Nelson's HMS Victory

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
cosmin78 a spus:
ceva inspirativ

http://forum.modelismo-na.net/viewtopic.php?f=7&t=15883

facand abstractie de limba sau bagati pe gogu la tradus :p


Adica ce sa ne inspiram de aici ??????
Asta e cu totul alta mancare de peste chiar si in ce priveste constructia dimensiunea lucrari modul de abordare asemanare doar prin faptul ca este nava cu panze .
 
mi s-a parut interesant instrumentul pentru facut scarile din franghie.nu trebuie sa fie modele asemanatoare ca sa poti folosi metode comune de lucru.pana la urma,totul se reduce la masurat,taiat,slefuit,lipit si vopsit...valabil pentru modelism si nu numai :|
 
cosmin78 a spus:
pana la urma,totul se reduce la masurat,taiat,slefuit,lipit si vopsit...valabil pentru modelism si nu numai :|

Exact asa am crezut si eu dar nu este chiar asa simplu , este foarte usor cand vezi la alti in poze si filme dar cand pui mana si faci nu mai este la fel de simplu .
Chiar daca cumperi un kit de corabie sau vapor daca este din clasa profesionisti , tot nu este perfect si trebuie sa gasesti solutii care mai de care si mai inovative pentru a corecta .
In cazul in care te apuci de la 0 , adica placajul , lennul , traforajul si ceva planuri atunci sa vezi belea . Fiecare piesa trebuie construita cu rabdare migala si mult timp . De multe ori nu iti iese si o iei de la capat .
 
nu am zis ca este usor,sau ca este foarte "repede".cand construiesti ceva,fie kit fie de la 0,folosesti anumite metode,abordari,insa te poti inspira din cele mai variate surse.stiu foarte bine ce este sa o iei de la capt si tot asa,pana iti iese ce trebuie,iar de multe ori,un sfat,un link,o poza etc. sunt de folos.
 
Salut ,
vorba multa ...saracia omului...... :D
Intre timp am slefuit coastele corabiei ,pentru a avea o suprafatza perfecta .Am inceput sa montez primele scanduri (??) .Primul rand trebuie sa fie perfect ,orice greseala se vede dupa aceea.....cam ca la montatul parchetului ,cand pui primul rand gresit ,se vede la fiecare urmatorul rand ..... :D
 
Super , scandurile sunt dintro singura sipca pe toata lungimea navei sau din doua ?
Eu in chit nu am primit asa de lungi si banuiesc ca sunt din doua bucati inbinate la mijloc dar am vazut ca uni prefera sa le faca din bucati intregi cea ce inseamna ca ar trebui sa aiba cel putin 1 metru .
 
Salut ,
scandurile sunt la o lungime de 30cm....trebuie imbinate cap la cap......dar fiecare rand trebuie inceput pe alta coasta.Oricum dacas se lucreaza cu grija si rabdare rezultatul este OK .La urma se slefuieste tot corpul corabiei....
 
Salut ,
am mai continuat putin cu Victory....merge incet ,dar merge inainte..... :D
Imi cam dau seama acum cata munca ma mai asteapta pana la rezultatul final......
 
Haha, pai, Rudi, te-ai apucat si tu de una dintre cele mai "grele" nave! Mai dificila ar fi fost doar San Felipe, care e singura cu mai multe tunuri decat Victory, si pe urma "Wasa" care, desi mai mica, e mult mai plina de sculpturi.

Sunt putin intrigat ca te-ai apucat sa tai sabordurile inainte sa ai toata nava inchisa in intregime. Asa spune la instructiuni ca trebuie sa faci?

In mod normal, ar trebui sa inchizi mai intai nava, s-o slefuiesti, s-o chituiesti, sa obtii un corp perfect de sus si pana jos, sa pui intariturile de gurna (adica portiunile alea mai iesite din corpul navei) si abia pe urma sa tai sabordurile, fiindca atunci cand pui filele corpului se mai tensioneaza un pic structura si apar eventual deformari.
 
Servus Dorin ,
Sa stii ca pun mult pret pe sfatul tau !!!
dar aici fac pas cu pas ce scrie in instructiunile DeAgostini......
Nu stiu cum va merge mai departe ,dar am incredere in ceea ce spune DeAgostini .Parerea mea este ca daca ma tin de aceste instructiuni ,iasa cam asa cum vor ei..... :D
si eu m-am mirat ca trebuie deja taiate sabordurile (denumirea o stiu doar in germana )dar daca asa vor ei ???
Stiu ca Victory nu este o nava pentru incepatori....foarte interesanta ar fi si concurenta ei de la Trafalgar :Santissima Trinidad.....Aceasta serie a pornit la noi in August 2010 ,iar acum suntem la nr.35 (total 120) .Eu sunt ceva in urma deoarece am mai lucrat ceva la Bounty ,trenulete ,slotcar etc.....dar nu este graba deloc :D in plus mai exista si o viata linga hobby :copii , servici etc.....
 
Si in manualul de la Artesania Latina al kitului complect aceasta este ordinea de lucru chiar daca exista o mica diferanta intre cele doua nave .
Instructiunile de montare din kit sunt mai putin detaliate (adica mai pentru profesionisti) decat dau cei de la DeAgostini in revista pas cu pas piesa cu piesa , din acest motiv nu m-am apucat inca de constructia navei .
E bine de urmarit si constructia de la englezi , sunt mai avansati pe la numarul 58 .
 
Servus Rudi,

Ai dreptate, am scris San Felippe, (avem un prieten Felippe aici!) dar ma gandeam la "Santissima Trinidad" cea mai mare nava a flotei spaniole. Ce sa-i faci, se pare ca ma paste tanti Roza!

In privinta faptului ca nu este pentru incepatori, eu vad ca te descurci foarte bine, adica ai deja formata mana si atentia modelistului, deci nu cred ca e vreo problema.

Daca ei zic asa, inseamna ca or fi incercat si stiu ca functioneaza bine si in felul asta. De fapt, la nici un model nu exista o singura cale de urmat, stii de la kit-urile de plastic ca uneori, daca te gandesti bine, poti sa nu respecti ordinea indicata si sa faci imbunatatiri ale modelului.

Acuma, nu stiu cu precizie cat de bine e facut kit-ul asta, insa vazand cum merge galionul Sfantul Ioan Botezatorul care a inceput sa apara si aici ti-as spune sa fii atent la elemente precum puntea. Aici ei le formeaza din mai multe bucati ca vin in numere diferite si ei spun sa le acoperi cu scanduri pe masura ce vin. Corect ar fi sa le aduni pe toate si sa le plachezi cu scanduri intr-o singura bucata, ca sa nu se vada imbinarile.

Spor la treaba!
 
Servus Victorian ,Mauritius
Kit-ul DeAgostini este de fapt de la Artesania Latina....nu stiu care este diferenta intre acest kit si cel original Artesania Latina....
Bineinteles ca asa un kit nu va fi niciodata perfect.....depinde aici fiecare modelist ce scoate din asa un kit .
Cele mai scumpe (si mai bune kit-uri) sunt actual cele engleze de la CalderCraft ...costa parca peste 1000 euro .....dar :si asa un kit poate fi stricat de catre un modelist mai putin priceput :mrgreen:
Sunt curios cum voi continua cu acest kit,cum va fi cand este gata..... .Vreau sa ma tin pas cu pas de revista ,deoarece aceasta este prima mea corabie in lemn (paralel merge si Bounty ,dar aceasta micutza Bounty este scratch complect ....)
Dar cu puntile este cam simplu :prima punte cel putin este dreapta .....nu ca in realitate .Dar ,adevarat nu se mai vede dupa aceea nimic de la aceasta punte (primul rand de tunuri de jos).Cum au ei de gand cu ultima punte de sus ,mai vedem....Puntile vin in mai multe bucati de placaj 2mm cere trebuie lipite la fatza locului.....la prima punte nu trebuia nimic pavat cu scanduri......eu am lipit totusi ceva scanduri in prtiunea in care se vede....
Acest kit este asa facut ,ca sa poata si un incepator sa-l termine (daca are rabdare si pricepere.....).Am vazut intr-un forum german diferite stadii al acestei corabii :unii fac treaba frumoasa ...altii au probleme .Dar daca te tii corect de instructiunile DeAgo ,atunci trebuie sa reuseasca corabia .....dar nu ne opreste nimeni sa o facem si mai buna :D
 
Rudu ambele kituri ar trebui sa fie practic identice sunt diferente doar in schema de vopsire la prima vedere .
Acuma tu ai versiunea anul 1805 si eu anul 1765 sunt 40 de ani diferata , nu stiu cat de repede avansa tehnologia la acea vreme si ce modificari au putut face dar sincer nu cred ca cei de la Artesania Latina sa fi facut doua kituri diferite .
E foarte bine ca poti lucra corabia pas cu pas dupa instructiuni detaliate eu intentionez la fel sa fac pentruca manualul din kit e pentru avansati .
Este o lucrare deosebita si merita o atentie deosebita am s-o abordez dupa ce am sa capat mai multa experienta si tot cu instructiuni pas cu pas .
Deocamdata lucrez pas cu pas la Bismarck si in curand voi incepe galionul Sf. I. B.
 
Salut ,
cea mai mare diferenta intre aceste doua kituri este in partea din spate ,unde sunt cabinele Amiralului Nelson si al capitanului.....
In 1765 Victory avea in spate doua galerii deschise ,iar in anii 1800-1803 a suferit niste modificari .Galeriile au fost inchise complet (aici se deosebesc aceste doua kituri....eventual si alte detalii .....) .Dar corpul navei bineinteles ca este identic .In plus s-au mai taiat cate un sabord ??? pentru tunuri in fatza pe fiecare parte......iar doua saborduri in spate s-au inchis .
In 1765 partea navei care este in apa ,era vopsita in alb (ceva pentru a proteja impotriva unui vierme .....).In 1780 ,acest strat de vopsea alba( cu ceva plumb...) a fost inlocuit cu placi de cupru....Vor mai fi si alte detalii ......in orice caz trebuie sa se vada clar diferenta intre aceste 2 corabii....chiar daca este aceeasi corabie doar cu o diferenta de 40 de ani intre cele doua versiuni.....
 
Buna dimineata Rudi!

Ai dreptate, cam astea sunt deosebirile importante dintre cele doua variante de "Victory". Partea cu vopseaua este asa: in mod traditional, opera vie a navelor se dadea cu un amestec special alcatuit din var nestins amestecat cu seu de oaie si cu alte ingrediente, fapt care dadea o culoare alb galbui murdar. Vopseaua asta avea trei roluri, odata proteja lemnul impotriva actiunii apei, apoi era o suprafata care sa nu permita usor algelor si animalelor marine sa se fixeze pe corpul navei (in engleza ei ii zic "antifouling") si in al treilea rand, sa descurajeze intrarea unor animale marine precum celebrul vierme teredo navalis, care mananca lemn, deci se aciueaza prin scandurile corabiei si o gaureste pe dinauntru pana o face strecuratoare.

La inceputul secolului al 17-lea au descoperit ca mai eficienta decat amestecul acela este placarea corpului cu placi de cupru, insa asta era enorm de scumpa, asa ca a durat ceva pana cand s-au indurat sa dea banii pentru placarea tuturor navelor importante, de aceea pe "Victory" au placat-o intre 1765 si 1780. Plus ca se considera ca navele nu trebuie placate imediat, trebuie lasat un pic corpul sa "lucreze" in apa, fiindca dupa lansare el se deformeaza cand e pe apa, deci trebuie lasat sa-si faca forma definitiva si abia dupa aceea se placheaza, cand nu mai apar deformari importante.

La "Victory" partea cea mai interesanta este ca nava inca exista, deci o stim foarte bine cum arata. Asta insa e si riscant pentru un modelist, fiindca unele detalii s-au schimbat in timp si trebuie sa stii foarte bine istoria navei ca sa respecti anumite detalii. Dar eu am inteles ca ai cartea din seria "Anatomy of the Ship" despre Victory care iti face disectie la toata nava si cu aceea chiar nu ai probleme! :D

Spor la treaba!
 
Servus Dorin,
Bravo :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze:
Vad ca la corabii de pricepi la fel de bine ca la trenuletze.....eu mai am mult de citit (si de invatat...).Pentru mine este un capitol nou .....
Din pacate (inca) nu am aceasta "AotS" HMS Victory.....doar de la Bounty.Dar nu este exclus sa-mi fac rost si de aceasta carte......sau poate mai bine NU ??? Ca sa nu vad toate greselile din kit ? :D