Mutarea unei locomotive cu abur

Pantiru

Well-Known Member
Trenulist
15 Aprilie 2011
396
0
Braila
LOCATION
Braila
O echipa de ingineri britanici si-au propus salvarea unei locomotive cu abur de fabricatie britanica din anii '50 si exportata pe bucati(din lipsa echipamentelor de manevrare din acea perioada),in Africa de Sud,mai precis in nodul feroviar Bloemfontein,unde a deservit caile ferate africane timp de 40 de ani.
Locomotiva de tip 15-F cu 4 osii motoare una alergatoare si una sub marchiza cu tender pentru carbuni pe 4 osii,avand o masa de 96t cu nr de inregistrare 3007,pe sina de ecartament ingust specific africanilor.
Dupa o multitudine de obstacolo intampinate la fata locului,au plecat pe sine pe distanta de 650km pana in portul Durban,Africa de Sud,unde a fost imbarcata pe vapor cu destinatia Glasgow via Hamburg,Germania,apoi Immingham,UK,ca apoi pe doua trailere cu gabarit depasit(locomotiva avand 15m lungime)pana in centrul Glasgow pentru a fi expusa vizitatorilor intr-o comemorare a uzinei ce a construit locomotiva si care se intoarce la locul nasterii sale dupa 60 de ani.
Vreau sa precizez ca primii 150km pe sinele dintre Bloemfontein si portul Durban s-au parcurs cu opriri la fiecare 25km pentru a unge toate lagarele aflate in miscare deoarece stand de 20 de ani acestea aveau vaselina intarita.
 

dimitrov

Well-Known Member
Trenulist
26 August 2007
588
1
Da, a fost deosebit de interesant "filmul mută’rii" acestei locomotive....Am avut "norocul" s㒠m㒠plimb cu telecomanda pe canalele televizorului şi l-am prins din primele minute; dac㒠nu mă’-nşel a fost pe "History"....n-am mai fost atent unde l-am prins...era ultima grij㒠asta!
Ca not㒠de subsol.....credeam c㒠numai la noi avem tot felul de "hachiţe" când e s㒠duci ceva la capă’t..., dar parcă’, totuşi, la noi e "mai cu moţ" şi cu rezolvă’ri mult mai neortodoxe !!!
 

Pantiru

Well-Known Member
Trenulist
15 Aprilie 2011
396
0
Braila
LOCATION
Braila
Documentarul respectiv a fost difuzat pe Viasat Explorer,ca o completare a dificultatilor de transport,pe ultima 100 de metri pe cheu portului Durban,autoritatile portuare au amarat vaporul la o alta dana,decat cea unde era oprita locomotiva, si au fost nevoiti sa angajeze o macara plutitoare de mare tonaj cu care sa ridice locomotiva de pe cheu sa o transporte la dana unde era amarat vasul,iar in portul Immingham,UK, sa constate ca macaralele de cheu existente nu pot ridica locomotiva,fiind nevoiti sa angajeze o alta macara rutiera de 1000t care are bratul suficient de lung sa ajunga in cala vasului.