Acum 25 de ani, ma duceam la un domn, Cominovici, unde ma delectam cu trenuletele lui. De la acest om am prins drag de machete, mai ales de vapoare, insa si modelismul feroviar s-a "prins" atunci de mine...
Omul asta increzator, imi imprumuta locomotivele ca sa ma laud cu ele prin liceu, mai ales ca am absolvit Liceul de Cai Ferate Palas din Constanta. De fiecare data insa, eu aduceam locomotivele inapoi deteriorate. In general le faceam sa mearge cu o baterie de 4,5 volti ale carei lamele le puneam direct pe sine, iar locomotova inevitabil, trebuia sa cada de pe catedra, unde faceam eu demonstratiile de virtuozitate CeFeR-istica.
Soarta mi-a jucat un mare renghi!
Omul acela bun, a murit acum cativa ani, asa cum mor toti oamenii buni, tineri si bolnavi!
Trecand la HO, mi-am amintit subit de initiatorul meu, si l-am cautat! Murise saracul de vreo 17 ani fara ca eu sa stiu. Fiul lui insa, s-a oferit sa-mi dea gratuit, intreaga avutie feroviara ramasa uitata prin casa de la defunctul sau tata numai cu conditia sa am grija de ele in numele tatalui sau plecat dintre noi.
Am primit in sfarsit coletul cu acele minunate amintiri din adolescenta. 5 locomotive, un automotor, 4 vagoane de calatori si vreo 7-8 vagoane de marfa, toate vechi de peste 25 de ani. De circa 20 de ani, aceste minunatii nu au mai fost scoase din cutiile lor.
Spuneam ca soarta mi-a jucat un renghi! Toate locomotivele distruse de mine, sunt acum in casa mea, iar eu, distrugatorul, muncesc acum la repararea si reconditionarea lor.
Blestemul s-a implinit!
Ce am distrus, acum repar! Doamne ce soarta au avut jucariile acestea!
Dupa aproape 16 ore de munca in continuu, aburoasa (BR 95), un model asa cum nu se mai fabrica de mult, e iarasi on-line!
Am reparat-o, am inlocuit bieletele lipsa, am schimbat motorul ars si am lipit pistoanele distruse! Nu se vede nimic si functineaza ireprosabil. Mi-a fost super greu sa gasesc pozitia corecta pentru fiecare dinte la pinioane, mai ales ca toate cele 5 osii de tractiune, trag, iar masina "se rupe" la mijloc in dreptul unui pinion semisferic.
Iata minunatia! Are lumini alb-alb si trage ca o nebuna!
Celelalte locomotive:
Electrica am reusit sa o repar azi (motoarele),
dar nu mai are sistemul de iluminat, pe care o sa-l fac pe leduri, lipsesc tampoanele pe un sens, si mai am izolatori de lipit.
Dieselul asta V200
are un singur motor cu dublu cardan, dar merge incet, face un zgomot infernal si... nu prea imi place dar o voi reconditiona si pe ea...
Iata si o electrica de manevra E69, care merge super, pacat ca nu are loc unde sa-i pui lumini...
Automotorul, din pacate nu mai are grupul mecanic si nici elecromotorul, dar...
mai are prismele de lumini si cred ca-l voi transforma intr-un vagon de sters sina intrucat are garda jos si spatiu suficient sub el!
Trei vagoane clasice, doua restaurant si unul cls. aII-a, au sistem de iluminare din fabrica, dar deteriorat, au ferestrele din sticla si sunt subiectul urmatorului proiect de restaurare, caci mai lipsesc tampoane, una alta... dar se repara!
Alte vagoane la fel de antice...adica produse acum 25-26 de ani:
Vagonul de dormit are iluminare, l-am reparat si am schimbat cuplele care erau distruse ( de fapt am confectionat altele din cuple cu gaura)
Pentru cei interesati, anunt pe aceasta cale, ca am o gramada neinventariata de sine profil U din acelea vechi, multe macaze electrice, tot model produs acum 25 de ani si un semafor electric functional cu linie de comanda sub el, toate acestea, bieninteles ca le voi da celui ce ofera la schimb materiale similare. Banuiesc ca sunt interesati numai amatorii de antichitati si cei ce fac planse din epoca interbelica, caci asa par sinele si traversele, (dupa parerea mea)
Mai am un diesel MAV, la care e mai mult de munca....
dar, imi face placere sa le repar si nu ma las pana nu le vad pe linie full function!.
Ok!
Ajunge pt. azi! Ma duc sa mai lucrez putin la noile mele jucarii vechi si sa repar astfel, ceea ce am stricat acum 20 de ani!
Cu stima!
Omul asta increzator, imi imprumuta locomotivele ca sa ma laud cu ele prin liceu, mai ales ca am absolvit Liceul de Cai Ferate Palas din Constanta. De fiecare data insa, eu aduceam locomotivele inapoi deteriorate. In general le faceam sa mearge cu o baterie de 4,5 volti ale carei lamele le puneam direct pe sine, iar locomotova inevitabil, trebuia sa cada de pe catedra, unde faceam eu demonstratiile de virtuozitate CeFeR-istica.
Soarta mi-a jucat un mare renghi!
Omul acela bun, a murit acum cativa ani, asa cum mor toti oamenii buni, tineri si bolnavi!
Trecand la HO, mi-am amintit subit de initiatorul meu, si l-am cautat! Murise saracul de vreo 17 ani fara ca eu sa stiu. Fiul lui insa, s-a oferit sa-mi dea gratuit, intreaga avutie feroviara ramasa uitata prin casa de la defunctul sau tata numai cu conditia sa am grija de ele in numele tatalui sau plecat dintre noi.
Am primit in sfarsit coletul cu acele minunate amintiri din adolescenta. 5 locomotive, un automotor, 4 vagoane de calatori si vreo 7-8 vagoane de marfa, toate vechi de peste 25 de ani. De circa 20 de ani, aceste minunatii nu au mai fost scoase din cutiile lor.
Spuneam ca soarta mi-a jucat un renghi! Toate locomotivele distruse de mine, sunt acum in casa mea, iar eu, distrugatorul, muncesc acum la repararea si reconditionarea lor.
Blestemul s-a implinit!
Ce am distrus, acum repar! Doamne ce soarta au avut jucariile acestea!
Dupa aproape 16 ore de munca in continuu, aburoasa (BR 95), un model asa cum nu se mai fabrica de mult, e iarasi on-line!
Am reparat-o, am inlocuit bieletele lipsa, am schimbat motorul ars si am lipit pistoanele distruse! Nu se vede nimic si functineaza ireprosabil. Mi-a fost super greu sa gasesc pozitia corecta pentru fiecare dinte la pinioane, mai ales ca toate cele 5 osii de tractiune, trag, iar masina "se rupe" la mijloc in dreptul unui pinion semisferic.
Iata minunatia! Are lumini alb-alb si trage ca o nebuna!
Celelalte locomotive:
Electrica am reusit sa o repar azi (motoarele),
dar nu mai are sistemul de iluminat, pe care o sa-l fac pe leduri, lipsesc tampoanele pe un sens, si mai am izolatori de lipit.
Dieselul asta V200
are un singur motor cu dublu cardan, dar merge incet, face un zgomot infernal si... nu prea imi place dar o voi reconditiona si pe ea...
Iata si o electrica de manevra E69, care merge super, pacat ca nu are loc unde sa-i pui lumini...
Automotorul, din pacate nu mai are grupul mecanic si nici elecromotorul, dar...
mai are prismele de lumini si cred ca-l voi transforma intr-un vagon de sters sina intrucat are garda jos si spatiu suficient sub el!
Trei vagoane clasice, doua restaurant si unul cls. aII-a, au sistem de iluminare din fabrica, dar deteriorat, au ferestrele din sticla si sunt subiectul urmatorului proiect de restaurare, caci mai lipsesc tampoane, una alta... dar se repara!
Alte vagoane la fel de antice...adica produse acum 25-26 de ani:
Vagonul de dormit are iluminare, l-am reparat si am schimbat cuplele care erau distruse ( de fapt am confectionat altele din cuple cu gaura)
Pentru cei interesati, anunt pe aceasta cale, ca am o gramada neinventariata de sine profil U din acelea vechi, multe macaze electrice, tot model produs acum 25 de ani si un semafor electric functional cu linie de comanda sub el, toate acestea, bieninteles ca le voi da celui ce ofera la schimb materiale similare. Banuiesc ca sunt interesati numai amatorii de antichitati si cei ce fac planse din epoca interbelica, caci asa par sinele si traversele, (dupa parerea mea)
Mai am un diesel MAV, la care e mai mult de munca....
dar, imi face placere sa le repar si nu ma las pana nu le vad pe linie full function!.
Ok!
Ajunge pt. azi! Ma duc sa mai lucrez putin la noile mele jucarii vechi si sa repar astfel, ceea ce am stricat acum 20 de ani!
Cu stima!