MUZEUL RATB

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

OLECO

Well-Known Member
Trenulist
25 Iunie 2010
1.829
0
Bucuresti - Titan - Sector 3
YAHOO
ovidiumagureanu
LOCATION
Bucuresti - Titan - Sector 3
MUZEUL RATB Istoria transportului în comun, în şapte camere

Bilete, abonamente, insigne, uniforme ale controlorilor ori că’rţi poştale au fost adunate în Muzeul RATB de Doru Parfenie, responsabil de patrimoniul Regiei. Astă’zi, de Ziua Internaţional㒠a Muzeelor, „Adevă’rul de Seară’” v㒠prezint㒠cele şapte încă’peri ale muzeului din strada Trapezului nr.4.

Regia Autonom㒠de Transport Bucureşti se mândreşte acum cu o colecţie serioas㒠de „piese salvate în mod miraculos de la ghilotina nemiloas㒠a casă’rilor: fotografii de epocă’, că’rţi poştale ilustrând istoria transportului public din Capitală’, machete ce reproduc vehicule, donaţii generoase aparţinând celor care înţeleg necesitatea actului muzeal”, este prezentarea de pe site-ul instituţiei.

Muzeul adă’posteşte în cele şapte că’mă’ruţe toat㒠istoria transportului public al Capitalei, transpus㒠în fotografii, obiecte şi machete ale vehiculelor aflate în subordinea RATB. Doru Parfenie este cel care a adunat şi a donat muzeului că’rţi poştale, bilete şi abonamente din toate timpurile. „90% din obiecte provin din donaţii fă’cute de la director şi pân㒠la omul de serviciu, de la persoane particulare”, explic㒠coordonatorul.

Pân㒠la 1823, în Bucureşti, tră’surile particulare erau folosite doar de boieri, burghezii şi oamenii de rând neavând dreptul de a poseda un astfel de mijloc de deplasare. Unele dintre primele vehicule care circulau prin Bucureşti aveau locuri amenajate pe acoperiş, unde se ajungea pe o scar㒠în spirală’, numit㒠„imperială’”.

„Pe vremea aceea lumea se urca la capă’t şi cobora la cerere. Adică’, suna din clopoţel şi vatmanul oprea în poarta casei sau la cafenea, dup㒠cum dorea că’lă’torul”, spune Doru Parfenie. în muzeu puteţi vedea, în prima încă’pere, macheta primului tramvai cu cai, realizat㒠de Marian Andrei şi donat㒠de acesta instituţiei. Prima linie de tramvaie cu cai va fi dat㒠în folosinţ㒠la 1872, fiind introdus㒠de „Societatea Anonim㒠Român㒠de Tramvaie” cu capital englez şi belgian.

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/MUZEUL_RATB_Istoria_transportului_in_comun-in_sapte_camere_0_482951894.html[/b]