LDH a scris
Acest tip de opturare alluminilor de drum este caracteristic autovehiculelor armatei germane.
Locomotivele, vezi BR 52, si vagoanele ce faceau parte din garniturile blindate aveau, in unele cazuri, opturatoare circulare ale lampilor care micsorau spotul de lumina.
In multe cazuri, chiar si la locomotivele de razboi, erau pastrate dimensiunile si forma luminilor originale.
Trenurile circulau, in general, noaptea, pentru a evita atacurile aviatiei inamice de zi, cand conform ordinelor se trecea la camuflaj total deci ... fara lumini.
Luminile erau utilizate doar in cazul manevrelor din statii si nici atunci frecvent.
.LDH tin sa te contrazic cu date din istorie si o poza
Un prieten bun de al meu (nascut si crescut pentru istoria WWI si WWII) mi-a spus urmatorele : Acest gen de far cu "pleoapa" sau obturator a fost folosit prima data la motociclete .Era la inceput din diferite carpe , fasii de tabla etc cu ce se gasea pe atunci .S-a extins la camioane si apoi au fost aplicate la majoritatea vagoanelor antiaeriene sau "de sacrificiu" care se atasau in fata locomotivei ce tragea un tren militar .
Vagon de sacrificiu = vagon intreg cu osie simpla care se incarca cu greutate - nisip,bucati de sina,traverse etc (pentru a detona evetualii explozibilii ascunsi pe sina sau traverse )si se atasa in fata locomotivei pentru a induce in eroare un eventual atac aerian sau terestru .La vagon chiar se atasau 2 faruri cu pleoape pentru ca noaptea sa semene cu tenderul locomotivei (ca si cum aceasta ar fi mers cu tenderul in fata).
Atasez si o poza cu un exemplu de far pleoapa