Monumente

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.054
87
Circulind prin tara, in afara de placi comemorative mai am dat si peste monumente.

Daca in anii din urma placile comemorative au devenit tot mai mari pentru a cuprinde numele ,,tuturor" institutiilor,(ma refer la placile puse pe linia Jimbolia) monumentele de odinioara pastreaza,,linia" pe care s-a inscris CFR-ul si anume declinul.

Prima data cind am fost atent la un monument a fost in depoul Arad, dar in acest moment nu gasesc poza.Fiind in depou practic nu e in atentia publicului

Zilele trecute am fost pe linia Tecuci -Faurei.

Am depistat dupa singurul chiosc al garei Marasesti un monument.
Sub privirile discrete ale slujbasilor CFR am pozat.
(Ca off topic mai apoi doi ceferisti au fost amabili si am putut vorbi.O sa descriu cind pun pozele calatoriei)

un monument trist, abandonat aproape ca si statia Marasesti.



Asteptind sa plec din Tecuci am iesit in fata garii. Nu ma asteptam sa gasesc un asemenea monument.

Din cauza balariilor si a spatiului strimt, nu am putut sa pozez foarte bine



pe toate laturile soclului sint inscriptii, insa nu am avut timp sa le descifrez si din cauza spatiului strimt nu le-am putut poza frontal.



numele eroilor au disparut, placa fiind sparta



Roata inaripata este frinta


si restul elementelor ar avea nevoie de reparatii


Pacat ca asemenea monumente nu sint pastrate si cel putin aparent nu prea sint luate in seama nici de pasionatii feroviari.
 
Toate aceste monumente, mai vechi, mai noi ar trebui pastrate intr-o stare impecabila, mai ales daca reprezinta natiunea noastra, si isoria noastra. Acea statuie, nu cred ca a fost vreodata reconditionata, de la amplasarea ei, pana acum :-?
 
Salut Dane,
felicitari pentru demers, din pacate urmele istoriei candva glorioase din punct de vedere al realizarilor se sterg. Ceea ce este mai rau, e ca nimeni nu se gandeste la imortalizarea unor astfel de imagini in albume dedicate, desi cu bani de pe temiri unde se scot albume cu diferite teme. Din pacate, majoritatea se limiteaza la obiectivele devenite clasice, adica cele din Ardeal sau Bucovina. Majoritatea fotografilor aleg sa se axeze pe zone rulale sau sasesti, abundenta acestor carti fiind evidenta. Cu mici exceptii insa, nimeni nu incearca sa imortalizeze astfel de monumente sau sa fixeze in istorie prin albume de arta tehnica feroviara sau arhitectura aferenta.
 
1662 schimba masina in Tecuci. Am iesit sa vad monumentul.Un taximetrist ne-a spus: poate la anu nu-l mai vedeti ca nu-l baga nimeni in seama, asa stiu autoritatile noastre sa aiba grija de ce au facut altii..

Se darapaneaza. Nu l-am pozat.
 
Baieti,in ultimii 23 de ani bugetul ministerului de cultura a fost mereu unul de criza si de rasul lumii.
Ce s-a restaurat,s-a restaurat cu bani putini ,cu bani europeni si acolo unde sfera de influenta politica a fost mai mare,deci pentru astfel de monumente nu au fost bani nicio data,singura lor speranta ar fi un pasionat in ale istoriei si cailor ferate cu bani suficienti,sau cluburi de pasionati cum sunt cei din Dej care restaureaza si expun locomotive si vagoane istorice ,pe care trebuie sa le vada si cei care vor urma noua.
 
"în faţa Gă’rii de Sud se ridic㒠între 1927 şi 1929 , din iniţiativa lui Gh. Ghiţulescu, cel mai impună’tor monument din Tecuci. Autorul acestei lucră’ri monumentale este sculptorul Atanasie Constantinescu. Inaugurarea monumentului a avut loc în anul 1929, fiind ridicat în amintirea celor 44 ceferişti tecuceni că’zuţi la datorie în timpul ră’zboiului din anii 1916-1918, numele lor fiind imortalizat pe o plac㒠de marmură’,fixata pe monument.Statuia din marmură’, înalt㒠de 2,40 m, reprezint㒠o femeie cu o cunun㒠de lauri în mâna stângă’,simbol al eroismului ostaşilor români şi al victoriei."
Sursa si imaginea monumentului in link-ul de mai jos:

Tecuci - Monumentul ceferiştilor