Nelson's HMS Victory

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
5
Germania
LOCATION
Germania
Salut,
Aici in Germania a pornit o noua serie :HMS Victory ....
https://www.deagostini-bestellungen.de/hmsvictory/index.php
Am aruncat o privire pe primul exemplar (2,99 euro.....urmatoarele 119 brosuri cu piese 6,99 =total cca 800 euro dupa aproape 2,5 ani :roll: ).....si trebuie sa recunosc ca este muuult de lucru(si bani muuulti) pana corabia este gata .Dar rezulatul este spectaculos !!!! La scara 1:84 corabia are o lungime de cca 1,20 m si inaltime de 0,80m .
 
E o nava de exceptie, frumoasa-n draci! ceea ce nu mi-a placut niciodata la o replica statica a faimoasei nave rezida in faptul ca n-are silueta. Multi navalisti prefera fregatele, au ceva aparte.Anii trecuti m-am apucat de Wappen von Hamburg, dar deocamdata coca e la conservare din lipsa de timp.

o poza babord pupa cu replica 1:1 a lui Victory:



http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c4/HMS_Victory-stern_view.JPG
 
Salut ,
Am luat primul exemplar din noua serie HMS Victory si am montat primele piese ...... :grin: am fost prea curios :-D
Sunt taiate din placaj foarte fin cu laserul .....se mai folosesc pe parcurs si alte souiri de lemn ,alama etc .....
si am montat si primul tun
 
Salut ,
Iata asa este stadiul momentan cu nava HMS Victory .In comparatie si cu nava Bounty .
@Obiwan ,si mie imi plac navele de tipul fregata .Mai ales dupa ce m-am uitat de nenumarate ori la filmul "Master and Commander" cu Russell Crowe (pentru mine un actor de exceptie cu Gladiator :aplauze: :aplauze: :aplauze: ).Am in plan in urmatorii muuuulti ani sa-mi fac trei nave de lemn :HMS Bounty ,HMS Victory si HMS Surprise ..... :grin:

 
Bounty in comparatie cu HMS Victory pare aproape o barcuta chiar daca esta la o scara mai mare .
Ma intreb cum ar arata Bounty la scara 1:84 pe langa HMS Victory
Vad ca te-ai apucat de pus scandurile puntii tehnica pe care o folosesti cu fasiile taiate la dimensiune este conform manualului sau asa ai vrut tu ?
 
Salut ,
Bounty este tot la scara 1:84 ..... :grin: .Am facut extra asa sa fie la aceeasi scara ....
HMS Victory o sa mai creasca ,deoarece se mai ataseaza in fatza si spate cate ceva ,iar ceea ce se vede este doar scheletul de baza.....
Diferenta intre Bounty si Victory este cam asa cum ai compara de exemplu aceeasi locomotiva la N si HO : Bounty avea cca 30m lungime iar Victory ceva peste 60m.....dar in totala volumul de 8 ori mai mare .....
In zona respectiva unde am lipit fasiile va fi o intrare pe fiecare parte a corabiei.....si se vede inauntru ,de aceea am vrut ceva scanduri acolo ....in manual trebuia doar desenate :roll: acele scanduri,dar mie nu mi-a placut ideea ,de aceea am luat scanduri reale la cca 1:84.
aici se vede unde se poate intra in corabie....
http://www.supershipsworld.com/HMS%20Victory.jpg
puntea de sus va fi pavata complet cu scanduri miniatura ...
 
Da efectul este super cu scandurile puntii taiate la dimensiuni si nu desenate chiar daca munca este titanica eu zic ca se merita .
O corabie ca aceasta trebuie tratata cu multa rabdare .
Acum trebuie dat un lacacrilic pe baza de apa diluat la maxim ca sa ramana la vedere fibra lemnului , cand se usuca are aspect semimat matasos .
Cum intentionezi sa realizezi prinderea scandurilor ?
In realitate erau prinse cu cuie sau hodsuruburi si mascate cu dibluri de lemn .
Banuiesc ca manualul zice desen si cate doua pe fiecare cap de scandura .
 
Salut ,
Parerea mea :nu este cu mult mai complicat sa lipesti scanduri....dar inca nu stiu cum sa imit cuiele ....cate doua la fiecare cap de scandura.si aici manualul spune desenat....
 
Servus Rudi,

Urmaresc cu mare interes modelele tale si-mi place ce iese. Am totusi cateva nemultumiri legate de navele astea DeAgostini, e valabil mai ales pentru corabia "Sfantul Ioan Botezatorul" care a inceput sa apara in Romania de doua saptamani, insa vad ca e la fel in principiu si la "Victory" al tau: puntile sunt modelate absolut plat, fara nici o curbura. Imi aduce aminte de injuratura aia frantuzeasca haioasa, in care frantuzul spune: "sora-ta aia e asa de plata, ca ar putea fi trimisa pe fax"! :grin:

In realitate puntile au intotdeauna o curbura, pe care neamtul o denumeste balkenbucht, fara de care apa nu s-ar putea scurge firesc spre marginile puntii si apoi afara din nava.

Acuma desigur, la o nava mare precum Victory curbura respectiva nu mai este atat de semnificativa, mai ales la scara 1:84, cata vreme la "Sfantul Ioan Botezatorul" care este la scara 1:50 si din secolul respectiv, niste punti plate si desenate cu creionul, asa cum spun ei, nu sunt o rezolvare prea "cusera" :-D

Ce ti-as sugera este ca inainte sa lipesti scandurile, sa incerci sa vopsesti cu vopsea cantul fasiutei respective de lemn. Puntile corabiilor erau de regula calafatuite, adica intre scanduri se infigea cu o scula speciala o suvita de fire de canepa impletita imbibata in gudron, care pe urma era acoperita cu gudron sau cu smoala topita. Deci intre scanduri ramanea un spatiu de circa 5 mm de culoare maronie sau chiar neagra. Modelistii cu experienta imita acest straif prin diverse mijloace, de exemplu o fasie subtire de hartie neagra din acelea de la filmele foto medicale, o fasie taiata dintr-o banda de caseta sau chiar, cum spuneam mai sus, pur si simplu vopsit cantul la fiecare scandura. Incearca sa folosesti un email gen Model Master sau similar, o vopsea un pic mai groasa care nu se dilueaza cu apa, ca sa nu se imbibe in material ci sa ramana doar la suprafata lui. Iar pentru capetele cuielor, daca ai curaj sa "ataci" un tubusor fin din otel inoxidabil (atentie la prelucrare, pot sa "sara" aschii) se foloseste un ac de siringa taiat drept si cu marginile ascutite pe urma astfel incat sa fie transformat intr-un fel de preducea in miniatura. Cu ajutorul acestui instrument poti pe urma sa apesi cu grija pe capetele scandurilor, lasand o urma circulara care arata exact ca dopul de lemn care acopera cuiele. Scandurile nu se dau in nici un caz cu lac lucios, trebuie sa ramana de culoarea si textura lemnului natural, dar uneori se poate inchide putin culoarea prea deschisa a lemnului imbibandu-l cu ulei de rapita (folosit de artistii plastici) sau poti incerca cu un lac sintetic mat, sa vezi daca-ti place ce culoare iese. Incearca intai pe niste bucatele de lemn de punte si abia dupa ce esti sigur de rezultat poti sa dai si pe model!

De asemenea, mai trebuie sa stii ca la nave mari precum este Victory, puntea este facuta din scanduri ceva mai lungi decat le-ai pus acolo (cam x1.5) si nu este alternata la 2 randuri, ci de regula la 3, adica doar la treia scandura daca mai apare cate o imbinare, si nici imbinarile astea nu sunt facute "matematic" ci doar in functie de cum s-au nimerit scandurile, adica nu este un desen atat de regulat, ci are unele neregularitati. Uite aici:

http://www.stvincent.ac.uk/Heritage/1797/Victory/images/gundeck.jpg
http://www.stvincent.ac.uk/Heritage/1797/Victory/images/gun32.jpg

de pe site-ul http://www.stvincent.ac.uk/Heritage/1797/Victory/guns.html

Spor!
 
SantaFeFan a spus:
Salut ,
Parerea mea :nu este cu mult mai complicat sa lipesti scanduri....dar inca nu stiu cum sa imit cuiele ....cate doua la fiecare cap de scandura.si aici manualul spune desenat....

Salut Rudi,

daca vrei musai sa faci munca de chinez batran si vrei sa prinzi si cu cuie scandurile, cred ca se poate face din acele cu gamalie profesionale folosite la insectar, sunt cele mai subtiri ace, pe care le-am vazut.
Gama de grosimi pleaca de undeva de la cca.0.2mm (+/-), pentru cei mai mici fluturi din lume, cu o avergura a aripilor de cca. 15mm, deci realizezi ce subtire este corpul care trebuie intepat fara a-l deteriora !
Acele sunt de otel brunat si le poti scurta la dimensiunea dorita.

Acum vin si eu cu o rugaminte, am vazut pe DVD-ul celor de la DeAgostini, o scula de implantat cuie in filele de bord cand le prinzi pe coaste, si intrucat nu exista la Hobbyx si Sierra (si nici nu au auzit de asa ceva), da-mi te rog o denumire comerciala a sculei sa o pot cauta pe net.

Multumesc,
Puiu
 
@ Chickengeorge:

Intai de toate, eu nu-ti sugerez sa prinzi scandurile in cuie, chiar daca in realitate in secolul respectiv ele asa erau fixate.

Mai bine lipeste scandurile cu un clei de lemn de buna calitate: aracetul acela gros pentru lipit parchet laminat este numai bun, n-ai nevoie de altceva. Daca vrei sa ramana vizibile capetele cuielor, e mai simplu sa le imiti pe urma facand cate o gaura cu un ac de diametru potrivit, in care infigi o bucatica de sarma de cupru de diametrul care trebuie. Capatul ramas vizibil pe urma se slefuieste la inaltimea care trebuie si nimeni n-o sa stie ca nu e un cui, ci doar o bucata de sarma! E tot o munca de chinez batran, dar cred ca e mai ieftina decat acele alea de insectar, care nu stiu de unde se pot gasi si nici cat de ieftine sunt.

In privinta sculei la care te referi, presupun ca vrei sa spui asa ceva:

http://www.micromark.com/10-Piece-Planking-Clamp-Set,6454.html

Asta, daca vrei sa fii foarte "profesionist" ca mai exista unele mai ieftine, din plastic. Eu unul sa stii ca pana acum m-am descurcat foarte bine cu niste simple ace cu gamalie indoite in forma de agrafa astfel incat sa-mi tina capatul filei lipit pana se prindea aracetul. Dar poti folosi si ace din acelea de infipt (push-pins) infipte printr-o bucata de lemn, plastic sau metal. :)
 
Salut Dorine,

Scula de care pomeneam, arata ca o "surubelnita", cu un canal central perfotat pe lungime, in care culiseaza un "piston". Se introduce cuiul in canal si cu ajutorul pistonului se implanta manual acolo unde doresti.
Este o scula practica, dupa mine, cand folosesti cuie foarte scurte la prinderea primului rand de file de bord (cele de baza), peste care lipesti pe cele definitive.
Nu stiu daca m-am facut inteles !

Multumesc,
Puiu
 
Servus Puiu,

Am inteles acum, cred ca vorbesti despre asa ceva:

bqvy5bxfs4frygcra.jpg


"Nail nailer"

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?I=LXX529&P=8
http://www.hobbylinc.com/htm/lat/lat27023.htm
http://miniatures.about.com/od/toolsforminiatures/gr/amatinailer.htm

Produsa de firme producatoare de kit-uri din lemn italiene precum Amati sau de Artesania Latina, ia cauta cu nenea gogu pe site-urile lor!
 
Salut ,
acea scula se numeste "Nagelsetzer".....
@Dorin ,multumesc mult pentru explicatii .....orice sfat este binevenit ,deoarece la acesz capitol sunt incepator total .....
Dar asa incet am inceput sa invat cate ceva ,deoarece si in revistele DeAgostini scrie mult ,in plus citesc si intr-un forum german ......sunt multe chestii noi ,dar extrem de fascinante !!!!
Acele scanduri o sa se vada doar printr-o "gaura" mica :grin: ,dar sus pe punte unde se vede absolut totul ,trebuie sa fac asa cum ai scris mai sus ,adica sa innegresc dungile scandurilor......
 
Multumesc mult Dorine, asta-i scula ! :grin:
 
Salut ,
In Anglia aceasta corabie a pornit mai devreme ca la noi,iata aici cum merge.....daca-mi reuseste si mie ceva in genul acesta as fi bucuros :grin:
http://forum.model-space.co.uk/default.aspx?g=posts&m=22702post22702
HMS Victory Build Diaries....apoi topicul Gordon`s Build......
 
Dupa cum spuneam in topicul Sf. I. Botezatorul am achizitionat kitul HMS Victory 1765 , ca sa nu mai deschid alt topic si pentru ca informatia sa fie la un loc , pentruca Rudi a ineput deja constructia corabiei am sa postez aici evolutia lucrarilor .
Mai ales ca el are HMS Victory 1805 scara 1:84 , al meu fiind HMS Victory 1765 tot scara 1:84 , este bine cum spunea si el ca o sa avem o comparatie intre aceste corabii .
Am facut la repezeala niste poze cu ce este prin cutie .

 
Salut,
Este chiar interesant sa vedem care este diferenta intre cele doua corabii......in partea din spate (galeria ?) s-au facut cele mai mari modificari ...bineinteles si la armament ,dar si la exterior ( porecla versiunii 1805 este " Biene Maja" ....albina Maja din cauza culorilor in dungi galben si negru.....).Dar sund curios si de diferentele intre cele doua kituri ,modul de constructie .Se pare ca si tunurile sunt altfel....ai putea sa pozezi un tun ?....dar numai cand este timp ... :grin: