Montare lumini la vagonul Liliput

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Februarie 2016
1.051
3
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila
Voi prezenta in continuare o varianta de montare lumini la un vagon militar. :)
Am primit de la Bogdan din Brasov un vagon aparte, si anume un vagon militar de aparare. Acesta este destul de bine realizat de Liliput si are codul 336615.
Voi prezenta in continuare vagonul intreg si pe bucati. :)







 
Pentru a pune lumini la un singur capat, asa a fost dorinta lui Bogdan, am inceput sa dau jos cele 2 fibre transparente din faruri.




Am luat 2 leduri galbene cu o suprafata de 1mm/0,7mm pe care le-am lipit cu mare grija de niste lite de 0.08mm. Acete lite fiind foarte subtiri le-am inglobat in pereti vagonului pe interior.

Dupa ce am pozitionat ledurile in far, am facut probele.



 
Gaura ramasa in spatele ledului am kituit-o cu Putty de la Revell, am slefuit kitul si l-am vopsit cu maro mat. In far, pe langa led, am dat cu un penel f subtire cu alb mat, pt a acoperi micile zgarieturi.

In interior am realizat un montaj electronic care se incarca lent de la sina in app 1s, si se descarca foarte lend pe cele doua leduri in app 20s. In felul acesta vagonul poate trece cu brio peste orice sina de plastic. :)


 
La final am confectionat cu ajutorul D-nului Savin, 2 "geamuri" din plastic de 3mm diametru pentru faruri.



Am pus putin lipici pe baza de cianoacrilat pe o hartie mica, si cu ajutorul unui ac am pus foarte putin lipici pe marginea farului. Imediat cu o penseta am pus geamul farului la locul lui.





Probe cu noile faruri complete:


 
Astept pareri despre cum ar fi mai bine, cu masti sau fara. :)

P.S. Curentul electric de la roti l-am putut culege doar de pe lateralul rotilor, deoarece axele sunt imbracate intr-un fel de folie de plastic negru. :D





O alta varianta ar fi fost o baterie de 9V cu un mic intrerupator, DAR acestea au prostul obicei ca dupa un timp sa se scurga. Adica ceva acid curgand din vagon, acid care il poate deforma ireversibil. :-?
 
mity a spus:
Astept pareri despre cum ar fi mai bine, cu masti sau fara. :)

Acest tip de opturare alluminilor de drum este caracteristic autovehiculelor armatei germane.

Locomotivele, vezi BR 52, si vagoanele ce faceau parte din garniturile blindate aveau, in unele cazuri, opturatoare circulare ale lampilor care micsorau spotul de lumina.

In multe cazuri, chiar si la locomotivele de razboi, erau pastrate dimensiunile si forma luminilor originale.

Trenurile circulau, in general, noaptea, pentru a evita atacurile aviatiei inamice de zi, cand conform ordinelor se trecea la camuflaj total deci ... fara lumini.

Luminile erau utilizate doar in cazul manevrelor din statii si nici atunci frecvent.

:cafea:
 
Ciudate roti am gasit la acest vagon. Axul este metalic dar acoperit cu o vopsea foarte groasa, gen folie de plastic. Ca sa ma conving am decupat o mica portiune de pe acest axul cu un cutter. Fiecare roata la randul ei are o micuta bucsa de plastic.

Asa arata in poze:





 
Am inceput sa realizez mascarea farurilor de pe vagon. La recomandarea lui Bogdan, am ales discurile din zona de amestec a celor 2 culori.



Dupa ce le-am lipit pe faruri, aceste jumatati de disc au primit un tunning cu ceva vopsea mata pt a acoperi micile scapari de lumina. :)



Am vopsit marginile farului si pentru a masca mai bine tot ansamblul.







Luminile functioneaza perfect in noua imbracaminte, si in felul acesta noaptea se evita situatia ca acest vagon sa poarte mesajul nescris "Shoot me!!!"



 
nik-ul tau ar trebui sa fie pe acest forum Light-master
A iesit mai bine decat imi imaginam vagonul , jos palaria maestre .
PS. Cine mai vrea astfel de modificari la acest gen de vagon drepturile de autor (eu stiu deja 1 persoana) :D :twisted:
 
LDH a scris
Acest tip de opturare alluminilor de drum este caracteristic autovehiculelor armatei germane.

Locomotivele, vezi BR 52, si vagoanele ce faceau parte din garniturile blindate aveau, in unele cazuri, opturatoare circulare ale lampilor care micsorau spotul de lumina.

In multe cazuri, chiar si la locomotivele de razboi, erau pastrate dimensiunile si forma luminilor originale.

Trenurile circulau, in general, noaptea, pentru a evita atacurile aviatiei inamice de zi, cand conform ordinelor se trecea la camuflaj total deci ... fara lumini.

Luminile erau utilizate doar in cazul manevrelor din statii si nici atunci frecvent.

.LDH tin sa te contrazic cu date din istorie si o poza
Un prieten bun de al meu (nascut si crescut pentru istoria WWI si WWII) mi-a spus urmatorele : Acest gen de far cu "pleoapa" sau obturator a fost folosit prima data la motociclete .Era la inceput din diferite carpe , fasii de tabla etc cu ce se gasea pe atunci .S-a extins la camioane si apoi au fost aplicate la majoritatea vagoanelor antiaeriene sau "de sacrificiu" care se atasau in fata locomotivei ce tragea un tren militar .
Vagon de sacrificiu = vagon intreg cu osie simpla care se incarca cu greutate - nisip,bucati de sina,traverse etc (pentru a detona evetualii explozibilii ascunsi pe sina sau traverse )si se atasa in fata locomotivei pentru a induce in eroare un eventual atac aerian sau terestru .La vagon chiar se atasau 2 faruri cu pleoape pentru ca noaptea sa semene cu tenderul locomotivei (ca si cum aceasta ar fi mers cu tenderul in fata).
Atasez si o poza cu un exemplu de far pleoapa