Noutati 2021

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.479
1.560
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Tractiunea pe banda de cauciuc revine...stiau astia de la IUPS9 Mai Lugoj ceva prin anii 80...

Nu are de unde sa revina pentru ca nici nu a disparut vreodata.

Multe modele scumpe din alama din Orient au tractiunea pe curele de cauciuc, de zeci de ani incoace. Si Mag. Klein a renuntat candva la tractiunea pe roti dintate la seria 156 ÖBB a lui in favoarea uneia prin inele de cauciuc si de atunci locomotiva a devenit una din cele mai silentioase si puternice din categoria ei pe piata (a nu se confunda cu jucaria de la Kleinbahn).

Insa una e o curea dintata de cauciuc (ca la modelele Ajin si co. de care vorbeam) sau un inel gros de cauciuc care costa bani multi ca la Klein Modellbahn acum 15 ani si alta un inel de guma ca la Lugos... :)
 
  • Like
Reacții: gamitzu

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.222
205
galati
LOCATION
galati
Aia de la Lugoj au facut ce au putut in contextul rosu de la vremea aia. Locomotiva din postare e buna pt mici mici cand nu isi permite omul sa il vada cum da de pamant un model care costa jumatate din venitul lui pe o luna. Am avut setul de Lugoj, cel cu vagoane de calatori. Locomotiva era un gunoi, a zburat repede, dupa ce am bricolat o electrica din tabla, cu tractiune integrala, facuta cu angrenajele metalice din tabla recuperate din jucariile chinezesti. Neavand optiuni decente, a iesit o locomotiva decenta pt varsta mea, cu o viteza de TGV la scara ei. Pinioanele culese si imperecheate din cutia cu maimute nu mi-au permis un raport de transmisie decent. Singurul control fiind din variatia curentului de alimentare. Sant sigur ca la Lugoj ar fi facut ceva mai decent, oameni destoinici nu lipseau, dar marele partid era ocupat cu osanalele mai mult decat grija pt copii. Trebuiau doar sa cante patriotic de la varsta cat mai mica. Eram curios daca scria pe cutie varsta careia se adreseaza modelul respectiv.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu

nae44

Member
Trenulist
2 Ianuarie 2008
300
757
Si Roco a folosit curele de cauciuc la unele dintre modelele sale mai vechi. Eu am un crocodil OBB din seria 1189, din vremea Roco International, care are transmisia cu doua curele mici de cauciuc, ca un fel de garnituri rotunde in sectiune. Motorul este in sala masinilor si transmiterea ,,in unghi" la curbe catre cele doua capote motoare cu biele se face prin cate o curea de cauciuc pentru fiecare capota. Asa cum am mai spus si cu alte ocazii, aceste locomotive sunt foarte bine facute. Acum, daca o pun pe linie, ea functioneaza perfect desi are peste 20 de ani. Este din epoca cu bandajele nichelate (cromate). Cauciucul, daca e facut cum trebuie, rezista foarte bine. Nu vreau sa ma gandesc la o locomotiva cumparata azi, dupa cat timp ii crapa rotile dintate de plastic si dupa cate ..ore" ii zboara cauciucurile de aderenta de pe rotile care au asa ceva. Cauciucurile de aderenta de pe locomotivele Roco din vremea aceea sunt si azi in acelasi loc si fuctioneaza foarte bine. Nu au zburat nicaieri. Dar, este adevarat, o locomotiva din acea vreme era mult mai ieftina ca una din zilele noastre. Acolo cred ca este problema ... ;):D
 

AlexDB

Active Member
21 Februarie 2019
78
31
38
BR023 ROCO-70250 - precomanda pe cobi.ro.
Am gasit intamplator acest magazin, se pare ca e dealer ROCO.
 

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
416
179
40
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Da, am vazut prezentarea modelelor, dar era normal sa fie asa.
Piko cu varianta de hobby, Marklin cu varianta mai detaliata, asa si-au impartit piata sa evite concurenta, asta cred ca a fost si scopul intelegerii.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.219
1.438
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Din cate am citit ,nemtii sunt cam suparati pe cei de la Piko cu varianta asta Hobby care nu are nici o treaba cu locomotiva reala.
Imi place modelul de la Marklin si cred ca ar merge o conversie din AC in DC fara probleme ,plus ca si decodorul cu sunet este compatibil DCC.
 

amiel

Active Member
Trenulist
24 Decembrie 2016
142
83
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Cred ca merita o privire si BR 216 in varianta Piko Expert. In opinia mea nu e "rea" deloc.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.479
1.560
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Stiind ca 216 de la Piko este o locomotiva unicat, 216 010, o "struto-camila" intre preserie si serie care se poate folosi doar in mod limitat daca respectam realitatea.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.724
1.438
Iași
LOCATION
Iași
Tillig H0.
Tillig 70051. Set 3 vagoane, Localbahn Debrecen, PKP si un vagon CFR, descoperit tip Ks ep 2. Noutate 2021 trimestrul 3.

Tillig 74954. Vagon pasageri, Bautzen, ep. 5.

Tillig TT.
16256. Ava 200 rosu fara dunga alba.
 

Atașamente

  • Screenshot_20210827_094945_com.google.android.apps.docs.jpg
    Screenshot_20210827_094945_com.google.android.apps.docs.jpg
    123 KB · Vizualizări: 19
  • Screenshot_20210827_094932_com.google.android.apps.docs.jpg
    Screenshot_20210827_094932_com.google.android.apps.docs.jpg
    105,3 KB · Vizualizări: 18
  • Screenshot_20210827_094003_com.google.android.apps.docs.jpg
    Screenshot_20210827_094003_com.google.android.apps.docs.jpg
    110,6 KB · Vizualizări: 16

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.479
1.560
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Nu-mi dau prea bine seama de datele de revizie din pozele de pe site-ul HGD insa daca aceasta e intr-adevar 1953 asa cum banuiesc atunci sunt cateva discordante evidente intre inscriptii - unele sunt prea "tarzii" iar altele nu se mai foloseau in forma aceasta in anul respectiv. Vagonul pentru oratanii pare mai corect.

Insa inainte sa ma pronunt as dori sa vad niste fotografii concludente aici pe forum din partea celor care au setul acasa. :)
 

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
416
179
40
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
A aparut setul CFR cu vagoane tip YA/B70 epoca IV, produs de Tillig pentru AF, se gaseste la Trainshop si la TA, banuiesc ca in curand si la alti distribuitori.