatoare teoretic vor ajunge pe piata doua vagoane ce deja le avem cu totii echivalentul celuia Heris de dormit si etajatele piko

Visati la LDH , dar nu vedeti ca nu face nimeni un ava cl I un y clasa I
poate chiar un etajat cl a -I a.

:p Nimeni nu a trecut la stanul PIKO??
ce se aude cu etajatele alea ..apar :!: :?: :idea:
 
Ma bag si io:

Anul trecut nici nu mi-am pus problema sa merg la Nürnberg; anul asta am fost la un pas sa o fac. Sper ca macar la anu' sa o fac.

Referitor la modelele CFR, eu personal ma c_ pe mine de fericire ori de cate ori apare un model CFR, indiferent daca este corect sau nu. Din pacate nu imi permit sa cumpar tot ce apare, din motive evidente. Asa cum spuneau modelisti mai avansati si mai umblati ca mine, cei de "dincolo" isi cumpara modelele fara a carcoti atat de mult ca noi.

Asta nu inseamna ca trebuie sa fim opaci la eventualele nereguli referitoare la corectitudine sau rulaj, etc.

Parerea mea este ca uneori uitam sa ne bucuram de hobbyul nostru comun, trenuletele electrice. Este un hobby, o placere. Personal ma joc destul de des si cu trenulete aflate in colectie de multi ani, care nu se compara cu cele noi nici ca detalii, nici ca rulaj, nici ca corectitudine. Insa iese o joaca pe cinste.

Imi aduc aminte, in anul 1984, cand am primit cadou o garnitura de Y-uri BTTB, eram in transa. Si ce daca tampoanele se miscau odata cu boghiurile, ce daca scarile erau pe boghiu. Erau superbe! Si sunt si acum.

Sa nu uitam ca acum cativa ani nu se producea nimic CFR. Acum avem 2 locomotive, una dintre ele cu diferite inmatriculari si scheme de vopsire, o gramada de vagoane de calatori si chiar vagoane de marfa (ce-i drept, cu tot cu cel de la AF, 3 modele).

Din punctul meu de vedere este grozav. La mai multe.

Inchei aici, rugandu-i pe cei de la Nurnberg sa puna muuuulte poze.
 
taci ca iese ava clasa I, dar varianta albastra, nu varianta rosie completare la ceva deja existent (oricum aici baietii de la trains-addicted din ce-am vazut au facut treaba super buna)
etajat cls I sunt mai rare (de fapt parca sunt acele 36-16, cu clasa 1 si a doua); mai curand o garnitura te care sa cuprinda clasa I, ca macar o cumperi la pachet
iar cu etajatele piko, sper sa nu fie inca o odisee neplacuta; cunoscand persoanele implicate nu ar fi cazul, dar puii mei, macar sa mai auzim si noi niste chestii concrete, ca parca se lucreaza pe sub mana nu altceva
si pistonati si voi pe la AF, poate se apuca si ei de facut un DA (sau chiar mai multe :D), ca vine 2012 si nu mai apucam ceva locomotie diesel de calitate :p
 
Incep cu fotografii de la standul A.C.M.E.
Vagoanele o sa fie disponibile in set de 3, unul de clasa 1, si 2 de clasa 2.
Cele de clasa 2 o sa fie diferite prin serie si culoarea geamului de la WC.
Detalii :
scaunele o sa aiba culori exact ca in realitate
in interiorul vagonului o sa existe pereti de plexic exact ca in realitate
in locul destinat bagajelor mai voluminoase o sa existe acel suport argintiu
in WC avem chiuveta si toaleta
tampoanele o sa fie functionale
boghiuri schimbate (mai detaliate )
lamele colectoare de curent
osii schimbate
Precizez ca dungile si detaliile de pe vagoanele AVA 200 salon prezentate in vitrina nu sunt produsul final, sunt vagoane demo de aceea in poze o sa observati dungi tremurate, imbinari imperfecte etc. Produsul final o sa aiba calitatea si finisajele deja recunoscute pentru acest producator.










Pentru Italia vagoanele Arenaways:



Urmeaza sa va prezint si celelalte standuri
 
Bogdan, io nu le am cu cefereu', dar te rog sa ne spui prin scris ceva cuvinte despre, ca tare imi plac (cele din primele poze). Si nu ne tine mult, ca avem treburi, in timp ce altii se plimba prin Nurnberg :p
 
Super poze, multumim pentru ele. Oricum stiam cu totii ca sunt doar un prototip si ca modelul va fi imbunatatit pana atunci. Oricum promite foarte mult si eu unul de abia astept sa-l am in colectie (am pus-o, am inceput inca de la inceputul anului cu material rulant romanesc si se pare ca anul asta se va lasa cu batalii grele pentru buzunarul meu si nu numai).
O singura intrebare, ca daca tu ai vazut modelul pe viu poate ai vazut mai bine decat in poze. Ziceam ca ma deranjeaza ceva la culorile modelului, si m-am prins ce: in pozele cu modelul gri-ul ala e destul de gri. Punct. In pozele din pliant, gri-ul ala parca e un albastrui-bleu ceva la scara 1:1, si cel putin asta e impresia pe care o aveam eu si de la vagoanele pe care le-am vazut la cfr. E doar o iluzie optica la 1:1, o fi lumina de vina (sau setarile aparatelor foto), sau pur si simplu culorile de pe model nu sunt chiar ca in realitate ?
 
Culorile materialului rulant si a dioramelor fotografiate ce urmeaza sa le postez difera fata de nuantele modelelor deoarece tot targul se desfasoara in interior , lumina naturala slaba. Exponatele sunt in vitrine de sticla si iluminate de neoane, spoturi ,reflectoare . Mai adaug si multimea care se inghesuie pe langa tine, deci este dificil cu trepied si ap foto sa mai faci si pozele super ok.
Modelele expuse la standul A.C.M.E sunt vopsite exact dupa RAL model real.

Maine revin cu poze si comentarii cand ajung in tara noastra draga :(
 
Bine, oricum perfect nu va fi niciodata, pentru ca intr-un fel se reflecta de pe vopsea aplicata pe metal, in altfel de pe plastic. Plus ca vopselele nu sunt la fel, si lista poate continua la infinit. Totusi era o diferenta de tenta destul de mare, de aia eram un pic ingrijorat, dar daca zici ca on site se vede cum trebuie, atunci m-am linistit.
Mersi de precizari si poze si va asteptam cu drag in tara. Drum bun si zbor placut, sau ce o fi. Poate la anu ajung si eu la expozitie, desi tare mi-e ca daca ajung acolo nu mai plec inapoi :D.
 
Salutare,
Problema cu vopsitul este un " never-ending story".
Nici daca e dupa RAL nu e bine, caci in realitate fiecare vagon are alta nuanta, unele sint mai batute de soare, altele nu.
Acuma, sigur ca vopseaua sta altfel pe plastic decit pe metal, dar intre timp s-au inventat lacurile semimate , mate si de care or mai fi.
Si, admitind ca ar fi de metal, nu e exact acelasi metal ca originalul,vopseaua n-are structura moleculara la scara si in plus, temperatura unui vagon macheta la noi acasa nu e aceeasi ca a originalului.
Si chiar de ar fi toate astea, ar fi prea scump si nu l-ar cumpara nimeni:)
Asteptam cu interes alte poze de la expo si cu alti producatori,cred ca baietii au facut o gramada.
Asa cum spuneau si colegii, ar fi interesant de stiut ce e nou la Piko, Roco sau chiar Tilling:)
Uite, Obiwan racneste ca vrea sa afle ce e nou la Micrometakit iar Doru nu poate dormi de grja lui Fulgurex.
Pe bune citeva poze cu cfr-ul de la Crottendorf se pot posta?
Spor,
S
 
Buna baieti,

Hai sa nu mai batem campii cu vopsirea vagoanelor.

In lumea modelisnului exista doua "familii": producatorii care folosesc aceleasi nuante de culoare ca si producatorii / reparatorii de material rulant (dupa sistemele RAL Classic, RAL Design, Pantone, NCS, NCS Extended, etc.) si cei care folosesc nuante mai deschise (in general cu zece pana la cincisprezece procente) considerand ca perceptia vizuala a nuantei reale pe un model la scara e alta ca in realitate.

AF face parte din prima categorie, modelele de AVA200 salon vor fi vopsite respectand nuantele RAL ale Astra Vagoane Calatori, in speta RAL5003 (s), RAL 7031 (s), etc... Cei care asteapta un AVA200 salon clasa I rosu risca sa astepte mult, pentru ca nu exista in realitate.

Intrucat cutiile AVA200 salon sunt in mare parte identice, in decursul timpului AF va putea realiza multe variante: A10/A10mee 10-70.0/10-90.0 vopsirea albastra "veche", 10-70.1/90.1 "noi", idem 22-76/86, idem 84-76, 89-87, 10-91, apoi 21-77/87 si de ce nu candva WRmee 84-90 si WLAB(mee) 70-91.

Pentru inceput vom avea un set de trei vagoane in schema noua (Express), un 10-70.1 si doua 21-76 diferite, va urma un 21-76 singur, apoi un B6 89-87, apoi un10-91.

Vor mai urna candva si AVA200 cu compartimente rosii, inca nu s-au epuizat toate variantele posibile ;)

LDH-ul e un vis frumos care se va putea si el realiza in timp; totul depinde de evolutia pietei.

V-as ruga insa, dat fiind ca informatia privind vopsirea corecta dupa prototip la AF a fost data de mai multe ori aici pe forum sa evitati pe viitor discutiile sterile pe acest subiect. Perceptia fiecaruia este pur subiectiva atata timp cat modelul respecta locomotiva sau vagonul real, chiar daca o alta culoare "pare mai tipica sau da mai bine" (vezi prima EA produsa in schema clasica, "Delfinul", etc.)
In caz contrar, administratia forumului isi rezerva dreptul de a indeparta mesajele menite a creea o polemica futila si inutila fara preaviz ;)

Mai multe detalii dupa ce "eroii" de la targ se intorc (fiecare in tara lui) ;)