ND2 se poate transforma in 060 DA?

Andrei80

Member
4 Ianuarie 2009
37
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Salut,

Din ce am citit, am inteles ca ND2-ul e o masinuta decenta la un pret decent.
Cu toate minusurile si plusurile ei, as vrea sa o achizitionez intr-o oarecare perioada.

Intrebarea mea ar fi daca se poate transforma un ND2 in 060 DA
Daca da, care s-ar preta mai bine?

ND2 060 sau ND2 007 ?

http://www.trains-addicted.ro/index.php?page=shop.browse&category_id=5&option=com_virtuemart&Itemid=12&lang=en


As vrea sa aiba evident si un wheathering murdarit, ulei, rugina...
http://studio.trains-addicted.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=72

Ce-i drept am mai vazut cateva lucrari frumoase de tot de wheathering pe acest site, dar nu mai am in acest moment linkurile.

Alin sau Fam Savin, se poate un PM cu costul aproximativ al unei astfel de lucrari?
Mi-au placut tare mult lucrarile voastre de murdarire.

EDIT: Ceva de genul: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5433&postdays=0&postorder=asc&highlight=nd2&start=15

Multumesc,
 

atilla

Active Member
20 Mai 2010
74
15
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
ND2 este de fapt un 060 DA cu posturile de conducere mai lungi,adica iesite putin in fata peste tampoane
in alta ordine de idei am vazut tot aici pe forum un "ND2" al companiei private GFR
mai multe iti pot spune cunascatorii
 

Lica_Frinaru

Active Member
30 August 2010
68
0
Arizona-Timisoara
LOCATION
Arizona-Timisoara
S-ar putea sa se faca transformarea. De fapt eu chiar acuma lucrez la asa ceva.
Carcasa de ND2 este aproape identica cu DA060. Acoperisul profil este acelasi si lateralele sunt aceleasi. Diferenta este numai la boturi' si la usi.
Deja am desfacut complet un ND2 si sunt gata sa fac un mulaj dupa carcasa, dupa aceea voi face un alt mulaj dupa un bot facut de mine si probabil ica unul dupa un DA din comert. Am de gind sa retez cele doua piese si sa le inbin intr'o noua carcasa dupa care voi face un mulaj nou.
Intentia mea este ca sa obtin o carcasa neteda fara panouri faruri si alte linii deoarece din cite am vazut in diverse poze de DA 060 sunt cel putin 4 versiuni diferite in circulatie. Ma refer la aranjamentul diverselor panouri, dar si la faruri. Chiar si in cazul lui ND2 nodelele care sint in Romania difera da cele chinezesti. Un exemplu este la usi si la farul de sus.
Ideea mea nu este prea originala dar este similara cu constructia locomotivei Ludmilla de la Revell in scara HO care nu se mai fabrica dar din care am avut norocul sa fac rost de doua cutii nedesfacute si conceptul de a construi o carcasa din multiple parti aste interesant si simplu.
Dupa ce am realizat un model satisfacator in mare, voi putea sa fac mulaje din ceara dentala care poate fi prelucrata cu precizie. Panourile intentionez sa le fac din bronz decapat chimic deoarece atuncea ele pot fi de diverse dimensiuni si pot si fi lipite diferit pe o carcasa neteda...
Din pacate nu prea am mult timp liber si progresul este incet. Am pierdut o gramada de timp perfectionind un vas cu capac transparent pentru facut vid necesar la turnarea cauciucului siliconic. Si un alt vas pentru presurizare pentru turnat rasina. Sper sa termin toate testele pina saptamina viitoare si sa torn citeva vagoane cisterna de proba, acestea fiind mai mici si fara prea multe detalii. Astfel imi voi perfectiona tehnica pentru mulaje si turnare.
Ceea ce as vrea, si defapt ar fi si mult mai simplu si precis este un desen tehnic de calitate care il pot folosi ca sa desenez eu un prototip cu programul SolidWorks, atuncea pot sa iau desenul si sa il dau aicea in oras la cineva care are o masina de 3D Print...
Si gata, orice model de vagoane sau locomotive. Din nefericire nu am gasit nicunde nici un desen uzabil care nu are nevoie de o cantitate foarte mare de munca. Asa ca ma voi distra cu metoda Frankestein deocamdata.
Nu imi vine sa cred ca nu exista desene de calitate prin Romania. Nu era Facultatea de Mterial Rulant la Bucuresti ? Unde sunt toate cartile care erau in Bibliotecile tehnice din tara ? Era o biblioteca mare la Timisoara, chiar nu are nimenea access la aceste resurse relativ banale ? Chiar si pzele de pe internet sunt destul de nefolositoare mai toate sunt din perspectiva luate fara nici o referinta. Foarte complicat de folosit pentru desen tehnic de calitate...
Apropo de desene este cineva interesat de modele de vagoane cisterna moderne Americane ? Circa 1979- prezent ? Le am pe toate direct de la firma GATX cu tot cu cote, plus am o gramada de poze facute de mine personal. Fiecare poza are o stadie de referinta pentru ca cineva lucrind dupa poze sa foloseasca stadia ca sa obtina dimensiuni corecte.

Salut, LICA
 

Andrei80

Member
4 Ianuarie 2009
37
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
lol...

Momentan nu vreau sa ma bag la asa ceva.
Doar o schimbare de culoare, stergerea siglei din fata, ceva mai simplu.
Nu trebuie sa fie identic cu originalul din gara, doar schmibate cateva detalii mai importante si aplicata o schema de vopsire ca in pozele de mai sus
 

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
"lol"

Daca nu faci ce ti se sugereaza, din ND2 n-o sa scoti altceva decat alt ND2. Stii tu, Dacia cu semn de BMW e tot dacie. Raspunsul concret la intrebarea ta, date fiind conditiile puse de tine, este: nu.

Bineinteles ca asta nu te opreste din revopsirea ei in schmea unui DA, dar nu se numeste transformare.

Spor la modelit.