Locomotivele cu abur de la Muzeul Resita pozate in luna mai 2009.
Muzeul dateaza din anul 1972 de la aniversarea unui secol de productie de locomotive cu abur la Resita si a fost realizat prin eforturile inginerului Mircea Popa.
Cuprinde 16 locomotive din diferite epoci, cea mai importanta fiind locomotiva nr 2 "Resicza". Locomotiva fost recuperata in anul 1961 de la Cimpia Turzii, unde era garata pe o linie de manevra, iar in perioada 1961-1972 a fost expusa in fata Fabricii de locomotive din Resita.
Fabricatia locomotivelor cu abur se incheie in anul 1960 cu 10 locomotive din seria 150.000.
Exponatele in ordinea anului de fabricatie:
1. Locomotiva nr 2 "Resicza" ecartament 948 mm - fabricata 1872 StEG Resita.
- Lungimea locomotivei este de 4,45m si greutatea de 11,5 T, 45 CP si viteza de 11km pe oră
2. Locomotiva forestiera CFF 704.209 - fabricata 1909 StEG Viena
3. Locomotiva cu ecartament normal 50.025 - fabricata 1921 Henschel-Kassel
4. Locomotiva cu ecartament normal 50.378 - fabricata 1930 Resita
- Prima locomotiva cu ecartament normal construita in Romania a fost 50.243 "REGELE FERDINAND" si a fost pusa in miscare in anul 1926 la 10 iunie la Resita, pentru primul parcurs de proba , chiar de M.S. REGELE FERDINAND in prezenta familiei regale.
50.243 REGELE FERDINAND:
http://www.banaterra.eu/magyar/H/hbit/Webhely/mozdonyok/c23.jpg
5. Locomotiva tender cu ecartament ingust 704.402 - fabricata 1925
6. Locomotiva cu ecartament normal 230.163 - fabricata 1932 Resita
7. Locomotiva cu ecartament normal 142.072 - fabricata 1939 Resita
- Fabricata in Romania dupa proiectul locomotivei austriece seria 214, fiind destinata remorcarii trenurilor de calatori pe sectii de circulatie cu profil greu si parcursuri lungi. Au fost fabricate 79 de locomotive (CFR 142.001-142.079), din care 37 de locomotive la UD Resita si 42 la N.Malaxa, Bucuresti.
8. Locomotiva cu ecartament normal 131.003 - fabricata 1940 Resita
9. Locomotiva forestiera CFF 704.404 - fabricata 1944
10. Locomotiva uzinala 29 - fabricata 1952 Resita
11. Locomotiva cu ecartament ingust 764.103 - fabricata 1952 Resita
12. Locomotiva uzinala 14 - fabricata 1954 Resita
13. Locomotiva cu ecartament normal 150.038 - fabricata 1955 Resita
- A fost ultimul tip de locomotiva cu abur fabricata in Romania si a
constituit tipul de baza cel mai modern utilizat de CFR pentru remorcarea trenurilor de marfa.
14. Locomotiva forestiera CFF 764.493 - fabricata 1956 Resita
15. Locomotiva ecartament ingust 764.001 - fabricata 1958 Resita
16. Locomotiva tender uzinala 28 - fabricata 1960 Resita
Locomotive in curte la Resita:
http://www.banaterra.eu/magyar/H/hbit/Webhely/mozdonyok/c26.jpg
-------------------------------------------------------------------------------------
2 "Resicza"
CFF 704.209
50.025
50.378
